Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna vill ha Robert Amsterdam arresterad.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Var du har fått det ifrån att jag skulle tro eller påstå att FN står bakom Robert Amsterdam vet jag inte, men både FN,s och människorätts organisationernas egna fristående uttalanden visar ju på att det finns saker för Mr Amsterdam att utreda, och själv hoppas jag att både Thailands egna utredningar som nu verkar vara igång igen och andra fristående ifrån Mr Amsterdam och människorätts orgaisationer kommer att kunna presentera en bättre bild av vad som egentligen inträffade och om övergrepp, och lagbrott har förekommit, och vem som i.s.f är ansvarig för detta.

Mvh Isan Lover

Dessutom; om du läste den rapport som HRW skrivit (NoBuzz länkade till den tidigare i denna tråd) så finner du att det verkligen finns saker att utrdea. Amsterdam är helt fel person att göra en sådan utredning, särskilt på uppdrag av din jesus eller hans marionett.

Han är inget som helst förtroende utanför sekten Thaksin (och kanske dig) så hans "utredning" är helt utan värde för ingen komemr lyssna på resultatet. Skall någon göra en utredning så måste det vara en opartisk organisation som HRW eller liknande. Det passar säkert inte din jesus eller hans marionett för då kan det ju stänka en hel del på dem själva.

Jag rekommenderar att du läser HRW rapport.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    27

  • andersbangkok

    10

  • Lampang

    7

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Jag fick det från dig.

I ditt tidigare inlägg skrev du

".Bara för att han resultat förmodligen inte kommer att stämma så bra med generalernas och demokraternas betyder ju inte att dom är felaktiga, Amsterdam får ju stöd för sin uppfattning om att allt inte har gått rätt till ifrån både FN och människorättsorganisationerna när så många civila dödades och skadades, och fängslades och torterades, och utsattes för LM lagar i politiskt

syfte.

Så att fler än militären och dom andra som låg bakom det inträffade synar och utreder sig själva måste nog vara av godo, och jag tycker att programmet ifrån BBC som jag länkade till säger det mesta i ämnet.

Mvh Isan Lover "

Du kanske inte ser att du skrivit att A får stöd av FN mfl...ser du det nu?

Hej

Du kanske inte ser att det står "Bara för att han resultat förmodligen inte kommer att stämma så bra med generalernas och demokraternas betyder ju inte att dom är felaktiga, Amsterdam får ju stöd för sin uppfattning om att allt inte har gått rätt till ifrån både FN och människorättsorganisationerna när så många civila dödades och skadades, och fängslades och torterades, och utsattes för LM lagar i politiskt syfte.

Det är ju en avsevärd skillnad på att påstå och läsa in att jag har skrivit att Amsterdam har stöd ifrån FN och människorätts organisarionerna när det egentligen står att han "får stöd för sin uppfattning om att allt inte har gått rätt till" av dessa genom deras kritik.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Barnslig fråga eller du menar på allvar att du tror att jag är från en annan planet?

Her Lampang, du måste inse att här finns en hel del virrpannor som saknar kritiskt tänkande och ser allt i svart eller vitt. :crazy:

Att mr Amsterdam är en opartisk utredare tror de på fullt allvar. :14:

Det komiska är att de dyrkar Thaksin som en gud, och han är minsann felfri.

Nä, bort med kungen och tillsätt Thaksin som kejsare. :thumbsup: Då får man demokrati på köpet och behöver inte hålla några val i framtiden, för ALLA VET att Thaksin vinner ändå.

Sen att kejsarens slott kommer att ligga i Dubai, det är sånt man får ta, bara det är demokrati, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Her Lampang, du måste inse att här finns en hel del virrpannor som saknar kritiskt tänkande och ser allt i svart eller vitt. :crazy:

Att mr Amsterdam är en opartisk utredare tror de på fullt allvar. :14:

Det komiska är att de dyrkar Thaksin som en gud, och han är minsann felfri.

Nä, bort med kungen och tillsätt Thaksin som kejsare. :thumbsup: Då får man demokrati på köpet och behöver inte hålla några val i framtiden, för ALLA VET att Thaksin vinner ändå.

Sen att kejsarens slott kommer att ligga i Dubai, det är sånt man får ta, bara det är demokrati, hehe.

Hej

Amsterdam är väl minst lika opartisk som militären och demokraterna när dessa utredde dom brott som dom själva var misstänkta för eller rättare sagt hindrade alla utredningar om händelserna så länge dom hade makten, att nu Demokraterna vill ha Amsterdan arresterad med hjälp av LM lagarna tyder väl åtminstone på att han insamlande av bevis, besök hos fängslade orsakar en viss oro hos generalerna och åtminstone en del demokratiska politiker, och denna oro tolkar jag som att dessa tror att det finns saker som en utredning skulle kunna få fram som inte är så positiva för dessa, och detta gör det ändå mer angeläget att samla bevis och gräva vidare i detta.

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hej

Amsterdam är väl minst lika opartisk som militären och demokraterna när dessa utredde dom brott som dom själva var misstänkta för eller rättare sagt hindrade alla utredningar om händelserna så länge dom hade makten, att nu Demokraterna vill ha Amsterdan arresterad med hjälp av LM lagarna tyder väl åtminstone på att han insamlande av bevis, besök hos fängslade orsakar en viss oro hos generalerna och åtminstone en del demokratiska politiker, och denna oro tolkar jag som att dessa tror att det finns saker som en utredning skulle kunna få fram som inte är så positiva för dessa, och detta gör det ändå mer angeläget att samla bevis och gräva vidare i detta.

Mvh isan Lover

Att Demokraterna vill ha Amsterdam arresterad tror jag beror på att de vill jävlas med kejsaren i Dubai.

Varken Amsterdam, militären eller Demokraterna är opartiska och ska inte utreda vad som hänt. Är man seriöst intresserad av sanningen tillsätts ingen av dom, eller hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du kanske inte ser att det står "Bara för att han resultat förmodligen inte kommer att stämma så bra med generalernas och demokraternas betyder ju inte att dom är felaktiga, Amsterdam får ju stöd för sin uppfattning om att allt inte har gått rätt till ifrån både FN och människorättsorganisationerna när så många civila dödades och skadades, och fängslades och torterades, och utsattes för LM lagar i politiskt syfte.

Det är ju en avsevärd skillnad på att påstå och läsa in att jag har skrivit att Amsterdam har stöd ifrån FN och människorätts organisarionerna när det egentligen står att han "får stöd för sin uppfattning om att allt inte har gått rätt till" av dessa genom deras kritik.

Mvh Isan Lover

Ja vi skall kanske inte ägna för mycket tid att diskutera svensk text här men du skrev att "Amsterdam får ju stöd för sin uppfattning" Språkligt betyder det att han har lanserat en uppfattning. Denna uppfatning har därefter andra uttryckt sitt stöd för. Så funkar svenska språket.

Men vi kanske inte skall läsa som du skriver utan som du menar...vad nu det kan vara?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Her Lampang, du måste inse att här finns en hel del virrpannor som saknar kritiskt tänkande och ser allt i svart eller vitt.

Att mr Amsterdam är en opartisk utredare tror de på fullt allvar.

Det komiska är att de dyrkar Thaksin som en gud, och han är minsann felfri.

Nä, bort med kungen och tillsätt Thaksin som kejsare. Då får man demokrati på köpet och behöver inte hålla några val i framtiden, för ALLA VET att Thaksin vinner ändå.

Sen att kejsarens slott kommer att ligga i Dubai, det är sånt man får ta, bara det är demokrati, hehe.

Eftersom du citerar Lampangs inlägg som var riktat mot MIG. Så vill JAG att du hänvisar var jag tycker att Amsterdam är opartisk eller där jag visar minsta sympatier för Thaksin. Det jag reagerade på var att han Lampang tycker att offren förolyckats... Då frågar jag MIG vilka är det som är virrpannor som tycker det. Är du en virrpanna?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Amsterdam är väl minst lika opartisk som militären och demokraterna när dessa utredde dom brott som dom själva var misstänkta för eller rättare sagt hindrade alla utredningar om händelserna så länge dom hade makten, att nu Demokraterna vill ha Amsterdan arresterad med hjälp av LM lagarna tyder väl åtminstone på att han insamlande av bevis, besök hos fängslade orsakar en viss oro hos generalerna och åtminstone en del demokratiska politiker, och denna oro tolkar jag som att dessa tror att det finns saker som en utredning skulle kunna få fram som inte är så positiva för dessa, och detta gör det ändå mer angeläget att samla bevis och gräva vidare i detta.

Mvh isan Lover

Det där är precis den sandlåde-argumentation som en del använder sig av. Menar du att det är rätt att skicka in den mest ensidiga, minst trovärdiga personen att utreda ev. brott?? Det kan väl inte bli bättre bara för att du tycker demokraterna var lika dumma?

Hans "bevis" är det bara redan troende. Det är bara ni som överhuvudtaget kommer att lyssna; det är problemet. Om man satt in trovärdiga personer från t.ex HRW elelr annan organisation så hade detta haft en chans att bli taget för seriöst. Nu blir det ett stort skämt.

Det är väl så att din jesus och hans marionett inte vill ha en seriös undersökning just för att det kommer stänka så mycket på dem själva.

Dessutom noterade jag att du inte kommenterat HRW-rapport som NoBuzz länkade till tidigare. Visst var det intressant att få bekräftat det som många sa; rödmyrorna använde barn för att leverera bensinbomber. Bra folk du stödjer!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Demokraterna vill ha Amsterdam arresterad tror jag beror på att de vill jävlas med kejsaren i Dubai.

Varken Amsterdam, militären eller Demokraterna är opartiska och ska inte utreda vad som hänt. Är man seriöst intresserad av sanningen tillsätts ingen av dom, eller hur.

Man kan ju till exempel luta sig mot Human Rights Watch rapport-de får väl i det här sammanhanget anses vara en av de mest opartiska granskarna, eller hur?

http://www.hrw.org/sites/default/files/reports/thailand0511webwcover_0.pdf

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja vi skall kanske inte ägna för mycket tid att diskutera svensk text här men du skrev att "Amsterdam får ju stöd för sin uppfattning" Språkligt betyder det att han har lanserat en uppfattning. Denna uppfatning har därefter andra uttryckt sitt stöd för. Så funkar svenska språket.

Men vi kanske inte skall läsa som du skriver utan som du menar...vad nu det kan vara?

Hej

Det är nog snarare så att FN,s och människorätts organisationernas uttalanden passar Mr Amsterdam och hans uppdragsgivare ganska bra, och jag tycker det är bra att andra än militären och regeringen själva samlar bevis i ärendet, och att dom människor som hålls fångna utan rätt till advokat, utsätts för inhuman behandling och förmodligen har utsatts för tortyr nu får besök och hjälp av en välmeriterad advokat, även att dom medie och människorätts aktvivister som har fängslats med hjälp av LM lagarna får hjälp känns riktigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog snarare så att FN,s och människorätts organisationernas uttalanden passar Mr Amsterdam och hans uppdragsgivare ganska bra, och jag tycker det är bra att andra än militären och regeringen själva samlar bevis i ärendet, och att dom människor som hålls fångna utan rätt till advokat, utsätts för inhuman behandling och förmodligen har utsatts för tortyr nu får besök och hjälp av en välmeriterad advokat, även att dom medie och människorätts aktvivister som har fängslats med hjälp av LM lagarna får hjälp känns riktigt.

Mvh Isan Lover

Lögn, lögn och återigen en lögn.

De har rätt till advokat-det har alla som misstänks för brott i Thailand

De har rätt att frisläppas mot borgen-tyvärr så är de inte så viktiga att Big T ställer upp med pengarna så som han gjorde för UDD´s ledargarnityr.

Av de som är frisläppta mot borgen har ingen kunnat visa några som helst spår av tortyr-visa mig gärna en enda som släppts som kan visa att de torterats.

Tre fel igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lögn, lögn och återigen en lögn.

De har rätt till advokat-det har alla som misstänks för brott i Thailand

De har rätt att frisläppas mot borgen-tyvärr så är de inte så viktiga att Big T ställer upp med pengarna så som han gjorde för UDD´s ledargarnityr.

Av de som är frisläppta mot borgen har ingen kunnat visa några som helst spår av tortyr-visa mig gärna en enda som släppts som kan visa att de torterats.

Tre fel igen...

Hej

Lögn, lögn och återigen lögn.

Dom som greps vid massakrerna i Bangkok, fängslades utanför det ordinarie rättssystemet och fördes i då okänt antal till militär förvaring till på då okända platser, dom nekades att kontakta advvokater och sina familjer, dom behandlades inhumant och under dåliga förhållanden, och människorätts organisationerna har fått in rapporter om att dom också torterades, det var därför den dåvarande regeringen fick en diger lista med åtgärder som borde åtgärdas omeddelbart ifrån dom internationella människorätts organisationerna, och deras krav på åtgärder har varit uppe på MPR redan tidigare i andra trådar.

Det är först långt senare och till största delen efter regeringsskiftet som fångarna har förts till vanliga fängelser och som dom har fått ta emot besök, och det är först nu efter regeringsskiftet som dom har släppts mot borgen i större omfattning.

Vad det gäller inhuman behandling och tortyr så håller jag mig nog hellre till Amnestys och Human right Watch,s rapporter i ämnet, dom har ju stor erfarenhet av det här och brukar visa gott omdömme i sina uttalanden som ofta prickar väldigt rätt, så deras uttalanden har en helt annan tyngd än dom egenhändigt ihopsnickrade "rapporter" som vissa MPR medlemmar delger oss av eftersom dessa är allt för politiskt enfärgade och saknar förankring i verkligheten, dom har lite samma stuk som "Bagdad Bobs" när USA,s invasion av Irak pågick, han vägrade också se det som hände bakom hans rygg i direktsändning och förmedlade något helt annat, men det var inte så trovärdigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge undantagstillståndet var på plats så kunde de hållas utan att lagföras, men när det avvecklades hade alla möjlighet att få en advokat utsedd och de fick också möjlighet att frisläppas mot borgen. Detta skedde under hösten 2010 drygt ett år innan ditt påstådda regeringsskifte.

Nu sket ju Thaksin som så många gånger tidigare i fotfolket när det gällde pengar tilll borgenssäkerhet-bara ledarna släpptes mot borgen. Det var till ock med så att regeringen hjälpte vissa fattiga fängslade rödskjortor med advokat och pengar till borgen.

Du litar på Amnesty och HRW-konstigt att du inte läst HRW´s rapport om UDD´s kravaller i Bangkok då som länkats till tidigare. Var någonstans eller i vilken Amnesty/HRW rapport står det att de fängslade efter upploppen 2010 har torterats?

Eller är det i Robert Amsterdams rapport det kommer att stå så?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så länge undantagstillståndet var på plats så kunde de hållas utan att lagföras, men när det avvecklades hade alla möjlighet att få en advokat utsedd och de fick också möjlighet att frisläppas mot borgen. Detta skedde under hösten 2010 drygt ett år innan ditt påstådda regeringsskifte.

Nu sket ju Thaksin som så många gånger tidigare i fotfolket när det gällde pengar tilll borgenssäkerhet-bara ledarna släpptes mot borgen. Det var till ock med så att regeringen hjälpte vissa fattiga fängslade rödskjortor med advokat och pengar till borgen.

Du litar på Amnesty och HRW-konstigt att du inte läst HRW´s rapport om UDD´s kravaller i Bangkok då som länkats till tidigare. Var någonstans eller i vilken Amnesty/HRW rapport står det att de fängslade efter upploppen 2010 har torterats?

Eller är det i Robert Amsterdams rapport det kommer att stå så?

Hej

Jag vidhåller att dom stora frisläppandena av röda aktivister började först nyligen, och vi kunde läsa om dom I Bangkok Post, The Nation och övrig Thailändsk press, vissa demokrater och PAD sympatisörer uttalade sig då kritiskt mot detta, vill du kan jag gå tillbaka och länka dig till dessa frisläppanden?

Vad det gäller inhuman behandling och rapporter om att tortyr av röda har förekommit så hänvisar jag direkt till HRW,s rapport och åtgärdslista.

http://www.hrw.org/node/98416

Human Rights Watch found that many UDD protesters had been barred from contacting their families while in detention. Prayong Au-piem from Bangkok recalled:

Human Rights Watch has received complaints accusing soldiers of beating some protesters and bystanders while dispersing protests in Bangkok and in other provinces. In some cases, beatings were allegedly used as a measure to coerce confessions.

[size=5]Recommendations [/size][size=5]To the Government of Thailand[/size]

[size=5][size=4]May 3, 2011[/size]

•Immediately make public the number of persons detained, their names, identifying information, place of origin, and other specific information of all the persons detained for an offense under the Emergency Decree since April 7, 2010. This should include the current status of detainees, their places of detention, and information on access to lawyers, family members, and medical assistance. Ensure access to all detention facilities and detainees by independent national or international humanitarian agencies.[/size]

[size=5]•Ensure that all persons detained by the police and other security forces are held at recognized places of detention, and are not subjected to torture or cruel, inhuman, or degrading treatment or punishment. Immediately make detainees’ whereabouts known to family and legal counsel, allow regular contacts with family and unhindered access to legal counsel of the detainee's choice. Take all necessary measures to ensure that detainees are treated in accordance with the due process requirements of Thai and international law. Where a person is reported as a "disappearance," instruct relevant agencies to immediately make known the whereabouts or circumstances of the detainee.[/size]

[size=4]Jag kan ta fram mer material om inhuman behandling och hur dom nekade att kontakta familj och advokat, och berättelser om tortyr om du vill, bara HRW,s rapport är på 139 sidor och innehåller det mesta.[/size]

[size=4]Mvh Isan Lover[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.voanews.c...-112240064.html

Här är en artikel daterad 21 december 2010 om hur den då sittande regeringen vill släppa ett 100 tal rödskjortor då de bara begått mindre brott, drygt 8 månader innan marionetten tog över och massfrigivanden började enligt dig.

Under ett undantagstillstånd gäller andra lagar-det hoppas jag att du förstår-men efterr hans som undantagstillståndet lyftes så försågs de anklagade med advokater, kontaktmöjligheter med familjen och möjlighet att få borgen. Thakisn betalade bara borgen för de som han ansåg vara viktiga, resten skiter han i.

Den thailändska militären har mycket riktigt begått massvis med övergrepp under åren men ännu så länge har vi bara hörsägen från folk som påstår sig ha blivit misshandlade. Ingen har kunnat uppvisa någr fysiska skador och jag vet mycket väl att man kan få skador av psykisk art också när man hålls häktad utanm kontaktmöjligheter med omvärlden, men det var väl inte den tortyren du tänkte på?

Du har förmodligen aldrig besökt ett Thailändskat fängelse, det är ett inhumant ställe som definitivt inte lever upp till någon internationell standard och där våld från vakter och medfångar är ganska vanligt. Eller det hände bara dessa missförstådda revolutionärer?

Kul att du läser HRW´s rapport, säg till när du läst hela så kanske debatten kan föras på ett annat plan.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Lögn, lögn och återigen lögn.

Dom som greps vid massakrerna i Bangkok, fängslades utanför det ordinarie rättssystemet och fördes i då okänt antal till militär förvaring till på då okända platser, dom nekades att kontakta advvokater och sina familjer, dom behandlades inhumant och under dåliga förhållanden, och människorätts organisationerna har fått in rapporter om att dom också torterades, det var därför den dåvarande regeringen fick en diger lista med åtgärder som borde åtgärdas omeddelbart ifrån dom internationella människorätts organisationerna, och deras krav på åtgärder har varit uppe på MPR redan tidigare i andra trådar.

Det är först långt senare och till största delen efter regeringsskiftet som fångarna har förts till vanliga fängelser och som dom har fått ta emot besök, och det är först nu efter regeringsskiftet som dom har släppts mot borgen i större omfattning.

Vad det gäller inhuman behandling och tortyr så håller jag mig nog hellre till Amnestys och Human right Watch,s rapporter i ämnet, dom har ju stor erfarenhet av det här och brukar visa gott omdömme i sina uttalanden som ofta prickar väldigt rätt, så deras uttalanden har en helt annan tyngd än dom egenhändigt ihopsnickrade "rapporter" som vissa MPR medlemmar delger oss av eftersom dessa är allt för politiskt enfärgade och saknar förankring i verkligheten, dom har lite samma stuk som "Bagdad Bobs" när USA,s invasion av Irak pågick, han vägrade också se det som hände bakom hans rygg i direktsändning och förmedlade något helt annat, men det var inte så trovärdigt.

Mvh Isan Lover

Dom som massakrerades under WOD KUNDE inte kontakta familjen eller advokater utan där "skipades"rättvsan direkt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.voanews.c...-112240064.html

Här är en artikel daterad 21 december 2010 om hur den då sittande regeringen vill släppa ett 100 tal rödskjortor då de bara begått mindre brott, drygt 8 månader innan marionetten tog över och massfrigivanden började enligt dig.

Under ett undantagstillstånd gäller andra lagar-det hoppas jag att du förstår-men efterr hans som undantagstillståndet lyftes så försågs de anklagade med advokater, kontaktmöjligheter med familjen och möjlighet att få borgen. Thakisn betalade bara borgen för de som han ansåg vara viktiga, resten skiter han i.

Den thailändska militären har mycket riktigt begått massvis med övergrepp under åren men ännu så länge har vi bara hörsägen från folk som påstår sig ha blivit misshandlade.[size=5] Ingen har kunnat uppvisa någr fysiska skador[/size] och jag vet mycket väl att man kan få skador av psykisk art också när man hålls häktad utanm kontaktmöjligheter med omvärlden, men det var väl inte den tortyren du tänkte på?

Du har förmodligen aldrig besökt ett Thailändskat fängelse, det är ett inhumant ställe som definitivt inte lever upp till någon internationell standard och där våld från vakter och medfångar är ganska vanligt. Eller det hände bara dessa missförstådda revolutionärer?

Kul att du läser HRW´s rapport, säg till när du läst hela så kanske debatten kan föras på ett annat plan.

Det är väl inte så svårt och se till att dom inte kan visa upp några fysiska skador? Är ju bara att hålla dom utom synhåll tills dom läkt ihop, är ju inte direkt nåt nytt fenomen. Sen finns det ju såklart fysisk tortyr som waterboarding som inte lämnar några fysiska tecken på att man blivit torterad finns säker fler saker man kan göra. Tror du själv att det inte förkommit några övergrepp? Jag tror absolut att övergrepp har skett p.g.a. att just dom fångarna var inblandade i kravallerna. Iaf sen när man sett hur förra regeringens ovilja att sätta dit dom skyldiga. Det vill säga militärens agerande, och det gäller ju inte bara förra regeringen det har väl varit så i alla fall oavsett regering som suttit i "makten"?! Vill bara tillägga att jag inte är PRO-Thaksin eller PRO-Abhisit. Så inte vissa medlemmar go apeshit! :)

Det intressanta eller beklagliga är ju att ingen jävel vågar ta ansvar... problemet ligger väl i att ingen vågar eller har ingen möjlighet då det finns allt för starka krafter som ser till att det inte kan hända.. och det gäller ju oavsett man är röd eller gul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väl inte så svårt och se till att dom inte kan visa upp några fysiska skador? Är ju bara att hålla dom utom synhåll tills dom läkt ihop, är ju inte direkt nåt nytt fenomen. Sen finns det ju såklart fysisk tortyr som waterboarding som inte lämnar några fysiska tecken på att man blivit torterad finns säker fler saker man kan göra. Tror du själv att det inte förkommit några övergrepp? Jag tror absolut att övergrepp har skett p.g.a. att just dom fångarna var inblandade i kravallerna. Iaf sen när man sett hur förra regeringens ovilja att sätta dit dom skyldiga. Det vill säga militärens agerande, och det gäller ju inte bara förra regeringen det har väl varit så i alla fall oavsett regering som suttit i "makten"?! Vill bara tillägga att jag inte är PRO-Thaksin eller PRO-Abhisit. Så inte vissa medlemmar go apeshit! :)

Det intressanta eller beklagliga är ju att ingen jävel vågar ta ansvar... problemet ligger väl i att ingen vågar eller har ingen möjlighet då det finns allt för starka krafter som ser till att det inte kan hända.. och det gäller ju oavsett man är röd eller gul.

Hej

Jag håller med dig om att få personer uppvisar allvarliga skador eller har fått fysiska skador för resten av livet skulle vara något bevis för att tortyr inte förekommer eller har förekommit i ett land, man har ju sofistikerade metoder som elchockar, upprepade dränkningsförsök, skenavrättningar, brist på sömn, ständigt ljus, ständigt mörker, isolering, hot m.m som inte lämnar ärr på kroppen men orsakar psykiska skador som kan ge men för livet ändå, och i Thailands fall så är det nog vederlagt att tortyr har förekommit historiskt och det finns inte mycket som tyder på att det har upphört ännu om man läser vad dom internationella organisationer som jobbar mot sånt här skriver i sina rapporter, för dom handlar det inte om tortyr förekommer utan det vet man, istället uppmanar man snarare dom styrande att upphöra med detta, och jag tror precis som du att tortyr förkommer i Thailand oavsett vem som har styrt, och dom senaste konflikterna är nog inte undantagna, t.ex gällande muslimerna i söder eller dom röda som fängslades vid massakrerna i Bangkok.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så svårt och se till att dom inte kan visa upp några fysiska skador? är ju bara att hålla dom utom synhåll tills dom läkt ihop, är ju inte direkt nåt nytt fenomen. Sen finns det ju såklart fysisk tortyr som waterboarding som inte lämnar några fysiska tecken på att man blivit torterad finns säker fler saker man kan göra. Tror du själv att det inte förkommit några övergrepp? Jag tror absolut att övergrepp har skett p.g.a. att just dom fångarna var inblandade i kravallerna. Iaf sen när man sett hur förra regeringens ovilja att sätta dit dom skyldiga. Det vill säga militärens agerande, och det gäller ju inte bara förra regeringen det har väl varit så i alla fall oavsett regering som suttit i "makten"?! Vill bara tillägga att jag inte är PRO-Thaksin eller PRO-Abhisit. Så inte vissa medlemmar go apeshit! :)

Det intressanta eller beklagliga är ju att ingen jävel vågar ta ansvar... problemet ligger väl i att ingen vågar eller har ingen möjlighet då det finns allt för starka krafter som ser till att det inte kan hända.. och det gäller ju oavsett man är röd eller gul.

Helt rätt, det finns mycket tortyr som inte ger några direkta fysiska skador, men dessa som frisläppts och säger sig ha blivit torterade vill inte låta någon oberoende organisation förhöra eller undersöka dem. Förfrågningar har gjorts om detta men det har nobbats av dem-eller av UDD.

Varför kan man fråga sig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Helt rätt, det finns mycket tortyr som inte ger några direkta fysiska skador, men dessa som frisläppts och säger sig ha blivit torterade vill inte låta någon oberoende organisation förhöra eller undersöka dem. Förfrågningar har gjorts om detta men det har nobbats av dem-eller av UDD.

Varför kan man fråga sig?

Hej

Var har du fått dessa uppgifter ifrån, HRW och Amnesty skriver inget om detta i sina rapporter, är det Taxi chauffören igen?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Var har du fått dessa uppgifter ifrån, HRW och Amnesty skriver inget om detta i sina rapporter, är det Taxi chauffören igen?

Mvh Isan Lover

Kan det vara samma källa som du ständigt använder; hört på risfältet när arbetarna talar om rykten? ???

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var har du fått dessa uppgifter ifrån, HRW och Amnesty skriver inget om detta i sina rapporter, är det Taxi chauffören igen?

Mvh Isan Lover

Amnestys folk i Bangkok.

Taxichauffören mördades av Thaksins regim för många år sedan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Amnestys folk i Bangkok.

Taxichauffören mördades av Thaksins regim för många år sedan...

Hej

Och ändå refererar du till honom i aktuella händelser? :sarcastic:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och ändå refererar du till honom i aktuella händelser? :sarcastic:

Mvh Isan Lover

Det gör jag inte, du och ett gäng andra fylltrattar gör det. Ek har varit död sedan 2003, mördad för att Thaksins statistik skulle passa med kraven från översteprästen.

Visa ett enda inlägg, låt os säga de senaste tre åren där jag hänvisar till Ek eller någon annan taxichaufför om dagsaktuella händelser, om du kan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag inte, du och ett gäng andra fylltrattar gör det. Ek har varit död sedan 2003, mördad för att Thaksins statistik skulle passa med kraven från översteprästen.

Visa ett enda inlägg, låt os säga de senaste tre åren där jag hänvisar till Ek eller någon annan taxichaufför om dagsaktuella händelser, om du kan...

Ja för inte så många månader sedan satt du på det lokala taxicafeet och snackade med taxichaffisar och lyssnade på red shirt propagandaradio - iaf hävdade du det och refererade till vad som sades. Har du glömt detta?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...