Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

Hej :)

Ägaren till våran lokala pub berättade att Beer Chang just nu inte kan leverera öl och dom vet inte när dom kan starta igen.

Dock vad varre ar att Leo har inga mojligheter att leverera pa 3 - 4 manader pa grund av oversvammningarna!!!!!

Jag kraver att nagon kollar upp om detta ar sant! :wink: Kan nagon verifiera!

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

Tjena! Inga problem här. Jag bor ca 5 km från Beer Chang-fabriken. Här rullar produktionen som vanligt. 24/7 årets alla dagar i princip.

Men kan nog var lite problem med transporterna :crazy:

post-8709-0-97829900-1319720579_thumb.jp

post-8709-0-01725200-1319720603_thumb.jp

post-8709-0-04899200-1319720621_thumb.jp

post-8709-0-47594500-1319720642_thumb.jp

post-8709-0-97829900-1319720579_thumb.jp

post-8709-0-01725200-1319720603_thumb.jp

post-8709-0-04899200-1319720621_thumb.jp

post-8709-0-47594500-1319720642_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Ja du Stjp det ser illa ut för Leo..men det blir att jaga mer pilsner imorgon. Men man har ca 15 lådor Gin och ca 6 lådor vodka

på lager, så det blir att sälja sommarlätta...

Mvh Maitan.

Helan går tjoo faderitan he he

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Inga problem här. Jag bor ca 5 km från Beer Chang-fabriken. Här rullar produktionen som vanligt. 24/7 årets alla dagar i princip.

Men kan nog var lite problem med transporterna :crazy:

Tjänare Thomas ge mig adressen så kommer jag med pickupen. :thumbsup: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Thomas ge mig adressen så kommer jag med pickupen. :thumbsup: Mvh Maitan.

Har dom ingen "Factory Outlet" ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Så då kanske du kan lära dig något

Du är banne mig dum på riktigt! Kan du aldrig komma med något konstruktivt? Hittills har du totalt misslyckats. Du gör dig bara till åtlöje. Pajas.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Stjp det ser illa ut för Leo..men det blir att jaga mer pilsner imorgon. Men man har ca 15 lådor Gin och ca 6 lådor vodka

på lager, så det blir att sälja sommarlätta...

Mvh Maitan.

Så länge det finns Tiger Beer är det ingen kris när det gäller öl.

Men jag lider med alla drabbade i översvämmningen.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett 4 timmar gammalt SMS.

Now big problem, I can´t stay at home. Water raiseing and goverment say everybody in Bang Plhat must leave home and move outside Bkk.

Please pray for me LEIF.

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket information från SVT sa Bull... Men Svensk television har tydligen ändå Noll koll på vad som händer . Här släpper man ut en turist video om Bangkok ( Publicerad IGÅR 26 okt)

http://svt.se/2.1504...2579346=2579287

Beklämmande

Innan programmet började så sa de att det var inspelat en månad före översvämningarna började

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Ägaren till våran lokala pub berättade att Beer Chang just nu inte kan leverera öl och dom vet inte när dom kan starta igen.

Dock vad varre ar att Leo har inga mojligheter att leverera pa 3 - 4 manader pa grund av oversvammningarna!!!!!

Jag kraver att nagon kollar upp om detta ar sant! :wink: Kan nagon verifiera!

Send from Thailand with confidence and a smile

Ha en kanonbra dag

:wai:

Tyvärr ligger det stora Beer Chang bryggeriet i Wang Noi, Ayuttaya och där ligger produktionen nere sen några veckor tillbaka pga vatten problemet, Gumman har en kompis som jobbar där, Hon har fått åka hem till byn för både hennes lägenhet och jobb är dränkt.. :y8:

http://www.thaibev.c...px?sublv1gID=16

Så det lär nog dröja innan de kan börja leverera som vanligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag åkte iväg så försökte jag övertyga flickvännen om att demontera så mycket som möjligt av det nyinköpta husets inredning och flytta upp det till ovanvåningen-för döva öron givetvis.

Nu har dock svärmor flyttat in eftersom hennes hus är översvämmat och då blev det annat ljud i skällan och köket demonteras...

post-3473-0-32675000-1319737747_thumb.jp

Det bör ge en säkerhetsnivå på ungefär 2,3 meter. Huset flyttade tjejen in i i mars månad och kan man klara sig undan med att "bara " behöva måla om så är det ju mycket värt. Men kommer floden och dränker området så kommer tigi, svärmor och gammelmormor att få trängas i min 29 kvadratmeters studio...

post-3473-0-32675000-1319737747_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Sedan kan man nog räkna med att mängder med konstgödsel (fosfor) följer med vattnet som har översvämmat alla risfält.Även avloppsvatten med kolibakterier mm kommer att spolas ut i havet. Det kan medföra en rejäl algblomningute i siambukten med resultat att en grön slemmig massa sedan hamnar på stränderna. Mvh SN

Kanske inte läge att smaska i sig de läckra odlade ostronen som serveras på bättre "seafood" restauranger , blev varnad för dom på ett annat forum.. Tror att Dom är odlade ? inte 100% säker måste ju nästan vara odlade lokalt i Thailand för dom är ju så löjligt billiga. Ingen expert på ostron men det är dom runda som ser ut som gråa skrovliga konvexa stenbumlingar cirka 1 DM i diameter jag talar om.

Får väl hoppas att det inte blir en hemsk algblomning i siambukten när allt gosigt brunt vatten sipprar ut. :pray2:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är banne mig dum på riktigt! Kan du aldrig komma med något konstruktivt? Hittills har du totalt misslyckats. Du gör dig bara till åtlöje. Pajas.

Må så vara men du slår mig med hästlängder.

Men du roar mig med alla dina inlägg som endast är till för att misskreditera nuvarande regering och att sprida desinformation, nu är ju du inte ensam, Samt att du ni har hållit på ett bra tag tag nu enda sedan Bankok upproret.

Men att .i detta läge under en naturkatastrof fortsätta att spy galla över vad som sker är långt över min horisont .

Men eran militär lakej gör så gott han kan, han kulle väl bara ha en tiondel av PMs arbets förmånga, så hade han gjort mer nytta. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Thomas ge mig adressen så kommer jag med pickupen. :thumbsup: Mvh Maitan.

Tjena!

Här har du adressen!

349 Moo 2, Km. marker 308, Phaholyothin Road, Tambon Mae Lard, Klong Klung District, Kamphaeng Phet Province 62120

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr ligger det stora Beer Chang bryggeriet i Wang Noi, Ayuttaya och där ligger produktionen nere sen några veckor tillbaka pga vatten problemet, Gumman har en kompis som jobbar där, Hon har fått åka hem till byn för både hennes lägenhet och jobb är dränkt.. :y8:

http://www.thaibev.c...px?sublv1gID=16

Så det lär nog dröja innan de kan börja leverera som vanligt...

Tjena!

Huvudfabriken ligger inte i Wang Noi. Den ligger i Khrong Khlung District. Ca 70 km. norr om Nakhon Sawan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Huvudfabriken ligger inte i Wang Noi. Den ligger i Khrong Khlung District. Ca 70 km. norr om Nakhon Sawan.

Sicken tur!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Huvudfabriken ligger inte i Wang Noi. Den ligger i Khrong Khlung District. Ca 70 km. norr om Nakhon Sawan.

Hej thomas01 :)

Tackar.. Är det översvämmning där? I och för sig tror jag öl drickandet är det minsta problemet i dagsläget.. :wink:

PS! Coca Cola slutade leverera i onsdags, detta gällde iallafall Bangkok.

Ha en torr och kanonbra dag och helg!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här har du adressen!

349 Moo 2, Km. marker 308, Phaholyothin Road, Tambon Mae Lard, Klong Klung District, Kamphaeng Phet Province 62120

Tyckte att ja kände igen stället Pens morbror bor ej så långt från fabriken, men tyvärr för mycket vatten på vägen upp. :thumbsup: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att ja kände igen stället Pens morbror bor ej så långt från fabriken, men tyvärr för mycket vatten på vägen upp. :thumbsup: Mvh Maitan.

Tjena!

Kan maila eller faxa ner några lådor Chang :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thomas01 :)

Tackar.. Är det översvämmning där? I och för sig tror jag öl drickandet är det minsta problemet i dagsläget.. :wink:

PS! Coca Cola slutade leverera i onsdags, detta gällde iallafall Bangkok.

Ha en torr och kanonbra dag och helg!

:wai:

Hej thomas01 :)

Tackar.. Är det översvämmning där? I och för sig tror jag öl drickandet är det minsta problemet i dagsläget.. :wink:

PS! Coca Cola slutade leverera i onsdags, detta gällde iallafall Bangkok.

Ha en torr och kanonbra dag och helg!

:wai:

Tjena!

Vi hade vårat för ca 3 veckor sedan. Ping-river svämmade över här när dom öppnade portarna i Tak. Nu är det som vanligt. Enda problemet vi har här...är brist på vissa varor. men inget att gnälla över. Lider med alla som drabbas överallt nu.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...