Surin P3 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Så har vi undrat vilket universitet vår dotter, Tuk, ska gå på nästa år. Idag fick vi svar ifrån Burapha Universitetet ( http://en.wikipedia.org/wiki/Burapha_University ) i Bang Saen att hon är en av tre utvalda ifrån alla ansökande ifrån hela Thailand som bara behöver gå på en intervju och om de inte ser nåt stort fel på henne, får hon börja där nästa termin. Detta pga hennes enastående Tae Kwon Do meriter Så nu drar vi iväg till Chonburi och intervjun. Alla i familjen är riktigt uppspelta över det här och jag återkommer senare med uppdateringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Kul! Har jobbat en hel del med Burapha och framförallt deras lärarutbildning. Universiteten används ofta för statlig fortbildning av diverse myndigheter och är ett bra ställe att knyta användbara kontakter hävdar flera av mina forna kollegor. Lycka till nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Jätteskoj - gratulerar! Och det är ju inte så fantastiskt långt mellan Surin och Bang Saen. Får hoppas hon slipper använda sina Tae Kwon Do kunskaper på skolan, kanske räcker med ett rykte... Vad kommer hon läsa för ämnen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis till er och er dotters.framgång. Utbilding är både kul och bra att ha, och den bidrar i många fall till en nyttig ödmjukhet och självdistans till den egna förträffligheten Detta kommer sig av att ju mer man lär sig, ju mer inser man hur lite man igentligen vet och förstår. . . Lycka till SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 (ändrad) Kul att höra,hälsa henne lycka till från Fam.Måne (hon är även en mycket god koskenkorvaleverantör ) Ändrades November 11, 2011 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Kunskapens rot är bitter, men dess frukter äro ljuva... / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Budon Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis till både er och framför allt henne, måste kännas helt fantastiskt, har själv en jänta som det är dags för om 1,5 år. Vi har också börjat fundera över hennes fortsatta studier, har kollat runt lite här i Udon men har väl inte bestämt något ännu, men vi har ju lite tid på oss. Återigen grattis från Budon med familj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis till er och er dotters.framgång. Utbilding är både kul och bra att ha, och den bidrar i många fall till en nyttig ödmjukhet och självdistans till den egna förträffligheten Detta kommer sig av att ju mer man lär sig, ju mer inser man hur lite man igentligen vet och förstår. . . Lycka till SN Tjena! Kapten Haddock.visa ord som vanligt! Bugar mig ödmjukt inför din visdom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Tjena! Ber ödmjukast om ursäkt. Men är inte alla våra barn unika.på sitt eget sätt. Förstår att du är stolt över din dotter. Och, vi andra här som har barn...hur ska vi kunna matcha detta. jag är så j-a stolt över mina egna barn i Svedala. En,ställningsbyggare,en byggnadsingenjör en rörkrökare.(bajsdykare kallar jag det) Tack för mej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Kanske det borde startas en ny grupp om "våra barns förkovranden"? Min egen son tar sin universitetsexamen i maj - juni 2012. Han har nu pluggat i två och ett halvt år på Handelshögskolan i Gbg samtidigt som han under samma tid har jobbat halvtid på ett transportbolags exportavdelning. Lönerna från arbetet har han sparat till ett eget boende, och igår var jag och han och tittade på hans beställda och nästan färdiga 2a (bostadsrätt). Fattas bara lite vitvaror, sedan blir det inflyttning för honom i början av december. Kul som sjutton när det går bra för barnen - och jag tycker det är värt allt slit (gråa hår) med att stödja dem i rätt riktning. Inga ungar är ju perfekta (precis som vi), och lite dikeskörningar får man allt räkna med när det gäller ungdomar, men då får man som förälder hala fram en bogserlina och försöka dra upp dem på vägen igen, och sedan peka ut en bättre färdriktning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis P3! Jag vet hur ljuvligt det känns när ens barn tar revansch för ens egna misssar... //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis P3! Jag vet hur ljuvligt det känns när ens barn tar revansch för ens egna misssar... //Singha711 Har själv en son(som de flesta träffat)som har ett helsicke framför sig om han ska revanschera sin fars alla misstag men vi kämpar för att vägen ska bli av den smala sorten utan diken Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis P3! Jag vet hur ljuvligt det känns när ens barn tar revansch för ens egna misssar... //Singha711 Vilka missar syftar du på för P3:s del? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 (ändrad) Vilka missar syftar du på för P3:s del? Jaha, där ser man. Syftar inte alls på P3 (vars bakgrund och historia jag inte har den blekaste aning om) utan det är tänkt som en allmängiltig reflektion. Vi människor lever vidare genom vara barn och det är väl ganska naturligt att glädjas åt deras framgångar som om det vore våra egna. Ju äldre man blir och ju mera självdistans man har desto bättre förstår man det, tror jag. //Singha711 Ändrades November 11, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Inga ungar att skryta om här inte Äldsta grabben six feet under Yngsta grabben har nog hela alfabetet från a till ö i sin diagnos Man hade ju ställt det sista fadershoppet till sin lilla ögonsten... med det har skitit sig det också Dagens mugshot [size=1](inför kvällens maskeradkalas hos en klasskamrat)[/size] /Enis Ps. p3 att det går bra för dottern din... min vill tyvärr inte tävla i något av det hon håller på med. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ASG Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Förstår att du är stolt,men alla människor är väl unika på ett eller annat sätt,eller? Sjöqvist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Mmm de e svårt att få ihop i bland... ja att dom växer dom små liven. Jag kommer ihåg första gången jag träffade henne (yrvädret) var hon kanske 12-13 nåt?? Blyg först men otroligt charmig efter ett litet tag, och nästa gång (ett par år senare när jag ser henne i Surin då hon lyfter ögonen från datorn och krasst konstaterar ``jag känner dej´´. But all in all, en underbar liten tjej som kommer att ge P3 många gråa hår... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ASG Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Ändrar mitt inlägg till. Din dotter är inte nästan unik hon är unik som alla andra människor. Hoppas det går bra för henne och er i livet Lev väl. Sjöqvist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Om ni inte tror det här är ni ursäktade. För det gör jag knappt själv. Tjej f. -79 Strategy Manager på ansett företag i London med många världsledande företag som kunder. Grabb f. -83 Mechanical & Aerospace Engineering. Doktorerar på Princeton Univ. USA Tjej f- -84 Avlägger examen i Design Products till våren på Royal Collage of Art i London. Själv då? Hedenhös och jag avslutade realskolan efter 2 läsår av 4... . Är så otroligt stolt över ungarnas prestationer att jag inte ens har vett på att vara klädsamt blygsam. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FANTASY Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis p3 o dotter får bli en extra chokladkaka i år. FANTASY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 11, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 11, 2011 Tuk tackar för alla gratulationerna. Vi sitter nu på strandvägen i Bangsaen och äter Tom Yam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Grattis till dig och din som har lyckats att uppfostra en duktig dotter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Var rädd om dina barn (det är dem som bestämmer hur du skall bo när du blir gammal.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
foreverbubbles8 Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Man får gratulera till dotterns framgångar. Får man fråga vilken färg på bältet hon har? Själv har jag svart bälte i busvissling Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 11, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 11, 2011 Man får gratulera till dotterns framgångar. Får man fråga vilken färg på bältet hon har? Själv har jag svart bälte i busvissling Hon har så svart bälte att hon får öppna egen tae kwon do klubb, vilket är lite ovanligt för en som bara var 17 år när hon fick intyget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu