NangYak Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Upptäckte att webbtjänsten som man kan använda för att kontrollera om ansökan har registrerats hos Migrationsverket inte funkar. I alla fall när det gällde förlängning av UT i Solna. http://www.migrationsverket.se/info/2562.html Kollade förgäves hur länge som helst. Ringde till och med kundtjänst men de kunde inte se ärendet. Till slut blev jag orolig och åkte till Solna för att fråga vad som hänt med den inskickade ansökan. De hittade den på en gång och sa att den blivit reggad ett par dagar sedan. Alltså innan jag ringde kundtjänst. Blir lite förvånad. Det verkar som att det är separata datasystem. "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Det slarvas så mycket hos Migrationsverket när det handlar om sökandens och anknytningspersonens service. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Hmm, vi ansökte om Svenskt medborgarskap i slutet av maj, jag fick rådet att följa processen på MIG,s hemsida. Naturligtvis hände inte ett skit, det stod bara att ingen ansökan hade registrerats. Så jag ringde och fick sitta i telefon kö i timmar, till slut fick jag veta att ansökan hade registrerats men de har ingen personal för att uppdatera webbtjänsten. Dessutom fick jag veta att det KAN ta 15 månader i handläggningstid! Det som var uppmuntrande var att handläggaren kunde lika bra Svenska som tjejen!!! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 15 månader! Hur sjutton ska man stå ut så länge utan tjejen? Tyvärr har jag inte speciellt mycket semester att ta ut för att åka dit. MIG prövar verkligen att förhållandet klarar av svårigheter... /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Maron! Det var ett beslut om Svensk medborgarskap jag skrev om! Hon är redan här sedan 3,5 år sedan. Jag berättade bara om MIG,s usla webbtjänst. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Maron! Det var ett beslut om Svensk medborgarskap jag skrev om! Hon är redan här sedan 3,5 år sedan. Jag berättade bara om MIG,s usla webbtjänst. //S Ok, men trist att det ska ta så lång tid. Själv lästa jag bara "15 månader". Tänk om man skulle behöva vänta så länge på tjejen. Fy f-n vilken ångest jag fick. /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Ok, men trist att det ska ta så lång tid. Själv lästa jag bara "15 månader". Tänk om man skulle behöva vänta så länge på tjejen. Fy f-n vilken ångest jag fick. /Marlon Förstår jag mycket väl att du fick ångest! Dock kan jag trösta dig med att i vårat fall gick både UT och PUT extremt smidigt och snabbt, vi fick även "förtur" pga en thailandsresa när vi sökte PUT, så inte bara skit till MIG! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Oktober 7, 2011 Dela Inlagd Oktober 7, 2011 Förstår jag mycket väl att du fick ångest! Dock kan jag trösta dig med att i vårat fall gick både UT och PUT extremt smidigt och snabbt, vi fick även "förtur" pga en thailandsresa när vi sökte PUT, så inte bara skit till MIG! //S Låter bra. Jag verkligen hoppas, hoppas, hoppas att vi ska kunna fira jul tillsammans i Sverige. /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.