Jump to content
IGNORERAD

Svensk Mat i Thailand


Svensk Mat

Recommended Posts

Finns det månne även lutfisk?

Finsmakaren Arne

Kommer ett Jul sortiment.

Lutfisk är absolut något som skulle vara intressant.

Blogga på så kanske efterfrågan motiverar utbudet =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • roffe

    12

  • Oscar

    7

  • Nypan

    5

  • Sam sip sam

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Fick mitt livs hittills sämsta bruna bönor med fläsk där i somras helt smaklöst, riktigt uselt faktiskt, frugan tog gravlax med dillstuvad potatis, laxen var bra dillstuvningen var kass, fanns väl 2 små bitar potatis i hela portionen.

Men jag har hört andra som vart nöjda, så vi hade väl otur.

Åt förresten köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt på IKEA i Bäckebol (Gbg) idag, 19 spänn för en portion, frugan åt Lax, vi vart nöjda båda två.

MVH Tommy

Ja där ser man. Jag åt där ett par gånger för två veckor sedan och det var riktigt bra! Stora portioner BRA dillstuvad potatis och isterband som slår det mesta. Jag förstod det som att isterbanden var tillverkade i Hua Hin av en tysk där. Jag kan säga att jag aldrig i mitt liv (nu 56) har smakat bättre isterband! jag kommer bli stamkund där

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, har hört andra som vart nöjda, Tex min vän som rekommenderade stället.

Men Bruna bönor kokta i enbart vatten inte ens saltade, smakar illa, sötma och syrlighet saknas fullständigt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer väl att finnas en del svenskmat på IKEA i Bagna ? även dryck..hehhehe

Orkar du inte ens skumma igenom en tråd innan du svarar?

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

ok.jag pratar om helheten ..

Helheten? de pratar väl alla om i sin undran om IKEA? blir det som i Kina så kommer ju även Absolut o Norrlands pryda väggarna.

Men det är ju Thailand och där gäller(!?) andra lagar.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni ändå är inne på mat får man bryta in med en bakningsfråga.

Frugan vill gärna ha mörkt lite grövre bröd på morgnarna.

Frågan är går det att få tag i mjöl så man kan baka sånt i Pattis eller Rayong med omnejd??

Det finns både färdigbakat bröd och mjöl att köpa på Foodland i Pattaya.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns både färdigbakat bröd och mjöl att köpa på Foodland i Pattaya.

stefan5300 Hej. Jo att det finns mjöl det vet jag men finns det typ Rågsikt eller sånt som man bakar grovt mörkt bröd av? Sen när jag ändå är på G, någon som har sett Sirap på hyllorna

Link to comment
Dela på andra sajter

<br /><strong>    stefan5300 Hej. Jo att det finns mjöl det vet jag men finns det typ Rågsikt eller sånt som man bakar grovt mörkt bröd av? Sen när jag ändå är på G, någon som har sett Sirap på hyllorna</strong>

Tror inte det finns sirap brukar ta med till en restaurang i Pattaya

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör hellre en 10-mila resa till Pattaya, som vi ändå gör en gång varje månad, än en 30-mila till IKEA för att köpa kött- och kanelbullar.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp mjölet då , för brödet är inget att stå efter, smakar inte bra. Central Plazas bröd är mycket bättre.och alltid nybakat, kan t.o.m. vara slut på sena e.m.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör hellre en 10-mila resa till Pattaya, som vi ändå gör en gång varje månad, än en 30-mila till IKEA för att köpa kött- och kanelbullar.

Oscar.

Tack Oscar, nu blir det till att baka. Kommer ju att befinna mej vid Ban Phe så det får bli en tripp upp till Pattaya, sen gäller det att hitta det man ska ha, men vet man att det finns så är det bara att leta :y16:

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300 Hej. Jo att det finns mjöl det vet jag men finns det typ Rågsikt eller sånt som man bakar grovt mörkt bröd av? Sen när jag ändå är på G, någon som har sett Sirap på hyllorna

Vill minnas att det finns på Big C har sett det, men är lite lite osäker.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300 Hej. Jo att det finns mjöl det vet jag men finns det typ Rågsikt eller sånt som man bakar grovt mörkt bröd av? Sen när jag ändå är på G, någon som har sett Sirap på hyllorna

Tjena!

Var på Foodland i Pattis för 3 veckor sedan. Finns både rågmjöl och olika sorters sirap där.

Så här bakas det rågbröd ett par ggr i veckan nu.

Bif bild på senaste brödbaket och egensaltat skinka.

post-8709-0-08756100-1317885603_thumb.jp

post-8709-0-08756100-1317885603_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Var på Foodland i Pattis för 3 veckor sedan. Finns både rågmjöl och olika sorters sirap där.

Så här bakas det rågbröd ett par ggr i veckan nu.

Bif bild på senaste brödbaket och egensaltat skinka.

Thomas det vore toppen om du kunde berätta mer om den egensaltade skinkans recept, mått o tider mm. Stort tack på förhand! :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet VAR Villa Market i Pattaya ligger???

Andra gatan, på höger sida om du kör från tai upp mopt klangen. Glöm inte att stämpla parkeringslappen i kassan, om inte så kostar det 20 b. i avgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Var på Foodland i Pattis för 3 veckor sedan. Finns både rågmjöl och olika sorters sirap där.

Så här bakas det rågbröd ett par ggr i veckan nu.

Bif bild på senaste brödbaket och egensaltat skinka.

Det är ju lysande jag ringer dej när vi ska baka, gör du hembesök :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet VAR Villa Market i Pattaya ligger???

Jepps. Second road ungefär mitt emot soi 13:1 eller 13:2. Flera runda byggnader. Villa Market ligger i den längst till vänster.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger i Avenue shopping center. Bra bröd finns hos en tysk bagare vid korsningen Kao Noi och Kao Taloo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger i Avenue shopping center. Bra bröd finns hos en tysk bagare vid korsningen Kao Noi och Kao Taloo

Va?

Där kör jag nästan dagligen och har bara sett 7/11 i ena hörnet och en skola i andra.

Får nog sakta ner en aning. ???

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...