Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Mitt val att ta bort alla inlägg som refererade till IL:s politiska klipp o klistra inlägg grundar sig enbart på att det skapar förvirring om det är kvar och inte IL:s. Ditt inlägg var absolut inget felaktigt utan i all rätt. Men som sagt, enbart för att göra tråden lättläst igen. :)

Hej

Det s.k klipp och klistra eller dravel som en del hävdar var skrivet av Voranai Vanijaka på Bangkok Post som väl får anses som ganska sansad och seriös, och jag tycker själv att han fångade upp det politiska spelet runt översvämmningen på ett bra sätt som borde ha intreserat en del människor, för man kan ju tycka vad man vill om politiker och politik men även dom är en del i översvämmningen vare sig dom vill eller ej, och det har ju förekommit mycket kritik inte minst mot Yingluck och hennes agerande under översvämmningen.

Men jag respekterar moderatorernas arbete och har inga invändningar mot att Voranis artikel försvann och jag önskar er lycka till med erat svåra men viktiga arbete, själv tycker jag att inlägg med personangrepp är dom sämsta och jag förvånas över att dessa ibland tillåts, även om dom egentligen säger mer om skribenterna själva och deras intolerans och psykiska tillstånd än dom som dessa avreagerar sig på.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det s.k klipp och klistra eller dravel som en del hävdar var skrivet av Voranai Vanijaka på Bangkok Post som väl får anses som ganska sansad och seriös, och jag tycker själv att han fångade upp det politiska spelet runt översvämmningen på ett bra sätt som borde ha intreserat en del människor, för man kan ju tycka vad man vill om politiker och politik men även dom är en del i översvämmningen vare sig dom vill eller ej, och det har ju förekommit mycket kritik inte minst mot Yingluck och hennes agerande under översvämmningen.

Men jag respekterar moderatorernas arbete och har inga invändningar mot att Voranis artikel försvann och jag önskar er lycka till med erat svåra men viktiga arbete, själv tycker jag att inlägg med personangrepp är dom sämsta och jag förvånas över att dessa ibland tillåts, även om dom egentligen säger mer om skribenterna själva och deras intolerans och psykiska tillstånd än dom som dessa avreagerar sig på.

Mvh Isan Lover

I en tråd om översvämningarna i BKK, som är den mest uppdaterade tråden om översvämningarna, ser jag det som negativt om det parallellt finns en diskussion om politik.

Det finns möjligheter att diskutera politik i andra trådar eller till och med starta nya sådana.

Så försökt hålla denna tråd fri ifrån politik, så långt det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hälsa från svärmor att nu når vattnet bara upp till strax under knäna-bör väl vara en 25-30 centimeter på en thai-så hon kan snart börja med att försöka torka ut sitt hus.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I en tråd om översvämningarna i BKK, som är den mest uppdaterade tråden om översvämningarna, ser jag det som negativt om det parallellt finns en diskussion om politik.

Det finns möjligheter att diskutera politik i andra trådar eller till och med starta nya sådana.

Så försökt hålla denna tråd fri ifrån politik, så långt det går.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Du säger att du inte vill ha politiksnack i översvämningstråden - och så långt är jag med, men sedan säger du att det också är negativt att ha en parallell diskussion om politik.

Menar du då en parallell tråd om politik i samband med översvämningarna som inte är lämplig?

Det finns de facto inslag av politik i samband med översvämningarna och det vore väl lite konstigt om man inte skulle få diskutera alla inslagen som har påverkat konsekvensen av översvämningarna. Var vill du ha dessa diskussioner?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Du säger att du inte vill ha politiksnack i översvämningstråden - och så långt är jag med, men sedan säger du att det också är negativt att ha en parallell diskussion om politik.

Menar du då en parallell tråd om politik i samband med översvämningarna som inte är lämplig?

Det finns de facto inslag av politik i samband med översvämningarna och det vore väl lite konstigt om man inte skulle få diskutera alla inslagen som har påverkat konsekvensen av översvämningarna. Var vill du ha dessa diskussioner?

Passar väl i en tråd som heter: Politik och översvämningar i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar väl i en tråd som heter: Politik och översvämningar i Bangkok.

Ok, en parallell tråd alltså. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar väl i en tråd som heter: Politik och översvämningar i Bangkok.

Ok, en parallell tråd alltså. :)

Ja, eller kanske en grupp "politik" med en tråd "Översvämningarna i Bangkok". :thumbsup:

Se där, ett plus för grupper :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I en tråd om översvämningarna i BKK, som är den mest uppdaterade tråden om översvämningarna, ser jag det som negativt om det parallellt finns en diskussion om politik.

Det finns möjligheter att diskutera politik i andra trådar eller till och med starta nya sådana.

Så försökt hålla denna tråd fri ifrån politik, så långt det går.

Hej

Jag accepterar och förstår erat beslut.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag hann läsa Månes inlägg innan du tog bort det så måste jag säga att det var 100% befogat, men det är historia nu.

Måste samtidigt lyfta på hatten till dej, du är hittils den förste och ende mod som har stake nog att radera ett av il:s eviga politiska förbannade dravel spam.

TACK,,,,keep up the good job

PS nu lär väl trägnagaren kasta sig över den röda knappen

Dettta ovanstående inlägg är väl ett inlägg som borde platsa in i forumets regelbok om kvalificerat personhopp och borde raderas omgående...?? Oavsett trådrubrik. men till min förvåning finns det kvar.

Finns det inte nog av aktörer som satt i system att hoppa på Isan Lover så fort han skriver mer än ett kommatecken ? Olika uppfattningar är en sak, men kränkningar är en annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun har ledsnat på att förlora pengar och inte ha nåt att göra så imorgon lämnar hon Lopburi och tar sig till Bkk. Enligt rapporter så skall det ligga ca 2-3 dm vatten på gatan Senanikom1 där hennes butik ligger. Dock har inget vatten har tagit sig vidare till hus området. Hoppas få mer info och bilder under morgon dagen

Link to comment
Dela på andra sajter

I en tråd om översvämningarna i BKK, som är den mest uppdaterade tråden om översvämningarna, ser jag det som negativt om det parallellt finns en diskussion om politik.

Det finns möjligheter att diskutera politik i andra trådar eller till och med starta nya sådana.

Så försökt hålla denna tråd fri ifrån politik, så långt det går.

Tjena!

Sicket j-a skitsnack. Du har bl.a Mai Chai som har kastat politisk skit i denna tråd.sen den startade.

Skäll inte på IL.verkar vara någon form av mobbning.

Snälla Surin P3 läs alla tidigare inlägg i denna tråd!!!!innan du hänger ut någon.

T.ex Mai Chai.han är ju inte direkt ställnings-tagande. Politiskt. :14:

En relativt ny medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag accepterar och förstår erat beslut.

Mvh Isan lover

Tjena!

Vill ju inte påstå att jag håller med dej i allt det du skriver ibland.

Men för f-n buga inte och be om ursäkt för dina åsikter.

Tror det är fler än jag som gillar dina inlägg!

Håll upp flaggan och kör på!! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag idag ankom till Thailand och ej kunde ta mig till mitt hem som ligger mitt mellan Subarnaphumi och Don Muang, så tog vi flyget med Nokair till Ubon. Så hämtade våra släktingar os där för att åka till vårat andra hus här i Yasothon. Under utflygningen från Suvarnabhumi så tog jag lite bilder. Så folk kan förstå magnituden på katastrofen i Bangkok

post-3145-0-26515100-1321453231.jpg

post-3145-0-06423300-1321453769.jpg

post-3145-0-40020000-1321454243.jpg

post-3145-0-80717200-1321454545.jpg

post-3145-0-28763300-1321454805.jpg

post-3145-0-90963200-1321455128.jpg

Mvh Janne.

post-3145-0-87882900-1321455633.jpg

post-3145-0-26515100-1321453231.jpg

post-3145-0-06423300-1321453769.jpg

post-3145-0-40020000-1321454243.jpg

post-3145-0-80717200-1321454545.jpg

post-3145-0-28763300-1321454805.jpg

post-3145-0-90963200-1321455128.jpg

post-3145-0-87882900-1321455633.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Sicket j-a skitsnack. Du har bl.a Mai Chai som har kastat politisk skit i denna tråd....sen den startade.

En relativt ny medlem.

...sen den startade...

Kollade igenom det 10 första sidorna i denna tråd-orkade inte mer- och av inläggen där som jag gjort hittade jag inget där jag kastar politiskt skit. Däremot hittar jag inlägg med bilder från Bangkok och mitt bostadsområde och lite allmänna funderingar om översvämningarna i Bangkok.

Så ditt påstående kan avfärdas som rent j-a skitsnack!

Vill nu du eller IL starta en tråd där ni kastar politisk paj rörande översvämningarna är det väl ingen som hindrar er från det? Men låt denna tråd handla om översvämningarna i Bangkok och dess effekter för de som bor, arbetar eller trivs där så kan vi ta det andra tjabbandet i en separat tråd.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Inga bilder just nu på grund av otroligt mycket jobb, utan det blir en enkel skriftlig redogörelse istället. Även om vattnet sjunker i stora delar av Bangkok så utfärdades en varning till följande distrikt Wang Yai, Wang Soam, Samakkee Pattana, Lam Salee, Lam Salee Pattana, Mooban Yoosabai, Matcha and Pracha Ruamjai igårkväll.

Just nu har vi många anställda som bokstavligen har ett rent helvete :( Så just nu har jag godkännt 11 räntefria lån på 15 000 Baht till anställda, det är tyvärr det bästa vi kan göra samt att vi betalar 100% av lönen även om dom inte har kunnat komma till jobbet. Ser dock i ansökningarna att det inte kommer att täcka dom extrakostnader på långa väger som dessa familjer fått på grund av översvämmningarna. :( Ett par av våra anställda han inte en gång rädda något av värde eftersom vattnet kom så fort.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Någon som vill köpa en "lätt fuktskadad" bil? Bara tre veckor gammal med få mil på mätaren..

post-4239-0-41992700-1321503971_thumb.jp

Förvånande var snabbt det möglar i vatten..

post-4239-0-03806100-1321503999_thumb.jp

Den ratten håller jag inte i..

post-4239-0-11382000-1321504029_thumb.jp

Mögel och skitvatten..

Lukten i bilen går ej att beskriva.. Denna bil blir det inlösen på då all elektronik, inredning, kablage, motor, växellåda måste bytas..

Ha en bra dag!

:wai:

PS! Bilen blir skrot, så ej till salu..

post-4239-0-41992700-1321503971_thumb.jp

post-4239-0-03806100-1321503999_thumb.jp

post-4239-0-11382000-1321504029_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det såg inte vackert ut!

Min första tannke var precis som din, den ratten kan man inte hålla i, och lukten känns nästan ända hit!

Hoppas det inte är din bil!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

På TV:s nyhetssändningar idag varnade man för delar av Rama II kunde komma att ställas under vatten. Åkte dock

på torra vägbanor under eftermiddagen från Lad Prao via Chok Chai 4 mot Rama II och vägen söderut mot Samut Sakhon, således ännu ingen översvämning i den delen Bangkok.

Mvh

Rauken

Rauken-roll

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

Hej :)

Någon som vill köpa en "lätt fuktskadad" bil? Bara tre veckor gammal med få mil på mätaren..

post-4239-0-41992700-1321503971_thumb.jp

Förvånande var snabbt det möglar i vatten..

post-4239-0-03806100-1321503999_thumb.jp

Den ratten håller jag inte i..

post-4239-0-11382000-1321504029_thumb.jp

Mögel och skitvatten..

Lukten i bilen går ej att beskriva.. Denna bil blir det inlösen på då all elektronik, inredning, kablage, motor, växellåda måste bytas..

Ha en bra dag!

:wai:

PS! Bilen blir skrot, så ej till salu..

- Är det någon som vet om bilägarna har något att hämta från försäkringsbolagen? Förlorar alla hela bilvärdet?? Anser man att bilägarna har haft tid på sig att flytta fordonen? Force majure?

Link to comment
Dela på andra sajter

STJP,

Nu är det ju Thailand vi pratar om, hur stor tror du risken är att dessa i princip värdelösa fordon kommer ut på marknaden ändå? En rejäl rengöring, 10 000 wunderbaums och de släpas till ett område där det inte varit översvämmning där man ger den potetielle bilspekulanten "an offer they cant refuse" och lurar dem. Förmodligen på export.

Hur säkerställer ni det hela? Ni demonterar dem själv eller?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Sicket j-a skitsnack. Du har bl.a Mai Chai som har kastat politisk skit i denna tråd.sen den startade.

Skäll inte på IL.verkar vara någon form av mobbning.

Snälla Surin P3 läs alla tidigare inlägg i denna tråd!!!!innan du hänger ut någon.

T.ex Mai Chai.han är ju inte direkt ställnings-tagande. Politiskt. :14:

En relativt ny medlem.

Detta var skitsnack,ingen förutom IL har blandat in politik här och om han då får på pälsen så är det berättigat.Ursäkta OT.Fortsätt med er ypperliga rapportering om översvämmningarna.Katastrofen drabbar ju alla indirekt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

STJP,

Nu är det ju Thailand vi pratar om, hur stor tror du risken är att dessa i princip värdelösa fordon kommer ut på marknaden ändå? En rejäl rengöring, 10 000 wunderbaums och de släpas till ett område där det inte varit översvämmning där man ger den potetielle bilspekulanten "an offer they cant refuse" och lurar dem. Förmodligen på export.

Hur säkerställer ni det hela? Ni demonterar dem själv eller?

Skulle förvåna om Wunderbaums hjälper mot motor, elektronik- och kablage problem även i LOS.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...