Nack Laeng Inlagd Oktober 4, 2014 Dela Inlagd Oktober 4, 2014 http://www.imdb.com/title/tt2872732/ To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 Igår såg jag Grand Budapest Hotel http://www.imdb.com/title/tt2278388/ Kritikerrosad och med beröm som få andra filmer. Bakom filmen ligger Wes Andersson som tidigare gjort bland annat Royal Tenenbaums och Darjeeling Limited. Späckad med kändisar, Ralph Fiennes Willem Dafoe Jeff Goldblum Jude Law Edward Norton Bill Murray Harvey Keitel Tilda Swinton Owen Wilson För att nämna några. Hade stora förväntningar, förstås, på filmen och jag tyckte dfen var bra - men den var helt annorlunda än jag väntat mig. Trodde handlingen var satt till hotellet och att stämningen och tempot skulle vara stillsamt och bildskönt. Så var det inte. Ett hektiskt tempo, hela tiden på språng, och man var tvungen att vara vaksam hela tiden för att inte missa någon vesäntlig detalj. Filmen kändes väldigt "Roman Polanski" tyckte jag. Bra, men annorlunda, och ingen fempoängare i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 15, 2014 Dela Inlagd Oktober 15, 2014 Igår såg jag filmen Europa Report från 2013. Sci-fi film med svenska Michael Nyqvist i en av rollerna. Filmen handlar om att man skickar iväg en farkost från jorden till en av Jupiters månar. Man vet att dess yta består av is och tror att det finns vatten under. Och finns det vatten - då kan det finnas liv. Begränsad skara skådisar och begränsat inspelningsutrymme. Nu är jag säkert lite partisk eftersom jag diggar rymdfilmer. Tyckte filmen var bra, särskilt effektfullt när man kör med subwoofern på högsta så det fladdrar i brallorna varje gång det händer något spännande i filmen. Lite ovanligt slut, kanske kan tyckas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 29, 2014 Dela Inlagd Oktober 29, 2014 The Rover Tja vad skall man kalla den En Australiensk dystopisk noir kanske http://www.imdb.com/title/tt2345737/?ref_=nv_sr_1 Guy Pearce är ja allt som han är bra. men Robert Pattinson var ju helt briljant Skulle tippa att tonnårstrånande tjejer som förväntade sig twilight Robert blev grymt besvikna /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 The Divide från 2011 En liten pärla med spark i mellangärdet känsla som kritikerna helt fått om bakfoten i mina ögon Visar människans sanna natur i ett prekärt läge. Rekommenderas stark för cineasten som vill känna lite elände /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fager Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 Hej. Såg "The Best Offer" igår. Geoffrey Rush som spelar Virgil Oldman är mycket bra i denna film. Rekommenderas. Fager. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Såg alldeles nyss filmen The Sacrament som är en väldigt obehaglig film som bygger på de verkliga händelserna i Jonestown och dess massaker. Klart sevärd och även om filmen är relativt kort så hinner mycket hända och den är spännande hela tiden. Filmen blir väldigt otäck just för att människan i sig kan vara så j*vla sjuk, jag blev f*n illamående. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Vad ni en gör titta inte på 22 jump street Sicken dynga /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Vad ni en gör titta inte på 22 jump street Sicken dynga /Enis Håller med , stängde efter tio minuter . My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 23, 2014 Dela Inlagd November 23, 2014 Idag var jag på bio och såg filmen LUCY Det är Luc Bessons senaste film omj en tjej som får "knark" i kroppen och lär sig använda 100 procent av hjärnan - till skillnad från oss andra som bara kan använda 10 procent. Det är en action späckad sci-fi thriller. Tyckte den var bra, allt serverades inte på ett gyllene fat, man fick tänka lite själv också. Morgan Freeman gör sin roll mycket trovärdigt. Vill du bara ha "verklig" action är det nog inget att se. Fyra hjärnor av fem. http://www.sf.se/filmer/Lucy/ indlucyex.jpg ansson.jpg Jaaaa. kan inte annat än att hålla med. hade ingen aning om att den skulle vara så filosofisk. ett litet tryck över bröstet gav den... Enis sensorer på en bra film /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 23, 2014 Dela Inlagd November 23, 2014 Fan vad tid ni har. Tog mej 3 kvällar att se hela LUCY, men visst är den bra! Tack för anti-tipset om 22 jump street! Hur är Lets be Cops? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd November 23, 2014 Dela Inlagd November 23, 2014 Fan vad tid ni har. Tog mej 3 kvällar att se hela LUCY, men visst är den bra! Tack för anti-tipset om 22 jump street! Hur är Lets be Cops? MVH Tommy Samma klass dessvärre . My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 23, 2014 Dela Inlagd November 23, 2014 Samma klass dessvärre . Tackar så behöver man inte ägna en sekund åt den Ett tips som jag ännu inte själv hunnit sett men som enligt uppgift skall vara bra är Predestination... av The Spierig Brothers /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd November 23, 2014 Dela Inlagd November 23, 2014 Tackar så behöver man inte ägna en sekund åt den Ett tips som jag ännu inte själv hunnit sett men som enligt uppgift skall vara bra är Predestination... av The Spierig Brothers /Enis Tack för tipset . Angående Lets be cops och 22 jumpstreet så fick de ju ganska höga betyg trots att jag tyckte dom var usla . Men smaken är som baken . Själv tittar jag mycket på serier och det finns en hel del som roar mej tex ; Legit , weeds , Californication , Shameless ,South park , The Office mm mm . My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd November 24, 2014 Dela Inlagd November 24, 2014 Såg nyss filmen Siberian Education, en helt okej rulle med bl.a. John Malkovich & Peter Stormare. Under kommunismens sista år växer två killar upp i ett kriminellt ungdomsgäng i ett bortglömt hörn av det tidigare Sovjetunionen. Samhällets normala sociala regler är helt satta ur spel i den laglösa gängmiljön och allteftersom tiden går hamnar de två vännerna i en våldsam uppgörelse på var sin sida av det sibiriska broderskapets hederskod. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 24, 2014 Dela Inlagd November 24, 2014 I dag hämtade jag ut ett paket på Ica. Nu kan gråvädret fortsätta bäst det vill, helgen är räddad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2014 Dela Inlagd December 2, 2014 (ändrad) Tackar så behöver man inte ägna en sekund åt den Ett tips som jag ännu inte själv hunnit sett men som enligt uppgift skall vara bra är Predestination... av The Spierig Brothers /Enis Då har jag hunnit sett den...två gånger Första gången mitt i natten på sniskan var inte en så bra ide, fattade inte mycket beror nog på att jag snarkade mest Nu kan jag med bestämdhet säga att det var en film helt i min smak "Tänk om" Ju mindre man vet desto bättre, för den cineastiska upplevelsen Enis Ändrades December 2, 2014 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tortan Inlagd December 2, 2014 Dela Inlagd December 2, 2014 Då har jag hunnit sett den...två gånger Första gången mitt i natten på sniskan var inte en så bra ide, fattade inte mycket beror nog på att jag snarkade mest Nu kan jag med bestämdhet säga att det var en film helt i min smak "Tänk om" Ju mindre man vet desto bättre, för den cineastiska upplevelsen Enis Då har jag något att se fram emot , sätter på den nu . My attitude, your problem . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 http://www.imdb.com/title/tt1790864/ To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 7, 2014 Dela Inlagd December 7, 2014 I Origins En vacker liten film om kärlek, sorg, Vetenskap och livsåskådning. http://www.imdb.com/title/tt2884206/ /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 7, 2014 Dela Inlagd December 7, 2014 The Expendables 3 http://www.imdb.com/title/tt2333784/?ref_=nv_sr_1 Var ingen film för mig. Hädelselös med trötta gamla gubbar /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 7, 2014 Dela Inlagd December 7, 2014 Tittade på Blue Ruin, en lite annorlunda rulle, men jag tyckte den var sevärd. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 7, 2014 Dela Inlagd December 7, 2014 Tittade på Blue Ruin, en lite annorlunda rulle, men jag tyckte den var sevärd. MV5BMTY4NTM2MDg5OV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDA3OTAwMTE@._V1_SY317_CR0,0,214,317_AL_.jpg Mvh. borje222 Ja den är mycket bra för att vara en debut. Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 8, 2014 Dela Inlagd December 8, 2014 Mera av gårdagens skörd A Walk Among the Tombstones Ja den var väl varken superbra eller genomusel, ok som film men gav inga bestående intryck. Liam Neeson har fastnat i en viss karaktärstyp http://www.imdb.com/title/tt0365907/ Deliver us from Evil Helt Ok skräckis med krypande känsla tills den reilgiösa finalen då den tappade i trovärdighet, lite motsägelsefullt där men så får recensionen bli då jag inte är av religös natur. http://www.imdb.com/title/tt2377322/?ref_=nv_sr_1 /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd December 8, 2014 Dela Inlagd December 8, 2014 Har kollat en hel del på film de senaste dagarna då man varit lite krasslig. Kan starkt rekommendera följande filmer. Fury http://www.imdb.com/title/tt2713180/?ref_=nv_sr_1 Orphan http://www.imdb.com/title/tt1148204/?ref_=nv_sr_2 F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu