Jump to content
IGNORERAD

Hockeyallsvenskan 2011-12


husse

Recommended Posts

Sam sip sam
Inlagd · Hidden by Jonasn, Mars 31, 2012 - No reason given
Hidden by Jonasn, Mars 31, 2012 - No reason given

Tur man drar till Bkk om 10 dar så man får nåt annat i sinnet... :thumbsup:

Ditt inlägg kommer att förhandsgranskas av moderator innan det visas öppet

Link to comment
  • Svar 226
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    79

  • flor

    19

  • svampen

    17

  • måne

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ditt inlägg kommer att förhandsgranskas av moderator innan det visas öppet

Nej 33:an, det är "tyvärr" inget aprilskämt att djyrgårn spelar Allsvenskan nästa år :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde ALDRIG Mesta Mästarna kunde hamna i denna prekära situation... Tragiskt nu när äntligen Gnaget har kommit tillbaks och som det verkar bli stabila i elitserien, så börjar Djurgår'n fyrtakta... :ledsen:

Jaja bara å bita ihop...får väl se fram emot liiiiite derby i Scaniarinken eller vad den nu heter.

Hade hoppats på att Sveriges mest publikdragande lag LIF och DIF skulle ta klivet upp men nu verkar det som dom får mötas i allsvenskan nästa år i stället, men vi har ju en liiiiiiiiiiiiiiten chans ännu så det är väl bara att hålla alla tummar och hoppas.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Inlagd · Hidden by Jonasn, Mars 31, 2012 - No reason given
Hidden by Jonasn, Mars 31, 2012 - No reason given

Ditt inlägg kommer att förhandsgranskas av moderator innan det visas öppet

Link to comment
Leksandstars

Heja Leksand! :14:

Nu när det är klart att djurgårn har åkt ut ur striden om ES plats kommer det bli heta diskutioner vill jag tro.

Nu sitter Stockholmspamparna inom hockeyn att göra allt för att det ska bli 14 lag i ES nästa år.

Och det hoppas vi ju på för då har vi ju ännu större chans att gå upp.

LTJD =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Heja Leksand! :14:

Nu när det är klart att djurgårn har åkt ut ur striden om ES plats kommer det bli heta diskutioner vill jag tro.

Nu sitter Stockholmspamparna inom hockeyn att göra allt för att det ska bli 14 lag i ES nästa år.

Och det hoppas vi ju på för då har vi ju ännu större chans att gå upp.

LTJD =)

Stockholmspamparna har inte mkt att säga till om elitserien sköter karlstadpamparna om

Link to comment
Dela på andra sajter

Heja RÖGLE :14:

Jag som Djurgårdare och hockeyälskare bockar för Jörgen och Kenny sen får det va nog... :14:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heja Leksand! :14:

Nu när det är klart att djurgårn har åkt ut ur striden om ES plats kommer det bli heta diskutioner vill jag tro.

Nu sitter Stockholmspamparna inom hockeyn att göra allt för att det ska bli 14 lag i ES nästa år.

Och det hoppas vi ju på för då har vi ju ännu större chans att gå upp.

LTJD =)

you wish...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom tror jag att Challe kommer ryka rätt snabbt, tillfömån av Herr Mats Walltin. Kom ihåg vart ni läste det först...

Ändrades av R_Thai68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en tub från gårdagens match, vilket tryck det är i hallen, nästan så taket lyfter.

Varsågod dom sista 10 minuterna, Lyssna - Trivs- Njut, av hockeyn

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag lite elak, men vad har Rögle för dragningskraft jmf Leksand? Troligen 20% eller så.Synd att inte bara det idrottliga gäller längre för Rögle är om inte en katastrof ekonomiskt så nästan i alla fall. Med två så bleka bortalag som Växjö och Rögle blir det bistra tider för kassörerna, men jag hoppas jag har fel!

Gnagaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa säsong kanske Djurgår'n kan lägga sina hemma matcher på naturis här hemma på Torvalla ip...

Ändrades av R_Thai68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag lite elak, men vad har Rögle för dragningskraft jmf Leksand? Troligen 20% eller så....Synd att inte bara det idrottliga gäller längre för Rögle är om inte en katastrof ekonomiskt så nästan i alla fall. Med två så bleka bortalag som Växjö och Rögle blir det bistra tider för kassörerna, men jag hoppas jag har fel!

Gnagaren Baa

Hur tänkte du här...

Det är väl det idrottsliga som gäller om Rögle kommer före Leksand i en serie där de startade på exakt samma poäng?

Leksand får väl fortsätta dra folk i Allsvenskan, endast de som är sportsligt kvalificerade spelar i Elitserien!

Sen om det blir Rögle eller Leksand får vi se...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du här...

Det är väl det idrottsliga som gäller om Rögle kommer före Leksand i en serie där de startade på exakt samma poäng?

Leksand får väl fortsätta dra folk i Allsvenskan, endast de som är sportsligt kvalificerade spelar i Elitserien!

Sen om det blir Rögle eller Leksand får vi se...

Helt rätt det är poängen som räknas...även om jag rent temporät vill införa lite Thaipolitiska regler just nu. :_russian:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du här...

Det är väl det idrottsliga som gäller om Rögle kommer före Leksand i en serie där de startade på exakt samma poäng?

Leksand får väl fortsätta dra folk i Allsvenskan, endast de som är sportsligt kvalificerade spelar i Elitserien!

Sen om det blir Rögle eller Leksand får vi se...

Får väl be om ursäkt då, tanke och fingrar harmoniserade uppenbarlgen inte vad jag förstår...

Självklart skall den sportsliga delen avgöra, fattas bara annat.

Dock har jag svårt att se hur kvaliteten på Elitserien skall kunna bibehållas med färre åskådare och då media begränsas av div. penningkåta TV kanaler som gör att annonsintäckterna även de minskar, jag menar, vem vill betala för en liten företagslogga på en spelare som kanske endast en bråkdel har möjlighet eller lust att betala för att se, live eller i TV.

Den ekonomiska verkligheten har ju tydligt visat sig med div frågetecken om bibehållna elitlicenser o.s.v.

Jag menar inte alls att Rögle INTE är förtjänta av sin förmodade elitserieplats, bara att den krassa ekonomiska verkligheten lurar bakom Pollenladans (och andra arenors) knutar!

Och då tror jag i min enkelhet att såväl DIF som Leksand skulle generera mer slantar än Rögle o Växjö.

Kanske en sluten elitserie skulle vara svaret, men då faller ju sportsliga alternativ!

Nu ska jag inte racka ner på smålagen, dom är ju kvalificerade av egen kraft, bara hoppas det finns möjlighet att få till en ekonomi så dessa inte sjunker som en gråsten om resultaten inte går deras väg!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, nu blir det femtioelfte återtåget, men vi ska krossa örebo på fredag :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl be om ursäkt då, tanke och fingrar harmoniserade uppenbarlgen inte vad jag förstår...

Självklart skall den sportsliga delen avgöra, fattas bara annat.

Dock har jag svårt att se hur kvaliteten på Elitserien skall kunna bibehållas med färre åskådare och då media begränsas av div. penningkåta TV kanaler som gör att annonsintäckterna även de minskar, jag menar, vem vill betala för en liten företagslogga på en spelare som kanske endast en bråkdel har möjlighet eller lust att betala för att se, live eller i TV.

Den ekonomiska verkligheten har ju tydligt visat sig med div frågetecken om bibehållna elitlicenser o.s.v.

Jag menar inte alls att Rögle INTE är förtjänta av sin förmodade elitserieplats, bara att den krassa ekonomiska verkligheten lurar bakom Pollenladans (och andra arenors) knutar!

Och då tror jag i min enkelhet att såväl DIF som Leksand skulle generera mer slantar än Rögle o Växjö.

Kanske en sluten elitserie skulle vara svaret, men då faller ju sportsliga alternativ!

Nu ska jag inte racka ner på smålagen, dom är ju kvalificerade av egen kraft, bara hoppas det finns möjlighet att få till en ekonomi så dessa inte sjunker som en gråsten om resultaten inte går deras väg!

"Pollenkungens" ishockeylada brann ner 1982 eller däromkring, numera är det "Lindab Arena" som gäller. Sen är det en myt att Rögle drar lite folk på bortaplan, sist de var uppe så drog etablerade storlag som Frölunda och Linköping mindre åskådare på bortaplan.

Så baserat på det publika följet så borde Frölunda och Linköping åka ur.

Visst måste man välja, väljer man en sluten liga så faller ju det sportsliga bort och det börjar kännas lite väl mycket USA över det hela. Leksand är på rätt spår och jag tror att nästa år så blir de farliga, tror DIF blir ett fiasko i Allsvenskan och MIF återigen präglas av interna strider.

Hur som helst ska Rögle och Timrå spela i Elitserien nästa år-helt baserat på det sportsliga resultatet (Liten brasklapp för Timrås ekonomi, där har ju Leksand en livlina kvar genom att placera sig som trea i kvalserien)

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen som tillägg till den här ovanstående funderingen, vem fan åker till sitt eget lags hemmaplan för att se på motståndarna? Man åker väl dit för att se på hemmalaget oavsett vem de möter, eller har jag fel här?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen skulle Timrå få 27 millar för nåt, jag hörde inte riktigt på radion, kan de va för dom vann kvalserien, tycker det verkar förbaskat underligt

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, nu blir det femtioelfte återtåget, men vi ska krossa örebo på fredag :crazy:

satan trodde Vi var VÄNNER Husse??? Hi Hi Hoppas ni vinner ÖIK inställning lika med 0 !!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Tydligen skulle Timrå få 27 millar för nåt, jag hörde inte riktigt på radion, kan de va för dom vann kvalserien, tycker det verkar förbaskat underligt

Tror det är ett bidrag alla elitserielag får,tv rättigheter och reklam mm drar väl in en del av dom slantarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kolla in djyrgårdens nyförvärv, målvaktposten är säkrad för en banan :crazy:

post-5552-0-90870000-1334344743.jpg

post-5552-0-90870000-1334344743.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...