Phom Lasse Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Jag lever efter " karmalagen" dagligen och försöker att fylla på "ryggsäcken" med goda gärningar. Är det någon av er som tänker på karma ibland ? Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Jag lever efter " karmalagen" dagligen och försöker att fylla på "ryggsäcken" med goda gärningar. Är det någon av er som tänker på karma ibland ? Nej, jag gör som jag hade gjort utan "karmalag". Utan "karmalag", hade du gjort dåliga gärningar då? Tycker att det känns lite ego - detta gör jag bara för att det finns el "lag", passa på att fyll på så blir jag belönad sedan. Att göra det utan att bli belönad måste väl vara en mycket större bedrift. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Med Metta! Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Halva gänget här har väl karma tatuerat i pannan # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HansG Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Skriv inte något som är negativt. Det är reegel nr 1. Gilla alla fototrådar även om Du sett bilder på temlpel till leda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd September 10, 2011 Dela Inlagd September 10, 2011 Jag lever efter " karmalagen" dagligen och försöker att fylla på "ryggsäcken" med goda gärningar. Är det någon av er som tänker på karma ibland ? Här inne på MPR så lever vi alla efter karmalagen, max 20st per 24h får delas ut. ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Jag ser det inte som att jag kämpar med fina gärningar för att få pluspoäng. Jag tror inte jag kommer bli belönad genom att göra goda gärningar, men jag får en viss tillfredsställelse genom att hjälpa och göra folk glada. För mig är belöningen snarare ett "tack" ibland eller att man ser det positiva resultatet av att man "gjort gott". Visst skulle världen se bättre ut om alla män var gentlemän och alla kvinnor var helgon, men nu har vi ju bara den här världen, så vi får väl se till att göra så bra vi kan. Mer än så kan man inte göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Jag ser det inte som att jag kämpar med fina gärningar för att få pluspoäng. Jag tror inte jag kommer bli belönad genom att göra goda gärningar, men jag får en viss tillfredsställelse genom att hjälpa och göra folk glada. För mig är belöningen snarare ett "tack" ibland eller att man ser det positiva resultatet av att man "gjort gott". Visst skulle världen se bättre ut om alla män var gentlemän och alla kvinnor var helgon, men nu har vi ju bara den här världen, så vi får väl se till att göra så bra vi kan. Mer än så kan man inte göra. Håller med. Istället för tack får man ibland höra "Khun jai di" Du har ett gott hjärta, det värmer mer än en massa floskler! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Jag lever efter " karmalagen" dagligen och försöker att fylla på "ryggsäcken" med goda gärningar. Är det någon av er som tänker på karma ibland ? Ta dig en ordentlig fylla istället för att hålla på med sånt där trams Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Jag lever efter " karmalagen" dagligen och försöker att fylla på "ryggsäcken" med goda gärningar. Är det någon av er som tänker på karma ibland ? Svar ja. Inte då MPR-karma, men det allmänna karmabegreppet. Det finns något trösterikt i att föreställa sig att onda gärningar mot en själv medför dålig karma för den som utför handlingen. Allt jämnar ut sig förhoppningsvis... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Ta dig en ordentlig fylla istället för att hålla på med sånt där trams 5 Det va sjömans snack När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 5 Det va sjömans snack Mest obegåvat tycker jag. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Mest obegåvat tycker jag. Mvh jrk Han brukar va rakt på sak och grov i munen.det är nog från sjömanslivet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.