Jump to content
Naam kaeng

Filmtips

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Lappen

Tack!

Ska leta efter det :-)

(nån länk?)

Om du är medlem på TTi eller HD-space är den lätt att hitta.

Sök på TPB så finner du den

Edited by Lappen

Bibben

Om du är medlem på TTi eller HD-space är den lätt att hitta.

Nope, inte medlem där. :-(

• Fint 1

Guest Lappen

Mycket av den film som kommer ut nu saknar själ och hjärta.

Filmerna bygger på effekter men med ett dåligt manus.

Så jag brukar leta reda på gamla godingar som fastnat i minnet och för några dagar sen hittade jag denna.

http://www.imdb.com/title/tt0091605/

Kenneth4618

Mycket av den film som kommer ut nu saknar själ och hjärta.

Filmerna bygger på effekter men med ett dåligt manus.

Så jag brukar leta reda på gamla godingar som fastnat i minnet och för några dagar sen hittade jag denna.

http://www.imdb.com/title/tt0091605/

Den är bra :thumbsup:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

HuligArne

Det var först när jag såg om filmen ett antal år efter premiären som jag reagerade på att den fjunige medhjälparen till Sean Connery är väldigt lik Christian Slater!

Guest Lappen

Det var först när jag såg om filmen ett antal år efter premiären som jag reagerade på att den fjunige medhjälparen till Sean Connery är väldigt lik Christian Slater!

Är inte bara lika utan det är Christian Slater :)

mr chaweng

Ska precis lägga mig i soffan och kolla in andra delen av den Norska actionrullen Torpedo som är i två delar.

Jag tyckte den första delen var mycket bra och ser fram emot hur detta ska sluta

Om man gillar Svenska polisfilmer kommer ni gilla Torpedo

HuligArne

När jag köpte Miami Vice på dvd så dök plötsligt Ed O'Neill/Al Bundy upp i ett avsnitt!

Det var ungefär samma känsla!

Guest Oregistrerad knasen

Ska precis lägga mig i soffan och kolla in andra delen av den Norska actionrullen Torpedo som är i två delar.

Jag tyckte den första delen var mycket bra och ser fram emot hur detta ska sluta

Om man gillar Svenska polisfilmer kommer ni gilla Torpedo

Är det den från 2007 med denna handling?

Terje (Jørgen Langhelle) gör sitt yttersta för att vara en ordentlig och renhårig Torped. Som före detta elitsoldat från Försvarets Specialkommandoldat inger han såpass respekt att han sällan tvingas ta till våldsamheter. Vid sidan av jobbet som indrivare försöker han att ha ett normalt familjeliv med en vacker fru och en dotter på fem år. Det vattentäta skottet mellan jobb och familj spricker den dagen ett rutinuppdrag går åt helvete, en tjänsteman dödas och han hittar sin egen fru skjuten med sin egen revolver. Nu är två saker viktiga. Han måste skydda dottern, och han ska hämnas mordet på frun. Med polisen i hasorna dyker han ned i Oslos undre värld.

mr chaweng

Är det den från 2007 med denna handling?

Terje (Jørgen Langhelle) gör sitt yttersta för att vara en ordentlig och renhårig Torped. Som före detta elitsoldat från Försvarets Specialkommandoldat inger han såpass respekt att han sällan tvingas ta till våldsamheter. Vid sidan av jobbet som indrivare försöker han att ha ett normalt familjeliv med en vacker fru och en dotter på fem år. Det vattentäta skottet mellan jobb och familj spricker den dagen ett rutinuppdrag går åt helvete, en tjänsteman dödas och han hittar sin egen fru skjuten med sin egen revolver. Nu är två saker viktiga. Han måste skydda dottern, och han ska hämnas mordet på frun. Med polisen i hasorna dyker han ned i Oslos undre värld.

Ja.

Finns på en Tankafetast när dig

Edited by mr chaweng

mr chaweng

Den testar vi. Gillar norska serier/filmer, ett tips är Hunter om ni hittar på den, riktigt bra serie :good:

http://www.imdb.com/title/tt1002892/

Jag tror jag sett den och den var mycket bra. Det var väl den som gick i Svensk TV och utspelades lite i Sverige/Göteborg

Guest Oregistrerad knasen

Japp, stämmer bra det.

Kung Otto

Ja.

Finns på en Tankafetast när dig

Tack den lånar vi