Jump to content
IGNORERAD

Börjar min laptop packa ihop?

Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

se över inställningarna för strömsparläge i kontrollpanelen kan ju vara någon skum inställning där som har börjat bråka med dig, mac är en bra dator kör själv enart mac numera men kan du få ordning på din egen så är det ju dumt och köpa en ny. Hittar du inget så lämna in den til någon pc kille för översikt kan ju inte kosta många kronor. Efter det vet du garanterat vägen vidare.

Dela på andra sajter

• Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Baa

3

• andrejsdenruskige

3

• Borgmästarens Son

3

• Gustav

3

Mest aktiva i denna tråd

Varför skulle batteriet vara kört om det suttit i?.

Skulle tro att han har ett Li-ion batteri, de tar absolut ingen skada av att sitta i.de tar större skada av åldrandet, inte av brukandet!

Varför vet jag inte men har exact samma erfarenhet med min lap, till slut startade den inte överhuvudtaget, det som gjorde att jag började misstänka batteriet var att laddenhetens eller transformaor eller va det heter blev jäkla varm och att datorn bara la av då o då, efter att ha plockat ur batteriet och kört bara på laddaren, utan batteri funjar den som vanligt igen, och, yes, förmodligen ett Li-Lon. (kap.+11,1V---4400mAh)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Lämnar nog in den i pattis någonstans.. Måste nog tömma den på lite "oetiska" grejer först :crazy:

Dela på andra sajter

Lämnar nog in den i pattis någonstans.. Måste nog tömma den på lite "oetiska" grejer först :crazy:

Du får väl rabatt om dom får kopiera porrisarna? :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Rätt tänkt Knasen, är du inte hundra på vad du ska göra efter att ha läst alla råd, så lämna in den till en som kan. Glöm inte att be om kostnadsförlag

mvh Rolf

Dela på andra sajter

Da vara datorer/scanners/printers kranglar ar min erfarenhet att ar det ett mjukvaruproblem (programs) sa ar det valdigt billigt.

Men ar ar det ett mekaniskt problem/hardvaruproblem sa blir det dyrt.

Oftast billigare att kopa nytt i det senare fallet.

Ny laptop, eller som de sager har ,notebook kostar for standard ca 15000 B. Efter kopet kopierar de in de program du vill... tex Office, Photo Shop... etc (pirat givetvis.)

Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det kan vara batteriet som är halvkass så att det inte klarar det höga strömuttaget för nätdrift som det utsätts för precis när du drar ut sladden. Får den starta själv på batteri kan den starta upp i en mod med lägre strömuttag så att det fungerar bättre då. Gissningen är att det är batteriet som knasar.

Du kan ju ställa ner strömförbrukningen temporärt i nätdrift genom att t.ex. minska ljusstyrkan till ett minimum och se om den klarar övergången från nät till batteri bättre då.

Dela på andra sajter

Får testa det där med ljusstyrkan :good: annars får jag lämna in den i pattis för undersökning..

Dela på andra sajter

Slog näven i mitt tangentbord så skiten slocknade.Lämnade in den på tuk com i pattis tror jag betalade 2000-2500b för allt.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Finns ju många datakunniga här :) Har haft min lilla dator i ca 1 1/2 år nu och nästan varje gång jag drar ur strömsladden ur datorn så blir skärmen svart och man måste starta om den.. Har för mig jag läst någonstans att livslängden på dom där billiga bärbara är ca 2 år. Så vad kan felet vara, går det att lämna in på något datorställe i pattis och få det åtgärdat för en billig peng?

Orkar inte läsa igenom hela tråden med världsmästere hur batterier funkar, köp ett nytt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...