Jump to content
IGNORERAD

Hur stor åldersskillnad på swe/thai-par?


Farang

Vad är ålderskillnaden mellan er och er tjej/fru?  

267 röster

  1. 1. Vad är ålderskillnaden mellan er och er tjej/fru?

    • Hon är äldre
      24
    • Hon är jämngammal
      14
    • Hon är 1-5 år yngre
      48
    • Hon är 6-10 år yngre
      56
    • Hon är 11-15 år yngre
      49
    • Hon är 16-20 år yngre
      40
    • Hon är 21-25 år yngre
      21
    • Hon är 26-30 år yngre
      12
    • Hon är 31-35 år yngre
      2
    • Hon är 36-40 år yngre
      2
    • Hon är 41-45 år yngre
      0
    • Hon är 46-50 år yngre
      1
    • Hon är 51-55 år yngre
      1
    • Hon är 56-60+ år yngre
      6


Recommended Posts

Flores  :kort: :

Det är ju ändå bara affärer, sen är det nog så att vi "horbockar" blir mer blåsta av dessa damer. För hur det än är så tänker vi män ganska kortsiktigt när det vankas sexuella möjligheter. Krasst men sant. F.ö. tror jag nog att Farang tillhör den gentlemanna skaran av oss bockar. Själv är jag nog bra mycket vidrigare.

Swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    14

  • broder tuk tuk

    12

  • Tommy

    11

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Man behöver inte få någon snedvriden kvinnosyn för att man tillbringar ett antal år ibland barerna. Tvärtom så lär man ju sig att förstå kvinnor genom att umgås med så många och så nära under så lång tid.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man behöver inte få någon snedvriden kvinnosyn för att man tillbringar ett antal år ibland barerna. Tvärtom så lär man ju sig att förstå kvinnor genom att umgås med så många och så nära under så lång tid.

BTT

Oj nu vart jag impad, riktigt bra skrivet mannen..ett plus fick du för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 35 år min tjej 26..skiljer 9 år, inget märkvärdigt med det.hon är nästan för gammal för min ålder hehehe :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man behöver inte få någon snedvriden kvinnosyn för att man tillbringar ett antal år ibland barerna. Tvärtom så lär man ju sig att förstå kvinnor genom att umgås med så många och så nära under så lång tid.

BTT

Ja, absolut! För det är ju i baren deras rätta jag kommer fram!   :crazy::crazy::crazy:

Hahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man behöver inte få någon snedvriden kvinnosyn för att man tillbringar ett antal år ibland barerna. Tvärtom så lär man ju sig att förstå kvinnor genom att umgås med så många och så nära under så lång tid.

BTT

Eftersom Du betalar så uppträder dom som Du vill, vill Du ha sex får Du sex, vill Du gå på cirkus så får Du det. Hur f-n lär Du Dig något om en kvinna/medmänniskas vilja genom att "hyra" dom?

Det har ingenting med snedvriden kvinnosyn att göra utan om situationen dessa kvinnor hamnat i som ger oss möjlighet att utnyttja det faktum att dom är bartjejer som ger oss den kvinnosynen, alltså inte individen.

Jag vet, några säger sig respektera tjejerna som jobbar i barsvängen, BRA, men att tro att man lär sig om kvinnor för att man har några sköna timmar med dem ,njaaa, tillåt mig tvivla.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!

Jag vet inte var du träffat frugan någonstans, men åtminstone bland beer barerna finns det något som kallas shorttime och longtime.

Går man longtime med en bartjej, flera månader ibland, så lär man sig hyfsat hur den tjejen funkar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisa herren för Baa! Äntligen någon som förstår att jag behöver inte heta Gudrun S, för att just ha de åsikterna om specifika män och deras syn på kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart hänger man hellre i en bar i LOS än på O´learys i Sundsvall. Helvete om man tittar på en kvinna där. Snacka om blickar kunde döda. Skulle man råka le mot en tjej så får man frågan vad man fan glor på. Värst av allt är om man råkar stöta i någon. Då jävlar kan man få en smäll. Svenskar har mycket att lära av den servicekänsla som finns i Thailand.och då framförallt i barerna. Där är det åtminstone okej att man är lite social och trevlig mot främmande personer. Så jag tar nog hellre det "falska" leendet i baren. Men jag är nog ganska övertygad om att de är förmögna att välja vilka de vill vara trevlig mot.å för det mesta är de trevlig mot mig även fast jag nuförtiden inte gör annat än dricker i barerna. Småsummor spenderar jag också...trots detta är de trevliga o sociala. Knepigt.

Swedenfarang  :wai:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fader Baa!

Jag vet inte var du träffat frugan någonstans, men åtminstone bland beer barerna finns det något som kallas shorttime och longtime.

Går man longtime med en bartjej, flera månader ibland, så lär man sig hyfsat hur den tjejen funkar.

BTT

Hej BTT

Jodå Du har alldeles rätt, Du lär Dig hur tjejen funkar, men, det är inte samma sak som att lära sig hur hon skulle vilja vara uppfattad/uppskattad.

Du har vid ett flertal tillfällen hävdat att Du behandlar tjejerna med respekt, jag tror Dig, det är jag övertygad om att Du är kapabel till. Men säger Du hoppa till en bartjej Du betalar för så hoppar hon lik förbenat av den anledningen att det är Du som betalar..

Det är det lilla faktumet som skiljer "ömsesig kärlek och samspel från köpt".

MVH

Baa

PS Min käresta träffade jag på ett hotell långt ifrån Dina hemtrakter i Thailand där hon vickade för en gravid kompis, Tack till den gravören. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!

Så enligt dig kan man göra precis vad man vill med en bartjej så länge man betalar? Men är det då samma sak om någon gifter sig med en bartjej?

Alla bartjejer och fd bartjejer är alltså viljelösa mähä utan egen vilja?

Och tjejen som man träffar på banken eller i lampaffären är starka självständiga kvinnor med egen vilja eftersom dessa kvinnor lever med dig i ett ömsesidigt kärleksförhållande som inte bartjejer gör.

Nu får du nog allt be alla gubbar som lever med fd bartjejer om ursäkt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fader Baa!

Så enligt dig kan man göra precis vad man vill med en bartjej så länge man betalar? Men är det då samma sak om någon gifter sig med en bartjej?

Alla bartjejer och fd bartjejer är alltså viljelösa mähä utan egen vilja?

Och tjejen som man träffar på banken eller i lampaffären är starka självständiga kvinnor med egen vilja eftersom dessa kvinnor lever med dig i ett ömsesidigt kärleksförhållande som inte bartjejer gör.

Nu får du nog allt be alla gubbar som lever med fd bartjejer om ursäkt.

BTT

Om nu går hem med en bartjej som man bara använder till en sak, då är min åsikt att då får man vad man betalar för. Jag ser INGET fel i bartjejerna de står inte och säljer sig för att det är roligt utan för att de MÅSTE!

Tjejen i lampaffären har träffat dig utav en helt annan anledning den gången ni träffades. De var inte utfattiga, och kunde gå efter vad de gillade och det slutade med ett ömsesidigt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det nog så att bartjejerna har bra mycket mer kosing på fickan än tjejen i lampaffären.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det nog så att bartjejerna har bra mycket mer kosing på fickan än tjejen i lampaffären.

Amen!

Ingen bartjej måste "sälja sig". Det står dom helt fritt att jobba hemma i byn på risfälten. Men de har gjort ett medvetet val. Begriper man inte det, så förnedrar man dom ju verkligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT

Jag har svårt att förstå Din tolkning, Du vill bara inte fatta eller är Du dum? Det tror jag inte, eller i varje fall hopas jag det, var i hela världen fick Du den tolkningen ifrån, Du är nog den ende som lyckas få mitt inlägg att vara något negativt.

Du kan väl inte på allvar påstå att det inte är Dina önskningar tjejerna uppfyller därför att Du betalar. Därmed inte sagt att man kan göra vad man vill, fast det är ju klart att det vet ju inte jag vad Du har för böjelser.

Det handlar inte om ifall Du eller någon annan utnyttjar den i och sig tragiska situationen utan huruvida det är så man lär sig uppskatta en kvinna på hennes vilkor, liksom vår möjlighet att avgöra hur hon egentligen är och skulle vilja vara om hon fick välja ett annorlunda liv än barlivet.

Jag har en känsla av Du inte vill, eller hemska tanke kan, förstå att kärlek kan man hitta lite överallt, och varför inte i baren, det har jag aldrig emotsagt, men, det börjar på dens vilkor som betalar om man börjar i baren.

Men Du har väl svårighet att se att någon annan än Du har erfarenhet av kvinnor, ödmjuhhet och andras erfarenheter räknas ju inte i Din lilla cocosnötvärld.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores skrev bland annat: "Jag ser INGET fel i bartjejerna de står inte och säljer sig för att det är roligt utan för att de MÅSTE!"

Jag skriver, "titta en gång till".

Det är nog få Bartjejer som "MÅSTE" jobba i bar och sälja sig.

Jag tror det är vanligare att tjejerna väljer att jobba i en "karaoke bar" (jag sitter 45 meter ifrån en sån nu, och får aldrig gå dit (igen :whistle: ) för frugan), Bordell för thaimän (det vimlar av dem),"happy ending massage", "bar beer" eller "Agogo" för att det är mycket svårt att tjäna lika mycket pengar i en fabrik eller 7-11 butik ute på landet, tror minimilönen utanför Bangkok för en lågutbildad ligger runt 6000bath/månad, för hårt jobb, 6 dagar i veckan.

Dessutom är jobbet inte så betungande (fysiskt) och chansen att hitta en rik man som söker fru eller "Mia noi", och som sedan tar tjejen ur baren till ett behagligare liv, är större i en bar, än på Toyotas bilfabrik, eller liknande.

All heder till de hårt arbetande Thailändarna! Som inte tar den enkla vägen och säljer sina kroppar :yes:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har även denna tråd ramlat in på samma gamla ämne..

Jag trodde alla visste allt om detta nu..

Men nog ska det fortsättas tjatas om detta.. :diablo::kort:

Man blir så trött..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu har även denna tråd ramlat in på samma gamla ämne..

Jag trodde alla visste allt om detta nu..

Men nog ska det fortsättas tjatas om detta.. :diablo::kort:

Man blir så trött..

Rock on!

Du har så rätt, hade glömt det där med åldersskillnad, första frun 3 år, andra 12 år, och nu fick man lägga på momsen också, men prästbetyget anger ju den faktiska åldern, inte den fysiska, tack och lov.

De 2 första var svenska.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur stor åldersskillnad på swe/thai-par?

Var inte frågan se ovan inklippet.

Mellan min tjej och mig ärskillnaden att hon är 23 år yngre än jag.

Har berättat för min dotter om mitt förhållande. Den enda kommentar jag fick var, "Bara du är lycklig pappa så är det OK för mig". Har ännu inte vågat berätta för hennes mamma men det har ju inte hon heller med att göra. Ska kanske berätta att min dotter är nyligen fyllda 35.

Det jag tycker är konstigt i sammanhangen är att det är acceptabelt att ha en 25 till 35 årig tjej om du heter Sven Wolter eller Persbrandt i efternamn. Är det bara OK för att de är kändisar och vi "bara" är vanliga knegare? Jag ger många  :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort: för de så kallade moraltanterna, sen kan jag väl hålla med om att synen på kvinnor på vissa trådar här på Mai Pen Rai är väldigt kränkande. Av vissa personer måste jag tillägga.

  :morgon: gubben  :morgon:

Kunde inte ha uttryckt det bättre själv  :great:

Håller även med om, när du skriver om vissa personers kvinnosyn, förstår att Flores går i taket, men det var kanske det som var meningen

Det är 19 års skillnad mellan min älskling och mig. Så länge det inte är ett problem för Daw, så är det inget problem för mig. Vad vissa andra tycker, det skiter jag i. Kan de inte se vår lycka, och bli glada av den lyckan, så är det deras problem. Små missundsamma människor finns det gott om.

"Young man" säger min älskling till mig när jag beklagar mig "Nej, inte gammal" kan hon oxå uttrycka det  :yes:

Hälsningar Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Jag är snart 90 å funderar på att

gifta mig med en spermie.

:D Underbart, då kan du ju fixa fram din make med ett handjobb! ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill inte ha nån maka.

Vill ha en make.

Va??? Jag fattar inte :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Själv är man 49 och damen är hela 33 med andra ord så skiljer det 16 år.

Men som oftast är det tjejen som vet bäst och tar hand om gammelgubben :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente upprörande med denna åldersfixering, det allra viktigaste för ett förhållande är ju trots allt att man inte har ett alltför avvikande BMI.

[move]Normalfördelade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...