Jump to content
IGNORERAD

Stackars Yingluck - en loser


Guest jfk_68

Recommended Posts

Läser du utan till eller är det så svårt att förstå att även kunga familjen forograferar. Men jag förstår dig . det ena är rätt det andra är fel, förstod inte att Pm var en ursel fotograf, därmed en dålig politiker..

Men hon växer så vi får väl se vad som händer i framtiden, även om hon har en plånbok som du så kanske hon inte tänker med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    13

  • Baa

    12

  • MaiChai

    10

  • Jive

    7

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Och med detta inkluderar du väl också kungahuset. Förstår inte hur du tänker.

Tjaaa vad ska man säga annat än "det väntade jag mig av dig"

Som du kanske ser i min text så är det en mening som är fet-märkt. Kan det ge dig någon vägledning tror du?

Vad kan jag mena med det? Fundera på det ett tag. Kommer du inte fram till något så säg till så ska jag förklara.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tagit till dig alla hennes okunniga uttalanden, hennes totala frånvaro av ledarskap så hade du kanske inte kastat ur dig det obegåvade du skrev.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/265534/from-a-mind-dirtier-than-a-pigsty

T.o.m den i Thailand ansedda liberala tidingen Bangkok Post skrev bl.a. följande:

...

"It is also public knowledge why Ms Yingluck, born and bred in Chiang Mai, won her premiership.

Despite having a big team of babysitters handpicked by her fugitive brother, her inability even to read a scripted speech correctly had made her a laughing stock. Her management of the current flood disaster is simply disastrous.

Criticise her poor performance if you will. That is what democracy is about. But what came from Mr Akeyuth is not criticism. It is misogyny."

Hennes stora intresse verkar vara fotografering .-) Det är nog så långt hon kan följa diskussionerna.

Om du inte tycker att det kan klassas som "loser" ja då vet inte jag vilken nivå som skall till för att du skall hålla med om att hon är kass.

Att jämföra med andra på detta forum verkar för mig helt irrelevant. Den enda man skulle kunna jämföra med är kanske just du själv och då kan jag bara hålla med.

Det finns många smarta uteliggare och pundare. Dom är fortfarande losers..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det finns många smarta uteliggare och pundare. Dom är fortfarande losers..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Där är vi överens även om jag inte vill gå så långt som att ge henne de epitet som du gjorde. Jag tror inte att hon varken är uteliggare eller pundare men loser...där är vi överens.

Gå inte för hård åt flaskan nu i helgen!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Stackars Yingluck - en loser", kanske du jfk_68 kan ta och berätta om ditt liv, är du också en loser eller är du en bättre person?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Stackars Yingluck - en loser", kanske du jfk_68 kan ta och berätta om ditt liv, är du också en loser eller är du en bättre person?

Hade jag lika många miljoner samt lika stora möjligheter att påverka skulle jag också vilja vara en loser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Inte lätt att vara måne med alla moln

Säger han som inte kan se elefanthjorden för alla elefanter :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hur kan turistorterna vara dom stora pengamaskinerna i Thailand när turismen totalt inte står för mer än nånstans mellan 5-7 % av landets intäkter ?

Fritz..

Ta bort 5-7% av Sveriges ekonomi i ett begränsat område, t.ex norrland, och många kommer att vara arbetslösa.

Same same in Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Poängen var att det skulle vara löjligt - för att påvisa hur infantilt och fördomsfullt ditt påstående var. Detta när du själv visade upp en så förenklad och förvirrad bild av PT's väljarbas.

Pröva att skriva med svenska som alla förstår, utan att försöka glänsa med din fina bakgrund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hej

Utbildning och god ekonomi brukar ju leda till att folk lämnar dom fattiga och deras problem bakom sig och t.ex ofta ogillar skatter, bidrag och stöd till sämre ställda och här är Thailand inget undantag, dom är ganska lika oss Svenskar i detta, och om välfärden ökar så kommer helt säkert partier som inriktar sig på dom med lägst standard och inkomster helt naturligt att minska, och partier som driver medel och överklassens frågor kommer säkerligen att öka om landet utvecklas positivt.

Mvh Isan Lover

Jag tror ingen ogillar skatter om man förstår sammanhanget.

Det är precis det som folk förstår. Om skatter går till det som det är tänkt, har väldigt, väldigt få, problem. Problemet uppstår när politiker frångår vad de från början sagt vad pengarna ska gå till. Har man infört en skatt för ett specifikt ändamål men börjar använda pengarna till annat , förstår folk detta och blir förbannade.

När folk har uppfattat detta för många gånger börjar de tänka i nya banor och väljer nya allternativ.

Detta tror jag gäller Thailand liksom Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Läser du utan till eller är det så svårt att förstå att även kunga familjen forograferar. Men jag förstår dig . det ena är rätt det andra är fel, förstod inte att Pm var en ursel fotograf, därmed en dålig politiker..

Men hon växer så vi får väl se vad som händer i framtiden, även om hon har en plånbok som du så kanske hon inte tänker med den.

Tack för din insikt. Har inte tänkt så lång. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror ingen ogillar skatter om man förstår sammanhanget.

Det är precis det som folk förstår. Om skatter går till det som det är tänkt, har väldigt, väldigt få, problem. Problemet uppstår när politiker frångår vad de från början sagt vad pengarna ska gå till. Har man infört en skatt för ett specifikt ändamål men börjar använda pengarna till annat , förstår folk detta och blir förbannade.

När folk har uppfattat detta för många gånger börjar de tänka i nya banor och väljer nya allternativ.

Detta tror jag gäller Thailand liksom Sverige.

Hej

Själv tror jag inte att skatteplanering och skatteparadis har uppstått för att rika är tveksamma till hur skattepengarna används utan för att dom vill ha mer själv, ren ovilja att betala skatt och egoism med andra ord.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan turistorterna vara dom stora pengamaskinerna i Thailand när turismen totalt inte står för mer än nånstans mellan 5-7 % av landets intäkter ?

Fritz..

Tjena!

5-7% är dom officiella siffrorna. Samma sak med inkomst-statistik t.ex för norra Thailand. Glöm inte alla som har lämnat isan m.m för att jobba på turist-orterna. I princip alla kokvagnar,små resturanger drivs av personer och familjer som har flyttat till turistorterna för att söka sej en bättre försörjning. Hyr en bostad för ca 1500-3000 baht där dom sover,förbereder allt inför kvällen och nattens arbete. Hackar grönsaker,marinerar kött,fågel.m.m Ofta är dom flera familjer som delar på en bostad. Barnen stannar hemma i byn hos föräldrar,syskon m.m Denna inkomst syns inte i någon statistik.

Jag har ett par svägerskor och svågrar som jobbar på detta viset. Om man tycker att boendet på landet är slum-artat så är det inget jämnfört med hur dom bor på turist-orterna. Det jag vill ha sagt är att all denna inkomst är i princip kol-svart och syns inte i någon statistik. Dom är skrivna i byn,barnen går i skolan i byn,fri sjukhus-vård=måste ge sej hem till sitt lokala sjukhus. Många av dessa familjer tjänar enl. Thai-mått mycket bra,inte ovanligt med ett netto på runt 25.000-30.000 Baht. Men det är jobb nästan 24/7 alla dagar i veckan.

Lägg till dessa pengar till statistik avseende dom fattiga delarna i Thailand så blir det ett helt annat genomsnitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

5-7% är dom officiella siffrorna. Samma sak med inkomst-statistik t.ex för norra Thailand. Glöm inte alla som har lämnat isan m.m för att jobba på turist-orterna. I princip alla kokvagnar,små resturanger drivs av personer och familjer som har flyttat till turistorterna för att söka sej en bättre försörjning. Hyr en bostad för ca 1500-3000 baht där dom sover,förbereder allt inför kvällen och nattens arbete. Hackar grönsaker,marinerar kött,fågel.m.m Ofta är dom flera familjer som delar på en bostad. Barnen stannar hemma i byn hos föräldrar,syskon m.m Denna inkomst syns inte i någon statistik.

Jag har ett par svägerskor och svågrar som jobbar på detta viset. Om man tycker att boendet på landet är slum-artat så är det inget jämnfört med hur dom bor på turist-orterna. Det jag vill ha sagt är att all denna inkomst är i princip kol-svart och syns inte i någon statistik. Dom är skrivna i byn,barnen går i skolan i byn,fri sjukhus-vård=måste ge sej hem till sitt lokala sjukhus. Många av dessa familjer tjänar enl. Thai-mått mycket bra,inte ovanligt med ett netto på runt 25.000-30.000 Baht. Men det är jobb nästan 24/7 alla dagar i veckan.

Lägg till dessa pengar till statistik avseende dom fattiga delarna i Thailand så blir det ett helt annat genomsnitt.

Eh... får jag fråga hur du vet det här? Är detta något du faktiskt vet, eller bara tror? Eller är det också sånt som alla bara fattar? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by är de merparten som jobbar i de större städerna.Mor/farföräldrarna sköter barnen och får pengar skickade till sig från dessa utombyarbetare.Tror att det är så i de flesta Issanbyar(utom Utopia då)De kommer hem vid några enstaka tillfällen per år.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by är de merparten som jobbar i de större städerna.Mor/farföräldrarna sköter barnen och får pengar skickade till sig från dessa utombyarbetare.Tror att det är så i de flesta Issanbyar(utom Utopia då)De kommer hem vid några enstaka tillfällen per år.Mvh Måne

Även vissa från Wadköping.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröva att skriva med svenska som alla förstår, utan att försöka glänsa med din fina bakgrund.

Såja, dina eventuella mindervärdighetskomplex behöver du inte projicera på mig. Den ''fina'' bakgrunden är nog snarare ett resultat av din fantasi snarare än min verklighet. Tycker för övrigt det är lite roande att du, och vissa andra, blir så pass provocerade av hur man skriver. Det hande varit roligare om du hade bemött innehållet istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... får jag fråga hur du vet det här? Är detta något du faktiskt vet, eller bara tror? Eller är det också sånt som alla bara fattar? :)

Tjena!

Jag ska avslöja en hemlighet. Det är bara JAG som vet detta. Funderar på att starta en grupp...så jag blir ensam om detta :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag ska avslöja en hemlighet. Det är bara JAG som vet detta. Funderar på att starta en grupp...så jag blir ensam om detta :17:

Ok... då är jag med. :)

Det förklarar ju också varför dom inte nämner något om detta i det statistiska underlaget där 7 olika inkomsttyper tas med i beräkningen av familjernas genomsnittsinkomster. T.ex inkomsttypen "net profits from business" som ju helt klart annars kunde innehålla just de inkomster du tar upp.

Inkomsterna från typen "net profits from farming" är ju inte heller direkt transparanta så de inkomsterna är säkert också helt fel.

Likaså innehåller säkert "other reciepts", "property income" och "non money income" också väldiga summor svarta pengar och är troligen käpprätt åt helvete.

Så egentligen så kunde man skippa hela undersökningen helt.

I vart fall så verkar det vara att gå en väldig omväg att behöva fråga 50.000 personer om familjens inkomster, helt anonymt, om man nu ändå bara använder offentliga siffror.

Det är ju uppenbart att det bara är ett spel för galleriet, eftersom du nu vet att det bara är officiella och deklarerade inkomster som ingår.

Något annat kan det ju inte vara tu tal om.

Tur att vi har dig, som vet. Annars hade vi bara famlat i det blå. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok... då är jag med. :)

Det förklarar ju också varför dom inte nämner något om detta i det statistiska underlaget där 7 olika inkomsttyper tas med i beräkningen av familjernas genomsnittsinkomster. T.ex inkomsttypen "net profits from business" som ju helt klart annars kunde innehålla just de inkomster du tar upp.

Inkomsterna från typen "net profits from farming" är ju inte heller direkt transparanta så de inkomsterna är säkert också helt fel.

Likaså innehåller säkert "other reciepts", "property income" och "non money income" också väldiga summor svarta pengar och är troligen käpprätt åt helvete.

Så egentligen så kunde man skippa hela undersökningen helt.

I vart fall så verkar det vara att gå en väldig omväg att behöva fråga 50.000 personer om familjens inkomster, helt anonymt, om man nu ändå bara använder offentliga siffror.

Det är ju uppenbart att det bara är ett spel för galleriet, eftersom du nu vet att det bara är officiella och deklarerade inkomster som ingår.

Något annat kan det ju inte vara tu tal om.

Tur att vi har dig, som vet. Annars hade vi bara famlat i det blå. :)

Tjena!

Ska vi dra detta i långbänk!

Jag skrev bara om dom som har sin försörjning på turist-orterna.

Du skriver att 50.000 personer har svarat anonymt.

Ser man på statistiken så är ju genomsnitts-inkomsten beräknad för varje provins.

Enl. mej innebär det ju följande:

Första frågan måste ju vara,bor du och din familj i denna provins?

Om svaret är ja..så fortsätter ju utfrågningen.

Logiskt sett måste detta ju innebära att dom flesta som jobbar på en turist-ort inte har varit

med i undersökningen.

Från en som vet...men kanske svamlar i det blå :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ska vi dra detta i långbänk!

Jag skrev bara om dom som har sin försörjning på turist-orterna.

Du skriver att 50.000 personer har svarat anonymt.

Ser man på statistiken så är ju genomsnitts-inkomsten beräknad för varje provins.

Enl. mej innebär det ju följande:

Första frågan måste ju vara,bor du och din familj i denna provins?

Om svaret är ja..så fortsätter ju utfrågningen.

Logiskt sett måste detta ju innebära att dom flesta som jobbar på en turist-ort inte har varit

med i undersökningen.

Från en som vet...men kanske svamlar i det blå :thumbsup:

Njae... För det första så vet vi inte hur undersökningen genomfördes. Vi vet inte om de utfördes per telefon, lokalt i varje provins, eller i Bangkok.

Jag är inte heller helt övertygad om undersökningens korrekthet, och tänkte först som du. Men eftersom undersökningen just baserades på 50 000 utfrågade (enligt uppgifter från IL) så säger det mig att det kanske finns en viss korrelation mellan undersökning och verklighet i alla fall.

Om sedan ILs uppgift stämmer eller inte vet vi ju inte, och oftast så stämmer ju hans uppgifter inte, men jag har inte orkat kontrollera det den här gången.

Men, vidare så handlar siffrorna om familjens genomsnittsinkomst och den som svarar behöver inte själv jobba på turistorten.

Det räcker med att denne känner till hur mycket t.ex syskon skickar hem så finns dessa pengar med i resultatet.

Och sist så handlar ju frågan om genomsnittet. Betänker man att nästan 30 miljoner pers bor i de fattiga provinserna i Norra Thailand och Isaan så får de stackars ca 300 -500 000 i turistorterna jobba väldigt hårt för att få till "ett helt annat genomsnitt".

Så min gissning är faktiskt tvärtom - att statiskt sett så gör inkomsterna från turristorterna marginell skillnad för statistiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjena.

Nu besöker jag tråden igen - trots det jag sa tidigare.

Däremot orkar jag inte läsa igenom allt ni skrivit utan kollar bara den här sista sidan.

Men det verkar i alla fall som om tråden gav en liten boost åt forumet, det är ju trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...