Jump to content
IGNORERAD

Hockeyallsvenskan 2011-12


husse

Recommended Posts

Inför Bofors - Leksand

När pucken släpps klockan 16:00 på söndagseftermiddagen är det ett toppmöte som står på menyn. Tvåan Bofors, med 50 poäng, tar emot trean Leksand som på 22 matcher fått ihop 46 poäng. Det är alltså en riktig trepoängsmatch vi kan se fram emot.

Ja nu är det lite upp till bevis för vårt kära LIF, hoppas att de kan göra en bra insats mor Bofors som ju spelar efter sina förutsättningar och spelar en riktig grishockey men gör det väldigt bra. Hoppas på en jämn och spännande match. Var till Mora på hockey i går och fick se en målrik och enligt mig bra match.

Ha en bra söndag önskar flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 226
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    79

  • flor

    19

  • svampen

    17

  • måne

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inför Troja - Leksand

Leksand spelar under onsdagskvällen sin andra raka bortamatch då laget gästar Sunnerbohov i Ljungby. Motståndet är Troja som för närvarande parkerar på en tiondeplats i tabellen.

[size=2]Tränarkommentar - Niklas Eriksson[/size]

- Vi var inte nöjda efter matchen mot Bofors och vi har prata med gruppen under tisdagen och de vill visa att vi studsar tillbaka igen. Det har vi kunnat göra flera gånger under säsongen, matcherna efter förluster där vi varit missnöjda har vi kommit tillbaka starkt. Det vill vi göra igen mot Troja.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Troja - Leksand 1-4

Leksand vinner med 1-4 på bortaplan mot Troja efter att ha gått ifrån till 1-3 i andra perioden.

Leksands målskyttar: Jacob Blomqvist, Jens Bergenström, Lucas Sandström och Ken-André Olimb

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst vart det tre poäng men ska vi vara ärliga gjorde Troja inget bra motstånd, vi måste nog höja oss mycket om framgångarna ska fortsätta.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte heller att Troja hadde något motstånd att komma med, men just nu känns det som alla poäng är välkommna.

Inför Leksand-Rögle

Det är dags för säsongens första lördagsmatch i Tegera Arena. Rögle står för motståndet och skånelaget ligger inför matchen på en sjundepalts i tabellen. RBK har faktiskt tagit merparten av sina åtta segrar den här säsongen på bortaplan.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är det lite upp till bevis för vårt kära LIF, hoppas att de kan göra en bra insats mor Bofors som ju spelar efter sina förutsättningar och spelar en riktig grishockey men gör det väldigt bra. Hoppas på en jämn och spännande match. Var till Mora på hockey i går och fick se en målrik och enligt mig bra match.

Ha en bra söndag önskar flor

Alltid detta snack om att Bofors spelar en grishockey,gå och kolla när dom spelar,dom spelar en ganska offensiv och bra hockey,okdom har haft lite flyt vissa matcher men det där att dom spelar en grishockey är inte helt sant.Det är helt enkelt ett bra lag med en jäkligt stark lagmoral och sammanhållning,.Dom hade några riktigt kassa år,men det börjar bli länge sedan nu.Mvh :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför Sundsvall - Leksand

Leksand spelare tisdagens enda match i HockeyAllsvenskan och gör det på bortaplan mot Sundsvall.

- Jag är mycket nöjd med lagets prestation mot Rögle, men lika missnöjd med hur poängfördelningen blev. Vi siktar på att få med oss samma spel till tisdagens match uppe i Sundsvall och förhoppningvis ta igen de poängen vi förlorade i lördags där uppe istället, säger Christer Olsson.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu ska bara Alltvåan spelas av och nästa säsong Div 1 skrinnas igenom av BF-hockey, sen kan jag vara med och diskutera i den här tråden med husse. Som under den tiden får stå och titta på 2 återtåg som lämnar stationen utan hans kära Leksand :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska bara Alltvåan spelas av och nästa säsong Div 1 skrinnas igenom av BF-hockey, sen kan jag vara med och diskutera i den här tråden med husse. Som under den tiden får stå och titta på 2 återtåg som lämnar stationen utan hans kära Leksand :giggle:

Fniss...vad är alltvåan.fniss

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaja efter förlust mot bottenlaget Sundsvall så börjar det hända saker, men är det rätt? att skicka tränarna? spelarna dom har inget med resultatet att göra eller?

[size=2]citat från LIF:s hemsida:[/size]

Olsson och Eriksson får lämna Leksands IF

Leksands IF och de bägge tränarna Christer Olsson och Niklas Eriksson går skilda vägar. Laget kommer resten av säsongen att coachas av Andreas Appelgren som får hjälp av Tommy Salo.

- Christer och Niklas har gjort ett bra jobb och laget har en av seriens absolut bästa försvarsspel men offensivt har de inte fått ut lagets fulla potential och vi känner därför att vi måste göra en ändring på ledarsidan, säger Mats Aspemo, VD i Leksands IF.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från leksands hemsida:

Inför Leksand - Örebro

Serieledarna Örebro kommer på besök till Tegera Arena och pucken släpps klockan 16:00 på lördag. Örebro kommer närmast från en hemmaförlust mot Västerås och är säkerligen revanschsugna inför lördagens drabbning.

Tränarkommentar Andreas Appelgren

- Det har varit några tuffa dagar med känslor åt olika håll. Men så är det i den här branschen, snabbar ryck – bara att gilla läget och gå vidare. Jag tänker jobba så hårt jag på nått vis kan efter de förutsättningarna vi har just nu för att få det här att gå bra. Jag har fått det här uppdraget av föreningen och då måste man ta det på största allvar och det tänker jag absolut göra.

Vad kommer de omedelbara konsekvenserna av tränarbytet, om några, vara för de som kommer hit och tittar på lördag?

- Vi kommer göra om lite i uppställningen, det är väl det enda. Sen har vi faktiskt snittat

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från leksands hemsida:

Inför Leksand - Örebro

Serieledarna Örebro kommer på besök till Tegera Arena och pucken släpps klockan 16:00 på lördag. Örebro kommer närmast från en hemmaförlust mot Västerås och är säkerligen revanschsugna inför lördagens drabbning.

Tränarkommentar Andreas Appelgren

- Det har varit några tuffa dagar med känslor åt olika håll. Men så är det i den här branschen, snabbar ryck – bara att gilla läget och gå vidare. Jag tänker jobba så hårt jag på nått vis kan efter de förutsättningarna vi har just nu för att få det här att gå bra. Jag har fått det här uppdraget av föreningen och då måste man ta det på största allvar och det tänker jag absolut göra.

Vad kommer de omedelbara konsekvenserna av tränarbytet, om några, vara för de som kommer hit och tittar på lördag?

- Vi kommer göra om lite i uppställningen, det är väl det enda. Sen har vi faktiskt snittat

Kommer Du ihåg Högosta släppte in 5 puckar av Krobbe i Örebro!!!HI HI

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du husse.vad ska man säga..om inte Salo har gjort sitt livs tabbe nu?..(förutom insläppta skitmålet i vm mot vitryssland).jag tror att han har skitit i det blå skåpet nu..verkar vara en översittare som tror att han vet bäst.trots hans "fantastiska" värvningar..varför försvann 24 spelare fram till nu sen Salo tog över sportchefsjobbet?...dom var inte sämre än dom som spelar nu..Nej..bort med Salo o in med Olle Öst eller nån annan Leksandsprofil...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vinner dom inte minst en av nästa två matcher så ligger han nog risigt till. Frågan är dock vad man skulle gjort. Har följt Leksand sedan Åke Lassas mfl.`s dagar och tänker ej svika dem vad som än händer. Kommer ihåg tiden då LIF var ett spelande lag, nu är det bara att sprätta in pucken och hoppas att någon medspelare får tag i den, inget samspel över huvud taget. Tränarna har haft flera säsonger och halva denna utan att lyckas, försvarsspelet är bäst i AS men gör man ett mål i hälften av matcherna är det svårt att vinna.

Är heller ingen hockey som lockar publiken till arenan, hoppas verkligen för Dalahockeyns skull att det kan vända.Tror att Örebro fixar det i år. Conny måste vara en av de bästa spelarna i AS., och jag önskar de tillsammans med Leksand lycka till i ES.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu ser det ut som Bofors kör över det nordtyska laget malmö, 3-1 än så länge.

mvh walle, ( som håller på brynäs i elitserien)

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Bofors3-1efter1 period

Hållerpå Fbk i elitserien,stenhårtpåBoforsi allsvenskan

Heja Värmland

Link to comment
Dela på andra sajter

Västerås-Leksand 1-2

Leksand tar tre friska och starka poäng mot Västerås och har tagit åtta av nio poäng mot Västmanlänningarna. Patrik Hersleys mål i första perioden var en delikatess utöver det vanliga.

Äntligen en vinst för det kära leksand, nu när dom gått och loosat mot jumbolagen så klår dom Västerås, ja hoppet är inte helt borta

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kan vi se framåt med tillförsikt igen åtminstone till nästa match, hoppas dom kan visa samma kämpainsats som idag, då kan det gå långt.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför Malmö - Leksand

Dags för den sista matchen innan juluppehållet. Leksands IF lämnade Dalarna under söndag förmiddag för den långa färden söderut mot Malmö. Matchen är mycket viktig för bägge föreningarna som krigar runt varsitt streck i tabellen.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen en vinst mot reservdanskarna, matchen slutade 1-2 trots 6-4 i manskap dom sista minutrarna :14::thumbsup::_russian::17:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar vad nervöst det var i slutminuterna. Men LIF vann rättvist. Skottstatistik 26-40. Nu är det juluppehåll så God Jul alla LIF are och alla ni andra med.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vilken härlig tub från matchen 30/12 mot s-tälje

luta dig tillbaka i stolen och bara njut av mjusiken

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...