Jump to content
IGNORERAD

Olycklig i byn.


Jerker

Recommended Posts

Inga problem att flytta sig fram i tiden, problemet är ju att komma tillbaka.

T.ex när jag i lördags kväll intog middagen på flyget från Bryssel så svalde jag även ner en lagom dos Rohypnol.

Det sista jag tänkte på var att det skulle bli skönt att komma hem.

TA MIG FAN tror du inte det var exakt vad som hände. Jag landade och mådde bra som vanligt.

Senare på söndagskvällen tog jag återigen en lämplig dos Rohypnol ((( då jag jobbar uppemot 100 timmar i veckan

tar det lite tid att varva ner))) och försökte förflytta mig till landningen i Bangkok. Detta för att TJÄNA en dag, kan jag

göra så varje dag behöver jag aldrig jobba 100 timmar i VECKAN igen. Dock gick det inte att förflytta sig TILLBAKA i

tiden. Jag ska förklara detta för nästa sjöingenjör jag träffar och se hur knäpp han tror jag är :-)

/ SatanG

Skojar du lr?Rohypnol räknas idag som narkotika,testa kaffe istället

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    34

  • andrejsdenruskige

    31

  • janne_h

    29

  • Peo61

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det här var nog den tramsigaste och dummaste tråd jag läst på länge, det är nästan BTT-stuk på den. Nästan inga inlägg handlade om varför man ev var olycklig i byn och vad är det då för mening att skriva.

Om man inte gillar byar åker man väl inte dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch va fan., Rulla sig en jävel lägger sig i hängmattan bland flugorna och drar på denna låt så kan man ju inte vara olycklig trots att man är i byn ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var nog den tramsigaste och dummaste tråd jag läst på länge, det är nästan BTT-stuk på den. Nästan inga inlägg handlade om varför man ev var olycklig i byn och vad är det då för mening att skriva.

Om man inte gillar byar åker man väl inte dit?

Har du varit i Issan?Åka dit?Man har inget val

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit i Issan?Åka dit?Man har inget val

Hellre olycklig i byn,än olycklig i Sverige.

ps.Gråter hellre i en Ferrari än i en Saab

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du lr?Rohypnol räknas idag som narkotika,testa kaffe istället

Vi är nog lite olika här, jag somnar inte så bra med kaffe.

Varför skulle jag skoja om Rohypnol, tillsammans med Bose quietcomfort 15 så är det bara att vinka gonatt till

medpassagerarna innan John Blund kommer på besök. Utmärkt på långflygningar.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vi är nog lite olika här, jag somnar inte så bra med kaffe.

Varför skulle jag skoja om Rohypnol, tillsammans med Bose quietcomfort 15 så är det bara att vinka gonatt till

medpassagerarna innan John Blund kommer på besök. Utmärkt på långflygningar.

/ SatanG

Vafan! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

olycklig och olycklig i byn visst känner jag en stor tristess och frustation av att vara i byn och det har ju en självklar förklaring i att först och främst jag kan inte föra en normal disskution med folket pga språket och att det finns ingen sysselsättning där som jag är intresserad av. . Jag är ej intresserad av lantbruk , sork och ormjakt ej heller av uppfödning av diverse boskap. Tycker inte om att jag måste vara social när jag inte vill. tycker inte om att gå och lägga mig tidigt och dessutom bara för att alla andra gör det. Har suttit uppe i hängmattan många nätter och ölat för mig själv o drömmer mig nån annanstans. och när jag väl somnat så vaknar man av hundar, tuppar och till slut av människor okristligt tidigt för min smak. Och man har helt enkelt inte nåt val och jag som älskar att sköta mig själv. Nä fan ta trisstesen i byn . Jag har inget emot människorna i byn men för mig blir det ohållbart thats it och jag har testad så pass många gånger nu att jag vet att jag inte kommer att ändra åsikt.

Och ni som säger bara att lära dig thai då säger jag lättare sagt än gjort. Jag har bara träffat en handfull personer under snart 25 år som kan prata bra thai. Och jag kommer tyvärr aldrig bli en av dom . Om ingen ger mig en gratis 2-3 års thaikurs och ger mig också ledigt från jobb och familj så jag hinner detta .

Iofs svårare utan thaikunskaper och om man bara är på visit och inte bor där,

men ni, som inte kommer på något annat än att sitta på verandan och dricka öl, inte konstigt om ni tycker det är tråkigt i byn

MEN det visar ju mer på ER EGEN OFÖRMÅGA att sysselsätta er.

Som jag skrivit i annan tråd så kan man ju ordna MASSOR att göra. T ex blivande frun (?) gillar spela gitarr, kanot/båt, Internet, sporta (t ex tennis), spela dataspel...

"Svärfar" gillar så mycket att sjunga att han skaffat egen karaokeutrustning :)

Hej Jan, se upp med blodtrycket där. Om du läser mina inlägg så borde du se att jag endast hävdat 2 saker:

1. Att som inflyttad lära sig tala thai innebär inte per automatik att man kan ha meningsfulla samtal med thai. Låt oss säga att detta är huvudtesen.

2. Thailändska tonåringar är omogna, okunniga och allmänt ovetande. Just nu obekräftade rön föreslår att låg IQ kan vara en bidragande orsak, andra faktorer kan vara utbildningssystemet, klass samhällets påverkan, politisk ovilja att utjämna kunskaps- och inkomstklyftor.

Låt mig ge ett par exempel på vanliga samtalsämnen där de samtalande förväntas kunna ge insiktsfulla åsikter och kommentarer:

Världspolitik

Migrations- och flyktingpolitik

Lagar och förordningar

Skatter och avgifter

Korruption och brottslighet

Ekonomi och samhällsutveckling

Infrastruktur

Teknik & innovation

Dessa är enligt min mening normala samtalsämnen när goda vänner träffas, i Sverige eller Thailand eller var som helst. I mitt fall har jag inga som helst problem att samtala med andra expats om dessa och andra ämnen.

Min poäng är att man inte kan förvänta sig att de thailändska bekanta kan ersätta dina normala samtalsbehov, inte pga språk utam pga ovetande, okunskap och ointresse.

Iofs gillar jag sådana samtalsämnen, men de är ju knappast medelålders "Svenssons" favoritämnen heller, och väl ännu mindre svenska tonårs-Svensson.

Inte de två första ämnena, men de andra, har jag pratat mycket om med bl a "Exet" och "Frun", vilka båda är farmardöttrar, men utbildade sådana.

(Korruption vet de säkert mycket om, men dylika ämnen är känsliga (förlora ansiktet, och Thailands ära) så de brukar inte vilja prata mycket om dem.)

(Till solwalker)

Du har dålig fantasi nu, finns ju hur mycket intressant som helst att lyssna på. Prata med en soldat om hans verkliga upplevelser och känslor från krig, en jämnårig gammal gumma om hur livet fungerade när hon var barn (rena stenåldern oftast), en ung tjejs syn på sex, sin sexdebut och thailändska killar (jodå, finns de som är väldigt öppenhjärtlig om sånt som vi tycker är tabu), om när gubbarna tjuvjagade elefanter och tigrar i sin ungdom och hur och varför viltet försvunnit sedan dess. Är man genuint intresserad av en annan människa så leder samtalet förr eller senare in på något mycket givande som man aldrig ens i fantasin kunnat tänka sig.

Just det.

Dessutom har jag frågat olika thai om allt möjligt. (T ex byggnationer, hur det är i trakterna med malaria och rabieshundar, lokala polisen, MamaPapaföretag, lokal sjukvårdskapacitet, nivån på vissa thaipriser...) Och en del har jag frågat flera olika thai om, så kan det märkas om de inte vet och bara dragit till med något eller sagt fel av någon annan orsak. Så man behöver inte ha varit där för att ha en del "insiderinfo" :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN det visar ju mer på ER EGEN OFÖRMÅGA att sysselsätta er.

Som jag skrivit i annan tråd så kan man ju ordna MASSOR att göra. T ex blivande frun (?) gillar spela gitarr, kanot/båt, Internet, sporta (t ex tennis), spela dataspel...

"Svärfar" gillar så mycket att sjunga att han skaffat egen karaokeutrustning :)

:)

Fan du är ju en aktivitetsmaster,,priceless :14: ...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Iofs svårare utan thaikunskaper och om man bara är på visit och inte bor där,

men ni, som inte kommer på något annat än att sitta på verandan och dricka öl, inte konstigt om ni tycker det är tråkigt i byn

MEN det visar ju mer på ER EGEN OFÖRMÅGA att sysselsätta er.

Som jag skrivit i annan tråd så kan man ju ordna MASSOR att göra. T ex blivande frun (?) gillar spela gitarr, kanot/båt, Internet, sporta (t ex tennis), spela dataspel...

"Svärfar" gillar så mycket att sjunga att han skaffat egen karaokeutrustning :)

Iofs gillar jag sådana samtalsämnen, men de är ju knappast medelålders "Svenssons" favoritämnen heller, och väl ännu mindre svenska tonårs-Svensson.

Inte de två första ämnena, men de andra, har jag pratat mycket om med bl a "Exet" och "Frun", vilka båda är farmardöttrar, men utbildade sådana.

(Korruption vet de säkert mycket om, men dylika ämnen är känsliga (förlora ansiktet, och Thailands ära) så de brukar inte vilja prata mycket om dem.)

Just det.

Dessutom har jag frågat olika thai om allt möjligt. (T ex byggnationer, hur det är i trakterna med malaria och rabieshundar, lokala polisen, MamaPapaföretag, lokal sjukvårdskapacitet, nivån på vissa thaipriser...) Och en del har jag frågat flera olika thai om, så kan det märkas om de inte vet och bara dragit till med något eller sagt fel av någon annan orsak. Så man behöver inte ha varit där för att ha en del "insiderinfo" :)

Orkar inte läsa ditt inlägg. Jag vet en sak till 100%, Du kan inget och vet inget om Thailand.. och framför allt så har du ingen erfarenhet av Thailand. Bara för att du sitter och chatta med nån dam i Thailand som förmodligen tycker att du är ett keso gör inte att du förstår nåt av Thailand. Oavsett om du kan prata med katter så kan du inte prata thailändska och än mindre begripa kulturen eller hur det fungerar i Thailand. Jag är ingen expert kommer nog aldrig bli det.. jag är gift med en underbar kvinna från Thailand och jag har vistats i Isaan och storstäderna lite grand.. men jag fattar fortfarande inte ett skit hur dom tänker och det vardagliga spelet. Men och andra sidan kan jag inte prata med katter heller. :)

Bara för att du inte ska tjata sönder om alkoholister.. men ikväll är kag gräsänkling då jag skjutsade frugan och en väninna till en fest.

Tjåck dii! Mjauu mjaaa! :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Gällande IQ-tester, så verkar en del av testutformarna inte ha vidare högt IQ :)En del tester mäter ju INTE förmågan att tänka ut saker, utan mäter bara kunskap!!!

Då är det ingen IQ-test, utan det är ett kunnskapstest.

Har du inte förstått skilnaden så avråder jag dig ifrån att göra något av testerna. Besvikelsen fåor din del kan bli enorm.

Det var ju just det jag invände EMOT. Hur är det med IQ:t? :)

Skitsnackspost som vanligt...

Ditt inlägg var rätt långt och jag förstår nog inte riktigt vad du vill få sagt men just din förmåga att kunna förflytta dig i tiden, gärna i kombination med egenskapen att kunna prata med katter, öppnar ju upp för oanade möjligheter om du nu skulle vara olycklig i byn. Man skulle ju kunna tänka sig att du och katten satt i köket och sedan förflyttade er till vardagsrummet och sedan kan ni hålla på och resa fram och tillbaka mellan dessa två rum och tider och eventuellt spela fyrmanswhist (heter det så om två av spelarna är katter?), alltså om det blir riktigt tråkigt i byn vill säga.

Forskningsämnena var exempel på att "ölargänget" inte är intresserade av mycket annat än öl, och att snacka skit. Bara om de ämnena har de skrivit säkert över 40 skitsnacksposter... Håller du på och ansluter till dem? :)

Inga problem att flytta sig fram i tiden, problemet är ju att komma tillbaka.

T.ex när jag i lördags kväll intog middagen på flyget från Bryssel så svalde jag även ner en lagom dos Rohypnol.

Det sista jag tänkte på var att det skulle bli skönt att komma hem.

TA MIG FAN tror du inte det var exakt vad som hände. Jag landade och mådde bra som vanligt.

Senare på söndagskvällen tog jag återigen en lämplig dos Rohypnol ((( då jag jobbar uppemot 100 timmar i veckan

tar det lite tid att varva ner))) och försökte förflytta mig till landningen i Bangkok. Detta för att TJÄNA en dag, kan jag

göra så varje dag behöver jag aldrig jobba 100 timmar i VECKAN igen. Dock gick det inte att förflytta sig TILLBAKA i

tiden. Jag ska förklara detta för nästa sjöingenjör jag träffar och se hur knäpp han tror jag är :-)

/ SatanG

Det finns inga sådana doser Rohypnol annat än noll :)

I inlägg igår nämnde jag ett mycket bättre sätt (och jag har beskrivit det utförligare förrut). Grundträningsdelen i mentalträningen, som bl a elitidrittare använder går också att använda just till ditt problem. Det BÅDE:

/lugnar snabbt

/mindre stress ger bättre effektivitet

/och de mindre anspänningarna minskar dessutom sömnbehovet, så man kan hinna med mycket mer roligt :)

(I början tar träningen 20 - 30 minuter per dag, men den tiden tjänar man in snabbt på tidsbesparingar. Efter att man har gjort grundträningen har man lärt sig att nå även djup avslappning på bara några minuter. Det går även att "stänga av" störande ljud ganska bra om man vill sova även om man är känslig för sådant annars.)

Hellre olycklig i byn,än olycklig i Sverige.

ps.Gråter hellre i en Ferrari än i en Saab

Hellre inte olycklig alls :)

Det finns mycket roligt/intressant, som man kan göra både i svenska skogen och i en thaiby.

Tjena!

När du säger att du bara citat:

Själv testade jag nästan bara "att förflytta sig fram och tillbaka i tiden" d v s titta in i framtiden:slut citat.

Har själv lite problem med spik till dagens V75...har du möjlighet att kolla in hur det gick i lopp V75-6 senare idag

behöver lite hjälp till miljonerna idag.

Hör av dej :thumbsup:

Det där har jag gått igenom detaljerat i någon tidigare tråd.

Vet inte varför, men böckerna säger att det inte ska fungera för egen vinnings skull, och då jag testat verkar det stämma. (=Det gick bra då jag inte lämnade in, men ungefär jämnt upp då jag lämnade in.) Dessutom finns problemet att i alla fall min "tidsvandring", då det gäller sådant som händer flera gånger, så såg jag inte vilken dag det gällde, det kunde lika gärna vara nästa månads :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Fan du är ju en aktivitetsmaster,,priceless :14: ...

Ja, hur kunde du veta det? :)

(((Innan jag flyttade hit arrangerade jag bl a 2 SM-tävlingar, och varje år en stor ungdomsturnering.)))

MEN det du svarade på har den thaifamiljen gjort SJÄLVA.

Så vadå "priceless"?...

Orkar inte läsa ditt inlägg. Jag vet en sak till 100%, Du kan inget och vet inget om Thailand.. och framför allt så har du ingen erfarenhet av Thailand. Bara för att du sitter och chatta med nån dam i Thailand som förmodligen tycker att du är ett keso gör inte att du förstår nåt av Thailand. Oavsett om du kan prata med katter så kan du inte prata thailändska och än mindre begripa kulturen eller hur det fungerar i Thailand. Jag är ingen expert kommer nog aldrig bli det.. jag är gift med en underbar kvinna från Thailand och jag har vistats i Isaan och storstäderna lite grand..[size=5] [/size][size=5]men jag fattar fortfarande inte ett skit hur dom tänker och det vardagliga spelet.[/size] Men och andra sidan kan jag inte prata med katter heller. :)

Bara för att du inte ska tjata sönder om alkoholister.. men ikväll är kag gräsänkling då jag skjutsade frugan och en väninna till en fest.

Tjåck dii! Mjauu mjaaa! :wink:

Eftersom du själv säger att du inte vet - Hur vet du då om jag har rätt eller fel?... :)

För femtioelfte gången - Jag chattar inte med EN thai, jag kommunicerar med GANSKA MÅNGA olika thai, inklusive en, som startade för hon ville BYTA info om hur vi tänker :) eftersom hon är gift med en skandinav. Dessutom har jag jobbat med flera thai. En del av dem har inget intresse av att försöka lura mig, och dessutom har jag ibland frågat flera, som inte känner varandra, om samma sak, för att se om de svarar liknande. Och eftersom de flesta av dem inte känner varandra, så kan jag fråga andra av dem då jag tycker något är underligt... Så jag kanske har begripit en del mer än ni, som säger motsatsen :) - UTAN att precicera vad jag skulle ha fel om - och jag har definitivt fått en hel det sakuppgifter från dem t ex om MamaPapaföretag och husbyggen. Och att det FINNS mycket man kan göra i thaibyar... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs svårare utan thaikunskaper och om man bara är på visit och inte bor där,

men ni, som inte kommer på något annat än att sitta på verandan och dricka öl, inte konstigt om ni tycker det är tråkigt i byn

MEN det visar ju mer på ER EGEN OFÖRMÅGA att sysselsätta er.

Som jag skrivit i annan tråd så kan man ju ordna MASSOR att göra. T ex blivande frun (?) gillar spela gitarr, kanot/båt, Internet, sporta (t ex tennis), spela dataspel...

"Svärfar" gillar så mycket att sjunga att han skaffat egen karaokeutrustning :)

Iofs gillar jag sådana samtalsämnen, men de är ju knappast medelålders "Svenssons" favoritämnen heller, och väl ännu mindre svenska tonårs-Svensson.

Inte de två första ämnena, men de andra, har jag pratat mycket om med bl a "Exet" och "Frun", vilka båda är farmardöttrar, men utbildade sådana.

(Korruption vet de säkert mycket om, men dylika ämnen är känsliga (förlora ansiktet, och Thailands ära) så de brukar inte vilja prata mycket om dem.)

Just det.

Dessutom har jag frågat olika thai om allt möjligt. (T ex byggnationer, hur det är i trakterna med malaria och rabieshundar, lokala polisen, MamaPapaföretag, lokal sjukvårdskapacitet, nivån på vissa thaipriser...)[size=5] Och en del har jag frågat flera olika thai om, så kan det märkas om de inte vet och bara dragit till med något eller sagt fel av någon annan orsak. Så man behöver inte ha varit där för att ha en del "insiderinfo" :)[/size]

[size=5]

[/size]

Va? Du menar väl inte allvar?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hur kunde du veta det? :)

(((Innan jag flyttade hit arrangerade jag bl a 2 SM-tävlingar, och varje år en stor ungdomsturnering.)))

MEN det du svarade på har den thaifamiljen gjort SJÄLVA.

Så vadå "priceless"?...

Eftersom du själv säger att du inte vet - Hur vet du då om jag har rätt eller fel?... :)

För femtioelfte gången - Jag chattar inte med EN thai, jag kommunicerar med GANSKA MÅNGA olika thai, inklusive en, som startade för hon ville BYTA info om hur vi tänker :) eftersom hon är gift med en skandinav. Dessutom har jag jobbat med flera thai. En del av dem har inget intresse av att försöka lura mig, och dessutom har jag ibland frågat flera, som inte känner varandra, om samma sak, för att se om de svarar liknande. Och eftersom de flesta av dem inte känner varandra, så kan jag fråga andra av dem då jag tycker något är underligt... Så jag kanske har begripit en del mer än ni, som säger motsatsen :) - UTAN att precicera vad jag skulle ha fel om - och jag har definitivt fått en hel det sakuppgifter från dem t ex om MamaPapaföretag och husbyggen. Och att det FINNS mycket man kan göra i thaibyar... :)

Hej Sek Losos Uncle :)

Jag vill icke förringa dina kunskaper om Thailand du skaffat dig via internet, men som jag skrev i en tidigare tråd:

Hej smile.gif

Ja, hur mycket kan du egentligen om Thailand efter dina “semesterresor” till Thailand? Nu menar jag inte att ha kunskapen om hur många invånare landet har, vad den största floden heter och hur många som bor i Bangkok. Vad jag åsyftar är socialt vetande till exempel om hur Thailändare tänker, hur Thailändare agerar i olika situationer och hur du skall uppföra dig för att bli socialt accepterad både på fritid och i jobbet.

Själv har jag arbetat och levt i Asien nu i snart tio år, och kommer mycket väl ihåg att man trodde att man kunde det mesta om Japan efter arbetat och bott där i ett år, dock efter två år i Japan så insåg man man inte visste så mycket efter ett år, och efter tre år så insåg man att man inte kunde “ett skit” efter ett år boende och arbetande i Japan. Notera att vi umgicks till 99% med Japaner under dom fyra åren, och vi var således ej “isolerade” i något “Svenskt mini-samhälle” mitt i Tokyo.

Inom mitt tidigare jobb i Japan så hade vi väldigt mycket besökare till Japan åt jobbets vägnar, och det var mer än en gång man tog sig för pannan när man fick höra om vad dom hade berättat väl hemma i Sverige, om hur Japaner tänkte, agerade och vilka produkter dom ville ha. Och i ett par fall så tog företaget strategiskt felaktiga beslut på grund av personer som “efter en vecka i Japan visste allt om Japan”.

Innan flytten till Thailand 2010 så hade man själv besökt landet både privat och i jobbet cirka hundra gånger under 26 års tid och tyckte att man hade hyfsad koll på Thailand (och dessutom gift med Thai), med facit i hand nu efter snart ett och halvt år arbetande och boende i Bangkok, så kommer påminnelsen om Japan tiden tillbaks.

Man inser att man som turist och veckobesökare i jobbet egentligen inte “visste ett skit om Thailand innan”, och det går inte en vecka utan att få en “Ahaa... jaså, är det så” upplevelse. Så frågan är, hur man kommer sitta och tänka tillbaks efter säg tre till fyra år som arbetande och boende i Thailand? Inser man också här att man inte “kunde ett skit om Thailand efter ett, två år”, om ni frågar mig så kan jag svara “Ja, jag kunde inte ett skit om Thailand efter ett till två års arbetande och boende där”.

Så hur är det med just dina kunskaper om Thailand? Är du ett proffs på Thailand? Eller en gröngöling?

Ha en bra dag! :wai:

Jag hävdar bestämmt och fast att det tar många år innnan man är "fulllärd" om en kultur som skiljer såpass mycket från den Svenska. Både i Japan och Thailand bor, umgås och arbetar jag den lokala befolkningen till 95% och 5% med faranger.

Så min slutsats är att jag är förmodligen:

1. Totalt asocial oanpassningsbar person.

2. Väldigt lågt IQ.

3. Umgås för mycket med "öldrickar gänget" dvs 5% av tiden, borde vara 0%.

4. Helt dum i huvudet.

Detta är baserat på dina påstående.

Ha en bra dag och lycka till med verkligheten.

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre olycklig i byn,än olycklig i Sverige.

ps.Gråter hellre i en Ferrari än i en Saab

Jag hade mycket hellre bott kvar i Sverige än att bosätta mig i byn!

Jag skulle hellre jämföra livet i byn med en Trabant, det är ju en bil, men knappt...

När jag så småningom tar pension så skall jag försöka leva livet, inte bara överleva!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det var ju just det jag invände EMOT. Hur är det med IQ:t? :)

Skitsnackspost som vanligt...

Sakfel herr SLU!

Du skrev att det var ett dåligt IQ test för att frågorna var västerländska.

Då ska herren ha klart för sig att det inte var ett IQ test. Så du hade nog missförstått det hela.

Det var ett kunskapstest, men du trodde att det var ett IQ test.

Därmed hade du fel för andra gången i livet. Så jag gratulerar dig till dina två fel du gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit i Issan?Åka dit?Man har inget val

Hej,

Så länge man lever och är frisk kan man välja!

Sen att vissa inte vågar stå upp för sina val är en helt annan sak.

TPP

Ändrades av tompengpung

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore intressant att få rapport från någon som bor permanent i en by någonstans i Thailand.

Någon i skarpt läge som lever bonnläpp

Inte någon som har en romantiserad bild av byn 3 månader om året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hej Sek Losos Uncle :)

Jag vill icke förringa dina kunskaper om Thailand du skaffat dig via internet, men som jag skrev i en tidigare tråd:

Hej smile.gif

Ja, hur mycket kan du egentligen om Thailand efter dina “semesterresor” till Thailand? Nu menar jag inte att ha kunskapen om hur många invånare landet har, vad den största floden heter och hur många som bor i Bangkok. Vad jag åsyftar är socialt vetande till exempel om hur Thailändare tänker, hur Thailändare agerar i olika situationer och hur du skall uppföra dig för att bli socialt accepterad både på fritid och i jobbet.

-cut-

"Via Internet" kan missförstås. Nästan allt är från kommunikation med thailändare och INTE från googling, som "ölargänget" har påstått en massa gånger.

F ö räknar jag INTE dig till "ölargänget", eftersom du brukar skriva sakligt och inte en massa skitsnack, som de brukar göra.

(Men jag hävdar fortfarande att du har fel om att det finns en fungerande begagnat-bil-marknad :) eftersom en alldeles för stor del sker genom bilhandlare.)

Om den blå texten från andra tråden var riktad till mig, så är det normalt INTE sådan info, som jag skaffat,

utan info om sådant som "bylivet", byggnation, olika sätt att tänka...

[/size]

Va? Du menar väl inte allvar?

Menar du att mina thaivänner, som ALDRIG haft kontakt med varandra, ändå skulle ha lyckats "snacka ihop sig" för att kunna säga lika till mig, för att vilseleda mig?... :)

Jag hade mycket hellre bott kvar i Sverige än att bosätta mig i byn!

Jag skulle hellre jämföra livet i byn med en Trabant, det är ju en bil, men knappt...

När jag så småningom tar pension så skall jag försöka leva livet, inte bara överleva!

Iofs följer de inte Svensk Byggnorm :) men en del bythai har ju hyffsat modern utrustning. "Exet" har t o m en pryl, som jag inte har själv :) (=Microvågsugn.) Det hushållet har bil, motorcykel, tvättmaskin, tv, dator, Internet både via kabel och mobilt...

Själv tänker jag f ö bosätta mig en bit utanför byn, tillräckligt långt ifrån för att slippa att bli väckt av tuppar och hundar. Utformningen på egna huset finns ju möjlighet att bestämma själv.

Har du inte sett min lista på en massa saker, som man kan göra om man bor på landet? Det är definitivt INTE bara frågan om överlevnad, TVÄRT OM har jag LÄMNAT storstadslivet, eftersom om man bor på landet kan man göra mycket som man INTE kan göra om man bor i stan. Och om man saknar något på landet, så är det ju bara att åka till stan och göra det, och åka hem igen sedan :)

Sakfel herr SLU!

Du skrev att det var ett dåligt IQ test för att frågorna var västerländska.

Då ska herren ha klart för sig att det inte var ett IQ test. Så du hade nog missförstått det hela.

Det var ett kunskapstest, men du trodde att det var ett IQ test.

Därmed hade du fel för andra gången i livet. Så jag gratulerar dig till dina två fel du gjort!

Upplysningsvis finns det kulturella skillnader också, och textfrågor måste ju handla om något... :)

Det var TESTARNA, som klassade testet med frågor som "Är New York USA:s huvudstad?" som IQ-test, och JAG INVÄNDE mot det...

Sakfel OCH fortsatt skitsnack herr andrejs... :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha följt SLU på mer än ett forum, så är alla mina argument att SLU bara en missförstådd individ, och icke komplett galen person som bortblåsta / HM :buba:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Via Internet" kan missförstås. Nästan allt är från kommunikation med thailändare och INTE från googling, som "ölargänget" har påstått en massa gånger.

F ö räknar jag INTE dig till "ölargänget", eftersom du brukar skriva sakligt och inte en massa skitsnack, som de brukar göra.

(Men jag hävdar fortfarande att du har fel om att det finns en fungerande begagnat-bil-marknad :) eftersom en alldeles för stor del sker genom bilhandlare.)

Hej Sek Losos uncle :)

Japp, jag vet..

http://www.thaisecondhand.com/

Men dom flesta på jobbet har köpt begangnad bil privat, och jag har vid ett flertal tillfällen blivit erbjuden att köpa bil från privat personer.

Tror det beror lite på hur väl insatt man är i hur det fungerar i Thailand ;) Nej, nu skall jag inte vara elak.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

F ö räknar jag INTE dig till "ölargänget", eftersom du brukar skriva sakligt och inte en massa skitsnack, som de brukar göra.

(Men jag hävdar fortfarande att du har fel om att det finns en fungerande begagnat-bil-marknad :) eftersom en alldeles för stor del sker genom bilhandlare.)

Här har jag gjort en Marjasin

Det var TESTARNA, som klassade testet med frågor som "Är New York USA:s huvudstad?" som IQ-test, och JAG INVÄNDE mot det...

Sakfel OCH fortsatt skitsnack herr andrejs... :D

Nu kommer du med ytterligare sakfel.

Du påstår att begagnat marknaden inte fungerar. Det gör den visst, dock inte på ett likadant sätt som i ditt kvarter. Där har du också en skillnad mellan Sverige och Thailand. Och har du så kraftiga skygglappar på dig när du ska upplysa oss om din thai-kunskap så kommer det att skita sig totalt OM du någonsin flyttar till Thailand. Det enda alternativet för att det ska gå bra är att du öppnar ditt sinne och kanske använder det förstånd du har.

Sedan över till ditt citat av mitt inlägg.

Det finns två alternativ om detta IQ-test som du har sett eller kanske t.o.m tre.

Alternativ 1. DU har flummat och blandat ihop allt. Du förstod inte att det kanske var ett IQ-test och ett kunskapstest. Men du tror att du aldrig felar och därför är dina vanföreställningar sanna.fast bara uppe i ditt eget huvud, alla andra ser verkligheten.

Alternativ 2. Eftersom du tydligen sett frågor så har dom kallat det IQ-test och gjort lätta frågor så att du kunde känna dig stolt över hur smart du var.

Alternativ 3. Du kanske drog en riktig IQ-test och fick "major fail" och nu är du sur och hävdar att alla test är utav fel uppbyggnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Efter att ha följt SLU på mer än ett forum, så är alla mina argument att SLU bara en missförstådd individ, och icke komplett galen person som bortblåsta / HM :buba:

Jag är van att bli idi*tförklarad IRL - till de ser resultaten :)

(T ex gällande möjliga mål för föreningar, och att det var en IT-bubbla, som skulle spricka, vilket jag bl a sa till VD för ett IT-investmentbolag ett halvår innan det rasade.)

Och att personer typ "ölargänget" gör det extra ofta är inget konstigt, för de fattar ju inte ens att det är korkat att supa... :)

Hej Sek Losos uncle :)

Japp, jag vet..

http://www.thaisecondhand.com/

Men dom flesta på jobbet har köpt begangnad bil privat, och jag har vid ett flertal tillfällen blivit erbjuden att köpa bil från privat personer.

Tror det beror lite på hur väl insatt man är i hur det fungerar i Thailand :wink: Nej, nu skall jag inte vara elak.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

I den debatten skrev JAG ju exempel på var man KAN hitta privata begagnade bilar. T o m en av de "rutinerade rävarna" frågade var man kan hitta sådana, vilket väl visar på att den inte fungerar särskilt bra? :).

Men privatdelen är alldeles för lite, så det finns INTE vad jag räknar som en fungerande begagnatmarknad, vilket de alldeles för höga priserna är tecken på... :)

Nu kommer du med ytterligare sakfel.

Du påstår att begagnat marknaden inte fungerar. Det gör den visst, dock inte på ett likadant sätt som i ditt kvarter. Där har du också en skillnad mellan Sverige och Thailand. Och har du så kraftiga skygglappar på dig när du ska upplysa oss om din thai-kunskap så kommer det att skita sig totalt OM du någonsin flyttar till Thailand. Det enda alternativet för att det ska gå bra är att du öppnar ditt sinne och kanske använder det förstånd du har.

Sedan över till ditt citat av mitt inlägg.

Det finns två alternativ om detta IQ-test som du har sett eller kanske t.o.m tre.

Alternativ 1. DU har flummat och blandat ihop allt. Du förstod inte att det kanske var ett IQ-test och ett kunskapstest. Men du tror att du aldrig felar och därför är dina vanföreställningar sanna.fast bara uppe i ditt eget huvud, alla andra ser verkligheten.

Alternativ 2. Eftersom du tydligen sett frågor så har dom kallat det IQ-test och gjort lätta frågor så att du kunde känna dig stolt över hur smart du var.

Alternativ 3. Du kanske drog en riktig IQ-test och fick "major fail" och nu är du sur och hävdar att alla test är utav fel uppbyggnad.

Boken där testet stod hette något med "IQ-tester"...

Tjäna skitsnackarexperten :D Alla vettiga, som läst tillräckligt i tidigare trådar, vet att mitt IQ är betydligt högre än medel, t ex hur klarade jag annars i ungdomen att läsa in Företagsekonomi på 18 TIMMAR och tentade sedan direkt utan någon lärarundervisning, medan det normala är att ha det som huvudämne i tre ÅR... Så jag bryr mig inte om att skriva ett "Mini-CV" för att visa vilket enormt skitsnack från dig :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag är van att bli idi*tförklarad IRL - till de ser resultaten :)

(T ex gällande möjliga mål för föreningar, och att det var en IT-bubbla, som skulle spricka, vilket jag bl a sa till VD för ett IT-investmentbolag ett halvår innan det rasade.)

Och att personer typ "ölargänget" gör det extra ofta är inget konstigt, för de fattar ju inte ens att det är korkat att supa... :)

I den debatten skrev JAG ju exempel på var man KAN hitta privata begagnade bilar. T o m en av de "rutinerade rävarna" frågade var man kan hitta sådana, vilket väl visar på att den inte fungerar särskilt bra? :).

Men privatdelen är alldeles för lite, så det finns INTE vad jag räknar som en fungerande begagnatmarknad, vilket de alldeles för höga priserna är tecken på... :)

Boken där testet stod hette något med "IQ-tester"...

Tjäna skitsnackarexperten :D Alla vettiga, som läst tillräckligt i tidigare trådar, vet att mitt IQ är betydligt högre än medel, t ex hur klarade jag annars i ungdomen att läsa in Företagsekonomi på 18 TIMMAR och tentade sedan direkt utan någon lärarundervisning, medan det normala är att ha det som huvudämne i tre ÅR... Så jag bryr mig inte om att skriva ett "Mini-CV" för att visa vilket enormt skitsnack från dig :)

GÄSP!

Varför är du då så misslyckad som person?

Jag tycker också att du kan skippa CV-delen. Den dyker ändå upp i var och var annat inlägg och är totalt utan substans.

Du har ingen nytta av dina prestationer idag och har säkert aldrig haft någon nytta av dom någonsin.

Konstigt att det bara är du på detta forum som viftar med sitt CV direkt när det blir ett uteblivet ryggdunk. Nästan lite som att köra med "min pappa är polis".

Ännu har du inte övertygat många om din förträfflighet på detta forum. Är det därför du strävar efter komma dig till Thailand så att du ska kunna imponera på Noi som jobbar på risfältet?

Att försöka imponera på Noi i baren går nog inte, hon har träffat folk som är ljusår smartare än dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...