Jump to content
IGNORERAD

Sviket löfte #? - Inga kreditkort till bönder


noBuzz

Recommended Posts

andersbangkok

Du o dina likar visar på ett imbecillt beteende.

Dags att söka hjälp..

Detta inlägg stödjer bara det jag skrev tidigare. Vad är ditt problem egentligen? Att du inte hänger med och därför bara kan komma med otrevliga påhopp?

Kan du prova att komma med något konstruktivt istället för okvädningar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    33

  • noBuzz

    28

  • Peo61

    14

  • andersbangkok

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Skit samma!

Nu ska nog dessa bönder vara glada att dom inte fick en massa nya krediter på halsen.

En stor eloge till Yingluck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... så är det söndag igen. Och fortfarande inga kreditkort till bönderna. :)

Kanske avbryter man faktiskt, så som man nu säger, och delar inte ut några kreditkort alls.

Eller så kanske man avbryter avbrottet av löftet att dela ut kreditkort, och delar ut korten inom sådär 3 år?

Det är väl det man får hoppas på, en kovändning till från PT, för att bönderna ska få åtminstone en liten chans att få några kort.

Eller så kanske det kommer igen i nästa val? Vad bra det vore för bönderna. :14:

Fast det är klart.. anledningen till att det inte blir några utlovade kreditkort för bönderna var ju att det blir för dyrt att implementera.

Kanske kunde Ex-fru Thaksin, alldeles nyligen simsalabim-befriad från skuld i fallet med överföringen av 738 milj baht till sin styvson för att undkomma skatt, bidra med några av de skattekronor hon annars skulle tvingats betala?

Det borde ju i alla fall räcka till några kreditkort. :)

http://www.bangkokpo...ect-prosecution

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... så är det söndag igen. Och fortfarande inga kreditkort till bönderna. :)

Kanske avbryter man faktiskt, så som man nu säger, och delar inte ut några kreditkort alls.

Eller så kanske man avbryter avbrottet av löftet att dela ut kreditkort, och delar ut korten inom sådär 3 år?

Det är väl det man får hoppas på, en kovändning till från PT, för att bönderna ska få åtminstone en liten chans att få några kort.

Eller så kanske det kommer igen i nästa val? Vad bra det vore för bönderna. :14:

Fast det är klart.. anledningen till att det inte blir några utlovade kreditkort för bönderna var ju att det blir för dyrt att implementera.

Kanske kunde Ex-fru Thaksin, alldeles nyligen simsalabim-befriad från skuld i fallet med överföringen av 738 milj baht till sin styvson för att undkomma skatt, bidra med några av de skattekronor hon annars skulle tvingats betala?

Det borde ju i alla fall räcka till några kreditkort. :)

http://www.bangkokpo...ect-prosecution

Trodde vi redan hade avhandlat detta med kreditkort?

Och visat att vallöftet inte bryts, men ändras..

Status kan jag inte se att någon har lovat i sina vallöften, men vem vet kanske jag inte har tillräckligt med hjärnceller för att se detta löfte?

Det viktiga var väl att man önskar styra pengaflödet?

Bangkok Post: "The substance of the credit card programme is to provide farmers with cash flow between crops, so they do not rely on loan sharks."

Och enligt The Nation:

"BAAC executive vice president Apirom Sukprasert said the bank was considering a "closed loop" ATM card, which it used for specific purposes and which limited the location for users. This strategy avoids the need to comply with international-card standards. In addition, farm shops have asked to be registered."

Alltså istället för kreditkortet som inte blev av..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde vi redan hade avhandlat detta med kreditkort?

Och visat att vallöftet inte bryts, men ändras..

Ah.. det har bara "ändrats". :rolleyes: Så det blir alltså kreditkort.. men i en annan färg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. det har bara "ändrats". :rolleyes: Så det blir alltså kreditkort.. men i en annan färg?

Nej.

Det blir ATM kort istället för kreditkort...

Men vilket kort typ man får är helt ovidkommande då meningen med kortet är att bönderna skulle slippa låna av lånehajar..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Det blir ATM kort istället för kreditkort...

Men vilket kort typ man får är helt ovidkommande då meningen med kortet är att bönderna skulle slippa låna av lånehajar..

//Peo

Hur kommer det sig att de "nya" korten blir 1 miljard billigare för staten. Om det nu är samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Det blir ATM kort istället för kreditkort...

Men vilket kort typ man får är helt ovidkommande då meningen med kortet är att bönderna skulle slippa låna av lånehajar..

//Peo

Det är ingen ide att du försöker förklara,Int lönt för den som int begrip..

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att de "nya" korten blir 1 miljard billigare för staten. Om det nu är samma sak?

ATM kort är inte samma sak som kreditkort..

Kreditkort måste följa internationell standard vilket ett ATM kort inte behöver, och därför sparar staten 1 miljard..

(Vilket man kunde läsa i Bangkok Posts artikel jag citerade i inlägg #63).

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att de "nya" korten blir 1 miljard billigare för staten. Om det nu är samma sak?

De kanske har kapat lite omkostnader för en redan rik bankdirektör?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Det blir ATM kort istället för kreditkort...

Men vilket kort typ man får är helt ovidkommande då meningen med kortet är att bönderna skulle slippa låna av lånehajar..

//Peo

Aha! Men om det nu var helt ovidkommande - varför då inte lova ATM-kort från början?

Gillade regeringen alltså att spendera en miljard för ingenting innan valet men ändrade sig nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha! Men om det nu var helt ovidkommande - varför då inte lova ATM-kort från början?

Gillade regeringen alltså att spendera en miljard för ingenting innan valet men ändrade sig nu?

Självklart kan det vara så att man inte tänkte efter före och sade kreditkort och inte ATM-kort, men det viktiga är fortsatt att bönderna skall slippa låna av lånehajar och inte vilket typ av kort det är.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ATM-kort har kanske ingen kredit kopplat till kortet, då måste man ha egna pengar på kontot.

Då skulle det "bara" kosta att öppna kontot hos sin bank. Den kostnaden är från 300 - 700 bath för ett ATM-kort.

Men då är man ju fortfarande behov av lånehajar, om man är "pank".

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ATM-kort har kanske ingen kredit kopplat till kortet, då måste man ha egna pengar på kontot.

Då skulle det "bara" kosta att öppna kontot hos sin bank. Den kostnaden är från 300 - 700 bath för ett ATM-kort.

Men då är man ju fortfarande behov av lånehajar, om man är "pank".

Leif

Jo, men i detta specifika fallet skulle det ju finnas pengar tillgängliga från staten.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kan det vara så att man inte tänkte efter före och sade kreditkort och inte ATM-kort, men det viktiga är fortsatt att bönderna skall slippa låna av lånehajar och inte vilket typ av kort det är.

//Peo

Självklart så är det viktiga att bönder ska slippa låna av lånehajar. Men jag håller inte med om att typen av kort inte är viktigt.

Jag tror absolut att det var en viktig del av PTs valkampanj att det handlade om "kreditkort". Just för att man hoppades att det skulle vinna röster.

Annars fanns ingen anledning att göra en "issue" av det över huvud taget. Utbetalningar till ATM-kort via BAAC har funnits länge.

Tillägg: Och vem minns inte Yinglucks posering med motorcyckeltaxis visandes de fina skinande kreditkorten (bensinkort) med egen bild och allt som dessa skulle få?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart så är det viktiga att bönder ska slippa låna av lånehajar. Men jag håller inte med om att typen av kort inte är viktigt.

Jag tror absolut att det var en viktig del av PTs valkampanj att det handlade om "kreditkort". Just för att man hoppades att det skulle vinna röster.

Annars fanns ingen anledning att göra en "issue" av det över huvud taget. Utbetalningar till ATM-kort via BAAC har funnits länge.

Tillägg: Och vem minns inte Yinglucks posering med motorcyckeltaxis visandes de fina skinande kreditkorten (bensinkort) med egen bild och allt som dessa skulle få?

I och med att jag tycker föresatsen att bönder inte skall behöva låna av lånehajar är huvuddelen av vallöftet, så kanske du kan förklara för mig skillnaden på att få pengar via det ena eller andra kortet?

Och varför det är viktigt vilken typ av kort det är?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart så är det viktiga att bönder ska slippa låna av lånehajar. Men jag håller inte med om att typen av kort inte är viktigt.

Jag tror absolut att det var en viktig del av PTs valkampanj att det handlade om "kreditkort". Just för att man hoppades att det skulle vinna röster.

Annars fanns ingen anledning att göra en "issue" av det över huvud taget. Utbetalningar till ATM-kort via BAAC har funnits länge.

Tillägg: Och vem minns inte Yinglucks posering med motorcyckeltaxis visandes de fina skinande kreditkorten (bensinkort) med egen bild och allt som dessa skulle få?

Vad tycker du att det borde göras nu när Yingluck brytit detta vallöfte?

Skall nyval utlysas? borde hon kanske kastas i fängelse? eller vad förslår du?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att jag tycker föresatsen att bönder inte skall behöva låna av lånehajar är huvuddelen av vallöftet, så kanske du kan förklara för mig skillnaden på att få pengar via det ena eller andra kortet?

Och varför det är viktigt vilken typ av kort det är?

//Peo

Rent praktiskt så har det ingen som helst betydelse och om det är ett debitkort, ATM-kort eller kreditkort är helt oväsentligt.

Annat än för detta med statusen. Vilket jag tror är den enda anledningen till att man lovade just kreditkort.

Det finns ju nämligen inga andra "fördelar" med ett kreditkort framför de övriga - i det här sammanhanget.

Så om man inte utgår från att PTs policymakare är kompletta idi*ter som inte förstår skillnaden mellan de olika systemen så tycker jag att den här förklaringen är den enda som återstår.

Finns någon annan förklaring som är vettig så är jag naturligtvis beredd att anamma en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent praktiskt så har det ingen som helst betydelse och om det är ett debitkort, ATM-kort eller kreditkort är helt oväsentligt.

Annat än för detta med statusen. Vilket jag tror är den enda anledningen till att man lovade just kreditkort.

Det finns ju nämligen inga andra "fördelar" med ett kreditkort framför de övriga - i det här sammanhanget.

Så om man inte utgår från att PTs policymakare är kompletta idi*ter som inte förstår skillnaden mellan de olika systemen så tycker jag att den här förklaringen är den enda som återstår.

Finns någon annan förklaring som är vettig så är jag naturligtvis beredd att anamma en sådan.

Du kanske kan visa mig var i vallöftet det står att man lovar högre status? (Som jag tycker är helt ovidkommande kan tilläggas.)

Och hur det hänger ihop med mindre status och brutet vallöfte?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske kan visa mig var i vallöftet det står att man lovar högre status? (Som jag tycker är helt ovidkommande kan tilläggas.)

Och hur det hänger ihop med mindre status och brutet vallöfte?

//Peo

Eftersom det inte står någonting om status i vallöftet så känns det lite onödigt att begära det. Speciellt som jag gav uttryck för något jag tror och tycker.

Ska jag begära av dig att du hittar någonstans där det explicit står att detta med status var eller korttyp var ovidkommande, bara för att du tycker så?

Det som stod på valaffischerna, och sades, vid upprepade tillfällen - är detta med kreditkort. Som alltså inte infrias. Därmed är det ett brutet vallöfte.

Vad sedan gäller ju detta med status och kreditkort - så är jag av samma åsikt som dig.. att det är oväsentligt för min statuskänsla om jag har kreditkort eller inte.

Men i Thailand så har jag upplevt att det inte är så. Speciellt på landsbygden i Isaan där jag träffat många som förknippar kreditkort med medel - och överklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det inte står någonting om status i vallöftet så känns det lite onödigt att begära det. Speciellt som jag gav uttryck för något jag tror och tycker.

Ska jag begära av dig att du hittar någonstans där det explicit står att detta med status var eller korttyp var ovidkommande, bara för att du tycker så?

Det som stod på valaffischerna, och sades, vid upprepade tillfällen - är detta med kreditkort. Som alltså inte infrias. Därmed är det ett brutet vallöfte.

Vad sedan gäller ju detta med status och kreditkort - så är jag av samma åsikt som dig.. att det är oväsentligt för min statuskänsla om jag har kreditkort eller inte.

Men i Thailand så har jag upplevt att det inte är så. Speciellt på landsbygden i Isaan där jag träffat många som förknippar kreditkort med medel - och överklass.

De jag har pratat med på landsbygden i Isaan var mycket mera bekymrade över att klara av att betala lånehajarna än av kreditkort.

Inser att vi inte är överens om vad vallöftet består utav, billiga lån eller kreditkort, så jag avslutar diskussionen från min sida.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...