Jump to content
IGNORERAD

Filmtips


Oregistrerad

Recommended Posts

Guest wUThai

Underbar skådis men som har ett ursinnigt humör.

Han skäller ut allt och alla på inspelningarna ibland

Nu hade han säkert rätt men han låter inte sympatisk :)

http://www.youtube.com/watch?v=K2Kvoy-QenY

Mycket bra skådis. Men en riktig psykopat och ett svin privat. Måste han vara då han även misshandlat sin mor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    179

  • kitungmakmak

    45

  • Bibben

    43

  • bond1

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag må va korkad, men jag fattar inte hur man lägger in Youtube klipp här. Kan någon vänlig själ berätta?

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag må va korkad, men jag fattar inte hur man lägger in Youtube klipp här. Kan någon vänlig själ berätta?

/Micke

bara kopiera in sidans adress från adressfältet uppe i webläsaren i texten i inlägget

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Tallviking, så j..la simpelt :52: .

Då har jag en film för oss alla Christian Bale fans, American Psycho. Där han som vanligt är alldeles lysande.

Jag vet, själva filmen är riktigt dålig och framförallt om man har läst boken. Men Christians rolltolkning är en klar 5:a.

http://www.youtube.com/watch?v=_9ekMJdJP4Y

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, American psycho var första gången jag noterade honom.

Filmen är helt ok, men han är ju hur grym som helst...

Vet inte om nån av har sett Shaft (från 2000).

Riktig skitfilm, men Bale är med där också, och hans roll påminner väldigt mycket om Patrick Bateman från American psycho.

Kom ihåg att när jag såg honom i Shaft (after att sett American Psycho strax innan), så tänkte jag "wow, att den här kisen kommer bli nåt".

Filmen är som sagt usel, men faktiskt värd att se bara för Bale's skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tackar för tipset verkar riktigt bra

/Enis

Det var verkligen en höjdarfilm...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

The Snowtown Murders (Snowtown)

Handlar om seriemördaren John Bunting som härjade i Adelaide, Australien på 90-talet.

Baserad på verkliga händelser.

Filmen är långt ifrån härliga surfingvågor man kan komma.

Jag gilla filmens och dess nedtonade "White trash" stil där man dras med i en psykopats värld på ett väldigt verklighetstroget sätt.

Daniel Henshall som spelar John Bunting gjorde en grym skådespelarinsats.

Filmen har vunnit en del priser.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag var på bio i helgen och såg

En oväntad vänskap

http://www.sf.se/fil...vantad-vanskap/

Filmen är kritikerrosad och får väl beskrivas som en dramakomedi.

En unga färgad man kommer ut från fängelset och börjar lite otippat arbeta åt handikappad rik man.

Två olika figurer som normalt kanske inte skulle gå ihop, visar sig ha mycket att lära av varandra.

Faktiskt underhållande. Vid en scen (sjungande trädet) kunde jag bara inte sluta skratta.

post-6637-0-01256300-1354798971.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En klassiker om man vill garva läppen av sig; inspector Clouseau..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina många favoritskådisar, Jean Reno i en skön rulle.

Finns på Netflix för er som har det, svensk titel är Vargarnas Rike.

Link to comment
Dela på andra sajter

Animal House, eller Deltagänget som jag tror den hette på svenska är ju en klassiker som ja tror ligger till grund för de flesta high-school komedier?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undercover brother är en film som jag köpte bland en massa andra filmer av en gatuhandlare i Bangkok utan att egentligen veta vad det var. Höll på att garva läppen av mig under flygresan hem, den är skitkul om du gillar parodier på blaxplotations filmer. Sen som, bonus får man se "Barney" från How i met you mother i en av sina första roller...

http://www.youtube.com/watch?v=lFn1SZj59x8

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja ;) Han har varit med länge.

Doogie Howser tittade man mycket på när man var ung och dum.

Såg att karaktärsskådespelerskan Denise R var med också så det måste man se .

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en annan rulle-jåvligt ojämn och med mycket märklig handling-men den bjuder på en hel del asgarv...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja :wink: Han har varit med länge.

Doogie Howser tittade man mycket på när man var ung och dum.

Såg att karaktärsskådespelerskan Denise R var med också så det måste man se .

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Japp, hon gör en rolltolkning som är värd en Oscar...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

På Söndag 16/12 SVT1 kl 21:00

Odjuret

http://www.svt.se/od...s-dotter-mordas

Är den lika bra som boken är den ruggig och sevärd

http://www.adlibris.isbn=9164201376

Har läst alla böcker av Rosenlund & Hellström och de kan rekommenderas

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Rundskop/Bullhead är inspirerad av det ökända mordet på en belgisk veterinär i mitten på 1990-talet.
"Hormonmaffian" markerade sin makt i köttindustrin och fick en hel värld att debattera de groteska muskelmonster som kom att kallas för "Belgian Blue"
Blev Oscarsnominerad som bästa utländska film.

http://youtu.be/5fvLVNlMvus

 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...