viking39 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Kikar runt på lite olika sidor som säljer Iptelefoni verkar va ganska roddiga regler och man vet ju inte vilka som funkar Står ju ofta va de kostar o ringa till Thailand men inte från Thailand till Sverige Vill ju kunna ringa både fasta telefoner och mobiler i Sverige Vad använder ni andra och vilka priser är det och vilken ljudkvalite ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Voip Discount är gratis till fasta telefoner i Sverige (förutom 10€+moms för 4 månader med 300 min/vecka) Till mobil kostar det 0.22€/min Förutsättningen är ju dock att du har ganska bra internetförbindelse i Thailand. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
islander Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Vad för sorts Internet har du tillgång till, "riktig" Ip telefoni är precis som vanlig telefoni enda skillnaden är att du kan ta med dig "jacket" vart du vill om där finns lämpligt internet... Det som krävs är dels en stabil uppkoppling samt att det inte är nåt NAT/Brandvägg i vägen du bör alltså ha en riktig skarp ip-adress inte nån som börjar på tex 192.*.*.* eller 10.*.*.*... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Varför är inte en router hemma OK ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 (ändrad) När jag är i Sverige använder jag Skype-to-go (hela världen) för att ringa från vissa registrerade telefoner till fasta telefoner, samt mobila i bl.a. Thailand. Detta går också att använda i omvänd riktning. Man kan iaf i Thailand ringa från dator med internetförbindelse till fasta telefoner i de flesta länder helt obegränsat. Ett annat alternativ är att be någon att ringa från Sverige (fast telefon) till ditt mobilnr i Thailand genom att ringa närmaste Skype-to-go nummer i Sverige (dvs lokalsamtal). I denna konstruktion behöver man inte ens ha internet inkopplat i någondera sida. Jag använder främst denna metod för att hålla kontakt till vänner och familj i Europa. Ett Skype-to-go abbonnemang för obegränsade samtal i hela världen (fasta telefoner + mobila i en rad länder, bl.a. Thailand) kostar 96 kr/mån och kan med fördel delas med andra personer. Min son i Österrike, min dotter i Australien, mina syskon i Tyskland, fru Singhas familj i Thailand och jag delar på samma abonnemang och vi ringer ibland i mer än 100 timmar i månaden över Skype i hela världen. //Singha711 Ändrades November 1, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Varför är inte en router hemma OK ? Det undrar jag med för jag har IP-telefoni hemma och det är bakom en router. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Varför är inte en router hemma OK ? Det finns kanske routrar utan stöd för voip?? Har iofs inte sätt någon men det kan ju finnas.. //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Det finns kanske routrar utan stöd för voip?? Har iofs inte sätt någon men det kan ju finnas.. //Peo En router som inte kan skicka IP ? Tror inte det ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Moderna routrar är ett sattyg att ställa till det för IP telefoni att inte fungera. Jag har företagets växel via IP. Och har vid inköp av router fått leta bra för att hitta Router som fungerar med SIP telefoni. Som exempel så dök uppkopplingen mot bredbandsbolaget i början av året. Jag åkte då och köpte en router för att koppla via mobilt bredband. IP telefoni kunde inte passera genom den routern. Dock ska påpekas att typ skype är nog inget problem för dom flesta router. mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Moderna routrar är ett sattyg att ställa till det för IP telefoni att inte fungera. Jag har företagets växel via IP. Och har vid inköp av router fått leta bra för att hitta Router som fungerar med SIP telefoni. Som exempel så dök uppkopplingen mot bredbandsbolaget i början av året. Jag åkte då och köpte en router för att koppla via mobilt bredband. IP telefoni kunde inte passera genom den routern. Dock ska påpekas att typ skype är nog inget problem för dom flesta router. mvh Janne Mobiltelefon-operatörerna spärrar ofta mot att använda ip-telefoni i deras nät av rena ekonomiska skäl för dom förlorar på det med mobilabbonemang med fri surf. Har inte med routern att göra. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 Mobiltelefon-operatörerna spärrar ofta mot att använda ip-telefoni i deras nät av rena ekonomiska skäl för dom förlorar på det med mobilabbonemang med fri surf. Har inte med routern att göra. Inte i detta fall. Då jag via Androidmobilen utan problem kan använda SIP telefonin med samma simkort. Tror till och med att det finns lagstiftning mot detta? Om inte annat så låg den på förslag. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 1, 2011 Dela Inlagd November 1, 2011 (ändrad) De som kan ha problem på vissa routrar med SIP-trafik brukar lösa det enkelt genom att forwarda port 5060 och 5061 till en dator med fast ip-adress kopplad till routern Ändrades November 1, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd November 2, 2011 Dela Inlagd November 2, 2011 Ja det är ju lite kul att läsa alla svar på denna fråga. Nu är det så att jag jobbar normalt med SIP telefoni och har hjälpt till att installerat runt 30 st abonnemang hos svenskar/danskar/norrmän här i Hua Hin. Och generelt fungerar det mycket bra. För det första. Kostnad att ringa till Svenska fasta telefoner beror ju oftast vilken svensk leverantör av IP telefoni du väljer. Sedan att ringa till Svenska mobiler är ju en annan femma. Då dom svenska (fasta) telebolagen oftast har en prispolitik att det är dessa samtal man skall tjäna pengar på så blir oftast kostnaden därefter. Då nästan alla IP bolag måste koppla sina samtal genom dom Svenska bolagen typ Telia. Fördelen är ju att man även har ett ingående telefonnummer så folk kan ju ringa till dig. Och har dom då rätt mobilabonnemang så kan dessa samtal ju bli billigt. Ex Tele2 Snackis 19 öre/min. Men några exempel. Megaphone SIP . Bas. ingår fast 15 timmar per månad i deras SIP abonnemang, Och sedan kostar det 69 öre till Svensk mobil. Phonzo Cash fast 14 öre och mobil 1,19. Men ingen månadskostnad. Sedan detta med Router. Dom flesta moderna routers på markanden släpper utan problem igenom EN SIP enhet. Så så länge man klarar sig med 1 (eller 2 nummer) så brukar det inte vara några problem. Ev får man aktivera SIP Keep Alive eller Stun server. (2 olika tekniker som man oftast kan slå på i SIP enheten). Själv använder jag oftast en SIP enhet som heter Linksys PAP2T (kostar runt 1700 thb på pantip plaza) som har 2 portar. Och där har jag sedan kopplat detta till standardrouters typ 3BB Huawei eller äldre D-link. Valet av IP teleleverantör i Sverige är lite beroende på hur du skall ringa. Men dessutom din status. Ex måste man vara skriven i Sverige hos vissa leverantörer. Är man då utskriven och bor i Thailand hela året kanske man får välja ett annat bolag där man betalar i förväg. Och då kanske med sitt Visa/MC kort. Om man har det. Dom levernatörer jag haft att göra med är Megaphone, Phonzo (även Norge), och Cellip. Sedan vad har jag då själv. Jo jag har 3BB med en Huawei router. Till den sitter sedan en PAP2T box. Port ett på denna PAP2T är sedan konfigurerad mot MegaPhone SIP nummer och har Sip Keep Alive påslagen. Här använder jag port 5060 som ju är standard. Till denna har jag sedan en trippel DECT telefonset spritt i huset. Port 2 har jag sedan satt upp mot ett Phonzo Cash. Då Phonzo godkänner att använda port 5061 slipper jag då krockar med den andra porten. Till denna har jag en dect med separat centralenhet liknande http://www.netonnet.00/161710.4552/ Så själva centralenheten står i mitt datarum utan telefon. Och dect telefonen står i annex huset med sin laddare. På detta sätt slipper jag höra i huset när det ringer i annexet. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 2, 2011 Dela Inlagd November 2, 2011 Tjena! Jag har använt TOT:s IP-telefon i flera år. Funkar klockrent. 1 Baht/min till Sverige. Bara att ladda ner mjukvara från TOT. Ljudkvaliteten är helt otrolig. Jag använder s.k prepaid card. Finns från 50 Baht och uppåt. Har även Skype men funkar inte så bra härifrån där jag bor. Men billigt. Betalar 43 SEK/månad. Obegränsad tel.trafik till fasta tel. i Sverige. Här kan du kolla. www.totnetcall.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd November 2, 2011 Dela Inlagd November 2, 2011 Det absolut bästa med äkta ip-telefoni kopplat mot ett svenskt bolag typ Megaphone, Cellip o Phonzo är ju att telefonen får ett normalt svenskt telefonnummer. Hos dom flesta t.o.m i det egna riktnumret, Så folk i Sverige som vill ringa mig ringer som vanligt. Och t.o.m min 87 åriga mor klarar det utan att fundera. Sedan för något år sedan blev jag ju sjuk här i Thailand. Fick vård som sig bör. Men när jag väl kom hem ville jag ju snabbt ha en tid till vårdcentralen. Så från Thailand ringde jag vårdcentralen hemma. Och där fick man ju knappa in sitt nummer så ringde dom tillbaks om en timma eller så. Och eftersom jag ju satt i Thailand och ringde från mitt 031 nummer så ringde dom tillbaks. Och jag fick besökstid mån kl 08:00. Landade i Sverige på söndagen. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 2, 2011 Dela Inlagd November 2, 2011 En annan variant som jag använder mig av i Thailand är att ladda hem en app till Android (finns nog även till Iphone) varav man kopplar upp den mot sitt sip abbonemang. På så sätt så kan jag använda svensk telefoni varav jag har teckning för tillräcklig mobil bredbandsuppkoppling när jag är i Thailand. Dock verkar det som vissa appar somnar in när man sätter telefonen i viloläge (skärm släckaren slår till). Den app jag fått detta att fungera bäst med är fring som jag konfigurerat mot växeln. Däremot skype fungerar även bra och är mindre krävande vad gäller bandbredd. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tehman Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 När jag är i Sverige använder jag Skype-to-go (hela världen) för att ringa från vissa registrerade telefoner till fasta telefoner, samt mobila i bl.a. Thailand. Detta går också att använda i omvänd riktning. Man kan iaf i Thailand ringa från dator med internetförbindelse till fasta telefoner i de flesta länder helt obegränsat. Ett annat alternativ är att be någon att ringa från Sverige (fast telefon) till ditt mobilnr i Thailand genom att ringa närmaste Skype-to-go nummer i Sverige (dvs lokalsamtal). I denna konstruktion behöver man inte ens ha internet inkopplat i någondera sida. Jag använder främst denna metod för att hålla kontakt till vänner och familj i Europa. Ett Skype-to-go abbonnemang för obegränsade samtal i hela världen (fasta telefoner + mobila i en rad länder, bl.a. Thailand) kostar 96 kr/mån och kan med fördel delas med andra personer. Min son i Österrike, min dotter i Australien, mina syskon i Tyskland, fru Singhas familj i Thailand och jag delar på samma abonnemang och vi ringer ibland i mer än 100 timmar i månaden över Skype i hela världen. //Singha711 Hej hur är ljud kvaliten på Skype-to-go till mobil i Thailand? Kan man ha flera nummer inlagda i Thailand på samma abonnemang? Jag tänkte ringa från hem telefon i Sverige till mobil i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Hej hur är ljud kvaliten på Skype-to-go till mobil i Thailand? Kan man ha flera nummer inlagda i Thailand på samma abonnemang? Jag tänkte ringa från hem telefon i Sverige till mobil i Thailand. Ljud kvaliten är helt ok men det dröjer i regel lite längre att bli kopplat. Ja, man kan ha flera (mobil) nummer i Thailand inlagda på samma abonnemang. Med Skype-to-go definierar du själv från vilka telefoner/mobiler du kan använda tjänsten utan att ha datorn/internet uppkopplad. Dessa kan befinna sig i olika länder som har Skype-to-go lokalnummer (många länder, dock ej Thailand). Jag tror att denna lista är begränsat till 9 telefoner men är inte säker. Med en uppkopplad dator kan du dock via Skype ringa gratis var än du befinner dig i världen. Du legitimerar dig med ditt Skype konto sas. Med samma användargränssnitt definierar du också alla telefoner som du vill ringa till med kortnummer eller 'virtuell telefonnummer'. Du får alltså ett vanligt svenskt telefonnummer med riktnummer närmast din hemort för var och en av dina vanligaste kontakter i världen. För att prata med fru Singha i Thailand (hon har mobil) får jag ett Göteborgs-nummer eftersom jag bor i Alingsås. Det är alltså bara detta lokalsamtal som jag betalar för. Resten sköts via Skype. För min son i Österrike får jag ytterligare ett nytt Göteborgs-nummer, för min dotter i Australien ytterligare ett etc etc. Dessa nummer ligger i serie och är lätt att komma ihåg. Jag kan också ringa till ett allmänt Skype-to-go nummer i Göteborg (eller annan storstad i Sverige). Där kan jag välja om jag vill ringa till någon i min lista (kortnummer) eller till något valfri nummer i världen. Det senare alternativet använder jag för dem som jag ringer sporadiskt eller bara en gång. I de fall anger jag hela telefonnumret och blir sedan kopplat. I annat fall trycker jag bara på knappen motsvarande kortnumret. Jag har nu 9 telefonnummer i min lista att ringa till och inte känt av någon begränsning i hur många jag kan lägga till här. Det finns säkert en sådan men eftersom man alltid explicit kan ange ett telefonnummer som inte finns i listan så räcker det mer än nog för de flesta. Normalt kostar Skype-to-go inget (förutom månadsavgiften) när du ringer till fasta telefoner i världen. Så även till mobiltelefoner i en rad länder bl.a. i Thailand. Till mobiltelefoner i övriga länder utgår en taxa enl. deras prislista som dock ligger lägre än motsvarande Skype-out samtal. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mats Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Har någon provat appen Viber, ringer via wifi till andra som har viber appen installerad. Mats Och Duen (Chumpon Buri) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 En annan variant som jag använder mig av i Thailand är att ladda hem en app till Android (finns nog även till Iphone) varav man kopplar upp den mot sitt sip abbonemang. På så sätt så kan jag använda svensk telefoni varav jag har teckning för tillräcklig mobil bredbandsuppkoppling när jag är i Thailand. Dock verkar det som vissa appar somnar in när man sätter telefonen i viloläge (skärm släckaren slår till). Den app jag fått detta att fungera bäst med är fring som jag konfigurerat mot växeln. Däremot skype fungerar även bra och är mindre krävande vad gäller bandbredd. Mvh Janne Att IP telefoni i en mobil ibland verkar att somna (ta emot samtal) kan likaväl bero på att man i många Appar inte kan slå på SIP Keep Alive eller Stun server. Och då får man just detta fenomen genom en router. Och om man har en app som klarar ex Sip keep alive så kan man ju räkna med att den skall handskaka ganska ofta. Så kör man ex WiFi så lär det dra ut batteriet ganska snabbt. Sedan om man med en sådan telefon besöker en kompis och kopplar in sig på hans WiFi. Ja om där redan finns en sip telefon på den routern så kommer just dom billiga hemmarouterna att visa sig på sin sämre sida. Det kan sluta med att det inte går att ringa till varken Sip kontot i mobilen som till kompisens siptelefon. Som sagt. Hela detta är en vetenskap. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 När jag är i Sverige använder jag Skype-to-go (hela världen) för att ringa från vissa registrerade telefoner till fasta telefoner, samt mobila i bl.a. Thailand. Detta går också att använda i omvänd riktning. Man kan iaf i Thailand ringa från dator med internetförbindelse till fasta telefoner i de flesta länder helt obegränsat. Ett annat alternativ är att be någon att ringa från Sverige (fast telefon) till ditt mobilnr i Thailand genom att ringa närmaste Skype-to-go nummer i Sverige (dvs lokalsamtal). I denna konstruktion behöver man inte ens ha internet inkopplat i någondera sida. Jag använder främst denna metod för att hålla kontakt till vänner och familj i Europa. Ett Skype-to-go abbonnemang för obegränsade samtal i hela världen (fasta telefoner + mobila i en rad länder, bl.a. Thailand) kostar 96 kr/mån och kan med fördel delas med andra personer. Min son i Österrike, min dotter i Australien, mina syskon i Tyskland, fru Singhas familj i Thailand och jag delar på samma abonnemang och vi ringer ibland i mer än 100 timmar i månaden över Skype i hela världen. //Singha711 Jag rekommenderar också Skype och Skype to go funkar riktigt bra och till väldigt bra pris, Skype var ju en Svensk produkt till dess dom köptes upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tehman Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Ljud kvaliten är helt ok men det dröjer i regel lite längre att bli kopplat. Ja, man kan ha flera (mobil) nummer i Thailand inlagda på samma abonnemang. Med Skype-to-go definierar du själv från vilka telefoner/mobiler du kan använda tjänsten utan att ha datorn/internet uppkopplad. Dessa kan befinna sig i olika länder som har Skype-to-go lokalnummer (många länder, dock ej Thailand). Jag tror att denna lista är begränsat till 9 telefoner men är inte säker. Med en uppkopplad dator kan du dock via Skype ringa gratis var än du befinner dig i världen. Du legitimerar dig med ditt Skype konto sas. Med samma användargränssnitt definierar du också alla telefoner som du vill ringa till med kortnummer eller 'virtuell telefonnummer'. Du får alltså ett vanligt svenskt telefonnummer med riktnummer närmast din hemort för var och en av dina vanligaste kontakter i världen. För att prata med fru Singha i Thailand (hon har mobil) får jag ett Göteborgs-nummer eftersom jag bor i Alingsås. Det är alltså bara detta lokalsamtal som jag betalar för. Resten sköts via Skype. För min son i Österrike får jag ytterligare ett nytt Göteborgs-nummer, för min dotter i Australien ytterligare ett etc etc. Dessa nummer ligger i serie och är lätt att komma ihåg. Jag kan också ringa till ett allmänt Skype-to-go nummer i Göteborg (eller annan storstad i Sverige). Där kan jag välja om jag vill ringa till någon i min lista (kortnummer) eller till något valfri nummer i världen. Det senare alternativet använder jag för dem som jag ringer sporadiskt eller bara en gång. I de fall anger jag hela telefonnumret och blir sedan kopplat. I annat fall trycker jag bara på knappen motsvarande kortnumret. Jag har nu 9 telefonnummer i min lista att ringa till och inte känt av någon begränsning i hur många jag kan lägga till här. Det finns säkert en sådan men eftersom man alltid explicit kan ange ett telefonnummer som inte finns i listan så räcker det mer än nog för de flesta. Normalt kostar Skype-to-go inget (förutom månadsavgiften) när du ringer till fasta telefoner i världen. Så även till mobiltelefoner i en rad länder bl.a. i Thailand. Till mobiltelefoner i övriga länder utgår en taxa enl. deras prislista som dock ligger lägre än motsvarande Skype-out samtal. //Singha711 [size=4]Vi köpte (Free Call Thailand) kort men det är omöjligt att ringa med det, man måste slå numret så fort sen om man klarar det så kan man inte komma fram till den man ringer.[/size] [size=4]Hon försökte ringa med mobilen när det inte gick med kortet då kom hon fram med en gång, någon som haft det problemet med kort?[/size] [size=4]Är det inga såna problem att ringa upp till en telefon i Thailand med skype-to-go?[/size] [size=4]Går det att byta nummer som man ringer till i Thailand, om de byter mobil nummer?[/size] [size=4]Hur lång är bindningstiden och uppsägningstid är det på Skype-to-go hela världen?[/size] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 [size=4]...[/size] [size=4]Är det inga såna problem att ringa upp till en telefon i Thailand med skype-to-go?[/size] [size=4]...[/size] Nej, absolut inte. Du ringer ju ett vanligt svenskt telefonnr. Obs. Detta problem kan ha med telefonen att göra. I så fall kan det kringgås genom lägga upp numret i 'minnet' och ringa därifrån i stället. [size=4]...[/size] [size=4]Går det att byta nummer som man ringer till i Thailand, om de byter mobil nummer?[/size] [size=4]...[/size] Ja, absolut. Du kan hela tiden ändra på din lista, ta bort, lägga till eller bara ändra numret. Precis som du behagar. Ändringar verkställs omedelbart. [size=4]...[/size] [size=4]Hur lång är bindningstiden och uppsägningstid är det på Skype-to-go hela världen?[/size] Finns ingen bindningstid. Du säger upp abonnemanget själv genom att klicka på en viss knapp i ditt konto. I själva verket upphör bara den automatiska dragningen från ditt kontokort och du kan använda tjänsten tills den senast betalda perioden löper ut. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd November 19, 2011 Dela Inlagd November 19, 2011 Kolla med http://www.holidayphone.se/ värd att prova. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 19, 2011 Dela Inlagd November 19, 2011 (ändrad) Kolla med http://www.holidayphone.se/ värd att prova. Nu har jag läst igenom allt, även det finstilta. Upplägget tycks vara mer inriktat på resenären som åker tillsammans med andra familjemedlemmar på semester under en relativt kort tid. Inget strul när folk ringer hemifrån och några samtal till svärmor får man ju bjuda på även på semestern. Eftersom man i princip kör med ett thailändsk simkort i Thailand som (rent tekniskt sett) alltid blir uppringt från Sverige även om du ringer till Sverige, då är det väl enklare man fixar detta själv på plats och ser till att folk ringer ditt thailändska nummer i stället (med IP-telefoni eller Skype). Efter jag har köpt mitt nya thailändska simkort i Thailand brukar jag stänga av mitt svenska mobilnummer för utgående samtal (dock ej SMS) samt tala in en hälsningsfras som hänvisar till mitt thailändska telefonnummer (samt även påpeka för tidsskillnaden). Inom familjen eller bekantskapskretsen ringer vi med Skype-to-go. Vi faktiskt delar på samma abonnemang. Vill jag ringa någon annan i Sverige, tex. jobb eller myndighet går även detta genom Skype men jag måste ha en dator uppkopplad mot internet (antingen egen laptop eller på internetkaffe). Efter att ha gjort dåliga erfarenheter med att inte stänga av mitt svenska mobilnummer (90% onödiga eller störande samtal av typ försäljare mitt i natten), tycker jag detta är den för oss mest flexibla lösningen för längre resor till Thailand. //Singha711 Ändrades November 19, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu