Jump to content
IGNORERAD

Filmtips

Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Kikade på The Machine 2013

Två dataprogrammerare faller pladask för deras nya skapelse, den första självmedvetna artificiella intelligensen, som är utformad för att hjälpa mänskligheten. Men allt går fel när deras skapelse blir stulen och förvandlar det till ett vapen.

attachicon.gify3.jpeg

Klart begränsad inspelningsscen. Allt i samma byggnad.

Därtill en något ansträngd historia. Trots att det fanns några häftiga scener så får den ett lite lägre betyg 3-

Sexy robot,,,,

attachicon.gify1.jpg

Vissa likheter filmerna emellan kanske.

Har varit nyfiken, och sneglat på den rullen ett tag. Blir nog till att avverka den i helgen. Mer konstnärligt behöver ej vara sämre. Finns flera exempel på motsatsen.

Alicia (född 1988 i Göteborg) skall tydligen spela i en kommande Bourne film dessutom.

post-6637-0-18542800-1435228852_thumb.jp

Dela på andra sajter

• Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Enis

179

• kitungmakmak

45

• Bibben

43

• bond1

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Blev lite mad max, tja man vet ju vad man får i alla fall...

post-11193-0-57823400-1435294577.jpg

Tänker inte sätta nåt betyg på den, tror inte det går på såna filmer. Antingen gillar man dom eller så gör man det inte.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nåt att kolla på mitt i natten, fick lite dåliga betyg på IMDB men jag gillade storyn.

post-11193-0-19472500-1436065712.jpg

Trevligt pyssel när jag inte kan sova i alla fall.

ทีรัก

Dela på andra sajter

stefan5300

Har inte sett denna ännu men Dolphan och Ja Panom i samma film måste ju ses 

attachicon.gifMV5BMTAxMTY5NTgxMDVeQTJeQWpwZ15BbWU4MDAyODEwMTUx._V1__SX1659_SY877_.jpg

Jag tycker så här, att det är precis som med Nid bar, en i mängden, mycket sparka, skjuta, slåss och snart kommer väl en uppfoljare där Dolph ska hitta sin dotter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Spy.

Riktigt bra film, bra action och mycket humor. Många kända skådisar. Bra musik.

Fem spioner av fem

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Spy.

Riktigt bra film, bra action och mycket humor. Många kända skådisar. Bra musik.

Fem spioner av fem

Hade den uppe på stream och kikade en bit (inte länge) men blev störd av line hela tiden. 

Får göra ett nytt försök nu, verkade vara en parodi på James Bond på nåt vis - en lite mer modern och fetare Moneypenny tex.

Men rekar du den så gör jag ett försök till, får väl se vart jag slutade kika. Slagsmålen i början av filmen var ju en aning överdrivna milt sagt. Men kanske hela filmen är att betrakta som en parodi, som "titta vi flyger" eller liknande. 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Såg "Home" med grabben igårkväll, helt ok barnfilm, med lite oväntat slut.

http://www.imdb.com/title/tt2224026/

Går utmärkt att se även som vuxen, på egen hand.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Hade den uppe på stream och kikade en bit (inte länge) men blev störd av line hela tiden. 

Får göra ett nytt försök nu, verkade vara en parodi på James Bond på nåt vis - en lite mer modern och fetare Moneypenny tex.

Men rekar du den så gör jag ett försök till, får väl se vart jag slutade kika. Slagsmålen i början av filmen var ju en aning överdrivna milt sagt. Men kanske hela filmen är att betrakta som en parodi, som "titta vi flyger" eller liknande. 

Läste en artikel och skaparen förnekade bestämt att det var en parodi (på Bond), Håller med, det är inte en parodi i sig men ändå en bra kombo av action och humor, samt stora likheter med Bond, det kan inte förnekas. Såg den på bio men snart kommer nog bättre kopior ut. Kollar aldrig streamat utan laddar ner, ehh,.. en kompis laddar ner menar jag ;)

Så håll ut tills det kommer en bättre relle, det är värt väntan, tycker jag.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Läste en artikel och skaparen förnekade bestämt att det var en parodi (på Bond), Håller med, det är inte en parodi i sig men ändå en bra kombo av action och humor, samt stora likheter med Bond, det kan inte förnekas. Såg den på bio men snart kommer nog bättre kopior ut. Kollar aldrig streamat utan laddar ner, ehh,.. en kompis laddar ner menar jag ;)

Kollade fanns bra rellar med hardcoded Korea subs ,avvaktar

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

Kollade fanns bra rellar med hardcoded Korea subs ,avvaktar

Väntar på Yifys release dom har en dedikerad sida med subs

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har rullat 53 minuter av den redan, är ju riktigt kul på nåt märkligt sätt. Kikar på datorn så jag behöver inte HD (Även om det är en HDRip). Blåser man upp denna på en större skärm så blir pixlarna som sockerbitar tror jag. Men På min 17" lapp så funkar det bra.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu blev det en Enis film (tror jag i alla fall), "Kumiko, the Treasure Hunter (2014)"

http://www.imdb.com/title/tt3263614/

Seg jäkla rulle, har kommit igenom halva när jag beslutar mig för att väcka vännen istället. Men jag skall härda ut.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Nu blev det en Enis film (tror jag i alla fall), "Kumiko, the Treasure Hunter (2014)"

http://www.imdb.com/title/tt3263614/

Seg jäkla rulle, har kommit igenom halva när jag beslutar mig för att väcka vännen istället. Men jag skall härda ut.

Haha Den har jag inte sett ännu. Men som cineast har jag naturligtvis hört talas om den och tror på förhand att det är en film jag skulle uppskatta men det är ju inhget jag kan garantera så det är lite för tidigt att sätta "Enis" stämpel på rullen.

Det roliga i kråksången är att historien bygger på en "sann" historia om en kvinna som söker efter sanningen i en *"sann" historia från en annan film.

Så jag kanske skulle finna om det ligger någon sanning i att detta är en Enisfilm

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jahapp, nu är jag mer tillbaka på mitt spår... Ingen cineastrulle.

http://www.imdb.com/title/tt3442990/

Inte sett hela än, del II håller på att ladda.

Änsålänge verkar den vettig i alla fall, men inte är det nån SciFi som jag gillar direkt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Blev sugen på att plocka fram en gammal krigshistoria. Kikade på Generalernas flykt.

Paul Newman borgar ju för bra skådisprestationer. Filmen är från 1968 och utlovas vara en krigsfilm med humorinslag.

Tyvärr tycker jag filmen har varken eller och jag ser hellre Kellys hjältar, Flykten från Telemarken, Kanonerna på Navarone, Örnnästet eller någon av de andra odödliga.

En recensent på nätet har fångat filmens dålighet i tre bra punkterr;

1. "Generalernas flykt" är en hopplös svensk titel, men frågan är om den är sämre än konstiga originalnamnet "The Secret War of Harry Frigg".

2. Handlingen hade tjänat på att tidigare införa ett element av risk och spänning. Genom tre fjärdedelar av speltiden finns det så gott som ingenting som hotar protagonisterna, och jag tror att det bidrar till storyns känsla av livlöshet.

3. Osökt kommer man när man ser "Generalernas flykt" att tänka på mästerverket "The Great Escape" från 1963, en film som lyckas vara 100 gånger roligare utan att ens ha humor som huvudingrediens.

DSC_0064.thumb.jpg.335039b051b1f51d43d12

Någon annars som har tips på bra krigsfilm som inte är mainstream eller klassiker - tipsa gärna.

Dela på andra sajter

Bra film med Samuel L Jackson som amerikansk president på "ofrivilligt" besök i Finland.

Big_Game.thumb.JPG.1c5836e0dfd86c95c84a9

Fager.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Blev sugen på att plocka fram en gammal krigshistoria. Kikade på Generalernas flykt.

Paul Newman borgar ju för bra skådisprestationer. Filmen är från 1968 och utlovas vara en krigsfilm med humorinslag.

Tyvärr tycker jag filmen har varken eller och jag ser hellre Kellys hjältar, Flykten från Telemarken, Kanonerna på Navarone, Örnnästet eller någon av de andra odödliga.

En recensent på nätet har fångat filmens dålighet i tre bra punkterr;

1. "Generalernas flykt" är en hopplös svensk titel, men frågan är om den är sämre än konstiga originalnamnet "The Secret War of Harry Frigg".

2. Handlingen hade tjänat på att tidigare införa ett element av risk och spänning. Genom tre fjärdedelar av speltiden finns det så gott som ingenting som hotar protagonisterna, och jag tror att det bidrar till storyns känsla av livlöshet.

3. Osökt kommer man när man ser "Generalernas flykt" att tänka på mästerverket "The Great Escape" från 1963, en film som lyckas vara 100 gånger roligare utan att ens ha humor som huvudingrediens.

DSC_0064.thumb.jpg.335039b051b1f51d43d12

Någon annars som har tips på bra krigsfilm som inte är mainstream eller klassiker - tipsa gärna.

Örnnästet, bron över floden kwai, top gun (såklart), black hawk down. Finns säkert fler. Men dom gillar jag.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Med tanke på "strulet" med uppdateringen av forumet så passa det kanske med en film om cybercrime? 

Blackhat.thumb.JPG.a5636dbc460da041ca5a9

Fager.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Örnnästet, bron över floden kwai, top gun (såklart), black hawk down. Finns säkert fler. Men dom gillar jag.

Jo, dom har man ju definitivt sett.

Det svåra med krigsfilmer (om man jämför med i bokens värld) är ju att det är svårt att förmedla utsattheten, alla de stadier en människa i krig går igenom, det förlorade hoppet och uppgivenheten. Det är lättare i litteraturen. Att bara skapa spänning och effekter är lättare. Tag bara landstigningsscenen i Saving Private Ryan. Den brukar vara bra att kalibrera ljudanläggningen efter.

:-)

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jo, dom har man ju definitivt sett.

Det svåra med krigsfilmer (om man jämför med i bokens värld) är ju att det är svårt att förmedla utsattheten, alla de stadier en människa i krig går igenom, det förlorade hoppet och uppgivenheten. Det är lättare i litteraturen. Att bara skapa spänning och effekter är lättare. Tag bara landstigningsscenen i Saving Private Ryan. Den brukar vara bra att kalibrera ljudanläggningen efter.

:-)

Tja, min ljudanläggning behövs inte kalibreras men visst är det så. Tog några som är värda att se igen.

Böcker är ju helt klart bättre, hade inte fattat grottbjörnens folk eller sagan om ringen utan att ha läst böckerna. Men det ger en extra dimension att göra både och. Läs boken först och sen kika på filmen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Bra ljud och sen på med Das boot... Ja fy f#n för och sitta i djupet, kallt mörkt och inte veta om man kommer upp...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...