Bua Yai Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Hej alla! Detta kanske är en helt omöjlig fråga men jag provar... Vi åker ner i januari för två månader hemma hos svärföräldrarna i Bua Yai (mellan Khorat och Khon Kaen). Vi ska väl på lite utflykter både söderut (bl a Ikea, Koh Samet) och norrut (Udon, Nongkhai). Jag tycker det skulle vara trevligt om man kunde få sig några riktigt goda öl då. Vad jag pratar om är överjästa öl typ alla sorters ale, stout, porter och annan smakrik öl, inte bara Chang som jag annars får nöja mig med. Förslag på inköpsställen, om det finns några...? Bua Yai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Hej Då kan jag rekommendera VillaMarket dom har en härlig blandning av importerad öl, dock får du räkna med 120 - 150 Baht för en liten flaska öl. Om du klickar på länken nedan så får du reda på var butikerna finnes: http://www.villamarket.com/stores.html Så enligt din resplan får du nog bunkra upp lite PS! Även Tops market har en litet utbud. Och dom hittar du här: http://www.tops.co.th/market/storelocations.html Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Hej Då kan jag rekommendera VillaMarket dom har en härlig blandning av importerad öl, dock får du räkna med 120 - 150 Baht för en liten flaska öl. Om du klickar på länken nedan så får du reda på var butikerna finnes: http://www.villamarket.com/stores.html Så enligt din resplan får du nog bunkra upp lite PS! Även Tops market har en litet utbud. Och dom hittar du här: http://www.tops.co.t...elocations.html Ha en bra dag! Precis vad jag tänkte föreslå Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bua Yai Inlagd November 22, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2011 Ok, tack för tipsen! Ska kolla in dem lite närmare, vilka som passar in i min resrutt. En liten extrasväng kan det ju vara värt om det finns riktigt god öl! I så fall blir det fullt på flaket på bilen... Tyvärr verkar inte ölutbudet finnas med på hemsidorna men det får man väl se på plats istället. Bua Yai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Förutom STJPS förslag vill jag tillägga Foodland, fast Villamarket, iaf i Bangkok har nog störst utbud. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Förutom STJPS förslag vill jag tillägga Foodland, fast Villamarket, iaf i Bangkok har nog störst utbud. MVH Tommy Gäller även för Pattaya. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Går det att få tag på Staropramen någonstans i pattis, någon som vet? Skulle va gott i värmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Jag dricker bara Thai-öl i Thailand,dit räknas även en och annan Tiger, Heineken dricks när nån Thai har beställt, och en gång drack jag 2 "King Fisher" på Nana-plaza, mest för att jag druckit några hundra gratis tidigare (jobbade för bryggeriägaren ett tag), så när Chang och King Fisher kostade samma så tänkte jag "Va faan". MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Går det att få tag på Staropramen någonstans i pattis, någon som vet? Skulle va gott i värmen Ja den vore något extra att få tag på. Ett riktigt lyxöl... Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 22, 2011 Dela Inlagd November 22, 2011 Tawan Deang på Rama 3 (tror jag) en restaurang/bryggeri med öl av tysktyp färsköl, kanonmat och kanonöl... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bua Yai Inlagd Januari 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 6, 2012 Då var det dags att åka snart! Nu på onsdag 11/1 bär det iväg. Finns fler förslag på var man kan köpa god öl...? Bua Yai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Tur att smaken är som baken så man slipper ha "I-landsproblem" Jag tycker Chang är gott och därför slipper jag bunkringsbekymmer, finns överallt, även i minsta håla och bland souvernirförsäljare vid mindre sevärdheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bua Yai Inlagd Januari 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 6, 2012 Tur att smaken är som baken så man slipper ha "I-landsproblem" Jag tycker Chang är gott och därför slipper jag bunkringsbekymmer, finns överallt, även i minsta håla och bland souvernirförsäljare vid mindre sevärdheter. Jag tycker också att Chang är bra men ibland kan det vara gott att dricka en mer smakrik öl. Lika som att jag tar med en Lagavulin eller liknande att dricka istället för s k Thai-whisky, tar med några goda cigarrer att njuta av o s v. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Helt akkurat! Ibland vill man ha lite variation. Jag försökte bara göra mig rolig på TS rubrik. Hade han använt sig av "riktigt" hade han kommit undan, men nu skrev han bara "god"... Och eftersom smak är ytterst subjektivt så fick han sig en liten mjuk mockasinkänga Jag är ingen ölpuritan, om ölet så är bryggt på getpiss, men smakar bra, i min mun, så anser jag det, vad sen kreti och pleti anser om tyska renhetslagar osv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Tawan Deang på Rama 3 (tror jag) en restaurang/bryggeri med öl av tysktyp färsköl, kanonmat och kanonöl... Där har man varit, kanonbra ställe med mycket bra mat och öl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Jag brukar alltid säga att Chang är pissöl, men nu har jag ändrat mig Chang 6,3% är livets vatten och finns på 7/11 för 33 bath burken Bra där 33:an när jävulen blir gammal (& farfar) då blir han religös Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Bra där 33:an när jävulen blir gammal (& farfar) då blir han religös Skönt att du frisknat till men du släppte bomben lite tidig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Snart kommer det finnas god öl att dricka på ett nytt ställe i Surin på eftermiddagar och tidig kväll, det har jag hört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Snart kommer det finnas god öl att dricka på ett nytt ställe i Surin på eftermiddagar och tidig kväll, det har jag hört. Låter härligt Surin. Och gött. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.