Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Thaksin höll möte med ministrar över Skype


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Helt rätt..att använda skype är inte olagligt.

Men vad jag vet så är skattebrott olagligt, liksom valfusk där man köper röster, även korruption är väl olagligt i Thailand.

Men de kanske bara småpratade lite om väder och vind.

Hej

Bra att vi kan vara överens om att skype är ett lagligt sätt att kommunicera på, och att skattebrott, röstköp och korruption är olagligt kan vi också vara överens om, vad dom pratade om vet vi ju inte, men man kan ju tänka sig att Thaksin som den ende Thailändske PM som har vunnit tre raka val och erfaren affärsman kunde ge lite goda råd i all välmening.

En demokratisk PM tar ju råd ifrån Prem och en annan f.d PM Chuan Lekpai så varför inte lyssna på Thaksin om det är en röd regering?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    11

  • Roi Et Perra

    9

  • mekong

    7

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Isaan Butterfly

Hej Mekong Jag känner inte till att Thaksin är domd for skattebrott. Har du någon källa till detta påstående?

Valfusk, vet jag att han anklagats for. Vilket fall syftar du på? Ange gärna källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att vi kan vara överens om att skype är ett lagligt sätt att kommunicera på, och att skattebrott, röstköp och korruption är olagligt kan vi också vara överens om, vad dom pratade om vet vi ju inte, men man kan ju tänka sig att Thaksin som den ende Thailändske PM som har vunnit tre raka val och erfaren affärsman kunde ge lite goda råd i all välmening.

En demokratisk PM tar ju råd ifrån Prem och en annan f.d PM Chuan Lekpai så varför inte lyssna på Thaksin om det är en röd regering?

Mvh Isan Lover

Jag förstod det som att han gjorde klart för ministrarna att detta kommer ske varje vecka. Tror inte en rådgivare kan bestämma sånt över

ministrarnas huvuden. Nä nu kommer den rätta ägaren till Puea Thai fram mer och mer.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att vi kan vara överens om att skype är ett lagligt sätt att kommunicera på, och att skattebrott, röstköp och korruption är olagligt kan vi också vara överens om, vad dom pratade om vet vi ju inte, men man kan ju tänka sig att Thaksin som den ende Thailändske PM som har vunnit tre raka val och erfaren affärsman kunde ge lite goda råd i all välmening.

En demokratisk PM tar ju råd ifrån Prem och en annan f.d PM Chuan Lekpai så varför inte lyssna på Thaksin om det är en röd regering?

Mvh Isan Lover

Håller med att Thaksin både är en erfaren politiker och även affärsman men är han inte också en erfaren brottsling som inte inställt sig för att avtjäna och sitt straff.

Han blev väl efterlyst och av med sitt thailändska pass, men visst han kan säkert ge goda råd även som kriminell brottsling?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att Thaksin genom sitt dominanta sätt kan få de ev.mer.moderna ministrarna att låsa sig i gamla hjulspår av ren och skär politisk överlevnad. . Jag har ingen känsla att Thailand kommer gå vidare mot mer demokratiska värderingar med Thaksin i styret

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin kan fördröja en positiv utveckling i Thailand, men han kan aldrig stoppa den.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som röstade på Thaksins syster är nog ganska medvetna om vem de röstade på, de fick ju betalt av Thaksin för att lägga sin röst på systern.

Om de sen är införstådda med att det är så här de vill ha det är nog ytterst tveksamt.

Har lite svårt att se att alla röster var köpta. Då hade det blivit en dyr affär!

Tror nog dem flesta som röstade på PT förstod att det var en röst på Thaksin.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att se att alla röster var köpta. Då hade det blivit en dyr affär!

Tror nog dem flesta som röstade på PT förstod att det var en röst på Thaksin.

Uppskattad kostnad för för valfusk ligger på 3-5 miljarder för PT's del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppskattad kostnad för för valfusk ligger på 3-5 miljarder för PT's del.

Och det vet du hur?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att se att alla röster var köpta. Då hade det blivit en dyr affär!

Tror nog dem flesta som röstade på PT förstod att det var en röst på Thaksin.

Det räcker med att 1 röst är köpt så räknas det som valfusk.

Med den förmögenheten som Thaksin har så kan han utan vidare betala ett par hundra baht per röst till hela Thailands befolkning och ändå ha större delen av förmögenheten kvar.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mekong Jag känner inte till att Thaksin är domd for skattebrott. Har du någon källa till detta påstående?

Valfusk, vet jag att han anklagats for. Vilket fall syftar du på? Ange gärna källa

Nu kan säkert mekong prata för sig själv?

Men läser man hans inlägg så står det ju inte annat skrivet i hans inlägg att skattebrott är olagligt i Thailand.

Det var väl myndighetsmissbruk han vart dömd för om jag inte minns fel, fritt spånat ur mitt eget minne.

Sen kommer jag inte ihåg om hans advokaters försök till att muta domaren renderade i något extra straff just för Thaksin?

Dock kan vi väl vara överens om att han är dömd för brottslig handling, oavkortat vilket brottet bestod i?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med att 1 röst är köpt så räknas det som valfusk.

Med den förmögenheten som Thaksin har så kan han utan vidare betala ett par hundra baht per röst till hela Thailands befolkning och ändå ha större delen av förmögenheten kvar.

Valfusk är valfusk så långt håller jag med dig, men jag tror nog inte alla som röstade på PT gjorde det för pengar. En del tror faktiskt på PT och deras löften och en del, även om många här på forumet starkt betvivlar det, stödjer faktiskt en återkomst av Thaksin.

Nu är väl alla PT och Thaksin hatare och motståndare hoppa på mig, så det är väl bara att ducka... :11:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mig veterligen påvisar inte en kontakt via ett modernt tekniskt hjälpmedel att en person styr ett land, man kan ju prata om vad som helst, och att använda skype är väl inte olagligt?

Undrar hur många regeringar som skulle falla om användande av skype vore att anse som ett brott?

Mvh Isan Lover.

Du är inte sann,säg mig att du är ett troll.Ingen normal människa kan tycka att han beter sig normalt.Han har helt enkelt fått storhetsvansinne.Och hans påhejare här följer honom som om han vore en domedagsprofet.Jag tycker verkligen synd om de medlemmar du företräder fackligt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mekong Jag känner inte till att Thaksin är domd for skattebrott. Har du någon källa till detta påstående?

Valfusk, vet jag att han anklagats for. Vilket fall syftar du på? Ange gärna källa

Hej Bossej, vad jag förstått så är du en ganska aktiv medlem på detta forum så du känner förmodligen redan till det mesta om Dr Thaksin.

Men vill du ha reda på vad han anklagades, och även dömdes för så kan du säkert googla fram det ganska snabbt.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikel i Bangkok Post eller The Nation strax efter valet. Ids inte leta upp den.

Aha..trodde du var medlem så du hade inside info... :wink:

Det är nog bara den inre kretsen som vet... :)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valfusk är valfusk så långt håller jag med dig, men jag tror nog inte alla som röstade på PT gjorde det för pengar. En del tror faktiskt på PT och deras löften och en del, även om många här på forumet starkt betvivlar det, stödjer faktiskt en återkomst av Thaksin.

Nu är väl alla PT och Thaksin hatare och motståndare hoppa på mig, så det är väl bara att ducka... :11:

Det var nog många som trodde på PT. Hittills bör dom vara tämligen besvikna. Inget vallöfte har väl infriats i enlighet med löftet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha..trodde du var medlem så du hade inside info... :wink:

Det är nog bara den inre kretsen som vet... :)

Jag tyckte jag skrev "Uppskattad kostnad". Och inte ens min uppskattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog många som trodde på PT. Hittills bör dom vara tämligen besvikna. Inget vallöfte har väl infriats i enlighet med löftet.

Valet var i juli...hade du förväntat dig en revolution på dagen? Tror inte deras anhängare förväntat sig det.

Det är nog därför man har 4-5 år mellan valen så man får tid på sig att genomdriva sin politik..?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte jag skrev "Uppskattad kostnad". Och inte ens min uppskattning.

:wai:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valet var i juli...hade du förväntat dig en revolution på dagen? Tror inte deras anhängare förväntat sig det.

Det är nog därför man har 4-5 år mellan valen så man får tid på sig att genomdriva sin politik..?

Vissa, ja faktiskt de flest av löftena var tidsbestämda. En hel del har redan genomförts. Men inte i enlighet med givna löften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valet var i juli...hade du förväntat dig en revolution på dagen? Tror inte deras anhängare förväntat sig det.

Det är nog därför man har 4-5 år mellan valen så man får tid på sig att genomdriva sin politik..?

Nej man hade ju heller inte förväntat sig att PT skulle förklara själva att flera av vallöftena inte går att genomföra.

Men vem vet? Dom kanske ändrar sig igen i dessa frågor?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa, ja faktiskt de flest av löftena var tidsbestämda. En hel del har redan genomförts. Men inte i enlighet med givna löften.

Nej man hade ju heller inte förväntat sig att PT skulle förklara själva att flera av vallöftena inte går att genomföra.

Men vem vet? Dom kanske ändrar sig igen i dessa frågor?

Mvh Janne

Det är klart att dom ändrar sig dom är ju politiker...det är skillnad på valrörelse löften och realpolitik.mycket tydligt i LOS och många andra länder med för den delen.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valfusk är valfusk så långt håller jag med dig, men jag tror nog inte alla som röstade på PT gjorde det för pengar. En del tror faktiskt på PT och deras löften och en del, även om många här på forumet starkt betvivlar det, stödjer faktiskt en återkomst av Thaksin.

Nu är väl alla PT och Thaksin hatare och motståndare hoppa på mig, så det är väl bara att ducka... :11:

Tror nog inte att jag skrivit någonstans att "ALLA som röstade på PT gjorde det för pengarna"...men det räknas ju likväl som valfusk oavsett hur många köpta röster det var, så mycket var vi väl överens om?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mekong Jag känner inte till att Thaksin är domd for skattebrott. Har du någon källa till detta påstående?

Valfusk, vet jag att han anklagats for. Vilket fall syftar du på? Ange gärna källa

Valfusket som han och TRT bedrev inför valet i april 2006 fick ju till slut partiet upplöst och 111 av deras politiker bannlysta i 5 år. Valfusket där en medlem i PPP´s verkställande utskott fångas på film när han mutar ett antal bychefer för att deras byar ska rösta "rätt" i valet 2007 fick ju PPP upplöst och ytterligare ett gäng politiker bannlysta i 5 år. Två exempel där på partier där Thaksin i högsta grad varit involverad som har fällts för valfusk.

Lönar det sig att förklara hur det gick till igen för dig, du har ju inte förstått det tidigare när det förklarats här på MPR med länkar och allt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...