Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

Här en rulle från när ja var ung  och gillade Elvis Fanns ju inte internet eller Youtube  då men sången känner ja igen  då var det fullt ös

AA jag lägger in en Elvis tråd efter den här rullen

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

Den här rullen är från 60 talet  då fick inte vita och svarta mötas typ ja var väll 12 år då och gillade Elvis i skolan   en de höll på Tommy Steel

Det finns ju rullar till höger men hann blev ju nerknarkad pga all uppmärksamhet   han  kunde ju inte gå ut som vi typ

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens reggae. Hittade just en av alla dem låtar jag spelade in på kassett från diverse radioprogram under min tid i London i slutet på 90-talet. Tack Shazam!

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Jag är inte intresserad av att spela live. Jag har andra intressen nu."
"Vad?"
"Jag är grymt intresserad av att va ensam hemma i villan." 

 

Härligt uppsluppet samtal mellan producenten och den gamle Union Carbide/Soundtrack of Our Lives medlemmen(tillika Håkan Hellströms

vapendragare) och Rasmus Arvidsson i Avantgardet vars musik jag tidigare var obekant med. Har lyssnat på en och annan podcast genom

åren framför allt under otaliga långpromenader men den här måste vara en av de mysigaste. Björn Olsson kan nog vara av de mer medieskygga

musikerna här i landet men i detta samtal framstår han som en riktig mysgubbe och inte som den enstöring man kanske skulle kunna tro att han var.

Han föredrar helt enkelt bara att hellre stå i bakgrunden.

 

https://podcasts.nu/avsnitt/konversation/23-bjorn-olsson-rasmus-arvidsson

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

 

 

Wow, nu blev det äntligen nåt i min smak, salig Joe Cocker! Jisses den mannen gav allt och lite till i sina framträdanden. Ibland kunde man nästan tro att han var lite påverkad av droger vid sina framträdanden men på den tiden det begav sig var det inte så noga med kontroller av den saken.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Wow, nu blev det äntligen nåt i min smak, salig Joe Cocker! Jisses den mannen gav allt och lite till i sina framträdanden. Ibland kunde man nästan tro att han var lite påverkad av droger vid sina framträdanden men på den tiden det begav sig var det inte så noga med kontroller av den saken.

 

 

Jag beställde just en musik blu-ray med honom. Flera fina låtar med honom finns det!  :-)  

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vilken snubbe! Tappade bort mig vid dom 5 första noterna!


Denna snubbe har en del lektioner på nätet.

Här visar han lite vänsterhandstekniker som herr rs2 kan öva på.

Brukar lyssna på honom då och då, för han är helt stört duktig.
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Jag beställde just en musik blu-ray med honom. Flera fina låtar med honom finns det!  :-)  

 

Apropå gamla stjärnor så är fortfarande Van Morrison vid liv och ska ha nåt uppträdande i Sverige i oktober. Den här låten tycker jag är grymt bra, speciellt när man kollar in videon samtidigt.

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Denna snubbe har en del lektioner på nätet.

Här visar han lite vänsterhandstekniker som herr rs2 kan öva på.

Brukar lyssna på honom då och då, för han är helt stört duktig.

 

 

Den jävlen har långa fingrar, jag har typ Gotland fingrar, typ korta å starka! Därför kan jag bara spela C D G F Am Dm chords osv! Spela barre går men det ont ont ont,,det gör ont.:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna låten går varm i grabbens rum. Börjar bli ordning och reda på honom när det gäller musik nu. Mycket metal och nu har snöat in på 60:tals musik. Man har fostrat honom bra. :)

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den rullen är för snäll ja sitter här med  hörlurar så ja inte blir vräkt jag tillägnar den till Edvard   så han förstår hur det var på 70 talet

de rullarna han skickat ja fattar nada  ok nu kör vi med hörlurarna på

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa golf videon!

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...