Jump to content
IGNORERAD

Filmtips


Oregistrerad

Recommended Posts

För er som gillar Thailand och Dolph. Ej sett den.

 

Skin Trade

 

After his family is killed by a Serbian gangster with international interests. NYC detective Nick goes to S.E. Asia and teams up with a Thai detective to get revenge and destroy the syndicates human trafficking network.

 

 

IMDB Link:

http://www.imdb.com/title/tt1641841/

 

Skådespelare:
Dolph Lundgren, Tony Jaa, Michael Jai White, Ron Perlman, Celina Jade, Peter Weller, Sahajak Boonthanakit, Mike Dopud, Leo Rano, David Westerman, Michael G Selby, Tayme, Tasya Teles, Chloe Babcook, Cary-Hiroyuki Tagawa
Manus:
Dolph Lundgren, Gabriel Dowrick, Steven Elder, John Hyams
Genre:
Drama, Action, Thriller
Produktionsland:
USA, Thailand, Kanada

 

 

post-4721-0-34940900-1431168451.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    179

  • kitungmakmak

    45

  • Bibben

    43

  • bond1

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då såg jag färdigt på sniper, och den var ju bra. Nu är jag på ett gott humör så den får 4/5 av mig.

Läste inte några rapporter om den i förväg heller, så jag blev inte besviken.

Inte riktigt vad jag gillar, men den filmen gillade jag i alla fall.

Bra känsla i filmen och bra skådisar. Men den kunde behandlat hans problem på hemmaplan lite mer. Snyggt annars som vanligt när clintan gör något.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Run all night - är en amerikansk actionthrillerfilm från 2015. Den hade världspremiär den 11 mars 2015 och Sverigepremiär den 17 april samma år.[2] Filmen är regisserad av Jaume Collet-Serra och medverkas av bland andra Liam Neeson, Joel Kinnaman, Common och Ed Harris i rollerna.[3]

 

:lazy:  :lazy:  :lazy:  av 5 möjliga. Liam Neeson och Ed Harris blir man sällan besviken på. Joel Kinnaman är inte min favorit.

 

 

 

http://www.imdb.com/title/tt2199571/?ref_=rvi_tt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Run all night - är en amerikansk actionthrillerfilm från 2015. Den hade världspremiär den 11 mars 2015 och Sverigepremiär den 17 april samma år.[2] Filmen är regisserad av Jaume Collet-Serra och medverkas av bland andra Liam Neeson, Joel Kinnaman, Common och Ed Harris i rollerna.[3]

 

:lazy:  :lazy:  :lazy:  av 5 möjliga. Liam Neeson och Ed Harris blir man sällan besviken på. Joel Kinnaman är inte min favorit.

 

 

 

http://www.imdb.com/title/tt2199571/?ref_=rvi_tt

 

Tyckte att den var rörig och Liam N var trött och bakis hela tiden, ingen höjdare med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Project Almenac

 

http://www.imdb.com/title/tt2436386/

 

Hel Ok timetravel ungdomsrulle

 

 

Ex machina

 

http://www.imdb.com/title/tt0470752/?ref_=nv_sr_1

 

även det en Sci-Fi men av det vuxnare mer konstnärliga slaget

 

 

Då jag är vuxen med barnasinnet i behåll så uppskattade jag båda rullarna.

 

 

/eNis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Project Almenac

 

http://www.imdb.com/title/tt2436386/

 

Hel Ok timetravel ungdomsrulle

 

 

Ex machina

 

http://www.imdb.com/title/tt0470752/?ref_=nv_sr_1

 

även det en Sci-Fi men av det vuxnare mer konstnärliga slaget

 

 

Då jag är vuxen med barnasinnet i behåll så uppskattade jag båda rullarna.

 

 

/eNis

Hoppar nog den första men tänker kolla Ex machina i morgon .

Kollade denna igår : Chappie

http://www.imdb.com/title/tt1823672/

Rätt ok , samma regissör som District 9 lite samma stuk oxå .

My attitude, your problem .

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missar ingenting Att Clintan har reggat denna är otroligt Jag tycker att den är mer än hypad Den är usel

Offe

Ingen fara, ville hitta ett nice ställe att streama den från åxå. Tar sin tid då jag installerat om datorn och inte sparade mina länkar.

Men den laddar nu i godan so tror jag på nån server.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du missar ingenting Att Clintan har reggat denna är otroligt Jag tycker att den är mer än hypad Den är usel

Offe

Jag tyckte sniper passade mig, tror jag gav den 4/5. Men jag är ju inte nån cineast direkt.

Dock har jag inte läst mycket om den innan så om jag skulle varit inställd på att den var fantastisk så kanske jag skulle blivit besviken.

Det jag såg var ju mer att nån inte tyckte den var vidare, så mina förväntningar var inte på topp direkt.

 

Är förväntningarna höga så kan ju en hyfsad rulle bli skitdålig, och tvärt om.

 

Äntligen inne på S4 av Person of Intrest... Vilket jäkla jobb att se 45-65 timmar eller nåt sånt av en serie (3 säsonger med 20-30 avsnitt på runt 45minuter) - så jag har inte hunnit med filmer under den tiden. Får ta tag i Enis tips snart. En säsong kvar bara...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte sniper passade mig, tror jag gav den 4/5. Men jag är ju inte nån cineast direkt.

Dock har jag inte läst mycket om den innan så om jag skulle varit inställd på att den var fantastisk så kanske jag skulle blivit besviken.

Det jag såg var ju mer att nån inte tyckte den var vidare, så mina förväntningar var inte på topp direkt.

 

Är förväntningarna höga så kan ju en hyfsad rulle bli skitdålig, och tvärt om.

 

Äntligen inne på S4 av Person of Intrest... Vilket jäkla jobb att se 45-65 timmar eller nåt sånt av en serie (3 säsonger med 20-30 avsnitt på runt 45minuter) - så jag har inte hunnit med filmer under den tiden. Får ta tag i Enis tips snart. En säsong kvar bara...

Bra svar utan mobbing tackar

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kikade på The Machine 2013

 

 

Två dataprogrammerare faller pladask för deras nya skapelse, den första självmedvetna artificiella intelligensen, som är utformad för att hjälpa mänskligheten. Men allt går fel när deras skapelse blir stulen och förvandlar det till ett vapen.

 

post-6637-0-92597800-1432024193_thumb.jp

 

Klart begränsad inspelningsscen. Allt i samma byggnad.

Därtill en något ansträngd historia. Trots att det fanns några häftiga scener så får den ett lite lägre betyg 3-

 

Sexy robot,,,,

 

post-6637-0-57553700-1432024416_thumb.jp

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

MAD MAX: Fury Road

 

 

En riktigt rökare...

 

 

George Miller har hittat tillbaka efter BABE och Happy Feet

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Neh, det blev...

 

Kingsman: Services secrets (2015)
 

Director : Matthew Vaughn

Stars : Colin Firth, Taron Egerton, Samuel L. Jackson

Genre : Action | Adventure | Comedy

Country : USA

Storyline and Details

A spy organization recruits an unrefined, although promising street kid into the agency's ultra-competitive training program, just as a global threat emerges from a twisted tech genius.

 

 

Trevlig rulle, 3/5 som vanligt, tja 3.5 kanske.

 

 

 

Ja inte var den bra inte :-)

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Jag har precis kollat Argo, intressant film, frågan är nog hur mycket den speglar vad som verkligen hände.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har precis kollat Argo, intressant film, frågan är nog hur mycket den speglar vad som verkligen hände.

 

Bra tips, http://www.imdb.com/title/tt1024648/såg ju intressant ut.

"Based on a true story" säger väl inte så mycket om hur mycket den baserar sig på verkligheten.

Går väl att göra en nästan helt påhittad film om Bin Ladin och skriva att den är baserad på verkliga händelser. Om det sen är 1% eller 99% framgår ju inte alls.

 

Det får bli kvällens projekt att kika igenom Argo. Om jag nu kan hitta den streamad.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
kitungmakmak

Hmm, katastroffilm. Inte så tokig

 

San Andreas Quake (2015)

 

post-11193-0-06954600-1434160441.jpg

 

http://www.imdb.com/title/tt4547120/

 

2.0 enligt IMDB dock...

 

Jag har nog dålig smak, men jag gillar lite sånt ibland.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Denna var inte så tokig, Spare Parts (2015)

 

Ids inte ta med nån länk då ingen verkar intresserad av sånt jag gillar heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Denna var inte så tokig, Spare Parts (2015)

 

Ids inte ta med nån länk då ingen verkar intresserad av sånt jag gillar heller.

 

Ids inte ta med nån länk Gör gärna det

 

ingen verkar intresserad av sånt jag gillar Var inte för säker på det

 

:good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna var inte så tokig, Spare Parts (2015)

 

Ids inte ta med nån länk då ingen verkar intresserad av sånt jag gillar heller.

 

Den var bra.

3.75 reservdelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade in en klassiker i helgen som faktiskt fortfarande var sevärd, Firman.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag kollade in en klassiker i helgen som faktiskt fortfarande var sevärd, Firman.

 

Den är riktigt bra och skulle ju även kunna vara (nästan) sann. Den tål att se om, kusligt spännande. Hackman är en favorit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är riktigt bra och skulle ju även kunna vara (nästan) sann. Den tål att se om, kusligt spännande. Hackman är en favorit. 

 

Det var länge sedan jag såg den förra gången så den var riktigt bra fortfarande, ett bra exempel på hur myndigheterna försöker köra fulingar med vanligt folk.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu ska jag se "The Reconstruction of William Zero (2014)" och hoppas att den är vettig.

 

 

A geneticist wakes up from an accident with only fragments of his memory is forced to relearn who he is via his twin brother. But as he digs deeper, he discovers he might not be who he thought at all.

 

Verkar ju kul när jag läser bla cybernetik just nu.

 

Kan vara intressant även om det bara är en film, ger mig lite uppslag på nästa rapport som skall skrivas.

Hur mycket kan man göra med en människa egentligen, klona et får (dolly) gick ju. Men sen ???

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...