Jump to content
IGNORERAD

Prostitution - Vad säger lagen?

halgun

Recommended Posts

Hej!

Vad säger den thailändska lagen om prostutition?

Här i sverige kan det ju bli en ganska jobbig situation ifall man åker dit med byxorna nere men vad skulle det värsta senariot i Thailand bli i fall thailändska lagen skulle slå till?

Kan man åka dit för att utnyttja dessa tjänster?

Skulle vara kul att veta, tack å hej!

Dela på andra sajter

Hej!

Här i sverige kan det ju bli en ganska jobbig situation ifall man åker dit med byxorna nere men vad skulle det värsta senariot i Thailand bli i fall thailändska lagen skulle slå till?

Hej!

Det är lite smågrötig lagstiftning i Thailand på detta område. Det finns tre olika lagar som alla gäller. Även om de ibland motsäger varandra.

Det finns en lag som förbjuder bordeller. Och en annan, nyare lag, som säger att bordeller måste ha ett speciellt tillstånd för sin verksamhet. Som alltså är olaglig enligt den äldre lagen.

Att köpa sex är dock tillåtet. Om tjejen är över 18 år och det uppenbarligen inte sker mot hennes vilja.

Ändrades av Poffa
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Damer som jobbar på ”cocktail-lounge”, ”massagesalonger” och ”beer bars” är enligt lagtexten

anställda som service-girls. Därför är de rent juridiskt ej heller prostituerade eller olagliga i sin ofta vågräta yrkesutövning.

Så har Thailand löst bordellernas avveckling och hela det gamla pinsamma prostitutionsproblemet - fiffigt må jag säga

SN

Dela på andra sajter

Även i risbyn Udon finns det olika etablissemang som en åtminstånne en del gränsar till olagligheter men sådant finns det ju som bekant medel mot.

Beerbars med mer eller mindre utmanade damer räknas inte.

Gogobars med ännu mer utmanade damer räknasi nte heller förrän efter "normala öppettider" då stiger taxan (barfine) kraftigt! (polismoney)

Sedan finns det typ småhotell dit man när som helst på dygnet kan ta sig, med eller utan dam, kommer man utan finns det en hel drös med damer som inte "vill" annat än hjälpa dig med vad det nu är du har behov av. Där går enligt mitt förmenande gränsen, men som tidigare påpekats så har man fiffigt nog benämningen "badflicka" på dessa. Hur det är möjligt vet inte jag för badkar finns det inte på rummen!

Dessutom finns de allorstädes i Thailand befintliga etablissemang där man genom en ruta kan välja "massös" för 1,2 eller 3 timmar.

Men prostitution finns ju inte för det är ju olagkigt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Där går enligt mitt förmenande gränsen, men som tidigare påpekats så har man fiffigt nog benämningen "badflicka" på dessa.

Hur det är möjligt vet inte jag för badkar finns det inte på rummen!

- Nej, men hon "bad" väl om en slant när väl hjälpen var utförd ;)

Dela på andra sajter

Vill minnas att 2010 iJan så höjdes denna ålder från 18 TILL 20 Detta är numera minimi ålder för att jobba på bar. OBS!!

Alla har inte sin egen legitimation då dom "jobbar", man lånar det som behövs, kolla även om tjerna har läkarintyg som är max 3 mån gammalt.

"Nypan"

Dela på andra sajter

En av Thaksins Kvinnliga MP i TRT åkte til pattis och kunde inte hitta ett spår av prostitution. (2005)'

Enligt Thai lag existerar inte sex i samma kön.

Olika kön = olagligt , samma kön sex existerar inte.

Några fagra lagliga damer från Pattis.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

Det är lite smågrötig lagstiftning i Thailand på detta område. Det finns tre olika lagar som alla gäller. Även om de ibland motsäger varandra.

Det finns en lag som förbjuder bordeller. Och en annan, nyare lag, som säger att bordeller måste ha ett speciellt tillstånd för sin verksamhet. Som alltså är olaglig enligt den äldre lagen.

Att köpa sex är dock tillåtet. Om tjejen är över 18 år och det uppenbarligen inte sker mot hennes vilja.

Även kallat "pengar under bordet" cool.gif

Dela på andra sajter

Även kallat "pengar under bordet" cool.gif

Inte i Thailand, där är det pengar över bordet!

Eller i svåra situationer, växla!

Herr polis räcker fram en tusing som barägarinnan växlar på så sätt at hon stoppar 9 st tusingar inuti 10 st hundringar och vips har han fått växel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

- Nej, men hon "bad" väl om en slant när väl hjälpen var utförd :wink:

Tror snarare på en felöversättning från engelskans "bad girls" till svenskans badflickor :)

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Några fagra lagliga damer från Pattis.

Typiskt exempel på badflickor, dessutom iklädda baddräkt. :)

Dessutom tycker mig känna igen en av lovelos kompisar i filmen, kan detta stämma?

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Javisst är det grötit särskilt med alla korrupta snutar som tar mutor? ???

Lagen är som Du säger men vilka lagens män följer den? ???? ???? ???? ???? ???? ????

Money Talks!!!!!!!

Mvh Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Har alltid undrat vad lagen säger om prostituion mellan män?

Lagen är könsneutral. Så Du kan välja fritt kvinna, man eller katoey. Så länge han,hon,det är över 18 år.

Dela på andra sajter

Lagen är könsneutral. Så Du kan välja fritt kvinna, man eller katoey. Så länge han,hon,det är över 18 år.

Nu tänkte jag närmast på att prostitution är olagligt i Thailand och om det enbart gäller kvinna-man.

PS. Jag är inte lagd åt det hållet.

Dela på andra sajter

Nu tänkte jag närmast på att prostitution är olagligt i Thailand och om det enbart gäller kvinna-man.

PS. Jag är inte lagd åt det hållet.

Thailand är ett land där det inte existerar några sådana förhållanden.

Inga sexköp, inget spel om pengar, ingen homosexualitet för vi är Buddister.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

Thailand är ett land där det inte existerar några sådana förhållanden.

Inga sexköp, inget spel om pengar, ingen homosexualitet för vi är Buddister.

Antar att du har rätt. laugh.gif

Dela på andra sajter

Typiskt exempel på badflickor, dessutom iklädda baddräkt. :)

Dessutom tycker mig känna igen en av lovelos kompisar i filmen, kan detta stämma?

/Siamkap

Nix! Artisterna som uppträder i mina "Soi Katoey" filmer är alla fråm Bangla i Patong, Phuket!

Den här slideshowen är från Cascade i Nana BKK!

Lovelos

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...