Jump to content
IGNORERAD

Viva La Rockabilly


svampen

Vad är Rockabilly för dig  

61 röster

  1. 1. Vad förknippar Du med Rocka Billy?

    • Bra musik?
      22
    • Brylcreme?
      20
    • Brudar?
      13
    • Festa?
      9
    • Coola Bilar?
      15
    • Myggjagare?
      15
    • Allt ovan!
      28


Recommended Posts

Luke the Drifter

Blues after Dark satte tonen igen !

 

Nu kör vi en gammal SUN RECORD och drömmer oss tillbaka till den gamla goda tiden då det begav sig ( brylcreem, fen-Chrysler och  mullrande V-åttor   :love: 

 

I'm a rockin' daddy   ( from ding dong Tenneeesee )

 

 

http://youtu.be/8Rv-sW72tio

 

post-4529-0-31217600-1358674216.jpg

 

// Luke the Rocker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 235
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    87

  • svampen

    56

  • Luke the Drifter

    31

  • Blues after Dark

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hot Rod Gals

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
Hot Rod Gals

 

 

 

O'boy !!! Där var det puddingar som skulle kunna väcka upp döda !   :love:  Jag gillar rockabilly-tjejer, Hot Rods och Eddy Cochran och här var det jackpot  :thumbsup: 

 

 Tackar för den videon Tallen !

 

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

O'boy !!! Där var det puddingar som skulle kunna väcka upp döda !   :love:  Jag gillar rockabilly-tjejer, Hot Rods och Eddy Cochran och här var det jackpot  :thumbsup: 

 

 Tackar för den videon Tallen !

 

 

// Luke the Drifter

 

Misstänkte att dom skulle falla dig på läppen :crazy:

 

Väl bekomme !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Äntligen lördag å lite skön mjusik :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bill var man och lyssnade på i Östervålaparken för länge länge sedan.....Vilket drag det var :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Och då tar jag tillfället i akt och kör en gammal bit med Hank C Burnette.

 

http://youtu.be/TKKtpY3UoWM

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

det här är skillnad mot en sunkig melodifistival, rockn roll is the king :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter




Wavebreak II - A Rockabilly Experience går av stapeln 11 Maj 2013 med artister såsom Top Cats, John Lindberg Trio, Flat Foot, The Troubled Three m.fl. Förutom artister så finns whiskeyprovning, ko-bingo, drive-in bio och mycket mer på schemat :)
Biljetter/info: http://www.facebook.com/wavebreak.se

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med lite ny modern Rockabilly

Wild Rooster - Ride On Rebels 

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ett ganska färskt gäng, men dom har övva hela vintern nu, så det låter bättre än på förra årets rulle

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
A tribute to Black Knights

WILD ROOSTER - RAW RHYTHM BOOGIE

 

Mvh

Nerike

 

Strålande Nerike !   :14: 

 

Om inte jag är helt ute och cyklar så var det sångaren i Black Knights , "Tom Powder" , som skrev den här låten.

 

Hur som helst så är det en låt som har en aura utav den gamla, genuina 50-tals rockabillyn över sig   :love: 

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...