Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna vill ha Robert Amsterdam arresterad.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Ja för inte så många månader sedan satt du på det lokala taxicafeet och snackade med taxichaffisar och lyssnade på propagandaradio - iaf hävdade du det och refererade till vad som sades. Har du glömt detta?

Nu har den sanne wille vaknat,se upp :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    27

  • andersbangkok

    10

  • Lampang

    7

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Nu har den sanne wille vaknat,se upp :crazy:

Han som har ett minne som sträcker sig längre än till iförrgår eller vad menar Herr Måne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som har ett minne som sträcker sig längre än till iförrgår eller vad menar Herr Måne?

Den vassa pennans riddare med ett minne som en almanacka.Välkommen till den fria världen.Mvh Måne som minns varningen eller var det en uppmaning?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för inte så många månader sedan satt du på det lokala taxicafeet och snackade med taxichaffisar och lyssnade på red shirt propagandaradio - iaf hävdade du det och refererade till vad som sades. Har du glömt detta?

I det här specifika fallet var infon från Amnesty-var har jag skrivit att jag får all min info från taxichaffisar?

Man får ofta lyssna till redshirts propagandaradio om man åker taxi i Bangkok, vare sig man vill eller inte och jag har ett taxicafé utanför min bostad men inte fasen får jag reda på så mycket vettigt därifrån-den ende taxichaufför som jag har kunnat använda som pålitlig informationskälla var Ek och han dödades under WOD 2003.

http://www.maipenrai.se/forum/t/10723-war-on-drugs-wod/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Demokraterna fortsätter att försöka sätta dit Robert Amsterdam igen på ett annat sätt efter sitt förra misslyckade försök, den här gången är det en amnälan om att Amsterdam ska ha kallat Demokraterna för militärens parti, något som man ju skulle kunna tro eftersom demokraterna installerades med god hjälp av dessa, och inte minst när landets högste General gick ut i alla statliga TV kanaler inför valet och uppmanade alla "goda Thailändare" att rösta på demokraterna och påstod att det skulle kunna bli problem om dom inte gjorde som han ville.

Men demokraterna missade tydligen både hur dom hamnade i regeringsställning och dom direktsända programmen ifrån Generalen, eller så låtsas dom åtminstone det.

[size=5]Shadow Govt Plans to Flie Lawsuit against Thaksin’s Lawyer [/size]

Democrat shadow PM’s office minister ,Thepthai Senpong, said that the shadow cabinet have approved the filing of a lawsuit against Robert Amsterdam, Thaksin Shinawatra’s Lawyer in a case of defamation as he had accused the Democrat Party as being a military party.

Wirat Kanlayasiri, Head of the Democrat Party's legal team has been authorized to submit the lawsuit to Crime Suppression Division at 10:00 P.M. today.

Source: Dailynews

http://www.bangkoktimesaver.com/daily-news/index.php?option=com_content&view=article&id=1908:shadow-govt-plans-to-flie-lawsuit-against-thaksins-lawyer&catid=125:top-transalate-Thailand-news&Itemid=221#

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig om att få personer uppvisar allvarliga skador eller har fått fysiska skador för resten av livet skulle vara något bevis för att tortyr inte förekommer eller har förekommit i ett land, man har ju sofistikerade metoder som elchockar, upprepade dränkningsförsök, skenavrättningar, brist på sömn, ständigt ljus, ständigt mörker, isolering, hot m.m som inte lämnar ärr på kroppen men orsakar psykiska skador som kan ge men för livet ändå, och i Thailands fall så är det nog vederlagt att tortyr har förekommit historiskt och det finns inte mycket som tyder på att det har upphört ännu om man läser vad dom internationella organisationer som jobbar mot sånt här skriver i sina rapporter, för dom handlar det inte om tortyr förekommer utan det vet man, istället uppmanar man snarare dom styrande att upphöra med detta, och jag tror precis som du att tortyr förkommer i Thailand oavsett vem som har styrt, och dom senaste konflikterna är nog inte undantagna, t.ex gällande muslimerna i söder eller dom röda som fängslades vid massakrerna i Bangkok.

Mvh Isan lover

Morsning.

Du är som en gummiboll IL!

Vad jag kommit fram till är att du inte är någon demokratiförespråkare,

Du är bara för mycket, tror du går omkring och drömmer.

Ta det här inlägget du gjort, uppdiktat utan något som helst stöd i verkligheten.

Du bygger på den splittring som varit i landet, du vill inte "hela" landet.

Din fanatiska inställning till taxen gör dig inte trovärdig.

Link to comment
Dela på andra sajter

I det här specifika fallet var infon från Amnesty-var har jag skrivit att jag får all min info från taxichaffisar?

Man får ofta lyssna till redshirts propagandaradio om man åker taxi i Bangkok, vare sig man vill eller inte och jag har ett taxicafé utanför min bostad men inte fasen får jag reda på så mycket vettigt därifrån-den ende taxichaufför som jag har kunnat använda som pålitlig informationskälla var Ek och han dödades under WOD 2003.

http://www.maipenrai...r-on-drugs-wod/

Nä det är sant,taxichaffisar skall man inte tro på allt de säger .

btw. du som har jobbat som taxichaffis den största delen av ditt yrkesverksamma liv, är svenska taxichaffisar's politiska uttalanden pålitligare(läs mer verklighets baserade) än de Thailänska taxichaufförerna's?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är sant,taxichaffisar skall man inte tro på allt de säger .

btw. du som har jobbat som taxichaffis den största delen av ditt yrkesverksamma liv, är svenska taxichaffisar's politiska uttalanden pålitligare(läs mer verklighets baserade) än de Thailänska taxichaufförerna's?

Det är många år sedan det fanns någon svensk taxichaufför. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Morsning. Du är som en gummiboll IL! Vad jag kommit fram till är att du inte är någon demokratiförespråkare, Du är bara för mycket, tror du går omkring och drömmer. Ta det här inlägget du gjort, uppdiktat utan något som helst stöd i verkligheten. Du bygger på den splittring som varit i landet, du vill inte "hela" landet. Din fanatiska inställning till taxen gör dig inte trovärdig.

Hej

Nej mitt inlägg angående tortyr bygger bara på seriösa organisationer som Amnestys och HRW,s rapporter, och det är inget som helst tvivel om att det har förekommit både hos polis och militär under många år och gör ännu, och grannländerna har ett liknande förhållningssätt till tortyr, så det är inget unikt för Thailand i området.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är sant,taxichaffisar skall man inte tro på allt de säger .

btw. du som har jobbat som taxichaffis den största delen av ditt yrkesverksamma liv, är svenska taxichaffisar's politiska uttalanden pålitligare(läs mer verklighets baserade) än de Thailänska taxichaufförerna's?

För dig är kanske drygt 4 år av 24 yrkesverksamma år "största delen av ditt yrkesverksamma liv" men jag har aldrig haft några problem med att jobba om och när det behövs och inte-som vissa andra-ligga samhället till last.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej mitt inlägg angående tortyr bygger bara på seriösa organisationer som Amnestys och HRW,s rapporter, och det är inget som helst tvivel om att det har förekommit både hos polis och militär under många år och gör ännu, och grannländerna har ett liknande förhållningssätt till tortyr, så det är inget unikt för Thailand i området.

Mvh isan lover

Men varför fick inte Amnesty undersöka och förhöra han som påstod att han torterats den här gången då?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men varför fick inte Amnesty undersöka och förhöra han som påstod att han torterats den här gången då?

Hej

I HRW,s rapporter ingår intervjuer med personer som säger sig ha blivit torterade och det nämns ingenstans att någon har vägrat att låta sig undersökas, så var du har fått den uppgiften ifrån skulle jag gärna vilja veta?

För något liknande har inte jag kunnat läsa om i varken Thailändsk eller Internationell press eller hört talas om i något nyhetsprogram.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är lite mer läsning till Kabanoss och MaiChai som inte tror att tortyr förekommer i Thailand, den här gången är det Asian Human Rights Comission rapport i ämnet.

Thailand: [size=5]Persecution of torture victims and the legalization of impunity in Thailand[/size]

HUMAN RIGHTS COUNCIL

18th Session - 2011 SeptemberAgenda Item 4, General Debate

A written statement submitted by the Asian Legal Resource Centre (ALRC), a non-governmental organisation with general consultative status

The Asian Legal Resource Centre wishes to draw the attention of the Human Rights Council to the systemic persecution of torture victims in Thailand.

Thailand acceded to the Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment of Punishment (CAT) on 2 October 2007. However, since accession, there has neither been a national law passed nor significant changes in the practices of state security forces. Police routinely use torture as part of law enforcement throughout the country and since the declaration of martial law in the three southern border provinces in January 2004, the range of state security forces present, including army, police, and local defence volunteers, ordinarily use torture as part of counterinsurgency operations. Despite several attempts to use existing Criminal Procedure Code and constitutional measures to hold state security forces accountable, human rights defenders in the country have been unable to compel state responsibility and there has instead been a consolidation of impunity in the years since Thailand acceded to the CAT. This underscores the urgent need to address torture in Thailand through appropriate legislative, administrative, judicial and other measures, including significant efforts to reform the state security forces.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej I HRW,s rapporter ingår intervjuer med personer som säger sig ha blivit torterade och det nämns ingenstans att någon har vägrat att låta sig undersökas, så var du har fått den uppgiften ifrån skulle jag gärna vilja veta? För något liknande har inte jag kunnat läsa om i varken Thailändsk eller Internationell press eller hört talas om i något nyhetsprogram. Mvh Isan Lover
Under augusti 2010 så släpptes en hel del av de som arresterades under upploppen i maj månad-UDD gjorde en stor grej av det i sin media men då Amnesty ville förhöra och undersöka killen som UDD visade upp fick de nobben av UDD. Internationell och oberoende media nobbades likaså. Varför då kan man fråga sig-varför vill man inte låta oberoende organisationer och press prata med de personer som UDD hävdar blivit torterade?

Edit: Var någonstans i det du klistrade in står det att de som greps under upploppen i maj 2010 blev torterade?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Under augusti 2010 så släpptes en hel del av de som arresterades under upploppen i maj månad-UDD gjorde en stor grej av det i sin media men då Amnesty ville förhöra och undersöka killen som UDD visade upp fick de nobben av UDD. Internationell och oberoende media nobbades likaså.

Varför då kan man fråga sig-varför vill man inte låta oberoende organisationer och press prata med de personer som UDD hävdar blivit torterade?

Hej

Man kan ju också välja att ta till sig det som Amnesty och HRW återger i sina rapporter om folk som har blivit intervjuade och som har avlagt vittnesmål om tortyr, det räcker gott för att konstatera hur det fungerar i Thailand både hos militär, säkerhetsstyrkor och polis, det finns säkert tusentals människor med synliga och domumenterade skador ifrån tortyr i Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejesus människa...

Alla som sitter fängslade/häktade i Thailand torteras inte rutinmässigt av polisen och militären.

Varför-jag upprepar varför-låter inte UDD oberoende media eller oberoende organisationer undersöka dem som UDD hävdar har torterats av militären.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Under augusti 2010 så släpptes en hel del av de som arresterades under upploppen i maj månad-UDD gjorde en stor grej av det i sin media men då Amnesty ville förhöra och undersöka killen som UDD visade upp fick de nobben av UDD. Internationell och oberoende media nobbades likaså. Varför då kan man fråga sig-varför vill man inte låta oberoende organisationer och press prata med de personer som UDD hävdar blivit torterade?

Edit: Var någonstans i det du klistrade in står det att de som greps under upploppen i maj 2010 blev torterade?

Hej

Det står att tortyr används rutinmässigt av säkerhetsstyrkor, militär och polis i landet och det stämmer nog ganska bra med dom flesta Thailändares erfarenheter, och det stämmer också med Amnesty International och Human Right Watch rapporter i ämnet, och ingenstans kan man läsa att just röda demonstranter skulle ha hanterats annorlunda, betänk att dom även klassades som terrorister av Suthep och marionetten, men om du fortfarande tror att dom röda fick någon annorlunda (spa liknande) behandling av militären på okänd ort så gå in på t.ex HRW,s hemsida så an du läsa dom rödas vittnesmål ifrån maj 2010.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför låter inte UDD Amnesty och oberoende media få träffa och undersöka de som UDD hävdar torterats då?

SPA behandlingar verkar bara vara avsedda för ledargarnityret inom UDD, på länken här finns det bilder tagna efter att de gett upp och det påminner nog mer om ett SPA än ett fängelse-jag tror inte Natthawut och de andra plågades så värst mycket..

http://www.bangkokrecorder.com/photos-of-red-shirt-leaders-on-holiday-after

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Herrejesus människa...

Alla som sitter fängslade/häktade i Thailand torteras inte rutinmässigt av polisen och militären.

Varför-jag upprepar varför-låter inte UDD oberoende media eller oberoende organisationer undersöka dem som UDD hävdar har torterats av militären.

Hej

Jag tror att det vore bättre om du koncentrerade dig på det som Amnesty och HRW har att rapportera i ärendet istället för att hela tiden hänvisa till UDD,s uttalanden, eller tycker du att UDD är ett trovärdigare och bättre alternativ att inhämta information ifrån än Amnesty och HRW?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror att det vore bättre om du koncentrerade dig på det som Amnesty och HRW har att rapportera i ärendet istället för att hela tiden hänvisa till UDD,s uttalanden, eller tycker du att UDD är ett trovärdigare och bättre alternativ att inhämta information ifrån än Amnesty och HRW?

Mvh Isan Lover

VAR har Amnesty eller HRW rapporterat att de som greps efter upploppen 2010 utsatts för tortyr? Amnestys personal fick ju inte ens förhöra eller undersöka de som UDD påstod ha utsatts för tortyr.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

VAR har Amnesty eller HRW rapporterat att de som greps efter upploppen 2010 utsatts för tortyr? Amnestys personal fick ju inte ens förhöra eller undersöka de som UDD påstod ha utsatts för tortyr.

Hej

Eftersom du ställer denna fråga så har uppenbarligen fortfarande inte läst HRW,s 139 sidor långa rapport och lista med krav för omedelbara åtgärder till Thailands dåvarande Demokratiska regering?

Där framgår det tydligt att man har fått rapporter om tortyr av röda demonstranter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom du ställer denna fråga så har uppenbarligen fortfarande inte läst HRW,s 139 sidor långa rapport och lista med krav för omedelbara åtgärder till Thailands dåvarande Demokratiska regering?

Där framgår det tydligt att man har fått rapporter om tortyr av röda demonstranter.

Mvh Isan Lover

Då kan du väl visa oss det då om du läst alla 139 sidorna !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Eftersom du ställer denna fråga så har uppenbarligen fortfarande inte läst HRW,s 139 sidor långa rapport och lista med krav för omedelbara åtgärder till Thailands dåvarande Demokratiska regering? Där framgår det tydligt att man har fått rapporter om tortyr av röda demonstranter. Mvh Isan Lover

Min är på 162 sidor-hittar fortfarande inget om att de 417 som greps bevisat utsatts för tortyr-du kanske hittar det?

Vad jag finner är detta stycke, sidan 131:

[size=3][size=3]"Human Rights Watch has received complaints accusing soldiers of beating some protesters[/size][/size]

[size=3][size=3]and bystanders while dispersing protests in Bangkok and in other provinces. In some cases,[/size][/size]

[size=3][size=3]beatings were allegedly used as a measure to coerce confessions"[/size][/size]

HRW Thailand.pdf

HRW Thailand.pdf

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Eftersom du verkar ha svårt att hitta uppgifter om tortyr så har jag hjälpt dig lite igen, det finns mer info att hämta om du vill.

[size=5]Thailand: Serious Setbacks in Respecting Rights[/size]

25 Jan 2011 05:00

Source: Content partner // Human Rights Watch

(New York) - The government of Prime Minister Abhisit Vejjajiva of Thailand failed to fulfill its pledges to hold human rights abusers accountable in 2010, a turbulent year for the country, Human Rights Watch said today in its World Report 2011. At least 90 people died and 2,000 were injured in street battles in Bangkok between March and May.

"Human rights in Thailand suffered a sharp and broad reverse in 2010," said Brad Adams, Asia director at Human Rights Watch. "Violence on the streets of Bangkok is the most troubling image of the past year, but just as worrisome was the willingness of a government that claims to be rights-respecting to ill-treat detainees and engage in broad-based censorship."

"Using the Emergency Decree on Public Administration in Emergency Situation, the CRES questioned, arrested, and detained UDD leaders and protesters, as well as accused sympathizers. The CRES also summoned hundreds of politicians, former officials, businessmen, activists, academics, and radio operators for interrogation; froze individual and corporate bank accounts; and detained some people in military-controlled facilities. The CRES also used emergency powers to hold some suspects without charge for extended periods in unofficial detention facilities, where there are inadequate safeguards against possible abuse in custody."

"The National Human Rights Commission reported that many UDD detainees had experienced torture and forcible interrogations, arbitrary arrest and detention, and overcrowded detention facilities. While the lifting of the state of emergency on December 22 was a positive development, the government has yet to provide the exact number and whereabouts of those detained without charge by the CRES, Human Rights Watch said."

October 5, 2010

[size=5]Torture Report on Ratchaprasong Protesters[/size]

**This report has been written by the Social Movement Assembly and sent to me by Mr. Chaiwat Trakanratsanti. Chaiwat told me that Mr. Krissana was questioned by his lawyer during a visit. Chaiwat told me that only relatives with the same last name are allowed to visit them and only on Monday. Krissana’s good friend once tried to visit him and have Krissana’s parents sign a consent form but still his friend wasn’t allowed to see Krissana.**

"After they had knelt down for a while, one soldier came in and questioned them. The soldier asked “Do you know anything about the Red Shirt demonstration” , “Who is the core Red Shirt guards?”, “Where have the weapons been hidden? ” and he also asked which guards were shooting at soldiers. While they were questioned a group of soldiers were pointing guns to their heads the whole time and were also threatening them that there would be other soldiers coming to question them if they didn’t disclose this information.

Krissana told the soldiers that he didn’t have such information; he was just an ordinary citizen who joined and supported the Red Shirt demonstration.

There was another soldier with a black mask on who came in the room a few second after Krissana said that. The soldier was threatening them by saying if they didn’t tell the truth, he would choke them. But the three of them still insisted they didn’t have such information. Krissana stated that after answering, the soldier with the black mask on started to choke each of them for 30 seconds. Krissana also added that the solider used two fingers to choke him and he had struggled to stay conscious. His two friends were also choked, kicked and their backs were walked on. It was 45 minutes in total that they were questioned and tortured to give out information about the demonstration, and the soldiers also video recorded everything during the interrogation.

Another soldier then appeared whom the other soldiers saluted as he walked in. Mr. Krissana assumed this soldier was a higher-ranking officer. The “higher-ranking” officer then soaked the bodies and faces of the three men in lighter fluid. After he finished, he stepped back from them, about one metre away, and then lit a lighter. After that the soldiers put fireworks on the back of their shirts and threatened to burn them alive if they didn’t give out the information.

During the interrogation, the soldiers also whipped them and it was really painful for them."

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

I ingen av dessa rapporter står det ju något om att HRW själv har konstaterat att tortyr förekommit, den första biten du klistrade in skrevs ju av NHRC och den andra av "Social Movement Assembly" som jag inte så här på rak arm känner till vad det är för en organisation.

Eftersom du inte länkade till var du klippte ut texten från så letade jag lite snabbt och fann den här: http://robertamsterd...Thailand/?p=409

Mr Robert Amsterdam är en betald PR konsult och definitivt ingen objektiv person eller organisation som kan förväntas komma med någon sorts sanning.

Varför inte låta HRW eller Amnesty förhöra och undersöka dessa offer för tortyr, genomslaget i internationell media skulle ju bli enormt - förutsatt att det som UDD, Robert Amsterdam och du påstår stämmer...</P>

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...