Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

andersbangkok

Må så vara men du slår mig med hästlängder.

Men du roar mig med alla dina inlägg som endast är till för att misskreditera nuvarande regering och att sprida desinformation, nu är ju du inte ensam, Samt att du ni har hållit på ett bra tag tag nu enda sedan Bankok upproret.

Men att .i detta läge under en naturkatastrof fortsätta att spy galla över vad som sker är långt över min horisont .

Men eran militär lakej gör så gott han kan, han kulle väl bara ha en tiondel av PMs arbets förmånga, så hade han gjort mer nytta. .

Jag väntar fortfarande med spänning på att du skall beskriva vad som är desinformation.

Att du inte, NÅGON GÅNG, har skrivit en rad om vad som är fel trots att flera frågat; det säger en del om din totala inkompetens och oförmåga.

Fortsätt gärna på den inslagna vägen för det tydliggör ditt intellekt för oss andra.

Kamma till dig och förklara för oss som uppenbarligen är fel upplysta.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej svampen :)

Förhoppningsvis inte :) Detta är värsta tänkbara senariot.. Hoppas verkligen att det inte blir så.

Ha en bra dag!

:wai:

Tydligen blir det stigande tyvärr detta gäller fram till 31/10.

Familjen i Nonthaburi har klarat sig förvånansvärt bra ca 5 cm vatten just nu !

Värre på andra sidan Prao kusinen har hela bottenvåningen vattenfylld ca 30 cm.

Hoppas att det vänder & blir ett slut på detta vattenflöde!!!!!!!

Mvh Svampen Ha det bra stjp :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill, men dom kan se det roliga i alla situationer!

Fick precis det här på Facebook.

Hoppas det går bra för er som är drabbade!

Mvh

AMJA

post-3503-0-16198300-1319788211.jpg

post-3503-0-16198300-1319788211.jpg

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenläget!

Tack för den! Verkar stämma i Bangkhen iaf, inte en droppe ännu.

Vi får se hur det går i helgen.

Kan det vara så, att jag råkade välja den torraste/högstbelägna platsen i Bkk när vi köpte hus???

Det har inget med skicklighet att göra, bara tur isåfall.

Var hittade du den bilden Svampen?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finska ambassaden BKK

Var hittade du den bilden Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej thomas01 :)

Tackar.. Är det översvämmning där? I och för sig tror jag öl drickandet är det minsta problemet i dagsläget.. :wink:

PS! Coca Cola slutade leverera i onsdags, detta gällde iallafall Bangkok.

Ha en torr och kanonbra dag och helg!

:wai:

Hur går det med er och kåken kompis?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jai tjatar om bilder och klipp orkar inte skrolla tillbaks nån som har någon ny ?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej :)

Annu sa lange lungt...

Men Helsinki vad det askar nu :( Maste vara varsta ovadret pa gang.

Ha en bra dag

:wai:

En liten tröst de regnar och är mulet här också

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Grannen kom just hem fran ett kris mote. 476 7-Eleven butiker ar for tillfallet stangda i Thailand pa grund av oversvammningarna.

Enda positiva var att sju stycken i Nakon Sawan har idag lyckats oppna.

Men dom beraknar tyvarr att imorgon ar annu fler stangda pa grund av oversvammningarna i Bangkok.

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Grannen kom just hem fran ett kris mote. 476 7-Eleven butiker ar for tillfallet stangda i Thailand pa grund av oversvammningarna.

Enda positiva var att sju stycken i Nakon Sawan har idag lyckats oppna.

Men dom beraknar tyvarr att imorgon ar annu fler stangda pa grund av oversvammningarna i Bangkok.

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

Jo, det torkar upp här i Nakhon Sawan och på den långa affärsgatan genom stan öppnar butikerna, men det största problemet för 7/11 och andra livsmedelsinrättningar måste vara logistiken. I dom som är öppna finns det knappt några varor alls!! Även BigC och lotus har delvis tomma hyllor.

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är otroligt. Man postar en enkel text och svarar. Sen händer ingenting, ingenting på över två minuter. Klickar ett par gånger till på "svara" och det kommer då snabbt upp samma inlägg 4 ggr????

Borde finnas nån form av spärr för att upprepa ett exakt likadant inlägg flera gånger i rad efter varann.

Som jag sa i en annan tråd så är mobil-modemen AirCard extremt långsamma (EGDE?) på landet och man vet inte om man fortfarande är online då det stoppar och går på hela tiden som det vill.

Just nu står det 0.00 upp & 0,00 nedladdnings-speed men "internet access" i modemrutan

JohanB

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Svampen och Elephant!

Verkar som vi råkat hitta en av höjdpunkterna (högst nivå över havsytan), för vårt hem i BKK!

Hittade denna kartan som visar topografin i Bkk:

flood_annotated.jpg

http://bkkbaseface.f...d_annotated.jpg

Vi huserar just nedanför "D" i "Bangkhen District, 2,5-3meter över havet.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Svampen och Elephant!

Verkar som vi råkat hitta en av höjdpunkterna (högst nivå över havsytan), för vårt hem i BKK!

Hittade denna kartan som visar topografin i Bkk:

flood_annotated.jpg

http://bkkbaseface.f...d_annotated.jpg

Vi huserar just nedanför "D" i "Bangkhen District, 2,5-3meter över havet.

MVH Tommy

o helt plötsligt så har nog värdet på ert hus stigit rejält

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder från frugan som hon tycker att jag ska lägga ut. :) Frugan är från Isaan, men har aldrig gillat varken de röda eller de gula. Och jag är imponerad av henne hur upplyst hon alltid varit om situationen i Thailand, men framför allt hur intresserad hon är angående politiken och dess giriga makthavare. Sen att hon gift sig med den största mansgrisen är ju en annan femma! :wink: För det är vi ju alla som har en käraste från Thailand?!? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Just tillbaka från den stora Tesco Lotus på Rakhamheang Soi 180?

Ingen Coca Cola, varken burk eller flaska. En stor Leo kvar och två stora Chang, inga öl i lådor heller, (notera ingen ironi gubbe)

Annars verkar det mesta finnas om än väldigt utplockat.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Just tillbaka från den stora Tesco Lotus på Rakhamheang Soi 180?

Ingen Coca Cola, varken burk eller flaska. En stor Leo kvar och två stora Chang, inga öl i lådor heller, (notera ingen ironi gubbe)

Annars verkar det mesta finnas om än väldigt utplockat.

Ha en bra dag!

:wai:

Du är välkommen hem till mig om det suger i LEO tarmen.

post-5141-0-91480500-1319862109.jpg

Mvh

Surfaren

post-5141-0-91480500-1319862109.jpg

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Svampen och Elephant!

Verkar som vi råkat hitta en av höjdpunkterna (högst nivå över havsytan), för vårt hem i BKK!

Hittade denna kartan som visar topografin i Bkk:

flood_annotated.jpg

http://bkkbaseface.f...d_annotated.jpg

Vi huserar just nedanför "D" i "Bangkhen District, 2,5-3meter över havet.

MVH Tommy

Mitt ligger sämre till, 0,5-1,0 meter över havet. Men Supalai som byggde området för 5-6 år sedan dyllde ut det rejält just med hänsyn till att det gränsar till kanalen så risken för översvämmning-iallafall jämfört med de runtomliggande områdena-är minimal.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...