amja Inlagd September 29, 2011 Dela Inlagd September 29, 2011 Har sett en massa bilder därifrån och är jättesugen, men hur fungerar det med utrustningen? Finns det att hyra? Lite jobbigt att släpa på flyget. Mvh AMJA "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 29, 2011 Dela Inlagd September 29, 2011 Det finns att hyra/låna http://www.fishthailand.co.uk/bungsamran_lake.html “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Budon Inlagd Oktober 2, 2011 Dela Inlagd Oktober 2, 2011 Hej amja, ja jag har varit där 2 gånger, riktigt grymt fiske. Ja du kan hyra utrustning där eller ta med dig egen om du vill, kom ihåg att det krävs ordentliga grejor för det är grov fisk. Om du hyr utrustning där och fiskar hela dagen så brukar linorna bli utmattade, dom kör med nylon lina, men det märker du snart om linan börjar att gå av titt som tätt gå då till reseptionen och but spö. Sen kör dom med haspelrullar, baitrunners, kolla då när du får ditt spö så att du kan byta sida med veven ifall det inte skulle passa dej, dom har en hel del rullar som inte går att flytta veven på. Sen köper du bete där, bait eller mäsk som jag kallar det, en blandning bestående av mest bröd och en massa hemligheter. Hyr en bra fiske guid som hjälper dej att blanda mäsken och är med dej hela tiden och hjälper till det är värt pengarna. Du betalar för 12 timmars pass och kan då välja mella att fiska på dagen eller natten. När jag har varit där så har jag haft familjen med och då har jag hyrt en bungalov, den står i princip ute i vattnat så du fiskar från alltanen. dessa bungalovs är fina med Aircondition och dusch och sänger, jätte bra dom man hade ungarna med. Tänk på att det är mycket krävande fiske , jag lover att fiskar du i 12 timmar så är du totalt slut sen, så det gäller att vara i gott trim. Har sett falanger som varit där och fiskat och festat samtidigt då är det oftast gonatt efter 2 - 3 timmar. Ett måste är magbälte annars är du gul o blå på magen och har jätteont när du går hem. Ta med dej an bra kamera fiske guiderna hjälper dej att ta bra bilder. Och en sak till när du kommer dit så talar du om för dem att du vill ha den bästa fiske guiden. Det finns dom som inte borde finnas där, fick själv en första gången jag var där som la sej och sov. Jag skickade iväg honom sen gick frugan till resptionen och sa till dem att vi ville ha en annan riktigt bra gaide så då blev det skillnad. Ett annat tips är att om du kan åk dit en vardag, på helgerna är det mycket folk, Thailändare, och mycket festande. Okey lycka till du kommer inte att ångra dej, har flera frågor så hör av dej Budon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 2, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2011 Tack för den infon! Med tanke på klumparna jag sett på bilderna därifrån har jag nog för klena grejer, så bäst att hyra. det var allt jag behövde veta. Tack igen! AMJA "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.