halgun Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej! Vad säger den thailändska lagen om prostutition? Här i sverige kan det ju bli en ganska jobbig situation ifall man åker dit med byxorna nere men vad skulle det värsta senariot i Thailand bli i fall thailändska lagen skulle slå till? Kan man åka dit för att utnyttja dessa tjänster? Skulle vara kul att veta, tack å hej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 (ändrad) Hej! Vad säger den thailändska lagen om prostutition? Här i sverige kan det ju bli en ganska jobbig situation ifall man åker dit med byxorna nere men vad skulle det värsta senariot i Thailand bli i fall thailändska lagen skulle slå till? Kan man åka dit för att utnyttja dessa tjänster? Skulle vara kul att veta, tack å hej! Hej! Vad säger den thailändska lagen om prostutition? Här i sverige kan det ju bli en ganska jobbig situation ifall man åker dit med byxorna nere men vad skulle det värsta senariot i Thailand bli i fall thailändska lagen skulle slå till? Kan man åka dit för att utnyttja dessa tjänster? Skulle vara kul att veta, tack å hej! Det är lite smågrötig lagstiftning i Thailand på detta område. Det finns tre olika lagar som alla gäller. Även om de ibland motsäger varandra. Det finns en lag som förbjuder bordeller. Och en annan, nyare lag, som säger att bordeller måste ha ett speciellt tillstånd för sin verksamhet. Som alltså är olaglig enligt den äldre lagen. Att köpa sex är dock tillåtet. Om tjejen är över 18 år och det uppenbarligen inte sker mot hennes vilja. Ändrades September 20, 2011 av Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Damer som jobbar på ”cocktail-lounge”, ”massagesalonger” och ”beer bars” är enligt lagtexten anställda som service-girls. Därför är de rent juridiskt ej heller prostituerade eller olagliga i sin ofta vågräta yrkesutövning. Så har Thailand löst bordellernas avveckling och hela det gamla pinsamma prostitutionsproblemet - fiffigt må jag säga SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Här finns en sammanfattning om vad som (kanske) gäller. http://www.sexwork.com/Thailand/legal.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 (ändrad) Även i risbyn Udon finns det olika etablissemang som en åtminstånne en del gränsar till olagligheter men sådant finns det ju som bekant medel mot. Beerbars med mer eller mindre utmanade damer räknas inte. Gogobars med ännu mer utmanade damer räknasi nte heller förrän efter "normala öppettider" då stiger taxan (barfine) kraftigt! (polismoney) Sedan finns det typ småhotell dit man när som helst på dygnet kan ta sig, med eller utan dam, kommer man utan finns det en hel drös med damer som inte "vill" annat än hjälpa dig med vad det nu är du har behov av. Där går enligt mitt förmenande gränsen, men som tidigare påpekats så har man fiffigt nog benämningen "badflicka" på dessa. Hur det är möjligt vet inte jag för badkar finns det inte på rummen! Dessutom finns de allorstädes i Thailand befintliga etablissemang där man genom en ruta kan välja "massös" för 1,2 eller 3 timmar. Men prostitution finns ju inte för det är ju olagkigt! Ändrades September 20, 2011 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Där går enligt mitt förmenande gränsen, men som tidigare påpekats så har man fiffigt nog benämningen "badflicka" på dessa. Hur det är möjligt vet inte jag för badkar finns det inte på rummen! - Nej, men hon "bad" väl om en slant när väl hjälpen var utförd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Vill minnas att 2010 iJan så höjdes denna ålder från 18 TILL 20 Detta är numera minimi ålder för att jobba på bar. OBS!! Alla har inte sin egen legitimation då dom "jobbar", man lånar det som behövs, kolla även om tjerna har läkarintyg som är max 3 mån gammalt. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik T Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Läkarintyg finns väl också att köpa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 (ändrad) En av Thaksins Kvinnliga MP i TRT åkte til pattis och kunde inte hitta ett spår av prostitution. (2005)' Enligt Thai lag existerar inte sex i samma kön. Olika kön = olagligt , samma kön sex existerar inte. Några fagra lagliga damer från Pattis. Ändrades September 20, 2011 av Juha Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 (ändrad) Damer och Damer Ändrades September 20, 2011 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 - Nej, men hon "bad" väl om en slant när väl hjälpen var utförd 55555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Det är lite smågrötig lagstiftning i Thailand på detta område. Det finns tre olika lagar som alla gäller. Även om de ibland motsäger varandra. Det finns en lag som förbjuder bordeller. Och en annan, nyare lag, som säger att bordeller måste ha ett speciellt tillstånd för sin verksamhet. Som alltså är olaglig enligt den äldre lagen. Att köpa sex är dock tillåtet. Om tjejen är över 18 år och det uppenbarligen inte sker mot hennes vilja. Även kallat "pengar under bordet" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Även kallat "pengar under bordet" Inte i Thailand, där är det pengar över bordet! Eller i svåra situationer, växla! Herr polis räcker fram en tusing som barägarinnan växlar på så sätt at hon stoppar 9 st tusingar inuti 10 st hundringar och vips har han fått växel! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 - Nej, men hon "bad" väl om en slant när väl hjälpen var utförd Tror snarare på en felöversättning från engelskans "bad girls" till svenskans badflickor /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Några fagra lagliga damer från Pattis. Typiskt exempel på badflickor, dessutom iklädda baddräkt. Dessutom tycker mig känna igen en av lovelos kompisar i filmen, kan detta stämma? /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Har alltid undrat vad lagen säger om prostituion mellan män? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 (ändrad) Det är lite smågrötig lagstiftning i Thailand på detta område. Det finns tre olika lagar som alla gäller. Även om de ibland motsäger varandra. Det finns en lag som förbjuder bordeller. Och en annan, nyare lag, som säger att bordeller måste ha ett speciellt tillstånd för sin verksamhet. Som alltså är olaglig enligt den äldre lagen. Att köpa sex är dock tillåtet. Om tjejen är över 18 år och det uppenbarligen inte sker mot hennes vilja. Javisst är det grötit särskilt med alla korrupta snutar som tar mutor? Lagen är som Du säger men vilka lagens män följer den? ? ? ? ? ? ? Money Talks!!!!!!! Mvh Svampen Ändrades September 21, 2011 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Har alltid undrat vad lagen säger om prostituion mellan män? Lagen är könsneutral. Så Du kan välja fritt kvinna, man eller katoey. Så länge han,hon,det är över 18 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Lagen är könsneutral. Så Du kan välja fritt kvinna, man eller katoey. Så länge han,hon,det är över 18 år. Nu tänkte jag närmast på att prostitution är olagligt i Thailand och om det enbart gäller kvinna-man. PS. Jag är inte lagd åt det hållet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Nu tänkte jag närmast på att prostitution är olagligt i Thailand och om det enbart gäller kvinna-man. PS. Jag är inte lagd åt det hållet. Thailand är ett land där det inte existerar några sådana förhållanden. Inga sexköp, inget spel om pengar, ingen homosexualitet för vi är Buddister. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Thailand är ett land där det inte existerar några sådana förhållanden. Inga sexköp, inget spel om pengar, ingen homosexualitet för vi är Buddister. Antar att du har rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Typiskt exempel på badflickor, dessutom iklädda baddräkt. Dessutom tycker mig känna igen en av lovelos kompisar i filmen, kan detta stämma? /Siamkap Nix! Artisterna som uppträder i mina "Soi Katoey" filmer är alla fråm Bangla i Patong, Phuket! Den här slideshowen är från Cascade i Nana BKK! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu