Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

De flesta drabbade provinserna kommer att ha ett vattenstånd på 0.5-1 m i ytterligare en månad, enligt ett regeringsuttalande idag.

Ett nytt tänkande av regeringen...?.

Dämmer man upp vattnet tillräckligt länge, så dunstar det bort!! Thailogik!! :thumbsup:

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det känns som att jag har lärt mej mer om Thailand och thailändare under de senaste katastrofveckorna än jag har gjort under mina 8 års boende här och det är inte mycket av den kunskapen som hamnar på thailands pluskonto.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=5]Bkk Gov Orders 27 Riverside Communities to Evacuate[/size]

The Bangkok governor has ordered the evacuations of 27 riverside communities outside the flood barriers of the Chrao Phraya River has the water level increases considerably.

The Chrao Phraya River water level was reported this afternoon at 2.4 meters, 10 centimeters below the barrier level

Men man nämner inte VILKA 27 "communities" som ska evakueras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från gatan utanför huset i nonthaburi idag.

post-3500-0-83352700-1319281828_thumb.jp

post-3500-0-59787600-1319281842_thumb.jp

post-3500-0-13259700-1319281874_thumb.jp

mvh. Lars

post-3500-0-01513800-1319281859_thumb.jp

post-3500-0-83352700-1319281828_thumb.jp

post-3500-0-59787600-1319281842_thumb.jp

post-3500-0-01513800-1319281859_thumb.jp

post-3500-0-13259700-1319281874_thumb.jp

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågade inte at med mig kameran till svärmorsaspirantens hus i Phathum Thani av rädsla för att blöta ner den-väl hemkommen så hade vakterna byggt upp en rejäl sandsäcksvall utanför min dörr-det bör väl betyda att vattnet är i antågande?

Frågan är väl nu hur man ska klä sig ikväll-badbyxor och flip-flops eller vanliga byxor och lågskor?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl nu hur man ska klä sig ikväll-badbyxor och flip-flops eller vanliga byxor och lågskor?

För säkerhets skull, gardera med en snorkel?

Link to comment
Dela på andra sajter

För säkerhets skull, gardera med en snorkel?

Skulle vara kul att dra på sig full dykarmundering och knata ner för Sukhumvit eller Silom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att jag har lärt mej mer om Thailand och thailändare under de senaste katastrofveckorna än jag har gjort under mina 8 års boende här och det är inte mycket av den kunskapen som hamnar på thailands pluskonto.

Missade du tråden som handlade om Thai-logik?

Jag kan tycka att de kanske hade varit en bättre idé att bygga rejäla barrikader kring Chrao Phraya River och sen leda vattnet genom den till havet. Istället för att alla ska bygga sina egna sandsäcks-murar samt leda vattnet till östra Bangkok och hålla kvar det norr om Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett intressant satellitfoto över hela Thailand, från NASA:s "vattenkamera"-satellit, taget i dag!!

Det visar hur vattnet är uppdämt norr om Bangkok och också de svåra översvämningarna i Kambodja.

post-6170-0-18572900-1319298908_thumb.jp

post-6170-0-18572900-1319298908_thumb.jp

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. hjälp oss med information . Min sambo och vår son på 10 månader åker till Bangkok imorgon 23/10. Meningen är att dom ska ta sig upp mot Sisaket fortast möjligt är detta verkligen möjligt i dessa översvämningstider.

Jag har sagt försök ta er mot Pattaya sen vidare upp därifrån. Eller om det finns platser på flyg. Gissar på att bussar blir svårt(fullbelagda eller inställda) Kanske ta en taxi? Eller Vad säger ni som vet nåt?

Vet inte om jag vågar släppa iväg dom. Men va fan semester är ju planerad sen länge så självklart vill dom ju iväg. Och planen är att jag ska åka en vecka efter dom. Man känner ju mest oro för att skicka ner lillpojken!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar va mycke i cambodja. Hur ser det ut i NS? Chainat har det lättat med 20 cm.

-30 cm i NS i dag i Ping River (Chao Phraya)

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. hjälp oss med information . Min sambo och vår son på 10 månader åker till Bangkok imorgon 23/10. Meningen är att dom ska ta sig upp mot Sisaket fortast möjligt är detta verkligen möjligt i dessa översvämningstider. Jag har sagt försök ta er mot Pattaya sen vidare upp därifrån. Eller om det finns platser på flyg. Gissar på att bussar blir svårt(fullbelagda eller inställda) Kanske ta en taxi? Eller Vad säger ni som vet nåt? Vet inte om jag vågar släppa iväg dom. Men va fan semester är ju planerad sen länge så självklart vill dom ju iväg. Och planen är att jag ska åka en vecka efter dom. Man känner ju mest oro för att skicka ner lillpojken! Snucke

Det fixar sig alltid!! Var inte orolig. Det är bara en liten del av Tailand som är översvämmat. Bara att skicka i väg dom!!!!

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågade inte at med mig kameran till svärmorsaspirantens hus i Phathum Thani av rädsla för att blöta ner den-väl hemkommen så hade vakterna byggt upp en rejäl sandsäcksvall utanför min dörr-det bör väl betyda att vattnet är i antågande?

Frågan är väl nu hur man ska klä sig ikväll-badbyxor och flip-flops eller vanliga byxor och lågskor?

Jag trodde att du var en tuffing?? är du rädd för lite brun-vatten???

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att du var en tuffing?? är du rädd för lite brun-vatten???

Inte det minsta, hade vanliga byxor och skor på mig ikväll.Funkade utmärkt, när jag kom hem vid 01 tiden var det fortfarande snustorrt på Ratchada. Däremot träffade jag ett par tjejer som bor på Onnut och där var det vatten på gatorna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte det minsta, hade vanliga byxor och skor på mig ikväll.Funkade utmärkt, när jag kom hem vid 01 tiden var det fortfarande snustorrt på Ratchada. Däremot träffade jag ett par tjejer som bor på Onnut och där var det vatten på gatorna.

Jo, du vart nog lite exalterad. men jag kan säga att det inte är nån lekstuga..

Har du en gång vadat i midjedjupt skitvatten, så glömmer du det aldrig

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag kan meddela att Parichart Village (N Pakkred) har 2,1 m vatten idag :-( Vi har meddelats att vattnet kan bli kvar 2 månader! :crazy:

Lagom kul!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. hjälp oss med information . Min sambo och vår son på 10 månader åker till Bangkok imorgon 23/10. Meningen är att dom ska ta sig upp mot Sisaket fortast möjligt är detta verkligen möjligt i dessa översvämningstider. Jag har sagt försök ta er mot Pattaya sen vidare upp därifrån. Eller om det finns platser på flyg. Gissar på att bussar blir svårt(fullbelagda eller inställda) Kanske ta en taxi? Eller Vad säger ni som vet nåt? Vet inte om jag vågar släppa iväg dom. Men va fan semester är ju planerad sen länge så självklart vill dom ju iväg. Och planen är att jag ska åka en vecka efter dom. Man känner ju mest oro för att skicka ner lillpojken! Snucke

Har åkt från Suvvan ned till Rayong idag och inga problem den sträckan.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår fick vi hjälp att flytta upp prylar till andra våningen i vårt hem i bangkhen.

De byggde också en sandsäcksvall, inne i huset, intressant tänkt, men inte så dumt, avsikten är att hålla skitvatten från avlopp borta från vardagsrummet.

Skönt med goda vänner som hjälper till :14:

Idag kommer vattnet närmare, spännande, men framför allt är det skönt att familjen inte sitter i smeten undertiden som jag jobbar (de sitter i Göteborg),

Hoppas översvämmningen går över fort så att återställningsabetet kan komma igång.

En bra karta, som uppdateras dagligen, minst: http://crisislanding.appspot.com/?crisis=thailand_floods_en , klicka i rutorna ute till höger för olika lager av info.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägesrapport från Ratchada-vattennivån i Huay Khwang kanalen sjunker!

Jämfört med bilderna jag tog igår så är nivån nu flera decimeter lägre i kanalen-man kanske klarar sig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägesrapport från Ratchada-vattennivån i Huay Khwang kanalen sjunker!

Jämfört med bilderna jag tog igår så är nivån nu flera decimeter lägre i kanalen-man kanske klarar sig?

Kanske ett Tsunami tillstånd..först drar sig vattnet undan och sen...är det bara att springa!... :no:

eller så har man bestämt sig att rädda vissa inrättningar som säkert ägs av inflytelserika personer.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som har hört något om kranvattnet blivit eller riskerar bli kontaminerat (mer än vanligt)? Flaskvatten är ju inte det lättaste att få tag i för tillfället och jag vet inte hur bra "Drinking water"-maskinerna fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som har hört något om kranvattnet blivit eller riskerar bli kontaminerat (mer än vanligt)? Flaskvatten är ju inte det lättaste att få tag i för tillfället och jag vet inte hur bra "Drinking water"-maskinerna fungerar.

Skulle nog koka det en sväng innan användande!!!!!

Vattnet sjönk unnan igår typ 5cm på gårdsplanen kvar Nonthaburi!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...