Jump to content
IGNORERAD

Samsung Galaxy Nexus (Prime)


Rob

Recommended Posts

Kläm,känn,prova och gå efter din egen magkänsla.

Lyssna inte på vad vi skriver här för vi alla är hjärntvättade :)

Allvarligt köp den du tycker verkar bra och som sagt var.prova.

Lycka till

Jag klämt o känt på frugan i över 35 år,,

Och nu förstår jag, att min 8 år gamla Nokia fungerar fortfarande för mig..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kung Otto

    10

  • MrChana

    10

  • Rob

    8

  • Inaktiv Medlem

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Se på film via TV ställer ju lite krav

Och har du GPS-programvara eller skall du köpa när du väl bestämt dig för telefon ?

vad har du haft för telefon förut ?

SS 2 ska gå fint via tv,n och jag vill ha en gps utan att gå ut på nätet.Innan det mesta men ingen smart telefon.Men nu orkar jag inte ta med lap-topen ,så en liten sak vore bra.icke sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klämt o känt på frugan i över 35 år,,

Och nu förstår jag, att min 8 år gamla Nokia fungerar fortfarande för mig..

FF

Vad hade hon fått för recensioner och vilka valde du emellan ? :P:wink: .

Mvh Hn :jester:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

SS 2 ska gå fint via tv,n och jag vill ha en gps utan att gå ut på nätet.Innan det mesta men ingen smart telefon.Men nu orkar jag inte ta med lap-topen ,så en liten sak vore bra.icke sant

OK. Tror nog SS2:an passar dig. Kan rekommendera iGo eller Navigon som GPS-programvara till den. Finns att både köpa och "tanka ner" på berömda ställen

Kör själv en HTC Desire HD med Android och kör lite olika navigationsporgram för att genomföra tester med. Är en gammal GPS-nörd nämligen

iPhone vet jag inte hur den är att spela upp till en TV. Kan säkert lappen svara på

Har du trådlöst nätverk hemma eller på jobbet kan du t.ex köra Skype eller Voip Discount som App i telefonen och ringa skitbilligt till Thailand direkt från dessa appar via trådlösa nätverket utan att behöva trådlöst bredband med fri surf.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hade hon fått för recensioner och vilka valde du emellan ? :P:wink: .

Mvh Hn :jester:

Hon vill nog ha något bättre, men jag nöjer med något gammalt..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Tror nog SS2:an passar dig. Kan rekommendera iGo eller Navigon som GPS-programvara till den. Finns att både köpa och "tanka ner" på berömda ställen

Kör själv en HTC Desire HD med Android och kör lite olika navigationsporgram för att genomföra tester med. Är en gammal GPS-nörd nämligen

iPhone vet jag inte hur den är att spela upp till en TV. Kan säkert lappen svara på

Har du trådlöst nätverk hemma eller på jobbet kan du t.ex köra Skype eller Voip Discount som App i telefonen och ringa skitbilligt till Thailand direkt från dessa appar via trådlösa nätverket utan att behöva trådlöst bredband med fri surf.

Som sagt jag e inte nörd och ss2 vinner alla tester så valet svårt ...nä

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone vet jag inte hur den är att spela upp till en TV. Kan säkert lappen svara på

Nej det är nått som jag aldrig har testat faktiskt förrän nu.

Men då använder jag Airplay till min mediaspelare och upp till Tv´n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

SS 2 ska gå fint via tv,n och jag vill ha en gps utan att gå ut på nätet.Innan det mesta men ingen smart telefon.Men nu orkar jag inte ta med lap-topen ,så en liten sak vore bra.icke sant

Google Maps fungerar jättebra för fullt-ut navigering på Androidlurar som t.ex. SGSII. VIll man slippa betala för data trafik finns Mapdroid gratis på Android market som inte kräver dataanslutning när man nyttjar GPS. Det är dock mer en elektronisk karta än ett riktigt navigeringsprogram. Tror t.ex. inte att det stödjer voice eller omrouting men det är klart bättre än inget alls genom att man ser vart man är..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad du vill göra med telefonen och vilka möjligheter och frihet du vill ha. Android telefoner är ganska överlägsna när det kommer till det. Jag vet inte hur många olika roms jag provat till dags datum, men då får man roota telefonen vilket göra att du har total kontroll över telefonen. Jag kan t.o.m. få telefonen att se ut som en tråkig Iphone. ;) Bästa är ju om man har möjlighet att leka med en Iphone och en Android lur och känna sig fram den vägen. Men jag hade nog väntat på Nexus, för den kommer snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Google Maps fungerar jättebra för fullt-ut navigering på Androidlurar som t.ex. SGSII. VIll man slippa betala för data trafik finns Mapdroid gratis på Android market som inte kräver dataanslutning när man nyttjar GPS. Det är dock mer en elektronisk karta än ett riktigt navigeringsprogram. Tror t.ex. inte att det stödjer voice eller omrouting men det är klart bättre än inget alls genom att man ser vart man är..

Gps utan nätet vill ha när man är ute på landet

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad du vill göra med telefonen och vilka möjligheter och frihet du vill ha. Android telefoner är ganska överlägsna när det kommer till det. Jag vet inte hur många olika roms jag provat till dags datum, men då får man roota telefonen vilket göra att du har total kontroll över telefonen. Jag kan t.o.m. få telefonen att se ut som en tråkig Iphone. :wink: Bästa är ju om man har möjlighet att leka med en Iphone och en Android lur och känna sig fram den vägen. Men jag hade nog väntat på Nexus, för den kommer snart.

Nexus kan den bli bättre för en novis som jag ss2 3700:- Nexus? 5500:-?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Om det inte är n

Gps utan nätet vill ha när man är ute på landet

Om det inte är någon hemlighet i vilket område i TL du normalt kan tänkas nyttja GPS kan jag ta en skärmdump på området med Mapdroid så får du se om det är tillräckligt detaljerat och kan tänkas duga. Det programmet kräver som sagt inte dataanslutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus kan den bli bättre för en novis som jag ss2 3700:- Nexus? 5500:-?

Ja, det tror jag absolut att den kan bli. Men man får vänta tills den släpps och se recensionerna. Men 3700:- för en SS2 är ett riktigt bra pris och kommer förmodligen gå ner även mer när Nexus Prime är släppt. Så du har mycket att vinna om du orkar vänta lite. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med iGo i mobilen med lokalt installerade kartor

Finns även för Thailand och går att "tanka ner" utan kostnad

Tror jag har till de flesta länderna i världen som getts ut från kart-tillverkarna liggande i min mobil till det programmet

Europa, Nordamerika, delar av Syd-amerika, Ausitraliien/Nya Zeeland, Singapore, Malaysia, Thailand, Japan, Korea Ryssland etc etc

Finns även med svenska menyer och svenskt tal

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tror jag absolut att den kan bli. Men man får vänta tills den släpps och se recensionerna. Men 3700:- för en SS2 är ett riktigt bra pris och kommer förmodligen gå ner även mer när Nexus Prime är släppt. Så du har mycket att vinna om du orkar vänta lite. :)

Väntar lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade lite med MapDroyd och Sverigekartan men den var inte mycket att hänga i granen tyvärr jämfört med riktiga nav-program

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa telefonen på marknaden är Nokia N8...Man kan ringa med den plus skicka sms men varför jag har den är för att ingen mobil på marknaden har en bättre kamera...Köpte min N8 och nu ligger min digital kamera och skräpar...Vad telefonerna har för os eller hur bra dom är att surfa med skiter jag i då jag här hemma sitter vid en dator med 24" skärm känns det ganska löjligt att sitta och surfa med mobilen man får ju trycka telefonen i ansiktet för att se något..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Testade lite med MapDroyd och Sverigekartan men den var inte mycket att hänga i granen tyvärr jämfört med riktiga nav-program

Instämmer, MD går inte att jämföra med riktiga nav-program. Det gör däremot Google Maps (som tyvärr mumsar data med god aptit).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara pinsamt att SG II blir slagen med hästlängder av en telefon som har lägre specar i hårdvaran :y2:

IP4S har inte lägre prestanda på GPU:n än vad SGSII har och det är på GPU-sidan som IP slår SGSII. Vad gäller CPUn så har bägge i stort sett samma Cortex A9-processor med lite olika modifieringar och klockhastigheter. Denna tråd handlar väl dock inte om SGSII eller IP4S utan om Nexus Prime?

Är det nått som jag starkt ogillar är alla som säger saker som "Märke A är bäst/Märke B är sämst" eller "Min är bäst!/Din är skit!". Har dessa personer mindervärdeskomplex, är osäkra på sina val eller är de religiöst indoktrinerade? Låt var person välja det han eller hon känner passar och lägg er inte i andras val, särskilt inte genom att försöka trycka ner en produkt som man inte vet mycket om..

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

IP4S har inte lägre prestanda på GPU:n än vad SGSII har och det är på GPU-sidan som IP slår SGSII. Vad gäller CPUn så har bägge i stort sett samma Cortex A9-processor med lite olika modifieringar och klockhastigheter.

Lite? IP4 är på 800Mhz och SG II är på 1.2GHz

Låt var person välja det han eller hon känner passar och lägg er inte i andras val, särskilt inte genom att försöka trycka ner en produkt som man inte vet mycket om..

Det tycker jag du ska rikta till Rob,DrR,wUThai :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...