Jump to content
IGNORERAD

Sviket löfte #? - Inga kreditkort till bönder


noBuzz

Recommended Posts

Det har med folkets vilja att göra, folket har valt att ha det styret som styr Thailand idag.

Alternativen till folkets vilja skulle kunna vara ett militärstyrt land eller ett land styrt av en marionett till militären som inte har folkets förtroende.

Och det skrämmer mig, är inte du orolig?

Det är en majoritet av de som röstat, som röstat fram denna regering. PT gick till val med ett stort antal populistiska löften. Dessa löften ifrågasattes redan under kampanj-tiden (dock höll sig Yingluck borta från alla debatter). Nu visar det sig att det är precis så illa som de som kritiserade dessa populistiska löften sade; nämligen att de inte kommer infrias. När så flagranta lögner avslöjas, ja då skall regeringen ha grov kritik. Hur du sedan blandar in militären och Burma i det, det får du nog behålla för dig själv. Det har inget med frågorna vi diskuterar att göra.

Om man vore kritisk skulle man kunna tro att du försöker lägga rökridå á la IL..men så illa är det väl inte? :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    33

  • noBuzz

    28

  • Peo61

    14

  • andersbangkok

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På vilket sätt då ?

3ggr fler av befolkningen ville att Yingluck skulle styra Thailand istället för Abhisit.

Har du inte läst den senaste rapporten som kom ut här om dan?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en majoritet av de som röstat, som röstat fram denna regering. PT gick till val med ett stort antal populistiska löften. Dessa löften ifrågasattes redan under kampanj-tiden (dock höll sig Yingluck borta från alla debatter). Nu visar det sig att det är precis så illa som de som kritiserade dessa populistiska löften sade; nämligen att de inte kommer infrias. När så flagranta lögner avslöjas, ja då skall regeringen ha grov kritik. Hur du sedan blandar in militären och Burma i det, det får du nog behålla för dig själv. Det har inget med frågorna vi diskuterar att göra.

Om man vore kritisk skulle man kunna tro att du försöker lägga rökridå á la IL..men så illa är det väl inte? :-)

Tydligen så har de outbildade Thaiarna inte samma åsikter som dig, men rösträtt har de, har du det?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så har de outbildade Thaiarna inte samma åsikter som dig, men rösträtt har de, har du det?

Nu halkade du av banan igen. Vad har detta med svikna vallöften att göra? På vilket sätt har Thailändarnas ("Thaiarna" är definitivt inte korrekt benämning på folket som bor i Thailand) utbildning med detta att göra? Menar du att bara röstberättigade i Thailand får ha en åsikt i frågan?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu halkade du av banan igen. Vad har detta med svikna vallöften att göra? På vilket sätt har Thailändarnas ("Thaiarna" är definitivt inte korrekt benämning på folket som bor i Thailand) utbildning med detta att göra? Menar du att bara röstberättigade i Thailand får ha en åsikt i frågan?

Jag menar att den senaste oppinionsundersökningen redan har gett svar på din fråga, eller vill du att man skall styra landet emot folkets vilja?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Eftersom vi människor har turen att ha ganska många hjänceller så behöver ni inte envisas med att bara använda en åt gången. :)

"The government has cancelled its plan to issue credit cards to farmers"

PS. Föressten.. alla är inte lika tröga som er och behöver därför inte vänta 4 år innan polletten trillar ner. :)

Som sagt, du står som den mest klart lysande stjärnan på MPR: Grattis till priset som årets mest korkade medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att den senaste oppinionsundersökningen redan har gett svar på din fråga, eller vill du att man skall styra landet emot folkets vilja?

Den senaste opinionsundersökningen har inget att göra med att jag tycker det är fördjävligt att så många vallöften bryts och att Yinglucks gäng är nickedockor. Läs gärna http://www.bangkokpost.com/news/local/259150/there-no-more-denying-who-runs-the-show

Jag tror att folk uppskattar att politiker håller vad dom lovar. Den senaste opinionsundersökningen visar att stödet är fortsatt högt. Låt oss se hur länge det varar.

Dessutom; tråkigt att du finner Thailändarna obildade. Jag har helt annan uppfattning men det kanske beror på var man rör sig, vad vet jag.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu halkade du av banan igen. Vad har detta med svikna vallöften att göra? På vilket sätt har Thailändarnas ("Thaiarna" är definitivt inte korrekt benämning på folket som bor i Thailand) utbildning med detta att göra? Menar du att bara röstberättigade i Thailand får ha en åsikt i frågan?

Kan du med hande på hjärtat säga att det parti du gett din röst i svenska valet uppfyllt alla löften dom gav i valrörelsen?..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du med hande på hjärtat säga att det parti du gett din röst i svenska valet uppfyllt alla löften dom gav i valrörelsen?..

Det är en avsevärd skillnad på att uppfylla alla vallöften och att bryta alla vallöften. Jag tycker det är helt galet att dom konstant bryter mot de vallöften dom gick till val på. Skall jag uppfatta din kommentar som att du tycker det är ok att dom gör det?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den senaste opinionsundersökningen har inget att göra med att jag tycker det är fördjävligt att så många vallöften bryts och att Yinglucks gäng är nickedockor. Läs gärna http://www.bangkokpo...o-runs-the-show

Jag tror att folk uppskattar att politiker håller vad dom lovar. Den senaste opinionsundersökningen visar att stödet är fortsatt högt. Låt oss se hur länge det varar.

Dessutom; tråkigt att du finner Thailändarna obildade. Jag har helt annan uppfattning men det kanske beror på var man rör sig, vad vet jag.

Det är ju precis det jag skrivit tidigare redan, låt den nya regeringen få tid att visa vad den går för innan vi hänger dem.

Så tagga ner och låt Thaifolkets vilja få lyda

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en avsevärd skillnad på att uppfylla alla vallöften och att bryta alla vallöften. Jag tycker det är helt galet att dom konstant bryter mot de vallöften dom gick till val på. Skall jag uppfatta din kommentar som att du tycker det är ok att dom gör det?

Du låter som en 6åring som fått en tillrättavisning av lekskolefröken efter att ha stulit spaden av en liten flicka.

Kan du inte bara acceptera valförlusten och lägga din energi på vad Abhisit gjorde för fel eftersom han inte har folkets förtroende?

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en avsevärd skillnad på att uppfylla alla vallöften och att bryta alla vallöften. Jag tycker det är helt galet att dom konstant bryter mot de vallöften dom gick till val på. Skall jag uppfatta din kommentar som att du tycker det är ok att dom gör det?

Ok,,så dom har nu brytit allt o inte bara kredikorten,,är det så jag ska uppfatta din inställning.

Vad beträffar mig som får man ha överseende med vissa brytna löften från politiker,,är väl vardagsmat som dom flesta numera borde va bekant med..

Ändrades av Rogigoal

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter som en 6åring som fått en tillrättavisning av lekskolefröken efter att ha stulit spaden av en liten flicka.

Kan du inte bara acceptera valförlusten och lägga din energi på vad Abhisit gjorde för fel eftersom han inte har folkets förtroende?

Jag lägger min energi på det jag finner viktigt, inte det du tycker.

I övrigt säger din haltande försök till liknelse mer om dig än något annat. Inte ens lite intressant, dessutom helt irrelevant. Läste du den på Aftonbladets seriesida?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lägger min energi på det jag finner viktigt, inte det du tycker.

I övrigt säger din haltande försök till liknelse mer om dig än något annat. Inte ens lite intressant, dessutom helt irrelevant. Läste du den på Aftonbladets seriesida?

Det känns ju bra att du finner Yinglucks förehavanden viktigare en Abhisits dito, välkommen in i gänget ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns ju bra att du finner Yinglucks förehavanden viktigare en Abhisits dito, välkommen in i gänget :wink:

Ja just nu är det viktigt att följa vad nickedockan tar sig för och inte tar sig för. Det är ju bra att även du gör det.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just nu är det viktigt att följa vad nickedockan tar sig för och inte tar sig för. Det är ju bra att även du gör det.

Jag blir ju inte förvånad att demokraterna har förlorat alla val de ställt upp i de senaste 20åren med den taktiken :D

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Experterna på MPR kanske ska vänta till slutet av mandatperioden innan dom snackar om svikna vallöften

Eftersom projektet är nedlagt helt och hållet så lär det inte hjälpa att vänta till mandatperioden är slut och hoppas att det skrotade projektet ska mirakulöst genomföras. Läser ingen igenom vad de kommenterar längre?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är inte Sverige.

Enligt Thailändsk konstitution är svikna vallöften en legitim orsak att upplösa parlamentet och utlysa nyval.

Detta beslutas i högsta domstolen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror minsann att vår lilla IL-wannabee Caveman har fått hybris och gör allt för att trumfa sin läromästare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom projektet är nedlagt helt och hållet så lär det inte hjälpa att vänta till mandatperioden är slut och hoppas att det skrotade projektet ska mirakulöst genomföras. Läser ingen igenom vad de kommenterar längre?

Jo, de läser. Men de fattar inte. Därför blir debatten lite "konstig". Ungefär som när man diskuterar med grundskoleelever. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

2 av MPRs största Appshit gurus på samma ställe. Hur känns det nu när han inte sitter vid makten längre?

,

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag måste säga att mer intet-sägande inlägg än de du skriver, det är svårt att hitta här. Hur vore det om du någon gång kom med något av värde. Att det enda du skriver om är hur fel andra tycker; det säger en hel del om dig och din intellektuella förmåga.om du förstår vad jag menar.

Prova att komma med någon form av egen åsikt; inte bara klanka ner på hur fel andra tycker. Det kan vara utvecklande för dig :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen har sparat in 1 000 000 000 bath på att stoppa vallöftet

Ubåtarna blir bara billigare och billigare

Proceeding with credit cards would have cost the government about Bt1 billion. This money should be spent on other assistance measures that will create bigger benefits, he said.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låter du som din polare SLU, kan du fler saker en att se i framtiden?

Nu förstog du nog inte texten igen. :)

Med "polletten trillar ner" avsåg jag självklart det jag skrev i meningen innan, alltså "has cancelled".

"Has" är ett engelskt ord som man använder när något redan skett. I det här fallet är det "cancelled" som skett.

"cancelled" betyder "avbrutit". Således har man alltså redan avbrutit något.

Och därmed behöver man inte se in i framtiden.

Bättre lycka med förståelsen av nästa mening du läser. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Jag måste säga att mer intet-sägande inlägg än de du skriver, det är svårt att hitta här. Hur vore det om du någon gång kom med något av värde. Att det enda du skriver om är hur fel andra tycker; det säger en hel del om dig och din intellektuella förmåga.om du förstår vad jag menar.

Prova att komma med någon form av egen åsikt; inte bara klanka ner på hur fel andra tycker. Det kan vara utvecklande för dig :-)

Lol, du och dina polare gör ju inget annat än klankar ner på andra.

Murvlar och annat löst folk som tror att dom vet allt o sen snackar skit om andra som inte håller med. Patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...