Jump to content
IGNORERAD

Nyhet: Nytt kungligt dekret kan gagna Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Precis, det är därför som Sverige måste lägga ner åtalen mot Julian Assange, en kille som gjort så mycket för att belysa krigsövergrepp genom Wikileaks måste ju har rätt att våldta och sexuellt utnyttja lite flickor då och då när han känner för det... :ironi:

Är Julian Assange fälld för sexualbrott, jag trodde att han bara var misstänkt än så länge.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    13

  • Kjell

    10

  • janne_h

    3

  • IngeVidare

    3

Mest aktiva i denna tråd

Är Julian Assange fälld för sexualbrott, jag trodde att han bara var misstänkt än så länge.

Korrekt, men han verkar ju minst sagt ovillig till att ens höras om saken. Ifall han är oskyldig så kan man ju undra varför?

Syftet med liknelsen var att oavsett hur mycket bra man gjort i andra ärenden så är man inte över lagen bara för det. Inte i Sverige, inte i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att stanna kvar i ett land efter en militärkupp och hoppas på att bli friad av ofria domstolar är nog ett råd som inte fungerar så bra i praktiken, det är nog tur att politiska motståndare oftast har gjort tvärtom och flytt sina länder vid kupper historiskt, det har nog räddat 100 000 tals om inte miljoner liv runt om i världen.

Mvh Isan Lover

Nu kom han ju tillbaka våren 2008, har du missat det?

Han flydde återigen landet när han insåg att han inte kunde köpa domstolen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, men han verkar ju minst sagt ovillig till att ens höras om saken. Ifall han är oskyldig så kan man ju undra varför?

Syftet med liknelsen var att oavsett hur mycket bra man gjort i andra ärenden så är man inte över lagen bara för det. Inte i Sverige, inte i Thailand.

Nej visst är det så, men än så länge har ju inte Julian Assange överträtt lagen. Men har han gjort det så ska han åka dit stenhårt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att stanna kvar i ett land efter en militärkupp och hoppas på att bli friad av ofria domstolar är nog ett råd som inte fungerar så bra i praktiken, det är nog tur att politiska motståndare oftast har gjort tvärtom och flytt sina länder vid kupper historiskt, det har nog räddat 100 000 tals om inte miljoner liv runt om i världen.

Mvh Isan Lover

Demokraten Shaen av Iran flydde ju oxå landet när folket krävde sina rättigheter

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Demokraten Shaen av Iran flydde ju oxå landet när folket krävde sina rättigheter

Hej

Demokrat är det väl synd att kalla honom, men om Iran är ett friare och bättre land att leva i efter att Mullorna tog över kan man ju diskutera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Demokrat är det väl synd att kalla honom, men om Iran är ett friare och bättre land att leva i efter att Mullorna tog över kan man ju diskutera.

Mvh Isan Lover

Han kallade sig ju oxå demokrat,en folkets man.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du kallar PAD extremister, tycker du det innefattar "Rödskjortorna" också?

Hej

Om PAD hyser jag inga tvivel, dom är höger extremister och rojalister som inte ser några problem med att militär och kungahus avsätter och tillsätter regeringar, och dom företräder en odemokratisk elit.

Men vad det gäller landets Demokratirörelse så är saken lite mer komplicerad eftersom dom innefattar många olika grupper, dels fattiga ifrån norr och nordost, Thaksin vänner, intellektuella, medlemmar ur tidigare förbjudna vänsterrörelser, mindre inflytelserika militärer och affärsmän, det dessa har gemensamt är att dom vill ha demokrati och i fria val, dom vill minska militären och dom kungliga rådgivarnas inflytande, dom vill ha reformer som stärker demokratin och gynnar dom sämst ställda.

Och denna mångfacetterade "rörelse" innehåller som sagt många olika grupper t.ex grupperingar ifrån landets universitet, affärsmän, fattiga som bara vill få ett bättre liv och som är besvikna på att militären kuppade bort den regering dom röstade in gång på gång och dessa kan man knappast kalla extremister eller terrorister, här är mål som demokrati och fria val, ett jämlikare samhälle, ett bättre och rättvisare utbildningssystem genom reformer, och rättvisare satsningar över hela landet och inte bara i Bangkok målet.

Men sen finns det ju mer militanta grupperingar som sympatiserar med demokrati rörelsen t.ex nu aktiva och f.d militärer som vet hur man använder vapen och som inte ser något moraliskt problem med att försvara "demokratin" och dess förespråkare när dessa utsätts för hot och våld, det finns helt civila rödskjortor som också tycker att det är ok att använda våld när dom själva utsätts för våld och det är väl i första hand dessa som du tänker på när du pratar om "rödskjortor" och man glömmer lätt bort att huvuddelen av rörelsen är fredlig och bara har fria val och demokrati som mål, det är nog bara en ytterst liten del som är att betrakta som extremistisk och som är beredda att använda terror och våld i sin kamp för demokrati och reformer.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han kallade sig ju oxå demokrat,en folkets man.

Hej

Kallade han sig inte den ende och rätte Gudens man?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om PAD hyser jag inga tvivel, dom är höger extremister och rojalister som inte ser några problem med att militär och kungahus avsätter och tillsätter regeringar, och dom företräder en odemokratisk elit.

Men vad det gäller landets Demokratirörelse så är saken lite mer komplicerad eftersom dom innefattar många olika grupper, dels fattiga ifrån norr och nordost, Thaksin vänner, intellektuella, medlemmar ur tidigare förbjudna vänsterrörelser, mindre inflytelserika militärer och affärsmän, det dessa har gemensamt är att dom vill ha demokrati och i fria val, dom vill minska militären och dom kungliga rådgivarnas inflytande, dom vill ha reformer som stärker demokratin och gynnar dom sämst ställda.

Och denna mångfacetterade "rörelse" innehåller som sagt många olika grupper t.ex grupperingar ifrån landets universitet, affärsmän, fattiga som bara vill få ett bättre liv och som är besvikna på att militären kuppade bort den regering dom röstade in gång på gång och dessa kan man knappast kalla extremister eller terrorister, här är mål som demokrati och fria val, ett jämlikare samhälle, ett bättre och rättvisare utbildningssystem genom reformer, och rättvisare satsningar över hela landet och inte bara i Bangkok målet.

Men sen finns det ju mer militanta grupperingar som sympatiserar med demokrati rörelsen t.ex nu aktiva och f.d militärer som vet hur man använder vapen och som inte ser något moraliskt problem med att försvara "demokratin" och dess förespråkare när dessa utsätts för hot och våld, det finns helt civila rödskjortor som också tycker att det är ok att använda våld när dom själva utsätts för våld och det är väl i första hand dessa som du tänker på när du pratar om "rödskjortor" och man glömmer lätt bort att huvuddelen av rörelsen är fredlig och bara har fria val och demokrati som mål, det är nog bara en ytterst liten del som är att betrakta som extremistisk och som är beredda att använda terror och våld i sin kamp för demokrati och reformer.

Mvh Isan lover

Av det jag "sett"(på svenska nyhetskanaler) av rödskjortorna så skulle jag definitivt vilja kalla dem för extremister dessutom är det terrorister, mördare och allmänna våldsverkare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från The Nations:

No public debate allowed in 'secret' draft on amnesty: Chalerm

Förstår jag så väl!

Chalerm said the decree would be within legal boundaries and that the draft was not designed to favour a single individual, like former prime minister Thaksin Shinawatra.

Självklart är det så, det är väl ingen som trott nåt annat!

http://www.nationmultimedia.com/politics/No-public-debate-allowed-in-secret-draft-on-amnest-30170095.html

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här tycker en medlem på TV om Dr Shinawatra.

[size=4]I have met the man, and been wronged by him. All politicians are corrupt, but I have never met any other government official as malevolent as Thaksin, nor anyone who is so impossible to negotiate with. Words and people mean nothing to him. He will tell you whatever you want to hear, and then commit whatever scandalous, hideous atrocity benefits him the most completely disregarding anything he said and even denying he said it. His public persona is simply an extension of who he really is. Nobody can effectively work with him except those who venerate him and defer to him completely. He is a dictator by virtue of his character because he defers to nobody. I am not a psychiatrist, but I would not be surprised if someone told me he was a sociopath.

Yes, he is absolutely the worst solution for Thailand. Give him time and he will become Hitler. He is a demagogue and extremely dangerous. He must be resisted at all costs.[/size]

[size=4]Och det är väl ungefär vad jag tror med.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, men han verkar ju minst sagt ovillig till att ens höras om saken. Ifall han är oskyldig så kan man ju undra varför?

Syftet med liknelsen var att oavsett hur mycket bra man gjort i andra ärenden så är man inte över lagen bara för det. Inte i Sverige, inte i Thailand.

Assange är inte ovillig att höras, enbart till att åka till Sverige för att göra det!

Troligen pga Sverige under många år gått USA´s ärenden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Av det jag "sett"(på svenska nyhetskanaler) av rödskjortorna så skulle jag definitivt vilja kalla dem för extremister dessutom är det terrorister, mördare och allmänna våldsverkare!

Hej

Själv har jag knappast inte tagit del av några sådana nyheter på svenska kanaler eller i svensk press alls, och jag har inte tagit del av det på kända nyhetskanaler som BBC, CNN eller Al Jazeera heller, men däremot massiv kritik mot hur regeringen och militären hanterade situationen som ledde till ett stort antal dödade och sårade, skulle du kunna ge några exempel på reportage eller artiklar som stöder din uppfattning och då menar jag inte ifrån styrda statliga TV kanaler eller tidningar i Thailand?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Assange är inte ovillig att höras, enbart till att åka till Sverige för att göra det!

Troligen pga Sverige under många år gått USA´s ärenden!

Hej

Jag har stor förståelse för att han inte litar på Sverige efter att våra regeringar har låtit USA kidnappa folk i vårt land och föra dessa till länder för tortyr, och varför envisas åklagaren med att förhöret ska hållas här?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Assange är inte ovillig att höras, enbart till att åka till Sverige för att göra det!

Troligen pga Sverige under många år gått USA´s ärenden!

Vad är det för fel att låta lagen ha sin gång.

Han får sin sak prövat i Domstol innan han behöver åka hit.

"Om han ska resa hit eller inte!"

Lagen ska följas!

Brittisk domstol för arbeta vidare till saken är avgjord, enligt deras lagar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Assange är inte ovillig att höras, enbart till att åka till Sverige för att göra det!

Troligen pga Sverige under många år gått USA´s ärenden!

Vilket är ett jävla dravel från hans advokaters sida, han kommer till Sverige för att höras om ett allvarligt brott han anklagas för att ha begått i Sverige. Det är det som utlämningsbegäran handlar om och inget annat. På de premisserna som USA vill ha honom utlämnad på kan han inte överlämnas från Sverige-då är risken större där han befinner sig just nu i England som verkligen har gått USA´s ärenden de senaste 10 åren.

Sanningen är väl att han vet om att han inte har rent mjöl i påsen och ett fängelsestraff i Sverige för våldtäkt/sexuellt utnyttjande skulle stjälpa hela hans mödosamt uppbyggda hjältegloria.

Ingen ska vara över lagen, inte ens om man gjort en massa bra saker ska man få något frikort från att straffas för brott man begått.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har stor förståelse för att han inte litar på Sverige efter att våra regeringar har låtit USA kidnappa folk i vårt land och föra dessa till länder för tortyr, och varför envisas åklagaren med att förhöret ska hållas här?

Mvh Isan Lover

Kanske för att det misstänkta brottet begåtts i Sverige och målsägarna är Svenska medborgare?

Svensk rättsväsen är ingen ambulerande verksamhet som åker världen runt för att förhöra misstänkta brottslingar. Jag vill iallafall inte betala för det, vill du?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kanske för att det misstänkta brottet begåtts i Sverige och målsägarna är Svenska medborgare?

Svensk rättsväsen är ingen ambulerande verksamhet som åker världen runt för att förhöra misstänkta brottslingar. Jag vill iallafall inte betala för det, vill du?

Hej

Så mycket nytta som Assange och hans vänner har gjort för världen genom att avslöja det smutsiga spelet bakom kulisserna så är jag tveklöst beredd att vara med och betala, och jag är övertygad om att hans liv är i fara och Sverige är ju inte pålitligt längre, kan man tillåta kidnappningar av CIA här med vetskap om att dom som kidnappas förs till länder som Egypten och Afghanistan för att torteras så har jag all förståelse för att han inte vill hit.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så mycket nytta som Assange och hans vänner har gjort för världen genom att avslöja det smutsiga spelet bakom kulisserna så är jag tveklöst beredd att vara med och betala, och jag är övertygad om att hans liv är i fara och Sverige är ju inte pålitligt längre, kan man tillåta kidnappningar av CIA här med vetskap om att dom som kidnappas förs till länder som Egypten och Afghanistan för att torteras så har jag all förståelse för att han inte vill hit.

Mvh Isan Lover

Så Julian Assange ska alltså stå över lagen här i Sverige, för att han tagit åt sig äran för Wikileaks succé? Kom ihåg att det var Bradley Manning som försåg honom med uppgifterna.

Med ditt resonemang så ska inte de två Polacker som misstänks för mordet i Långared utanför Alingsås heller utlämnas för att eventuellt åtalas för de brott de misstänks ha begått ifall de har gjort något nyttigt tidigare i sitt liv?

Inser du vad du propagerar för-Double standards-att lagen inte skall vara lika för alla.

Den eller de med makt och status ska enligt dig kunna få förmåner som vanliga personer inte ska kunna få.

Likhet inför lagen var det...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Låt Dr T komma "hem" istället för att han ska sitta och drar i trådarna från Dubai.

Rätt eller fel så blir det ju mycket enklare att "avlägsna" denna herre från framtida politiskt inflytande.

Det gick ju tydligen smärtfritt att "avlägsna" den bångstyrige "röde kommendanten" när han var problemet och

då borde det väl också gå att lösa när det gäller doktorn, kan man tycka?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för att det misstänkta brottet begåtts i Sverige och målsägarna är Svenska medborgare?

Svensk rättsväsen är ingen ambulerande verksamhet som åker världen runt för att förhöra misstänkta brottslingar. Jag vill iallafall inte betala för det, vill du?

Håller med dig i stort där. Men sen att åklagaren i just detta fall verkar vara en klant utan dess like. Då hon kommer på att han behöver förhöras först efter att han lämnat landet och dessutom fått godkänt av åklagaren innan för att lämna landet.

Men det är ju ingenting som ska lasta det svenska rättssystemet i stort.

Dock verkar det lika suspekt varför man av skälen för fara för utlämning till USA. Stannar i ett land som har ännu tätare kontakt med USA än sverige. Så det argumentet håller inte.

Men till skillnad mot Assange så är Dr T dömd. Så där finns det ännu mindre förståelse för att han ska hålla sig undan.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Så mycket nytta som Assange och hans vänner har gjort för världen genom att avslöja det smutsiga spelet bakom kulisserna så är jag tveklöst beredd att vara med och betala, och jag är övertygad om att hans liv är i fara och Sverige är ju inte pålitligt längre, kan man tillåta kidnappningar av CIA här med vetskap om att dom som kidnappas förs till länder som Egypten och Afghanistan för att torteras så har jag all förståelse för att han inte vill hit.

Mvh Isan Lover

Assange har fått information av en stackare som Assange "och hans vänner" har lurat i att dom skulle hjälpa honom med advokathjälp etc. Av det blev det ingenting! Manning sitter nu i fängelse helt utan stöd från Assange och hans vänner.

Att den socialdemokratiska regeringen lät CIA hämta ett par människor i Sverige betyder inte att nuvarande regering är lika okunnig om utlämningsfrågor.

Jag bedömer det helt osannolikt att han skulle utlämnas till USA.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så Julian Assange ska alltså stå över lagen här i Sverige, för att han tagit åt sig äran för Wikileaks succé? Kom ihåg att det var Bradley Manning som försåg honom med uppgifterna.

Med ditt resonemang så ska inte de två Polacker som misstänks för mordet i Långared utanför Alingsås heller utlämnas för att eventuellt åtalas för de brott de misstänks ha begått ifall de har gjort något nyttigt tidigare i sitt liv?

Inser du vad du propagerar för-Double standards-att lagen inte skall vara lika för alla.

Den eller de med makt och status ska enligt dig kunna få förmåner som vanliga personer inte ska kunna få.

Likhet inför lagen var det...

Hej

Jag ser nog lite skillnad på ett dubbelt rånmord och det brott som Assange är misstänkt för, av det som har framkommit i pressen är jag själv tveksam till om han kommer att dömmas till något alls, så att jämföra dessa två brott känns fel, och just det faktum att Sverige numera överlämnar folk för tortyr i andra länder gör att jag förstår att Assanges och kretsen runt honom är oroliga över att han ska utlämnas hit, vårt förtroende i omvärlden har påverkats efter att vårt olagliga samarbete med hemliga spionorganisationer ifrån andra länder, och Assanges arbete gör att han har många farliga fiender som Sverige kryper för.

Och just det faktum att detta ärende har skötts klantigt och att det är tveksamt om något brott ens har begåtts och kommer att kunna styrkas gör att dom envisa kraven på utlämning kan misstänkas vara riggad och att det enda man vill är att få honom hit för att utlämna honom till USA.

Men naturligtvis ska hans ev. brott utredas och om han döms skyldig ska han ha samma straff som alla andra.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...