Jump to content
IGNORERAD

Mur runt tomten


wingcommander0

Recommended Posts

Undrar lite varför ni lägger ner massa pengar på en mur!

Eventuella tjuvar hittar nog in ändå!

Om man markera vilket område och samtidigt tala om var man kommer ifrån, förordradr jag en gammeldags Svenskk gärdesgård!

Man kan hålla hundarna inne och lägga resten av stålarna på ett bra security system i huset!

Bara mn reflektion

Mvh

Amja

För mig innebär en mur inte ett skydd mot tjuvar utan angränsar tomten så byn slutar gena genom tomten samt stoppar alla löst springande djur. En mur gör sig även vid plantage då man kan få lite extra skugga här och var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    12

  • mussemannen

    10

  • Moipenyang

    8

  • roffe

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här kommer bild påbägge grindarna som ja skrev om förut

Kostnad och storlek på dessa 2 grindar ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostnad och storlek på dessa 2 grindar ?

Smilet

Järn grinden ca:4 meter

Rostfrria me ca 4 meter sen e de 16 rostfria pipor på 2meter de gick på 40000bath inlmontering o tillverkning

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par rejäla grindar och sköter man om dom ordentligt håller dom ju livet ut så väl värt pengarna i min mening

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack musse

roffe behövs inge el stängsel har ett par bra hundar som håller koll på bågarna

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Muren är ju lite status också i Thailand

Det stämmer jag såg flera murar som bara var byggda på framsidan på baksidan var öppet :14: spara lite pengar och samtidigt har man mur. Min sambo har precis avslutat bygget av en mur ca 200 000 bath suck :13: nu kan ju inga hundar komma in på tomten.

100_0906.jpg

100_0907.jpg

100_0908.jpg

Ändrades av Jerker

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där gäller att tänka på allt, snyggt som fan är det. Hade du inte bilder på muren också, inte kort utan reliefer

Link to comment
Dela på andra sajter

Crom som man gör i Thai är inte mycket att hurra över. P.g.a. att man troligen blästrar ena dagen och cromar allt nästa, vilket innebär att rosten redan har fått nytt fäste. Har erfarenhet av crom från min "hoj" cromade en del detaljer för 6 mån sedan och där har redan rosten fått ny fart.Det som är cromat av tillverkaren för 4 år sedan är fortfarande snyggt.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja snyggt med att ha lite "tavlor" på muren på något man gillar och har man tråkigt en vecka eller två kan man ju måla dom med aldrig fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Där var dom Glimten, förbannat snyggt, det ger liv åt hela längan. Hur fick dom fast dom på muren??

på samma sätt som du sätter tegel fast mycke mer o under tiull sitter det krokar me

bra pris på dom me vi pröjsade 800 bath styck för dom

Link to comment
Dela på andra sajter

ska ev.ta tag i mur i vinter me,men grannarna pungade ut me 200000 b ,förvisso inräknat med en hel drös med jord,men det måste ju även vi göra.

känns väl sådär !!

fick chanote på merken idag iallafall.känns helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa det vill vi se Glimten med palett och basker :14:

Ja du roffe de får bli efter en flaska lao kao då :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott de då ska ja bjuda på ett par när bilder :wink:

Klart inspirerande! finns det någon tanke om det någon dag blir lite tråkigt att måla lite på tavlorna ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

I början på den här länken diskuterades vad murar kostade och man kom fram till en sådär 800-1000 baht för sträckan "stolpe till stolpe". Nu sitter jag här i Svedala och funderar på hur långt brukar det vara mellan stolparna?

Vi har en tomt på knappt 100 wah och frugan vill ha mur och jag vill förståss veta vad det kommer att kosta. Eftersom jag kan räkna lite grann så borde en mur runt 100 wah bli ca. 80 meter lång. Sen är ju frågan, som sagt, hur långt är det mellan stolparna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...