Jerker Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Tänkte ta upp lite händelse som irriterar mig små och stora bekymmer. Min tjej tycker ofta ingenting ding dong falang ! Idag skulle vi och nya stora butiken Lotus i chum Phae där ville jag köpa kolsyrad vatten stora plast flaskor ca 2 liter.Det fanns massa olika märken nu var frågan vilken som var kolsyrad? frågade tjejen hon trodde det var en sort men var inte säker. Så klart tycker jag vi frågar personalen litar inte riktig på min sambo vet hon inte gillar fråga så mycket. Så jag går fram frågar om det har ? förstår så klart inget så hon ringer ansvarig på avdelningen nu var dom tre personer försökte hjälpa mig då kommer min sambo förklarar vad vi vill ha. Inga problem den sorten kolsyrat säger personalen jag tar en stor pack fast jag misstänker redan då vanligt vatten. När jag kommer till bilen så öppnar jag en ingen kolsyra jävla skit i Sverige hade man gott tillbaka men har blir det problem sambon sur för dum huvudet gnäller om det. Bättre nästa gång leta vidare det finns små glas flaskor som dricker med mekong, http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 (ändrad) Börja med att leta efter glasflaskor. Kolsyrat finns nog inte i plastflaskor Ändrades September 18, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Köp en Sodastream problemet löst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd September 18, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 18, 2011 Börja med att leta efter glasflaskor. Kolsyrat finns nog inte i plastflaskor Jo, det förstår jag men varför kan dom inte säga det butiken? http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 1 back med 24st 30cl sodavatten kostar 110B i vår by när jag handlar av bryggarbilen ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 1 back med 24st 30cl sodavatten kostar 110B i vår by när jag handlar av bryggarbilen jäkligt bra pris det! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Vill man ha kolsyrat.. sag "soda" (engelsk laneord skulle jag tro) och de visar dig pa dessa sma 30 cl (?) glasflaskor. Chang ar vanligast. Du kan kopa flak. Men jag har aldrig sett pet-flaska med "soda" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Kläm på plastflaskan i butiken!! Är den mjuk så är det ingen kolsyra. En bubbelvatten ska kännas hård. Jämför med en läskflaska. Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd September 19, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 19, 2011 Tack! för svaren ska fixa lite soda i dag. Nästa exempel hände för några år sedan vi bestämde vi skulle gå bio i byn dom har fin biograf misstänkte dom säkert bara på thai men frågade tjejen i luckan det fanns textad på engelska.Det fanns det glad gick vi insåg filmen ingen engelsk så klart. Varför berättar dom sanningen? Har för mig hände flera gånger vi frågade dom sa hade. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 19, 2011 Dela Inlagd September 19, 2011 Tack! för svaren ska fixa lite soda i dag. Nästa exempel hände för några år sedan vi bestämde vi skulle gå bio i byn dom har fin biograf misstänkte dom säkert bara på thai men frågade tjejen i luckan det fanns textad på engelska.Det fanns det glad gick vi insåg filmen ingen engelsk så klart. Varför berättar dom sanningen? Har för mig hände flera gånger vi frågade dom sa hade. Jag var på Carrefour i Pattaya för ett par år sen och kollade efter dvd-filmer, var lite sliten och ville ta det lugnt den kvällen.. Hittade då "Låt den rätta komma in", med omslag där det stod på engelska att filmen hade svenskt tal, den köpte jag + ett par andra typ hollywoodrullar.. Kom hem till rummet och stoppade i dvd:n, lade mig till rätta och slog på dvd:n.. Underbart att koppla av lite och se en svensk film.. Jo tjena, någon minut in i filmen när det börjades prata så var det thaisnatter.. Va f-n, tänkte jag och börja trycka på menyn och se om man kunde ändra språket. Nähä, får väl gå dit i morrn och gnälla tänkte jag och stoppade i en annan film istället. Samma sak där, thaisnatter på den också, lika med den tredje.. Nu hade jag ju blivit lite smått upprörd och blodcirkulationen hade satt fart. Det slitage jag känt i kroppen tidigare var som bortblåst, groggen åkte fram och det blev en blöt kväll istället. Dagen efter var man ju fyllslut, inte fan orkade jag gå tillbaka dit å klaga då inte.. Och inte senare heller.. Så visst kan man bli irriterad i "Byn" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 19, 2011 Dela Inlagd September 19, 2011 Tack! för svaren ska fixa lite soda i dag. Nästa exempel hände för några år sedan vi bestämde vi skulle gå bio i byn dom har fin biograf misstänkte dom säkert bara på thai men frågade tjejen i luckan det fanns textad på engelska.Det fanns det glad gick vi insåg filmen ingen engelsk så klart. Varför berättar dom sanningen? Har för mig hände flera gånger vi frågade dom sa hade. Men för katten! Om dom sagt "no angkrit" no falang pay ticket, MPR! Om dom ser underliga ut på Tesco så säg NAM SODA!, men du kan vara lugn, det finns inga plastflarror med kolsyrat där i alla fall! Vi var på samma Tesco och handlade nytt kylskåp till svärföräldrarna, hittade ett med bra pris och bestämde oss direkt, Det tog 3 expediter + en chef att få fram att detta var det sista så dom hade inget emballage! Skitsamma sa vi och beställde hemkörning nästa dag, då det levererats, snyggt och punkligt samt lyfts på plats, bra jobb Tesco, kom i på lite kompletteringsköp, in på Tesco, där stod ett likadant kyskåp samma pris men en något annorlunda kulör. "Va inte dom här slut i går?" Nä inte dom här bara de ljusgrå! En för ögat knappt skönjbar nyans, varför sa dom inte det igår? Hustrun: "Du ville ju ha det andra utan kartong" Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd September 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2011 Min granne rakt över gatan sparar in några bath inte tömma septiktanken när det daxs så när vinden blåser åt vårat håll luktar det inte gott. Den har tiden på året skjuter dom smällare över allt. (det har med budda att göra) Inga små kina puffar som vi har i Sverige utan rejäla grejer . Nu börjat vänja mig efter en vecka. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Mycket irriterande ar ovanan/ofoget vissa Thai har: Att, vid en gemensam maltid, da det star tex fat med friterad kyckling eller revben pa bordet, vanda och vrida pa bitarna med fingrarna innan man plockar upp det man vill ha. Da jag sag detta forsta gangen,trodde jag att personen ifraga bara var rent allmant ohyfsad. Men det ar ganska vanligt forekommande. Rapport fran en svensk renlighet-spanare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Mycket irriterande ar ovanan/ofoget vissa Thai har: Att, vid en gemensam maltid, da det star tex fat med friterad kyckling eller revben pa bordet, vanda och vrida pa bitarna med fingrarna innan man plockar upp det man vill ha. Da jag sag detta forsta gangen,trodde jag att personen ifraga bara var rent allmant ohyfsad. Men det ar ganska vanligt forekommande. Rapport fran en svensk renlighet-spanare Inte bara renligheten, det är girigheten åsså, först på plats tar bästa bitarna,sist på plats får dom sämsta bitarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Det enda problemet jag har är språket, men jag tror att det kommer mer problem med tiden som går ju längre man stannar i byn, det får visa sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Mycket irriterande ar ovanan/ofoget vissa Thai har: Att, vid en gemensam maltid, da det star tex fat med friterad kyckling eller revben pa bordet, vanda och vrida pa bitarna med fingrarna innan man plockar upp det man vill ha. Da jag sag detta forsta gangen,trodde jag att personen ifraga bara var rent allmant ohyfsad. Men det ar ganska vanligt forekommande. Rapport fran en svensk renlighet-spanare Det blir ju inte mindre ohyfsat för att det är allmänt förekommande. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Jag har svårt att komma på något som jag retar mig på i byn, men frugan har svårt att somna när grannarna spelar och sjunger nattetid och hon hatar när bychefen börjar spela molam och rabbla vad som ska hända under dagen i byn eftersom hon har både svårt att somna och är morron trött, själv somnar jag på några minuter och vaknar tidigt och gärna till musik. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 (ändrad) Det blir ju inte mindre ohyfsat för att det är allmänt förekommande. Absolut.. . Har sett samma beteende pa marknaden,,, folk som vader och vrider pa de grillade kyckling vingarna med fingarrna... Ändrades September 20, 2011 av chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Inte bara renligheten, det är girigheten åsså, först på plats tar bästa bitarna,sist på plats får dom sämsta bitarna Vilka bitar hade du tagit? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Det skall väl samtidigt sägas, att detta inte bara är ett thailändskt fenomen. Jag har sett många faranger här nere som går från toan direkt till matskålarna och pillar med fingrarna i maten utan att ha tvättat händerna efter toabesöket. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Vilka bitar hade du tagit? Jag är uppfostrad att ta rakt av å inte hålla på å plocka. morfars lag var det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Det skall väl samtidigt sägas, att detta inte bara är ett thailändskt fenomen. Jag har sett många faranger här nere som går från toan direkt till matskålarna och pillar med fingrarna i maten utan att ha tvättat händerna efter toabesöket. Hur vet man det?? om man inte var med på toaletten vill säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Det vet man bara om man var på toan samtidigt och man ser mannen gå därifrån utan att tvätta sej. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 varje vardag klockan 5:30 drar stora högtalare runt hela byn igång med musik fram till 6:30 på hög volym Sedan är det lästa nyheter och diskussioner fram till 8:00 Tur man byggde huset väl ljudisolerat annars hade man blivit galen Vet att många klagat på Amphur men dom förstår inte problemet. "Människor måste ju få nyheter" Att folk inte får sova eller tvingas lyssna till musik en timme INNAN nyheterna är tydligen inte viktigt Någon annan by som har samma idéer ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Tuppjävlarna,vår grannes tuppar som startar innan de börjar ljusna,En gång skulle jag vara smart och gick över till gubbfan och erbjöd honom ett rejält överpris för tupparna(för att få lugn och ro)Och han lova de att jag skulle få köpa dem,Det gick 2 dagar med lugn och ro sen brakade helvetet löst igen,nu var det dubbelt så många tuppar!!Jag frågade om han inte gjort sig av med tupparna jag köpte,jojomensan men du gav så bra betalt så jag köpte dubbelt så många tuppar och dom du köpte gjorde jag mig av med,dom här är nya och inte de gamla som du köpte så vad är problemet!!!!!!!!!!!!!!!!Thaiändskt affärssinne-dum farang=ingen bra kombination Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu