Jump to content
IGNORERAD

Köpa motorbike


smilet

Recommended Posts

The Yamaha Nouvo Elegance 135cc

Tuesday, 19 February 2008 @ 02:36 PM ICT

Contributed by: ThaiDesign

topic_MotorcycleReviews.jpgThe-Yamaha-Nouvo-Elegance-135cc_1.jpgYamaha Thailand has upgraded the engine of the popular Yamaha Nouvo model line. The Yamaha Nouvo Elegance, as the new Yamaha underbone bodied motorcycle is named, the biggest changes for this new model can be found in the 4-stroke 2-valve SOHC liquid-cooled 135cc engine.

The new Yamaha Nouvo Elegance uses Mikuni BS26x1 type carburetor to ensure good response, performance and combustion efficiency of the engine. The new 135cc engine features an aluminum DiASiL cylinder with a 54mm bore and 57.9mm stroke and a compression ratio of 10.8:1 that puts out about 11 horsepower. These performance specs ensure a comfortable ride and lively performance in stop-and-go urban traffic conditions.

The Yamaha Nouvo Elegance is equipped with a continuously variable transmission (stepless), and dry automatic centrifugal clutch system, the final drive is by V-belt to the rear wheel.

For suspension of the Yamaha Nouvo Elegance telescopic front forks and a rear swingarm with twin-tube shock absorbers. To provide good running performance even on poor road surfaces the Yamaha Nouvo Elegance comes with 16-inch lightweight forged alloy wheels front and rear. With a single piston front disc brake and rear drum brake.

The Yamaha Nouvo Elegance is characterized by its strong torque in the mid-to low-speed range, the Nouvo Elegance is designed and engineered by Yamaha Thailand to answer the needs of everyday people.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    8

  • Stickan

    7

  • IngeVidare

    7

  • Nicholas

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det blev en Elegance för 57.000b inkl. 2 hjälmar x-lås och försäkring

Endast en butik sålde Yamaha i byn = svårt o pruta

Smilet

post-6877-0-49152900-1322620904_thumb.jp

post-6877-0-49152900-1322620904_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

En gammal Honda kanske hade varit ett alternativ.

Motorstorlek vet jag inte, men ingen dräpare skulle jag tro.

post-3653-0-96093200-1322630424_thumb.jp

post-3653-0-96093200-1322630424_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev en Elegance för 57.000b inkl. 2 hjälmar x-lås och försäkring

Endast en butik sålde Yamaha i byn = svårt o pruta

Smilet

Grattis till ett bra val. Jag tror inte du blir besviken.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här är ett alternativ. Yamaha Spark 135 cc Med luftkyld olja.

53.000 Baht.

Går som ett spjut.

:thumbsup:

Kan bara hålla med där, det är ett riktigt krutpaket om man jämför med alla andra motorcyklar under 150 cc.

Jämfört med Elegance's 135cc så har den här 4 ventiler, bättre slaglängd och kompression och levererar 16 hk.

Toppfarten uppges till närmare 165 km/h men jag har aldrig varit uppe i mer än 135 med passagerare då.

Den 4-växlade manuella lådan med riktig koppling lämnar alla bakom sig vid acceleration.

Jag hann med att avverka över 1000 mil med min innan den försvann med damen.

Var på flera långåkningar med enkel resa på 25-30 mil och det var inga som helst problem.

Den är oerhört följsam på landsvägarna men skulle med en lite styvare fjädring passa bättre när man åker 2.

Vet inte om den tillverkas fortfarande. Nå'n som har koll.

Finns den fortfarande att köpa ny så är det ett givet val när det är dags att köpa ny hoj.

Se'n så får man ju snygga tjejer när man har en så'n :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=0VjAHnMELUs

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag frågat runt efter stöld försäkring till den nyköpta Yamahan, men verkar vara svårt.

Närmaste byn är det 5km till, det var även där moppen köptes, de hänvisa till ett bolag runt hörnet, men de hade bara försäkringar till bilar.

Det finns något bolag 70km bort, som tydligen måste besökas personligen 1,400b för ett års stöldförsäkring.

Finns det något bolag man kan ringa o tekna stöldförsäkring?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag frågat runt efter stöld försäkring till den nyköpta Yamahan, men verkar vara svårt.

Närmaste byn är det 5km till, det var även där moppen köptes, de hänvisa till ett bolag runt hörnet, men de hade bara försäkringar till bilar.

Det finns något bolag 70km bort, som tydligen måste besökas personligen 1,400b för ett års stöldförsäkring.

Finns det något bolag man kan ringa o tekna stöldförsäkring?

Smilet

Hej Smilet :)

Om du har en Tesco Lotus i närheten kan du teckna en försäkring där, dom brukar ha Insurance Broker vid en disk efter kassorna.

Har själv gjort det och fungerade bra..

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
hasseigöteborg

Nu börjar Air-Bladen dyka upp igen. Jag och ett par bekanta hade beställt totalt 4 st och dom är nu klara för leverans/levererade.

Jag får min den 4 januari när jag är tillbaks i Hua Hin igen.

Priset blev 58 000 thb.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Trevligt att det nämdes lite hästkrafts-siffror då jag aldrig har lyckats hitta sådana tidigare.

Jag var inne i en affär och kollade broschyrer men inga hk siffror angavs i dom.

Måste köpa moppe som komplement till bilen men inte velat slå till ännu då jag inte riktigt fått klämm på dom där mopparna ännu.

Kör "big bike" hemma i sverige och kan allt om dom men inget om moppar och i Thailand verkar kunderna bara köpa på kubik cc

/Nicholas

Link to comment
Dela på andra sajter

Du råkar inte veta om någon moppeshop som har bra koll på trimmning etc av spark135fi ?

Dom flesta som skriver på den där sajten verkar vara från malaysia eller philippines.

Nej jag känner inte till någon som pysslar med just Yamaha Spark. Tror dock att det finns många verkstäder/motorcykelmekare som kan hjälpa till med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

CBR150R och CBR250R samt kawa ninja 250 är väll bra alternativ för mer pulver och manuella lådor.

Sedan har jag sett även en del CBR400 gamla och framförallt ZXR400 men ännu inte hittat någon med bra papper.

ZXR400 hade ju uppochned vänd framgafell redan 92 och går som ett skott (jag ägde en i sverige då)

ZXR400 köper jag på rot om jag hittar en med bra papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

CBR150R och CBR250R samt kawa ninja 250 är väll bra alternativ för mer pulver och manuella lådor.

Sedan har jag sett även en del CBR400 gamla och framförallt ZXR400 men ännu inte hittat någon med bra papper.

ZXR400 hade ju uppochned vänd framgafell redan 92 och går som ett skott (jag ägde en i sverige då)

ZXR400 köper jag på rot om jag hittar en med bra papper.

Vad menar du med bra papper?? förklara dig lite närmare ang bra å dåliga papper

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med bra papper?? förklara dig lite närmare ang bra å dåliga papper

För att slippa betala överdåniga summor för att få in en hoj med störr cc så använder man som exempel böcker från skrotade hojar.

Detta för att hojen egentligen inte finns utan är importerad som delar och sedan ihopskruvad.

Dom mutar någon på Thailändska trafikverket som stämplar igenom hojen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

För att slippa betala överdåniga summor för att få in en hoj med störr cc så använder man som exempel böcker från skrotade hojar.

Detta för att hojen egentligen inte finns utan är importerad som delar och sedan ihopskruvad.

Dom mutar någon på Thailändska trafikverket som stämplar igenom hojen.

Mvh Janne

Jag vet att det går till så men jag ville ha en mer ingående förklaring vad Nicholas menade med bra papper

vad han har för erfarenheter å inte bra hörsägen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det går till så men jag ville ha en mer ingående förklaring vad Nicholas menade med bra papper

vad han har för erfarenheter å inte bra hörsägen

Jag har tittat på 2 mc som över telefon hade alla papper ok men vid besök och papprena skulle på bordet så fanns dom inte vilket erkändes utan omsvep på plats.

En ducati av oklart modell och 1st zxr400

båda i närheten av ubon ratchatani.

Jag vet inte exakt vad som skulle vara oväntat eller konstigt med detta, helt normalt skulle jag säga när man fiskar efter den sortens hojar av privat-personer.

Nu sitter jag inte i sjön för jag klarar mig hyffsat med min bil så jag får se när jag blir sugen och gör en attack igen på marknaden. Skulle tycka det vore kul och köpa nåt att renovera men papprena måste vara ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...