Jump to content
IGNORERAD

Thaksin på besök i Sverige


LungAlahato

Recommended Posts

http://svt.se/2.3391...da_tempelplaner

Not vely long säger han.

Var uppe i Fredrika för nåt år sen.Då satt Lung Poo Thuad ensam och frös uppe på berget..Man kan ju alltid ha åsikter om vad man bör använda pengar till...för det mesta är allt bara ett spel för gallerierna..tyvärr.-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    5

  • pigge01

    5

  • andrejsdenruskige

    4

  • chiangmai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inget då detta är omöjligt att vara den där T.

Jag är inte Thai!

Som farang har jag bara förlorat på honom!

Och hans ändrade lagar och avgifter!

Hälsar pigge01

Sånt e lived..vi hoppar alla på fel tåg ibland.men va fan...den sista skjortan haur inga fickor säjer dom :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kankse Tommy 'Salo börjar spela hokejjj i T-s nya lag? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kankse Tommy 'Salo börjar spela hokejjj i T-s nya lag? :crazy:

Kan inte Toxin köpa ett Finskt hockeylag och låta Salo vara med där?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Han vet om att han är en omstridd person, hade det annonserats att han skulle medverka finns risken för att några som inte älskar honom hade organiserat någon typ av demonstration mot honom I eller utanför lokalen-det hade inte sett bar ut för imagen med folk som kritiserar honom och i Sverige kan han ju inte bara beordra polisen&/militären att köra bort eventuella demonstranter. Hade det annonserats i förväg om hans medverkande hade det förmodligen attraherat en och annan journalist som kanske är svårare att styra än i Thailand.

Vi hörde för en vecka sen av en munk i templet i Värmdö att Yingluck skulle vara på Nacka Forum, vilket lät osannolikt med tanke på översvämmningarna i Thailand.

Det var väl ett försök att locka dit Thaksinvänner. Yingluck eller Thaksin, same, same but different.

Skulle min tirak vetat om Thaksin skulle hon åkt dit med lite ägg... :crazy:

Hon är vanligtvis väldigt from för att vara thai men j.vlar om hon blir arg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Han har gjort varken mer eller mindre än andra makthavare! :nyam:

just precis :thumbsup: Det räcker med vissa storbolags chefer politiker som lever i fantasin.för å inte tala om presidenter och furstar kungar mm :go::y6:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han har gjort varken mer eller mindre än andra makthavare! :nyam:

Hej

Det är ganska troligt att du har rätt, även om många tycks tro att alla föregångare och efterträdare på posten är och var "änglar" vita som snö.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ganska troligt att du har rätt, även om många tycks tro att alla föregångare och efterträdare på posten är och var "änglar" vita som snö.

Mvh Isan Lover

Ok, med du, vem är alla, räcker typ med tre eller fyra exempel som på detta forum tycks tro det!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, med du, vem är alla, räcker typ med tre eller fyra exempel som på detta forum tycks tro det!

Hej

Ja tror nog inte att jag är ensam om att få uppfattningen att Thaksin personligen är det "enda" stora problemet i Thailand när det gäller korruption och brottslighet om man följer med på forum eller tar del av den gula pressen i Thailand, det skrivs spaltmeter efter spaltmeter om just honom och det är väl mer att likna vid en hetsjakt eller hatkampanj, att hela samhället, affärsvärlden, militären, politikerna, polisen, domstolarna och alla andra myndigheter i landet är korrumperade också gör man inte så stor affär av.

Man borde ganska snabbt inse att korruptionen är mer eller mindre kronisk i Thailand och att peka ut och utreda en människas förehavanden och blunda för alla andras är lite väl magstarkt enligt mig, det ger ju mer sken av att man vill göra sig av med en politisk fiende men inte ändra själva grundproblemet, skulle man på allvar vilja förändra situationen i landet så skulle ju fler makthavare, myndigheter inte minst miliären och polisen granskas på samma sätt, men det är det ingen som driver, det gör att trovärdigheten minskar.

Hur många f.d PM, Generaler, Polischefer, dommare, politiker tror du skulle klara en granskning liknande den Thaksin utsattes för utan att brott kunde upptäckas med din erfarenhet av korruption i Thailand?

Man kan inte försvara fel begågna av Thaksin men man lurar nog sig själv om man tror att han är så unik eller så totalt annorlunda än andra politiker.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ganska troligt att du har rätt, även om många tycks tro att alla föregångare och efterträdare på posten är och var "änglar" vita som snö.

Mvh Isan Lover

Ok, med du, vem är alla, räcker typ med tre eller fyra exempel som på detta forum tycks tro det!

Hej

Ja tror nog inte att jag är ensam om att få uppfattningen att Thaksin personligen är det "enda" stora problemet i Thailand när det gäller korruption och brottslighet om man följer med på forum eller tar del av den gula pressen i Thailand, det skrivs spaltmeter efter spaltmeter om just honom och det är väl mer att likna vid en hetsjakt eller hatkampanj, att hela samhället, affärsvärlden, militären, politikerna, polisen, domstolarna och alla andra myndigheter i landet är korrumperade också gör man inte så stor affär av.

Man borde ganska snabbt inse att korruptionen är mer eller mindre kronisk i Thailand och att peka ut och utreda en människas förehavanden och blunda för alla andras är lite väl magstarkt enligt mig, det ger ju mer sken av att man vill göra sig av med en politisk fiende men inte ändra själva grundproblemet, skulle man på allvar vilja förändra situationen i landet så skulle ju fler makthavare, myndigheter inte minst miliären och polisen granskas på samma sätt, men det är det ingen som driver, det gör att trovärdigheten minskar.

Hur många f.d PM, Generaler, Polischefer, dommare, politiker tror du skulle klara en granskning liknande den Thaksin utsattes för utan att brott kunde upptäckas med din erfarenhet av korruption i Thailand?

Man kan inte försvara fel begågna av Thaksin men man lurar nog sig själv om man tror att han är så unik eller så totalt annorlunda än andra politiker.

Mvh Isan Lover

Ett påstående från dig om vad alla tycker här.

En fråga ifrån mig om vem alla är eftersom jag själv aldrig läst detta från "alla".

Ett svar från dig som inte ens snuddar vid frågan.

Så en gång till, vilka är "alla" som anser att tidigare och senare ledare än Thaksin är vita som snö, namn, gärna citat eller annat funkar bra för mig

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Man borde ganska snabbt inse att korruptionen är mer eller mindre kronisk i Thailand och att peka ut och utreda en människas förehavanden och blunda för alla andras är lite väl magstarkt enligt mig

Håller absolut med i sak!

Att Thaksin fått så stor uppmärksamhet tex av mig är att han har blivit en symbol för korruption. Personligen önskar jag inte honom i en politiker roll där han genom sitt ämbete kan göra skumma affärer. Att tro att Thaksin är den enda korrumperade politikern det tror jag ingen heller tror på men han är nog den som är den största enskilda faran mot sann demokrati för Thailand. Att få honom ev fälld skulle innebära att andra topp politiker nog tänkte sig för och ett nytt Thailand skulle börja byggas.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite grann som man jagade Al Capone en gång i tiden för alla brott han gjort men till slut bara lyckades fälla honom för skattebrott

Att en person fälls för ett brott innebär ju inte dock att han ENBART är skyldig till det brottet

De flesta i Thailand, oavsett risbonde eller PM är skyldiga till korruptionsbrott på något sätt. Men sitter man allra längst upp på toppen av pyramiden och är ansvarig för att bekämpa korruption (och till och med lovar ta krafttag mot det) får nog räkna med att bli extremt jagad för det själv. Gäller oavsett vilket land i världen det handlar om.

Och att i den situationen slå rekord i korruption, öppet och tydligt, och framstå som sämsta tänkbara "förebild" måste se som rent korkat.

Dessutom har den synnerligen osmakliga idén att utnyttja sin makt för att manipulera lagar till sin egen ekonomiska fördel gör det hela bara ännu värre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vara elak mot Thaksin? Mig veterligen haur han ente gjort nån svenne ont? Såvida ni ente haft knarkaffärer innan därnere?

Jo han stängde barerna tidigare :mad:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja tror nog inte att jag är ensam om att få uppfattningen att Thaksin personligen är det "enda" stora problemet i Thailand när det gäller korruption och brottslighet om man följer med på forum eller tar del av den gula pressen i Thailand, det skrivs spaltmeter efter spaltmeter om just honom och det är väl mer att likna vid en hetsjakt eller hatkampanj, att hela samhället, affärsvärlden, militären, politikerna, polisen, domstolarna och alla andra myndigheter i landet är korrumperade också gör man inte så stor affär av.

Man borde ganska snabbt inse att korruptionen är mer eller mindre kronisk i Thailand och att peka ut och utreda en människas förehavanden och blunda för alla andras är lite väl magstarkt enligt mig, det ger ju mer sken av att man vill göra sig av med en politisk fiende men inte ändra själva grundproblemet, skulle man på allvar vilja förändra situationen i landet så skulle ju fler makthavare, myndigheter inte minst miliären och polisen granskas på samma sätt, men det är det ingen som driver, det gör att trovärdigheten minskar.

Hur många f.d PM, Generaler, Polischefer, dommare, politiker tror du skulle klara en granskning liknande den Thaksin utsattes för utan att brott kunde upptäckas med din erfarenhet av korruption i Thailand?

Man kan inte försvara fel begågna av Thaksin men man lurar nog sig själv om man tror att han är så unik eller så totalt annorlunda än andra politiker.

Mvh Isan Lover

Problemet är väl att det känns som att du brukar ligga sked med din frälsare, idoldyrkan har aldrig varit positivt, va dom än har hjlärntvättat dig med i byn.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo han stängde barerna tidigare :mad:

Som jag skrev tidigare

Har han inte tillfört oss Faranger något gott

Utan bara försämrat och förstört. :)

Han bra sabbar och förstör för turister! :crazy:

Och där med indirekt för Thailändarna! :bag:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller absolut med i sak!

Att Thaksin fått så stor uppmärksamhet tex av mig är att han har blivit en symbol för korruption. Personligen önskar jag inte honom i en politiker roll där han genom sitt ämbete kan göra skumma affärer. Att tro att Thaksin är den enda korrumperade politikern det tror jag ingen heller tror på men han är nog den som är den största enskilda faran mot sann demokrati för Thailand. Att få honom ev fälld skulle innebära att andra topp politiker nog tänkte sig för och ett nytt Thailand skulle börja byggas.

Hej

Jag skulle önska att jag kunde hålla med dig om detta, men jag är mer inne på att andra politiker, affärsmän och generaler i första hand är så intreserade av att få bort Thaksin för att själva kunna ta hans plats både inom politiken (makten), affärerna och inte minst vad det gäller korruptions möjligheterna, så jag ser det mer som en maktkamp med affärskontrakt och korruptions pengar i potten.

Så enligt mig förändrar man ingentig av detta genom att byta PM eller låta Generalerna ta makten, man ger bara andra personer möjlighet att sko sig, varför tycker jag då att det är naturligt att Thaksin eller hans partier vinner valen?

Jo därför att han var först med att bry sig om väljarna i norr och nordost och han fick deras förtroende, detta återgäldade han med reformer som gynnade dessa och där står vi ännu, och eftersom dom fattiga i norr och nordost tillsammans med likasinnade i centrala Thailand utgör en tillräckligt stor grupp så fortsätter dom att vinna valen, och när militären, PAD, kungliga rådgivare och vad som uppfattas som landets elit öppet försöker förhindra och motarbeta folkets val så stärks dom ju bara i sin tro att TRT, PPP och nu PT självklart är deras bästa alternativ.

Så först och främst stöder jag folkets rätt att fritt få välja sina ledare utan pekpinnar av militär, kungahus och elit, och i andra hand så respekterar jag deras val och förstår att dom har svårt för att ställa sig på samma sida som dom som förbjuder deras partier och t.o.m skjuter skarpt på dom med mängder av döda och skadade som följd, det är egentligen ganska logiskt att PT vann valet så stort om man tänker efter.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Skärpta gränskontroller behövs i Sverige. Vi släpper tydligen in vad som helst.

Har du lagt märke till det först nu ? ? ?

Det är ju för fan svartare på dagen i stora delar av Sverige nu för tiden.

Jag är INTE rasist för er som kommmer skriva massa kommentarer efter mitt inlägg.

Bara jävligt trött på alla b-attar och kriminella idi*ter som inte kan uppföra sig som normalt folk.

Så fort dom fått UT så kan dom härja runt som fan.

Sluta med permanent UT helt istället.

Tillsvidare räcker gott och väl.

Sedan om någon blir dömd till fängelse 1år eller mer så skall dom ut direkt och ALDRIG mer beviljas inresetillstånd igen.

Först då kanske vi kan få ordning på detta land igen.

Det finns många underbara utlänska människor som inget hellre vill än att ha det lugnt och skönt.

Men sedan finns det svin också.

Undrar hur många minus man kommer få för detta inlägg nu utan att den som ger vågar ge en riktig kommentar till varför.

Mvh Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle önska att jag kunde hålla med dig om detta, men jag är mer inne på att andra politiker, affärsmän och generaler är mer intreserade av att få bort Thaksin för att själva kunna ta hans plats både inom politiken (makten), affärerna och inte minst vad det gäller korruptions möjligheterna, så jag ser det mer som en maktkamp med affärskontrakt och korruptions pengar i potten.

Så enligt mig förändrar man ingentig av detta genom att byta PM eller låta Generalerna ta makten, man ger bara andra personer möjlighet att sko sig, varför tycker jag då att det är naturligt att Thaksin eller hans partier vinner valen?

Jo därför att han var först med att bry sig om väljarna i norr och nordost och han fick deras förtroende, detta återgäldade han med reformer som gynnade dessa och där står vi ännu, och eftersom dom fattiga i norr och nordost tillsammans med likasinnade i centrala Thailand utgör en tillräckligt stor grupp så fortsätter dom att vinna valen, och när militären, PAD, kungliga rådgivare och vad som uppfattas som landets elit öppet försöker förhindra och motarbeta folkets val så stärks dom ju bara i sin tro att TRT, PPP och nu PT självklart är deras bästa alternativ.

Så först och främst stöder jag folkets rätt att fritt få välja sina ledare utan pekpinnar av militär, kungahus och elit, och i andra hand så respekterar jag deras val och förstår att dom har svårt för att ställa sig på samma sida som dom som förbjuder deras partier och t.o.m skjuter skarpt på dom med mängder av döda och skadade som följd, det är egentligen ganska logiskt att PT vann valet så stort om man tänker efter.

Mvh Isan lover

Så du tror inte att om Thaksin skulle bli fälld och fick avtjäna ett straff i Thailand så skulle det vara avskräckande för andra politiker och makthavare.Han var ju en förebild och man måste väl börja någonstans OM man vill få en demokrati och ett förhoppningsvis korrumptionsfritt Thailand.Det hjälper väl knappast att säga "dom andra har ju gjort så så då får jag oxå göra det".Och vad vore tydligare än att statuera exempel med en höjdare och för en del landsfader som Thaksin(han är ju slut enl.sig själv :crazy: )Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du tror inte att om Thaksin skulle bli fälld och fick avtjäna ett straff i Thailand så skulle det vara avskräckande för andra politiker och makthavare.Han var ju en förebild och man måste väl börja någonstans OM man vill få en demokrati och ett förhoppningsvis korrumptionsfritt Thailand.Det hjälper väl knappast att säga "dom andra har ju gjort så så då får jag oxå göra det".Och vad vore tydligare än att statuera exempel med en höjdare och för en del landsfader som Thaksin(han är ju slut enl.sig själv :crazy: )Mvh Måne

Hej

Nej jag tror att många i Thailand och s.k Thailands experter utomlands skulle inse att det delvis ändå är politiska motiv som ligger bakom den fällande dommen, och att det inte skulle innebära någon statisstisk eller på något annat sätt mätbar förändring av korruptionen i landet tror jag ändå fler skulle hålla med om.

Men som någon sa så har Thaksin förmodligen blivit lite av en symbol för elitens korruption, men som sagt problemet är så gigantiskt mycket större än så, förmodligen t.o.m större än vad dom mest pessimistiska tror, det är tyvär mer eller mindre en naturlig del av samhället på samtliga nivåer.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

//..främst stöder jag folkets rätt att fritt få välja sina ledare...

//.. jävligt trött på alla..//...kriminella idi*ter som inte kan uppföra sig som normalt folk.

Svårt att slå hål på det!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du anser att det inte är någon ide´att börja ta tag i detta.Har det något med att göra med personen det gäller eller anser du att man inte ska påbörja något alls?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag funderar på korruption i Thailand mår jag bara dåligt. Har en hustru som arbetar i goverment , så jag vet vad som gäller.

Så vad kan jag göra åt detta

svar inget.

Jag bor här av eget val.

kan inte ändra något

Så mitt beslut är att acceptera.

Det enda jag kan gör är i det lilla...

diskutera med hustrun och hennes son vad som är rätt och fel...

När jag läser vissa inlägg verkar det som om folk mår dåligt av thai politik... men vad göra,,,

inget...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag funderar på korruption i Thailand mår jag bara dåligt. Har en hustru som arbetar i goverment , så jag vet vad som gäller.

Så vad kan jag göra åt detta

svar inget.

Jag bor här av eget val.

kan inte ändra något

Så mitt beslut är att acceptera.

Det enda jag kan gör är i det lilla...

diskutera med hustrun och hennes son vad som är rätt och fel...

När jag läser vissa inlägg verkar det som om folk mår dåligt av thai politik... men vad göra,,,

inget...

Tja, du gör ju redan nåt. Du diskuterar med din fru och hennes son om vad som är rätt och fel. Förhoppningsvis så kanske hon pratar med nån kompis och kanske dom ändra sitt eget beteende angående korruption och genom deras beteende och vänner så är det fler som vågar sätta sig emot korruptionen... vem vet var det slutar? Ja, naivt.. men man kan alltid hoppas. Nu menar jag inte att just din fru är korrupt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, du gör ju redan nåt. Du diskuterar med din fru och hennes son om vad som är rätt och fel. Förhoppningsvis så kanske hon pratar med nån kompis och kanske dom ändra sitt eget beteende angående korruption och genom deras beteende och vänner så är det fler som vågar sätta sig emot korruptionen... vem vet var det slutar? Ja, naivt.. men man kan alltid hoppas. Nu menar jag inte att just din fru är korrupt.

Hustrun avskyr korruption,. därför blir hon aldrig befodrad. Händer många inom goverment som är troende buddhister

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...