Jump to content
IGNORERAD

Mur runt tomten


wingcommander0

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    12

  • mussemannen

    10

  • Moipenyang

    8

  • roffe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I början på den här länken diskuterades vad murar kostade och man kom fram till en sådär 800-1000 baht för sträckan "stolpe till stolpe". Nu sitter jag här i Svedala och funderar på hur långt brukar det vara mellan stolparna?

Vi har en tomt på knappt 100 wah och frugan vill ha mur och jag vill förståss veta vad det kommer att kosta. Eftersom jag kan räkna lite grann så borde en mur runt 100 wah bli ca. 80 meter lång. Sen är ju frågan, som sagt, hur långt är det mellan stolparna?

Jag har 2 meter mellan stolparna

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

I början på den här länken diskuterades vad murar kostade och man kom fram till en sådär 800-1000 baht för sträckan "stolpe till stolpe". Nu sitter jag här i Svedala och funderar på hur långt brukar det vara mellan stolparna?

Vi har en tomt på knappt 100 wah och frugan vill ha mur och jag vill förståss veta vad det kommer att kosta. Eftersom jag kan räkna lite grann så borde en mur runt 100 wah bli ca. 80 meter lång. Sen är ju frågan, som sagt, hur långt är det mellan stolparna?

Minns jag rätt har vi 2,2m mellan stolparna. I vårt fall gav det nog sig själv. Vår tomt är intryckt mellan två andra tomter, och fronten ut mot vägen är bara ca 12m bred. Med en grind i mitten på ca 3m och två mursektioner på var sin sida av grinden ger sig måttet självt.

I---2,2m---I---2,2m---I--grind 3m--I---2,2m---I---2,2m---I

Sedan ser det dumt ut om man tar något annat mått efter långsidorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...