soiwalker Inlagd Oktober 13, 2011 Dela Inlagd Oktober 13, 2011 En normal dag på kontoret så dimper det ner ett antal mail på thai i min inbox. Denna vecka har det varit extra många med anledning av insamlingar och volontär arbete för de som drabbats av översvämningarna. För att hålla mig ajour med vad som pågår så brukar jag använda Google translator som hjälpreda. Allt som oftast blir resultatet riktigt underhållande, ett färskt exempel är nedan översatta mail: "Kära vänner och jag är här. Tack för att du dela med givare för att köpa mat - snacks / mat, hund och katt anslöt mig. Om du letar efter. De extra bidrag. Kan ta med till bordet, gör golvet P 27 B 14/10 till fredag eftermiddag för att komma in 2. Eftersom det är mitt hår. Nu får jag ett mellanmål av människor som kan äta den och behålla den så länge som bröd och andra min handflata. De flesta hundar och katter. Jag har bott här. Tack alla för det." Originalet såg ut så här: เรียน เพื่อน ๆ และ พี่ ๆ ทุกท่าน ค่ะ ขอบคุณทุกท่านที่ มีจิตศรัทธา ร่วมกันซื้อ อาหาร – ขนม / อาหารสุนัขและแมว มาสมทบ นะค่ะ ถ้าท่านใดที่ต้องการ ช่วยสมทบเพิ่มเติม สามารถนำมาให้ที่โต๊ะ แนนกับพี ที่ ชั้น 27 B ได้จนถึง วันศุกร์ที่ 14/10 รับของ ถึงบ่าย 2 ค่ะ เนื่องจากต้องรีบขนของค่ะ ตอนนี้ รบกวนขอเป็น ขนมของคนที่สามารถรับประทานได้เลยและเก็บไว้ได้นาน เช่น ขนมปังปี๊บ และ อื่น ๆ ค่ะ ส่วนอาหารสุนัขและแมว ก็ยังรับอยู่ค่ะ ขอบคุณทุกท่าน ค่ะ Soiwalker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd Oktober 14, 2011 Dela Inlagd Oktober 14, 2011 Kan bli extra intressant med nya Google Translate-appen som går att ladda hem nu då... Svenska och Thai är tyvärr inte två språk som går att använda i Conversation mode ännu. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.