Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jive, rodde du in ?

Inte för att jag fattar vad du menar, men det är nog något kul. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

OTROLIGT inlägg försvinner ???

Frågade Jive om Han rodde in, apropå översvämning på Don Muang,

Som jag tycker, detta Forum sjunker kvalitets mässigt.

NYA MODERATORER från Bangkok, Såå Klart Mvh Anders,

Link to comment
Dela på andra sajter

Min frus bror kom igår, han kör moppe taxi i BKK, lägenheten han plus fru hyr för hutlösa pengar är inte översvämmad, men det kommunala vattnet har slagits ut. Avloppsvatten i dushen, Om ni förstår. ?????

Stora delar av "servicefolket" Det BKK packet inte ser, åker hem till Isaan och släkten. I alla fall till den sista okt.

Jag lider och lägger pengar på insamlingar som sker här i Buriram, fabriker översvämmade, här får man inga pengar om du inte kan jobba pga översvämningar, barn lider, föräldrar lider,

Ni bonntölpar från vishan i Sverige, som inte fick bo i Stockholm, kan bosätta er i BKK och se ned på riktiga människor.

Det här Forumet skulle må jävligt bra om ni såg Thailand som en enhet, ock inte bara Bangkok. (skygglappar av)

I den här tråden har egoisten fått ett ansikte. Ps åker buss till BKK torsdag, ska träffa min dotter som mellanlandar.

Ha det bra och fortsätt att berätta om hur ni tar hand om eran egendom, Det är ju viktigt ELLER. Mvh Anders

Är du medveten om att den här tråden heter "Översvämningar i Bangkok 2011" och var från början placerad i den lokala Bangkokdelen? Det finns t.ex. en tråd som behandlar Ayuttaya och denna tråd skapade jag delvis p.g.a. att inte den tråden skulle kontamineras av massa Bangkokinlägg.

Det hade ju t.ex. varit bra om du informerat om vart lägenheten är belägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min frus bror kom igår, han kör moppe taxi i BKK, lägenheten han plus fru hyr för hutlösa pengar är inte översvämmad, men det kommunala vattnet har slagits ut. Avloppsvatten i dushen, Om ni förstår. ?????

Stora delar av "servicefolket" Det BKK packet inte ser, åker hem till Isaan och släkten. I alla fall till den sista okt.

Jag lider och lägger pengar på insamlingar som sker här i Buriram, fabriker översvämmade, här får man inga pengar om du inte kan jobba pga översvämningar, barn lider, föräldrar lider,

Ni bonntölpar från vishan i Sverige, som inte fick bo i Stockholm, kan bosätta er i BKK och se ned på riktiga människor.

Det här Forumet skulle må jävligt bra om ni såg Thailand som en enhet, ock inte bara Bangkok. (skygglappar av)

I den här tråden har egoisten fått ett ansikte. Ps åker buss till BKK torsdag, ska träffa min dotter som mellanlandar.

Ha det bra och fortsätt att berätta om hur ni tar hand om eran egendom, Det är ju viktigt ELLER. Mvh Anders

Hmm, fattar jag rätt om jag tar det som att du tycker att jag borde skämmas för att jag skriver om översvämmningarna i Bkk, i en tråd som heter "Översvämmningar i Bangkok 2011"?

I så fall kan du dra nåt gammalt över dej.

Jag känner många Thai och Svenska familjer som bor och verkar i Bkk, min familj har nyligen flyttat (till "vischan" i Göteborg) men vi har ett hus kvar i Bkk.

Så visst tusan känns det viktigt för mej att läsa och skriva om hur det går där!

Min svåger i Bkk får inga pengar, eftersom han inte kan jobba, inte från nån arbetsgivare iaf...

Jag har lusläst alla andra trådar om översvämmningen i resten av Thailand, men jag har inga direktrapporter eller annat att tillföra därifrån, så jag har inte skrivit så mycket i de trådarna.

Hade Baa lagt in sina fina bilder från Auyuttaya i tråden om den platsen så hade han fått Plusskarma för dem där istället (tror han fått det i den tråden också).

Tack till alla som kommer med reportage och information om översvämmningarna i Thailand, jag uppskattar det verkligen!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt synd om alla drabbade ! Det verkar aldrig bli någon ände på problemen i Thailand . Det måste slå väldigt hårt emot landets ekonomi , hörde att det var flera tusen fabriken( om det stämmer ) som har fått stänga .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, här pratar vi inte bilder, det kan du få nästa vecka, torsdag tar vi bussen till BKK, normalt 5 tim. nu 6,5 framme 15.00 tar en taxi till Suvvannan. SEDAN fixar vi resten. Min dotter landar 16.24.

Kramis Tompa

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, kompis Se hel heten Alla Dina Thailändska vänner som har servat dig för för 150 B / dag. Tänk på dom ?

Är dom kvar, eller har de åkt hem till Issan, Du pröjsar väl inte Om de inte jobbar.. BKK 150 B / dag Eller

Som sagt, Leva Här. är en Helt annan sak än att bo här Kram från Anders Ps Vill träffa Dig med familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

OTROLIGT inlägg försvinner ???

Frågade Jive om Han rodde in, apropå översvämning på Don Muang,

Som jag tycker, detta Forum sjunker kvalitets mässigt.

NYA MODERATORER från Bangkok, Såå Klart Mvh Anders,

Herr Buriram!

Om du spolar tillbaka bandet lite och läser inlägg #448 så var det lamai64 som laddade upp lite bilder som Jive kommenterade. Det var inte Jive som laddat upp bilderna utan bara en kommentar till lamai64.

Du högg på fel person och han svarade.om du läser lite noga. "lite svävande" på ditt inlägg då du högg på honom av någon anledning som jag inte känner till :not_i:

Jag vill med detta bara hjälpa dig in i tråden igen på rätt sätt... vi alla kan "hamna i diket" ibland :thumbsup:

Jag "lyfter på hatten" och säger tack till alla som lägger in lite matnyttig information här vad det gäller problemen i Bkk.

Är det någon som känner till något kring området där svenska ambassaden ligger? Jag har för avsikt att försöka lotsa dit min tjej dit nästa vecka för en resa till Sverige.

Ha en god helg!

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Parasollen, skit händer. Allt är till rätta. På torsdag kommer jag till Bkk ska jag till ambasaden fredag. centrala delen har aldrig varit utsatt för översvämning, inte den här gången heller, Parasollen jag sätter tusen B / sätter du emot ?

Anders tfn: 0806052753 Kramis Kompis

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Parasollen, skit händer. Allt är till rätta. På torsdag kommer jag till Bkk ska jag till ambasaden fredag. centrala delen har aldrig varit utsatt för översvämning, inte den här gången heller, Parasollen jag sätter tusen B / sätter du emot ?

Anders tfn: 0806052753 Kramis Kompis

Mogen vadslagning!.INTE !

Gör om, läs på din historia, gör rätt.

Tack alla andra som bidrar med information och bilder,

Vi är nog många hemma i Sverige som är oroliga över situationen

för familj och hus i Thailand.

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Ok Parasollen, skit händer. Allt är till rätta. På torsdag kommer jag till Bkk ska jag till ambasaden fredag. centrala delen har aldrig varit utsatt för översvämning, inte den här gången heller, Parasollen jag sätter tusen B / sätter du emot ?

Anders tfn: 0806052753 Kramis Kompis

Hej igen Herr Buriram!

Vi kan alla behöva lite vägledning ibland.nästa gång är det min tur :-)

Tack för din värdefulla information vad det gäller ambassaden! Jag ser fram emot nästa rapport från dig vad det gäller detta.

Min tjej är i Khon Kaen och har alla papper i sin hand..så vi får se om hon kan ge sig av till ambassaden under tisdagen nästa vecka!

Jag bjuder på en god öl nästa gång jag kommer som tack för din information så här långt :- ) om att sätta emot .jag är inte så bevandrad i Thailand så jag sätter emot :-)

Ha det gott!

/Parasollkillen

Ändrades av Parasollkillen
Link to comment
Dela på andra sajter

Var snäll och förstör inte denna tråden med ditt svamlande.

Din vadslagning har inget med översvämningar i Thailand att göra.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsnig Parabollen, Säg åt din tjej och ringa numret du fick, så kan Nang prata med henne. Vi åker som sagt torsdag, Det skulle underlätta om Hon och Vi hamnar i BKK samtidigt / mvh Anders 0806052753

Link to comment
Dela på andra sajter

Play ???? Gå och lägg dig / mvh Anders

Återigen inte särskilt moget.

Tråkigt att du inte fattar att detta inte är ett bollplank där du kan vräka ur dig vad som helst, håll dig till ngn annan tråd och förstör inte denna mkt informativa tråd. Håll dig till topic!

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl inte mogen Om att förstöra trådar Om Du var smart, så la du ned, "PLAY" Ditt S.K. Nick säger väl allt om vilken Tomte Du är. Bilden? avitaren En tomte från en gammal tv serie. Så tuff är du, att du skäms för för att visa dig själv.

Kramis, till skillnad mot Dig bor jg inte i Ankdammen Sverige, kl är kvart i två, min fru vill ha sällskap

Link to comment
Dela på andra sajter

Min frus bror kom igår, han kör moppe taxi i BKK, lägenheten han plus fru hyr för hutlösa pengar är inte översvämmad, men det kommunala vattnet har slagits ut. Avloppsvatten i dushen, Om ni förstår. ?????

Stora delar av "servicefolket" Det BKK packet inte ser, åker hem till Isaan och släkten. I alla fall till den sista okt.

Jag lider och lägger pengar på insamlingar som sker här i Buriram, fabriker översvämmade, här får man inga pengar om du inte kan jobba pga översvämningar, barn lider, föräldrar lider,

Ni bonntölpar från vishan i Sverige, som inte fick bo i Stockholm, kan bosätta er i BKK och se ned på riktiga människor.

Det här Forumet skulle må jävligt bra om ni såg Thailand som en enhet, ock inte bara Bangkok. (skygglappar av)

I den här tråden har egoisten fått ett ansikte. Ps åker buss till BKK torsdag, ska träffa min dotter som mellanlandar.

Ha det bra och fortsätt att berätta om hur ni tar hand om eran egendom, Det är ju viktigt ELLER. Mvh Anders

Vilket jävla skitsnack. Folk från Isaan har knappast patent på att ha det tufft och slita för brödfödan. Bangkok är ju inte fyllt av 11 miljoner Hi-So's och lever du med den villfarelsen är det enkelt att ta en tur till tex. Klong Toey för att inse att så inte är fallet. Nudeltanter, hantverkare och banktjänstemän riskerar alla att se sitt liv förstöras i vattenmassorna oavsett samhällsklass. I Bangkok lider självklart också såväl barn som föräldrar och det är avgrundsdjupt korkat att inte inse att naturkatastrofer av denna magnitud inte nödvändigtvis gör skillnad på folk och folk. .

Utan Bangkok stannar Thailand eftersom det är landets politiska, kulturella och framförallt ekonomiska hjärta. Bangkoks öde de närmaste dagarna kommer självklart påverka resten av landet och dess möjligheter att återhämta sig från översvämningen.

Sen att anklaga folk som bosätter sig i Bangkok för att se ned på folk från landet är ruggigt arrogant och är väl snarast en reflektion av din syn på folk som bor i stan snarare än vice versa. Att du bor på landet och att du genom ditt hejdlösa svammel och regionsbaserade hatpropaganda framstår som en riktig . är ett undantag och reflekterar inte hur jag ser på resten av landsortsborna - dvs som folk som mest.

On topic:

Uppskattar rapporterna. Pratade med min gamla granne och han berättade att han hade byggt en ramp och kört upp sina bilar upp på garagetaket, men struntat i att säkra upp med en vall för huset i övrigt - kanske ett tecken på att bilen är så ohyggligt central i thailändares liv.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl inte mogen Om att förstöra trådar Om Du var smart, så la du ned, "PLAY" Ditt S.K. Nick säger väl allt om vilken Tomte Du är. Bilden? avitaren En tomte från en gammal tv serie. Så tuff är du, att du skäms för för att visa dig själv.

Kramis, till skillnad mot Dig bor jg inte i Ankdammen Sverige, kl är kvart i två, min fru vill ha sällskap

Äntligen!

Mvh jrk :pray2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl inte mogen Om att förstöra trådar Om Du var smart, så la du ned, "PLAY" Ditt S.K. Nick säger väl allt om vilken Tomte Du är. Bilden? avitaren En tomte från en gammal tv serie. Så tuff är du, att du skäms för för att visa dig själv.

Kramis, till skillnad mot Dig bor jg inte i Ankdammen Sverige, kl är kvart i två, min fru vill ha sällskap

Orkar inte bemöta ditt obegripliga svammel.

Jag lånar inte ut min energi till idi*ter,

God natt tok fan!

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker synd om er som sitter i BKK nu me era hus men fasen va ja uppskattar att ni tar er tid o berätta me ord o bilder va som händer

så buriram starta en egen tråd om du vill förstör inte denna me ditt djävla dravell

har själv inte hus i BKK utan uppe i ISANN men vi har klarat oss inga översvämningar där

men lider me alla som drabbats i hela Thailand

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...