Jump to content
IGNORERAD

Fototävling


Surin P3

Recommended Posts

Drar igång en liten fototävling som förhoppningsvis blir en återkommande månatlig grej.

Denna månads tema är vatten.

Bilden måste alltså innehålla vatten på något vis.

Ni kan redan nu lägga in era bilder i tävlingsalbumet

http://www.maipenrai.se/forum/gallery/album/167-fototavling-nov-2011/

Här en video som visar hur ni går tillväga för att lägga in en bild samt rösta på en bild.

För att det ska bli nån tävling krävs minst 100 bilder inlagda i albumet, annars går både bilderna och vinstpengarna vidare till nästa månad. Albumet döps helt enkelt om till nästa månad istället.

Vinnaren i tävlingen får 3000 Baht.

Vinnaren får dessutom välja en valfri medlem som vinnar-kompis och denne får också 1000 Baht förutsatt att de har en bild med i tävlingen.

Så bjud in era vänner till Maipenrai.se och låt dem lägga in sina bilder i tävlingen och ni har i princip dubbel chans att vinna.

Även en tävling när vi kört några omgångar, med de första-rankade bilderna per omgång är med i dragningen, med en riktigt trevlig vinst som är relaterad till en resa till Thailand. Återkommer med detaljer om årsvinsten senare.

I det stora kommer det att fungera så här:

1. Lägg in max 3 bilder i det aktuella albumet.

2. Vi i panelen röstar fram bästa bild.

3. Vinnaren utses av en panel som består av flera domare* och de väljer en vinnare bland alla bilderna och vinsten betalas ut senast den 28. i nästkommande månad.

4. Den bild som fått bäst och flest röster av våra medlemmar, blir också en vinnarbild och är med i stora tävlingen.

(Två priser alltså varje månad och ett stort pris som ges mer detaljer om senare)

* Bilden måste tagits av dig själv och får inte innehålla stötande material.

* Bilden måste ha en storlek på minst 1024x768 pixlar.

* Endast tre bilder per medlem.

* Ett tips är att en passande titel kan höja bildens intryck, namn som PICT001 är inte så attraktivt.

--------------------

Klicka här för att ladda upp bild och deltaga i tävlingen

--------------------

*) Vill du vara med i panelen. Skicka PM till mig, Surin P3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    40

  • Maitan

    13

  • Caveman

    12

  • Nypan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och får du nu bara till det så att det går att rösta/betygsätta bilderna också, så är allt fulländat :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Lite orättvist då en del är proffs å en del är amatörer

Proffsen har grejor för flera tusen

Jag (amatör) har en pocketkamera

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite orättvist då en del är proffs å en del är amatörer

Proffsen har grejor för flera tusen

Jag (amatör) har en pocketkamera

Tror det var årets bild för ett par år sedan som blev utsedd av Reuters eller liknande och var tagen med en liten mobilkamera. Timing och känsla vinner alltid över utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det var årets bild för ett par år sedan som blev utsedd av Reuters eller liknande och var tagen med en liten mobilkamera. Timing och känsla vinner alltid över utrustning.

För att inte tala om årets naturfotograf 2010, han hade inte ens en kamera, det räcker att man har photoshop :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

P3 Hur tar man bort bilder om man ångrar bilden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har, när du tittar på din bild, en knapp till höger där det står Bildmoderering.

Klicka och välj radera bild i rullisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !!

Finns det ingen begränsning då det gäller antalet röster per medlem???

Föreslår samma antal röster per mån som antalet bilder du lägger in eller max 3 per medl.Från 1 till sista dagen per mån, borde kunna ordnas på samma sätt som du har blockat karman.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill påpeka att bildena måste vara minst 1024x768 pixlar i storlek för att vara med i tävlingen.

Hej,

Varför denna storlek?

Tar MPR över ägandet till bildrättigheterna vid deltagande i tävlingen?

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Varför denna storlek?

Tar MPR över ägandet till bildrättigheterna vid deltagande i tävlingen?

TPP

Skriv in en copyright text på fotot, det gjorde jag :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar inte över ägandet på något sätt, men vill kunna använda ev. bilder på maipenrai.se vid t.ex. marknadsföring av tävlingen på olika sätt.

Bilderna kommer inte att säljas eller på annat sätt missbrukas.

Sen har det även med hur en bild kan visas på nätet att göra.

För att vi ska kunna utse en vinnande bild, bör bilden vara så stor att man ser vad den föreställer på en helskärm och det utan att vara alltför grynig.

Ni som inte vill vara med i tävlingen behöver naturligtvis inte ladda upp några bilder.

Jag har i några PM fått svara på småotrevliga meddelanden, så det är väl säkrast att jag öppet skriver att det är en frivillig tävling.

Inget tvång att deltaga som medlem på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !!

Finns det ingen begränsning då det gäller antalet röster per medlem???

Föreslår samma antal röster per mån som antalet bilder du lägger in eller max 3 per medl.Från 1 till sista dagen per mån, borde kunna ordnas på samma sätt som du har blockat karman.

  • En medlem kan bara rösta/betygsätta en bild en gång. Man kan ändra sig.

  • En medlem kan rösta/betygsätta alla bilderna.

  • Skalan är 1 till 5.

  • Minst 10 röster för att en bild ska kunna tas med i "månadsfinalen" där en panel av väl utvalda medlemmar väljer den bästa bilden av de 10 bilder som fått bäst röster. Detta för att slippa att den mest populära medlemmen vinner. Det är bilden som är viktig, inte kameramannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser man om bilderna har kommit in som man lagt in...Mvh Maitan.

Klicka på länken i Surins första meddelande i tråden så ser du alla tävlingsbidragen.

Eller klicka på "Galleri" i navbaren och sedan "fototävling" i den högra spalten

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller i huvudmenyn längst till höger.

Fototävling, står det. :)

Nu ja, tidigare hamnade man i den här tråden ;)

ps. nu fungerar det att citera :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på länken i Surins första meddelande i tråden så ser du alla tävlingsbidragen.

Eller klicka på "Galleri" i navbaren och sedan "fototävling" i den högra spalten

Att det skall vara så förbannat lätt för alla andra, har lagt in två bilder män hittar de ej. Ger upp. :crazy: men tack Caveman hänger bara inte med sån här(datorer) Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Per automatik så ligger bilderna i ordningen: senast först.

För att se vilken bild som ligger bäst till klicka på Populärast.

Se bilderna.

post-3076-0-14726700-1316521726.png

post-3076-0-78942900-1316521728.png

post-3076-0-14726700-1316521726.png

post-3076-0-78942900-1316521728.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nu att mina två bilder har kommit in i medlemsgalleriet, de får ligga där orkar göra det en gång till. Ändå var jag på tråden foto tävling men så är livet. Mvh Maitan.

Flyttat dina 2 bilder till tävlingsalbumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...