Jump to content
IGNORERAD

Hur stort hus?


virgo

Recommended Posts

Jag fattar inte varför alla vill ha mindre mygg, de små är ju lika djävliga.

Färre mygg är jag dock intresserad av ...

Angående öppna lösningar mellan kök och vardagsrum så är det något som inte passar med Isaanmat, vissa rätter stinker och det vill jag inte ska spridas i resten av huset.

Det är väl enkelt ordnat att slippa lukten från Isaanmaten, köp en gasolspis och bygg ett skärmtak

post-3132-0-90715500-1320828744_thumb.jp

post-3132-0-90715500-1320828744_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • mussemannen

    6

  • virgo

    4

  • Kenneth4618

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ang maten...och köket, Vi har ett öppet kök med passage till vardagsrummet

Vi har sk farang kök, 3 gasolplattor och en elplatta + köksfläkt.

Fungerar alldeles utmärkt då jag lagar farangmat på låg värme . Då hustrun drar igång thai mat ,, hjälper ingen fläkt i världen. Dessutom denna j*vla matolja stänkt överallt.

Har sett i vissa hus i vårt område att de har farang kök inne och thai kök utomhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har byggt 2 kök också. När det fritteras vitlök till den fritterade fisken ("skitgott"), sitter lukten kvar länge.

Det här såg jag hos flera bekanta och även på ett annat forum, att 2 kök behövs.

Farangköket, i mitten av huset, funkar utmärkt för frukostar och lugnare matlagning..

Se "husbygge i Nakhon Sawan" för bilder mm..

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Vi har byggt 2 kök också. När det fritteras vitlök till den fritterade fisken ("skitgott"), sitter lukten kvar länge.

Det här såg jag hos flera bekanta och även på ett annat forum, att 2 kök behövs.

Farangköket, i mitten av huset, funkar utmärkt för frukostar och lugnare matlagning..

Se "husbygge i Nakhon Sawan" för bilder mm..

/Johan

Tja vi kör också med två kök, ett thai kök( numera hel kaklat) på baksidan & ett falang kök inne ( från Home Pro), Falang köket används mest för frukost, mellan mål etc. I thaiköket mera "hardcore cooking" vilket uppskattas av mig - både maten & att det görs på en annan plats. Satsade mycket på Falang kök i förra huset i Phuket, men jag måste medge att det inte brukades mycket,- en dyr möbel. Tycker att jag blir mer & mer "street food" var åren lider. Så en BBQ på ett oljefat & några importerade T- Bones, i trädgården är vad det blir i falang mat numera. + en hög med Tiger & Chang ev rödvin.

post-6016-0-69268300-1321081136_thumb.jp

post-6016-0-46384600-1321081181_thumb.jp

post-6016-0-69268300-1321081136_thumb.jp

post-6016-0-46384600-1321081181_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade planerat ett kök inne också men det blev ett på baksidan i stället

Så nu får det bli en myshörna eller nått där köket skulle ha varit, räcker gott med ett kök för mig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...