Guest Forden34 Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Samma i storstan (Chiang Mai) Kraftiga regn= ingen el Alla som koper pc paket far automatisk medskickat "battery back up" Nu hänger jag inte med riktigt, vad får man med sa du?? driver du med oss?? jag ska köpa ny dator i Thailand så förklara lite mer ingående tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Nu hänger jag inte med riktigt, vad får man med sa du?? driver du med oss?? jag ska köpa ny dator i Thailand så förklara lite mer ingående tack Tyvarr inte,,, spanningsfall dagligdags. ha rdu laptop, inga problem ,men har du stationar pc...sa stanger den ner direkt om strommen vajar. Alla koper ett batteri. Kostar inte mycket , ca 3000 b Mitt har nu havererat efter 3 ar, Varit tacksam manga ganger . sluppit forlora icke sparat jobb. Batterit racker ca 30 min for att sorja for pc och printer, Bra ocksa som skydd mot aska/blixt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wickeh Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Inte bara renligheten, det är girigheten åsså, först på plats tar bästa bitarna,sist på plats får dom sämsta bitarna Håller inte med riktigt, de som har högst status får alltid ta först om det är en riktig thai-fest. Som farang blir du säkerligen serverad tidigt eftersom det är du eller någon annan farang som betalat. Är det inte så är du förmodligen inbjuden, och blir du bjuden tidigt så är du säkerligen en vän till en av de högt placerade i den mer eller mindre osynliga hierarkin, kanske värden är den som bjudit in dig. Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phom Lasse Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Jag har internet cafe rakt över gatan, så det duger för mig. Vi får se lite längre fram när vi ska vara där 3 till 6 månader hur det blir då Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Jag har internet cafe rakt över gatan, så det duger för mig. Vi får se lite längre fram när vi ska vara där 3 till 6 månader hur det blir då Komigen! nog har inte allt varit rosenrött! Har sett syndromet att "Älska allt" Har varit där sjålv "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Vänta du till koskiten börjar lukta, tupparna börjar 3.30, dom väcker hundarna som måste yla in sitt territotium. I "min" by, bara 300 pers, men centralby för 4 andra byar, bodde jag i absoluta centrum Menar att don 2 affärerna liåg tvärs över gatan. nää, det här blir fel tråd har inga bilder, vilket skulle förklaras, blev kvar , men kånner att jag nog bored "skriva av " mig lite, någon som har förslag på vilken tråd? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Tjena! Köp ett bensindrivet el-verk. Funkar kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 till vad? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Det som irriterar mig är bristen på hänsyn så fort man sätter sig på en MC, även de som har egna småbarn, kör som idi*ter runt hörnen och trots att det skett ett par riktigt otäcka olyckor vid utfarten till stora landsvägen fortsätter dom som inget hänt, har en granne som är med i lokalvalet och har till honom med bistånd av några granna lämnat en begäran om vägbulor, hoppas han vinner valet för han gjorde tummen upp direkt! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Tjena! När det är strömavbrott ibland. Är inte så kul när allt tinar upp i frysen. Ingen ac i sängkammaren m.m Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Håller inte med riktigt, de som har högst status får alltid ta först om det är en riktig thai-fest. Som farang blir du säkerligen serverad tidigt eftersom det är du eller någon annan farang som betalat. Är det inte så är du förmodligen inbjuden, och blir du bjuden tidigt så är du säkerligen en vän till en av de högt placerade i den mer eller mindre osynliga hierarkin, kanske värden är den som bjudit in dig. Hej Detta stämmer mer med mina upplevelser vid matbordet om man är gäst hos någon, äter vi bara med familjen är det lite mer avspänt och friare, men dom enda som jag har sett missköta sig ofta vid matbordet har varit besökande falanger. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd September 24, 2011 Dela Inlagd September 24, 2011 Tjena! När det är strömavbrott ibland. Är inte så kul när allt tinar upp i frysen. Ingen ac i sängkammaren m.m Hej strömavbrott är ett bekymmer för min arbetsgivare då jag arbetar med marknadsundersökningar ifrån Thailand, Issan, Sisaket, rasisalai, Ban pho. Har aldrig haft lust att skälla ut någon för det, det är jobbit då jag sitter och utför en intervju med en trevlig person för en gångsskull. Så bryts alltihop och portalen stängs ner. Tjänar 100 spänn i timmen fast lön. Faktiskt värt att jobba som telefon terrorist då man faktiskt kan bo i Thailand och större delen av tiden med annat. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu