Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?


Farang

Recommended Posts

Har lyssnat betydligt mer på Commando M. Pigg efter gitarristen Peter Puders bortgång härom veckan än tidigare genom åren.

Dem var som mest aktiva under 80-talet men gjorde comeback för ett par år sedan. Här en låt från den plattan.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nakhon

    1016

  • edvardpop

    773

  • audirs2

    607

  • kenke

    473

En lite annorlunda cover, men bra röst!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

När ett band återförenas efter ett antal år så verkar det mest vara för att mjölka ut det sista efter att deras solokarriärer misslyckats. Man ger ut några album sum vanligtvis suger hästballe och på konserterna spelar man bara "gamla" låtars eftersom ingen människa vill höra deras nya alster. Alla band gör i princip så - utom ett band - Deep Purple! När de återförenade Mk2 upplagan 1984 så gav de ut albumet Perfect Strangers som var och är ett album väl i klass med deras klassiska album som In Rock och Machine Head. Finns det något annat återförenat band som gjort det egentligen?

 

https://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ukrainskor eller amerikanskor? Ser ingen skillnad och hör inte det heller! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ingen som Kjell Höglund...

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arvingarna eller The Damned...

 

Valet är enkelt :)

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Khonis:

Saknar när brittpopen krigade på

 

 

 

Jo, nästan så man känner för att klippa sig... Går en Oasis-dokumentär nu på Svt play. Här en favorit.

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en Oasis-favo från deras första fullängdare...

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev positivt överraskad av svt:s nya musiksatsning Ebbots ark. Nu var väl förväntningarna iof sig inte så högt ställda.

Bäst var Ane Brun. Satan vilken pipa hon har...

 

https://www.svtplay.se/klipp/15069220/ane-brun--hero?info=visa

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nere på gröna näsan tidigare Chattade med frugan mm Kom hem och fixade lite saker

Nu blir det lite musik i hörlurarna  .Hittade den här tuben på Roddan  där han  sjunger J  Fogertys sång  det ser ju sexigt ut

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig musik.

Skapar glädje och energi.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer kul än bra kanske från Japan :D

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Få personer kan få en Hammondorgel att låta som Jon Lord kunde, men Joe Satriani kan....på en gitarr!

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

 

Under en filt i Madrid
Ligger en flicka på glid
Tittar på mannen bredvid
Under en filt i Madrid

Bakom ett berg i Genève
Där får en moder ett brev
Från hennes dotter på glid
Under en filt i Madrid

Framför en stolpe i Bonn
Sitter det nu inte nån
Endast en tom La Garonne
Framför en stolpe i Bonn

Men där i vindarnas drev
Fladdrar ett brev från Genève
Postat nån gång i Bretagne
Doftande billig champagne

På en bordell i Borås
Smörjer en herre sitt krås
Bakom ett skjul i Tasjkent
Där står ett fönster på glänt

Någon har kastat ett skal
Genom en jak i Nepal
Ingenting är som det skall
Solen är blott en marschall

Och själv är jag blott en kostym
Mamma är bara parfym
Pappa förspiller sin tid
Under en filt i Madrid

Under ett lakan i Prag
Ligger en kvinna och jag
Sängen är full av resår
Sången jag sjunger är svår

Omöjlig att komma ur
Jag vet då fan inte hur
Orden får snart inte rum
Jag får väl sjunga mig stum

Tonerna trängs i min gom
Sätt mig på tåget till Rom
Låt mig få sluta min tid
Under en filt i Madrid
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppdaterad version av Back to back speciellt för wuttan... Såg Pretty Maids för ett par år sedan på Tivoli i Köpenhamn av en ren slump egentligen eftersom jag var i stan på grund av andra åtaganden - men lite roddande med schemat så fick man en rejäl flashback från sin egen ungdom i långt hår och skinnjacka..

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev wUThai:

Kul? Mer åt det sjuka hållet. :)

 

Sjukt kul då med andra ord ;) Och sjukt medryckande! Om jag varit onykter hade jag antagligen hoppat upp och ner till den där.

Nu orkar jag bara headbanga lite smått sittande :)

 

Madness brukar vara sjukt roliga. Den här kanske inte är så rolig iof och texten är rätt mörk baserad på en verklig händelse som

saxofonistens syster fick erfara då hennes familj tog avstånd från henne.

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...