Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

Trista bilder att se Stjp. Ett rejält regnfall må jag säga.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men har du bara lille Leo med dig där på övervåningen och chefen naturligtvis så får vi hoppas att det går vägen.

Då är det viktigaste i hamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att se STJP-får se hur fan det ser ut när jag landar imorgon 20.30-om jag överhuvudtaget landar där?

Tror min lägenhet ska klara sig, den gränsar visserligen till Huai Khwang kanalen men tredje våningen bör innebära en 15-20 meter upp och så mycket vatten blir det förhoppningsvis inte.

Fast strömmen lär ju gå om bottenplan med parkeringa och elskåp översvämmas...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej :(

Inte bra.. Inte bra alls... Inatt kommer vattnet.. Skit också!!!

Nu stänger jag ner datorn och flyttar upp resten av värdesakerna och lämnar huset...

Ha en bra dag!

:wai:

Hoppas att resan går bra.

Det lär ju vara lite trångt uppe på expressway nu när folk har parkerat sina bilar där.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/262350/when-bangkokians-panic

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget regnande än i Senanikom. Frun har för mycket att göra på jobbet trots att tjocka släkten bett oss att evakuera och ingen kund skulle haft något att invända men nu är frun en envis dam så vi stannar till "the bitter end" och vaktar huset och hennes shop... Hade nog hellre åkt till Jomtien med frun,suck

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har du bara lille Leo med dig där på övervåningen och chefen naturligtvis så får vi hoppas att det går vägen.

Då är det viktigaste i hamn.

Ja och då i alla tråkigheter kanske en liten Leolina blir till :14::wink: .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att se STJP-får se hur fan det ser ut när jag landar imorgon 20.30-om jag överhuvudtaget landar där?

Tror min lägenhet ska klara sig, den gränsar visserligen till Huai Khwang kanalen men tredje våningen bör innebära en 15-20 meter upp och så mycket vatten blir det förhoppningsvis inte.

Fast strömmen lär ju gå om bottenplan med parkeringa och elskåp översvämmas...

Nu måste vi väll ändå sansa oss lite eller? 3e våningen i Hua Kwang? Vad är det 4-6 meter ovanför marken? Hur djupa/höga har översvämningarna varit på de värsta ställena i Thailand? 2 meter?

Bor själv på 2a våningen i Hua Kwang och jag är inte orolig för vattnet alls, dock kanske jag är lite för orädd, det enda jag ser som ett reeltt problem i dagsläget är som du säger om strömmen går. Svårt att laga mat utan ström.

Annars flyter livet på som vanligt i Ratchada/Hua Kwang, gott om mat, vatten etc att tillgå. Restauranger är öppet som vanligt etc.

Det kom ett skyfall nyss, men det är redan över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att resan går bra.

Det lär ju vara lite trångt uppe på expressway nu när folk har parkerat sina bilar där.

http://www.bangkokpo...ngkokians-panic

SN

Precis. Jag såg någon engelsk som kommenterade detta parkeringsfenomen (Twitter) att just parkera på detta sätt, med orden ungefärligen citat..

"är inte detta bevis på höjden av Thailändsk egensinnighet , att försöka rädda sin egen bil och därmed skita i alla andra...

T.ex utryckningsfordon, tusentals personer som behöver komma undan vattenmassor, eller annan viktig personal som behöver komma fram "

Ligger någonting i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

åk utan frun då(semester) :17:

Det skulle se ut det men förstår hennes oro om både huset och hennes butik.Nu bor 2 av hennes anställda i en lägenhet ovanför shopen och de tar hand om butiken så där är väl ingen oro från min sida men det finns värden i huset som vi kanske inte borde lämna vid för våg :not_i: Nu jobbas det för fullt att bära upp saker från BV. Möblerna är för otympliga så de får stå kvar. Nu tror jag inte att vågen kommer förrän under morgon dagen så förhoppningsvis vaknar man inte av ett brak när glasdörren går i tusen bitar. Förhoppningsvis väcker hunden oss! :bs_help:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Jag såg någon engelsk som kommenterade detta parkeringsfenomen (Twitter) att just parkera på detta sätt, med orden ungefärligen citat..

"är inte detta bevis på höjden av Thailändsk egensinnighet , att försöka rädda sin egen bil och därmed skita i alla andra...

T.ex utryckningsfordon, tusentals personer som behöver komma undan vattenmassor, eller annan viktig personal som behöver komma fram "

Ligger någonting i det.

Har sett bilder från några broar och ett körfält är öppet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle se ut det men förstår hennes oro om både huset och hennes butik.Nu bor 2 av hennes anställda i en lägenhet ovanför shopen och de tar hand om butiken så där är väl ingen oro från min sida men det finns värden i huset som vi kanske inte borde lämna vid för våg :not_i: Nu jobbas det för fullt att bära upp saker från BV. Möblerna är för otympliga så de får stå kvar. Nu tror jag inte att vågen kommer förrän under morgon dagen så förhoppningsvis vaknar man inte av ett brak när glasdörren går i tusen bitar. Förhoppningsvis varnar hunden oss men skall man inte vara tvär säker på det

Lycka till hur det än går

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Jag såg någon engelsk som kommenterade detta parkeringsfenomen (Twitter) att just parkera på detta sätt, med orden ungefärligen citat..

"är inte detta bevis på höjden av Thailändsk egensinnighet , att försöka rädda sin egen bil och därmed skita i alla andra...

T.ex utryckningsfordon, tusentals personer som behöver komma undan vattenmassor, eller annan viktig personal som behöver komma fram "

Ligger någonting i det.

Visst har du en poäng där U-C men jag tycker att du generaliserar negativt.Efter sunamin i Phuket så läste jag otaliga vittnesmål om

Thailändare som gjorde allt för att hjälpa till och helt ställde egen vinning åt sidan.Det finns så klart alla sorter precis som det gör hemma

men jag måste säga att jag i min Thailändska familj känner mig hemma och väldigt trygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vattnet börjat öka i Nonthaburi har telekontakt med familjen som släpat upp allt på

övervåningen samt införskaffatt gasol brännare & elverk.

Samt mat & vatten ranson.

Lägger in ett par bilder från norra Nonthaburi regionen Sydsvenskan som publicerades för 1 timme sen.

Militären evakuerar på lastbilar!

post-4567-0-39184900-1319118061_thumb.jp

post-4567-0-72873100-1319118086_thumb.jp

post-4567-0-39184900-1319118061_thumb.jp

post-4567-0-72873100-1319118086_thumb.jp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt tycker man att alla grannar vad jag kan se har kvar sina bilar på gatan eller inne på gården.Vi ställde iväg bilen för 1 vecka sedan för att vara på säkra sidan. Kanske har de en plan som inte jag begriper eller mer förmodligen så fanns det inga platser kvar när de väl bestämt sig för sent!

I morgon är vattnet i Bang khen och då är det bara några km bort.Nu är det nära!

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste vi väll ändå sansa oss lite eller? 3e våningen i Hua Kwang? Vad är det 4-6 meter ovanför marken? Hur djupa/höga har översvämningarna varit på de värsta ställena i Thailand? 2 meter?

Bor själv på 2a våningen i Hua Kwang och jag är inte orolig för vattnet alls, dock kanske jag är lite för orädd, det enda jag ser som ett reeltt problem i dagsläget är som du säger om strömmen går. Svårt att laga mat utan ström.

Annars flyter livet på som vanligt i Ratchada/Hua Kwang, gott om mat, vatten etc att tillgå. Restauranger är öppet som vanligt etc.

Det kom ett skyfall nyss, men det är redan över.

Det är nog snarare 4 våningen jag bor på med tanke på att första är parkeringsgarage, det kommer ju aldigt att nå upp dit men låt oss säga 1,5 meter dödar ju effektivt strömmen i lägenheten och kåken plus att jag inte kan nå den utan båt och vadarstövlar genom trapphuset. Så nog fan är det illa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Går inte denna tråd, Översvämningar i Bangkok",,,rimligen den viktigaste tråden läggas om så att folk hittar den (låsas) då den

är närmast omÖjlig att finna om den går utanfÖr dessa senaste 5 aktuella.

Nu i Forum Bangkok, långt ner i trådnätet.men detta är rimligen Thailands viktigaste tråd just nu, och kommer så vara i veckor alt månader

framÖver...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett PM från en medlem som undrar över följande:

Följer detta med översvämmningarna oroligt...

Vatten närmare sig Bang Khaen skriver du i en tråd, vet du nånting hur läger är öster om Bang Khaen, mot Samphran närmare bestämt kring Om Yai ? Som ligger mellan Bang Kaen och Samphran ?

Försökt på mitt håll att reda ut saken men inte lyckats just om Om Yai...någon som har info?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips för dom medlemmar som får sina hus översvämmade.

Aircondition är en ganska effektiv avfuktare. Och kan med fördel användas flitigt efter att vattnet runnit bort för att undvika mögelskador på övriga huset i största möjliga mån.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...