Jump to content
IGNORERAD

Vilka Thai-forum är bra, nuförtiden?


Tommy

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Något nytt som ändå är gammalt och välfungerande kanske skulle vara något för forumet.

Swippes-böghörna var en succé på AH. Kankse man skulle införa den här?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    9

  • Soengsang

    4

  • Tommy

    4

  • IngeVidare

    4

Mest aktiva i denna tråd

Något nytt som ändå är gammalt och välfungerande kanske skulle vara något för forumet.

Swippes-böghörna var en succé på AH. Kankse man skulle införa den här?

Hmm, det där får du nog förklara närmare för oss som inte vet!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju bli så att någon startar ett intresseforum som liknar ett redan befintligt forum.

Som fallet är med Koh Samui, nu.

Men om det visar sig att det nystartade intresseforumet får flera trådar och större aktivitet, så är det så det ska vara.

Kanske Koh Samui forumet, i det offentliga forumet, inte passade de som kanske skriver i "gruppen" Koh Samui.

Det finns 38 trådar i Koh Samui forumet, som funnits sedan vi startade Juni 2008.

Om en grupp gör att det skrivs mera om Koh Samui, vad är problemet?

Nu förstår jag inte riktigt, om det finns en intressegrupp för Kho Samui, skall man då öppna ytterligare en för att försöka övertrumfa den redan befintliga? Vore det inte mer naturligt att fortsätta i den gamla redan kända tråden och i möjligaste mån göra så intressanta inlägg att den vaknar till liv igen om den nu slumrat ett tag?

Fast jag har nog fattat fel som vanligt för jag söker bara enkla lösningar, lat som jag är!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, häng inte upp dig på det tekniska.

Målet är innehåll. Intressant, informativ, underhållande och varierande läsning.

Om en grupp, ett delforum eller intressefora frambringar intressant läsning för en läsare, så är det väl egentligen ointressant var denna intressanta läsning tillverkats.

Vi tycker det är på detta vis, eftersom vi tror att de trådar som skrivs i div intressefora, i de allra flesta fallen inte hade skrivits alls.

Till exempel så tänker jag starta ett intresseforum "Farangmat i Surin" som listar de ställen i Surin jag känner till som serverar farangmat.

De som vill läsa, lägga upp egna tips eller recensera befintligt mathak väljer att ta del av innehållet.

De som aldrig har eller någonsin kommer att sätta sin fot i Surin tvingas inte se innehållet i detta forum, utan det är frivilligt.

Men vad gör vi nu?

Det finns ju ett Surin forum redan...

Så visst skulle jag kunna lista alla mathak i det befintliga Surinforumet, men jag vill inte det.

Jag vill att dessa mathak ska finnas lättillgängliga och på ett och samma ställe och inte inblandade bland de andra trådarna samt vara frivillig info för läsaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej att sitta och bläddra hit och dit när man sitter ombord på en båtjävel i syd - atlanten med dåligt nät då är det heller inge vidare

när man inte kommer in på mer än hälften av sidorna

Bara för att man är en landkrabba vill man inte buntas ihop med gnällhögarna.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att MPR är ett jättebra forum.

Om man inte vill va med i nån grupp, hoppa över det bara då?

Fortsätt som vanligt?

Det är väl inget som är borttaget, eller?

allt finns väl kvar fortfarande, som jag har fattat det...

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att MPR är ett jättebra forum.

Om man inte vill va med i nån grupp, hoppa över det bara då?

Fortsätt som vanligt?

Det är väl inget som är borttaget, eller?

allt finns väl kvar fortfarande, som jag har fattat det...

Det enda som är borttaget är väl åtkomsten till nya delarna då ditt medlemsskap på forumet tydligen inte godkänns där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som är borttaget är väl åtkomsten till nya delarna då ditt medlemsskap på forumet tydligen inte godkänns där.

Vad är det som är borttaget och vad är det som inte godkänns menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är borttaget och vad är det som inte godkänns menar du?

för någon/några dagar sedan skulle jag läsa något men kunde inte trots att det fanns under se nytt innehåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det problemet är löst nu i och med att du inte ser trådar ifrån intressefora du inte väljer att se.

Så nu är allt som det ska.

  • Individuell valfrihet att se intressefora eller inte.

  • Fokus på huvudforumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som är borttaget och vad är det som inte godkänns menar du?

Det olyckliga är att det finns något som inte är borttaget. Intressefora heter visst det ännu inte borttagna navelskådandet i dag. Grupper igår. Olika namn - samma skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lista på tidernas sämsta IT produkter

http://www.idg.se/2.1085/1.207925/fiaskon-vi-minns--har-ar-tidernas-samsta-it-produkter?showGallery=true&img=1#selected

Så går det när man skiter i kunderna/medlemmar och enbart liter till sitt egna omdöme.

Undrar när MPR dyker på en lista över tidernas sämsta forum. I alla fall rörigast / otillgängligast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lista på tidernas sämsta IT produkter

http://www.idg.se/2.1085/1.207925/fiaskon-vi-minns--har-ar-tidernas-samsta-it-produkter?showGallery=true&img=1#selected

Så går det när man skiter i kunderna/medlemmar och enbart liter till sitt egna omdöme.

Undrar när MPR dyker på en lista över tidernas sämsta forum. I alla fall rörigast / otillgängligast.

Som karman menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som karman menar du?

Jag måste ha missat omröstningen som visar att i stort sett alla medlemmar vill avskaffa karman. Var finns den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste ha missat omröstningen som visar att i stort sett alla medlemmar vill avskaffa karman. Var finns den?

Vet inte om det finns nån omröstning, men en hel drös med trådar om karman med stark negativ klang finns att läsa i massor.

Ändå är det idag en intressant och välanvänd funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det problemet är löst nu i och med att du inte ser trådar ifrån intressefora du inte väljer att se.

Så nu är allt som det ska.

  • Individuell valfrihet att se intressefora eller inte.

  • Fokus på huvudforumet.

Kan jag läsa allt nu, utan att söka fler medlemsskap då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag läsa allt nu, utan att söka fler medlemsskap då?

Inga sökningar av medlemskap behövs.

Det tog vi ju bort redan första eller andra dagen.

Du får dock välja själv om du vill se innehållet eller inte.

Inget tvång alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Nu ska vi ta det lite lugnt suren testar bara om vi gillar sånt :blink::fie::clapping::clapping::beee::rules:

Frågan är hur långt tålamodet är. :angry2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga sökningar av medlemskap behövs.

Det tog vi ju bort redan första eller andra dagen.

Du får dock välja själv om du vill se innehållet eller inte.

Inget tvång alltså.

Kommer detta upp under se nytt innehåll nu?

Annars så kan jag inte se det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag forstar inte poangen med vad som kallas intresseforum? Varfor maste man andra ett fungerande koncept? ...Fan! Jag blir inte av med understrykningen? ???? ???? ????

Lat allting kunna lasas utan att soka enkomt tilltrade till det. Det blir ju bara jobbigt! Ursakta underlinjen,! Jag blir inte av med den. Det ar val Buddha som javlas med mig?

Mitt tangentbord ar inte i ordning..Jag gillar i alla fall inte att det har kompliucerats sa mycket har numera. Det borjade med nightlife. Vilket trams!

Kor allt rakt av som forut. Gorma inte till det!

Grakullf

Ändrades av Jonasn
Tagit bort understrykningen.

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag registrerade mig nyss på Thailandsforum.se det verkar ju rätt skapligt. Var och tittade på Nonkis först men det var mest en massa trådar med BTT, så det fick vara. ChaiMai verkar vara ett skapligt forum också, tack för tipset. Ska titta på det lite närmare sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga sökningar av medlemskap behövs.

Det tog vi ju bort redan första eller andra dagen.

Du får dock välja själv om du vill se innehållet eller inte.

Inget tvång alltså.

Förbannade skitsnack har försökt att läsa men går fan inte så håll inte på och ljug

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...