Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna vill ha Robert Amsterdam arresterad.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Här är lite mer om inhuman behandling och tortyr ifråm HRW i deras

[size=5]Thailand: Investigate Abuses Connected to Political Violence[/size]

[size=4]Failure to Hold Government Forces Accountable Reinforces Impunity[/size]

May 2, 2011

(Bangkok) - No government official has been charged with a crime related to the political violence that wracked Thailand in April and May 2010, Human Rights Watch said in a new report released today. The government should undertake an impartial and transparent investigation and hold those among government security forces and protesters accountable for criminal offenses, Human Rights Watch said.

UDD detainees reported to Human Rights Watch that they had experienced torture and forcible interrogations, arbitrary arrest and detention, and overcrowded detention facilities.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    27

  • andersbangkok

    10

  • Lampang

    7

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Du reder ut att klippa och klistra men att lägga in en länk till var du hittar allt verkar svårt, ska jag anta att detta också kommer från Robert Amsterdams hemsida?

Att det är folk som påstår att de utsatts för tortyr är ju inget nytt-men att låta någon oberende internationell organisation undersöka sanningshalten i påståendena verkar svårare.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du reder ut att klippa och klistra men att lägga in en länk till var du hittar allt verkar svårt, ska jag anta att detta också kommer från Robert Amsterdams hemsida?

Att det är folk som påstår att de utsatts för tortyr är ju inget nytt-men att låta någon oberende internationell organisation undersöka sanningshalten i påståendena verkar svårare.

Hej

Jag har något problem med att lägga in länkar här nu, det började krångla redan igår, när jag ska lägga in länken låser det sig och jag måste börja om inlägget ifrån början, vet inte vad det är för problem, annars skulle jag naturligtvis bifoga respektive länk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

**This report has been written by the Social Movement Assembly and sent to me by Mr. Chaiwat Trakanratsanti. Chaiwat told me that Mr. Krissana was questioned by his lawyer during a visit. Chaiwat told me that only relatives with the same last name are allowed to visit them and only on Monday. Krissana’s good friend once tried to visit him and have Krissana’s parents sign a consent form but still his friend wasn’t allowed to see Krissana.**

Jag gillar källkritik.det kanske du inte bryr dig om. Det finns gott om "nyttiga idi*ter" som bara rapar upp vad andra skrivit. Robert Amsterdam är en kontroversiell PR-konsult (kolla in hans track record så kan du ev. bli lite mer vaksam.

I det du ser som sanningshalt återfinns två saker att fundera över (utom förstås att RA hänvisar till det)

1. the Social Movement Assembly. Bad är det för en organsiation? Inte helt lätt att finna dem. Vissa länkar antyder ev. något. Bl.a här http://www.focusweb.org/node/1132

Här; http://apf.org.za/spip.php?article259 "

[size=4]The Assembly of Social Movement at the WSF: A site of international mobilisation Against War and imperialism"[/size]

För mig antyder "[size=4]A site of international mobilisation Against War and imperialism"[/size] [size=4]vilken typ av organsiation detta kan vara[/size]

"Mr. Chaiwat Trakanratsanti" som du också hänvisar till är också en mycket blygsam person. återfinns endast mycket sparsamt på web.

Så; att klippa och klistra från RA websida imponerar inte. Försök ägna dig åt källkritik så kommer du inte framstå just som en av de "nyttiga idi*ter" RA och andra använder i sina PR-kampanjer.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag har något problem med att lägga in länkar här nu, det började krångla redan igår, när jag ska lägga in länken låser det sig och jag måste börja om inlägget ifrån början, vet inte vad det är för problem, annars skulle jag naturligtvis bifoga respektive länk.

Mvh Isan Lover

Konstigt att du fick problem med det. Jag gjorde det just nu. Måste vara mycket lokalt hos dig. Kan det vara militären och eliten som infiltrerat din dator?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

För dig är kanske drygt 4 år av 24 yrkesverksamma år "största delen av ditt yrkesverksamma liv"

Ändrades av swedenfarang
Finns ingen anledning att gå ut med personuppgifter kring en annan medlem om han inte själv väljer det. Raderar därför svarsinlägget.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen tycker jag nog att det är jag och ingen annan som ska avgöra huruvida min livshistoria ska offentliggöras här på MPR-för vi vill väl inte ha ett forum där medlemmarna spionerar på varandra?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad) · Hidden by swedenfarang, Oktober 22, 2011 - No reason given
Hidden by swedenfarang, Oktober 22, 2011 - No reason given

Min falska matematik går väl att diskutera, men du skall ha en fjäder i hatten för att du är arbetsvillig :thumbsup:

Ang spionaget så har du och jag en hel del gemensamma vänner inne på facebook, och det behövs ju inga större spionage insatser för att klicka på din bild och läsa vad du skrivit. :crazy:

Ändrades av swedenfarang
Personuppgifter. Raderar därför delar av inlägget.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment

Hade jag velat ha de uppgifterna publicerade här på MPR så hade jag lagt ut dem själv-vill du att jag ska lägga ut uppgifter om dig här på MPR?

Ändrades av swedenfarang
citat raderat där ledtrådar om en medlems identitet ges

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det vore bättre om du koncentrerade dig på det som Amnesty och HRW har att rapportera i ärendet istället för att hela tiden hänvisa till UDD,s uttalanden, eller tycker du att UDD är ett trovärdigare och bättre alternativ att inhämta information ifrån än Amnesty och HRW?

Jag tror att det vore bättre om DU koncentrerade dig på det som Amnesty och HRW har att rapportera i ärendet istället för att hela tiden gissa dig till vad som står.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har raderat lite personuppgifter. Tänk på att värna om varandras integritet. Förstår att det inte var illa menat men vi bör alla tänka på detta.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är lite mer om inhuman behandling och tortyr ifråm HRW i deras

[size=5]Thailand: Investigate Abuses Connected to Political Violence[/size]

[size=4]Failure to Hold Government Forces Accountable Reinforces Impunity[/size]

May 2, 2011

(Bangkok) - No government official has been charged with a crime related to the political violence that wracked Thailand in April and May 2010, Human Rights Watch said in a new report released today. The government should undertake an impartial and transparent investigation and hold those among government security forces and protesters accountable for criminal offenses, Human Rights Watch said.

UDD detainees reported to Human Rights Watch that they had experienced torture and forcible interrogations, arbitrary arrest and detention, and overcrowded detention facilities.

Mvh Isan Lover

Hej

Idag gick det bättre, så här är länken till denna text direkt ifrån HRW,s hemsida, men jag trot inte att det hjälper för att övertyga dig om att Thailand är ett land där tortyr används systematiskt, och speciellt inte om det har varit en militärkupp som ledde till att din idol "slaktaren i Bangkok" installerades, för det måste ju ha lett till stora människorätts förbättringar.

http://www.hrw.org/news/2011/05/02/Thailand-investigate-abuses-connected-political-violence

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Eftersom du verkar ha svårt att hitta uppgifter om tortyr så har jag hjälpt dig lite igen, det finns mer info att hämta om du vill.

[size=5]Thailand: Serious Setbacks in Respecting Rights[/size]

25 Jan 2011 05:00

Source: Content partner // Human Rights Watch

(New York) - The government of Prime Minister Abhisit Vejjajiva of Thailand failed to fulfill its pledges to hold human rights abusers accountable in 2010, a turbulent year for the country, Human Rights Watch said today in its World Report 2011. At least 90 people died and 2,000 were injured in street battles in Bangkok between March and May.

"Human rights in Thailand suffered a sharp and broad reverse in 2010," said Brad Adams, Asia director at Human Rights Watch. "Violence on the streets of Bangkok is the most troubling image of the past year, but just as worrisome was the willingness of a government that claims to be rights-respecting to ill-treat detainees and engage in broad-based censorship."

"Using the Emergency Decree on Public Administration in Emergency Situation, the CRES questioned, arrested, and detained UDD leaders and protesters, as well as accused sympathizers. The CRES also summoned hundreds of politicians, former officials, businessmen, activists, academics, and radio operators for interrogation; froze individual and corporate bank accounts; and detained some people in military-controlled facilities. The CRES also used emergency powers to hold some suspects without charge for extended periods in unofficial detention facilities, where there are inadequate safeguards against possible abuse in custody."

"The National Human Rights Commission reported that many UDD detainees had experienced torture and forcible interrogations, arbitrary arrest and detention, and overcrowded detention facilities. While the lifting of the state of emergency on December 22 was a positive development, the government has yet to provide the exact number and whereabouts of those detained without charge by the CRES, Human Rights Watch said."

October 5, 2010

[size=5]Torture Report on Ratchaprasong Protesters[/size]

**This report has been written by the Social Movement Assembly and sent to me by Mr. Chaiwat Trakanratsanti. Chaiwat told me that Mr. Krissana was questioned by his lawyer during a visit. Chaiwat told me that only relatives with the same last name are allowed to visit them and only on Monday. Krissana’s good friend once tried to visit him and have Krissana’s parents sign a consent form but still his friend wasn’t allowed to see Krissana.**

"After they had knelt down for a while, one soldier came in and questioned them. The soldier asked “Do you know anything about the Red Shirt demonstration” , “Who is the core Red Shirt guards?”, “Where have the weapons been hidden? ” and he also asked which guards were shooting at soldiers. While they were questioned a group of soldiers were pointing guns to their heads the whole time and were also threatening them that there would be other soldiers coming to question them if they didn’t disclose this information.

Krissana told the soldiers that he didn’t have such information; he was just an ordinary citizen who joined and supported the Red Shirt demonstration.

There was another soldier with a black mask on who came in the room a few second after Krissana said that. The soldier was threatening them by saying if they didn’t tell the truth, he would choke them. But the three of them still insisted they didn’t have such information. Krissana stated that after answering, the soldier with the black mask on started to choke each of them for 30 seconds. Krissana also added that the solider used two fingers to choke him and he had struggled to stay conscious. His two friends were also choked, kicked and their backs were walked on. It was 45 minutes in total that they were questioned and tortured to give out information about the demonstration, and the soldiers also video recorded everything during the interrogation.

Another soldier then appeared whom the other soldiers saluted as he walked in. Mr. Krissana assumed this soldier was a higher-ranking officer. The “higher-ranking” officer then soaked the bodies and faces of the three men in lighter fluid. After he finished, he stepped back from them, about one metre away, and then lit a lighter. After that the soldiers put fireworks on the back of their shirts and threatened to burn them alive if they didn’t give out the information.

During the interrogation, the soldiers also whipped them and it was really painful for them."

Mvh Isan Lover

Hej

Här är länkarna till dessa båda text utdrag, en ifrån Alert Net Humaniterian News Site och en ifrån Robert Amsterdam.

http://www.trust.org/alertnet/learn-more-about-us/

http://robertamsterdam.com/Thailand/?p=409

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här är länkarna till dessa båda text utdrag, en ifrån Alert Net Humaniterian News Site och en ifrån Robert Amsterdam.

http://www.trust.org...-more-about-us/

http://robertamsterd...Thailand/?p=409

Mvh Isan Lover

Då har jag ett länktips till dig.

http://kollakallan.skolverket.se/kallkritik/fakta/lathund/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL: Tror dom flesta inser att i länder som bl.a Thailand är det inte ovanligt med väldigt hårda tag inom polis och fängelser

Frågan till dig är:

Tror du det skiljer sig i, hur brottslingar och misstänkta brottslingar av olika brott behandlas, beroende på vilken färg den regering som sitter för tillfället har ?

Eller kan det vara så att denna "kultur" inte skiljer sig alls oavsett vilken regering som har makten ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Här är länkarna till dessa båda text utdrag, en ifrån Alert Net Humaniterian News Site och en ifrån Robert Amsterdam.

http://www.trust.org...-more-about-us/

http://robertamsterd...Thailand/?p=409

Mvh Isan Lover

Vilseledande information blir inte bättre för att du länkar till RA web. Kom igen! Om du hade läst mina kommentarer tidigare om just RA artikel hade du inte trampat på i samma spår (eller kanske hade du det?) Ordet KäLLKRITIK, kanske baserat på den website MaiChai hänvisade till, det vore inte dumt. Du har ingen aning om vem som skrivit artikeln eller varför. ändå försöker du få det att framstå som en sanning. Skämtare där!!

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om några fångar fått hårdhänt behandling men någon regelmässig, organiserad tortyr, det tror jag inte på. I de fall där det förekommit i världen så har det gått att påvisa. Att tro att Thailand skulle kommit på några unika metoder där t.o.m dom som blivit utsatta inte vill bli undersökta; det har jag svårt att se.

Länken till Trust går till "About us" vad det har med den artikel du hänvisade till att göra; det fattar inte jag. Kan du förtydliga, tack?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Idag gick det bättre, så här är länken till denna text direkt ifrån HRW,s hemsida, men jag trot inte att det hjälper för att övertyga dig om att Thailand är ett land där tortyr används systematiskt, och speciellt inte om det har varit en militärkupp som ledde till att din idol "slaktaren i Bangkok" installerades, för det måste ju ha lett till stora människorätts förbättringar.

http://www.hrw.org/n...itical-violence

Mvh Isan Lover

Du nämnde något om en slaktare och människorättsförbättringar

The majority of who got killed was innocent people not drug traffickers.

In 2003 Thaksin gave the green light to the police and other authorities to show no mercy in cracking down on the narcotics trade in the country, in particular the networks supplying methamphetamines. In its letter, Human Rights Watch recalled lines Thaksin had delivered to justify the blood-bath. ‘’Because drug traders are ruthless to our children, so being ruthless back to them is not a bad thing,’’ Thaksin had said. ‘’It may be necessary to have casualties…If there are deaths among traders, it’s normal,’’

The consequences of those words became disturbingly clear early on in the anti-drug drive. During the first three months of that ‘war,’ which began in February that year, over 2,275 people were killed. Other deaths followed as the campaign was extended till the end of 2003.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...