emso99 Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Är det någon som vet vad som gäller om man vill transportera en bil från Thailand till Sverige? Min fru har en bil i Thailand som hon vill transportera till Sverige. Räknas det som import? Eller finns det andra sätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Är det någon som vet vad som gäller om man vill transportera en bil från Thailand till Sverige? Min fru har en bil i Thailand som hon vill transportera till Sverige. Räknas det som import? Eller finns det andra sätt? Tanka o kör,,sen tanka igen osv... # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Tänk på att söderledstunneln håller på att repareras, kraftiga köer i rusningstid. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emso99 Inlagd September 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 3, 2011 NU tänkte jag på skatter och dylikt, frakten är redan fixad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Aldrig funderat på att sälja den och köpa en i Sverige? Men om du verkligen vill ha hit bilen surfa då in på http://www.transportstyrelsen.se och läs på där står allt du behöver veta om import av fordon.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Har hört av folk som tagit in bilar från Usa att det finns någon regel om hur länge man har ägt bilen. Det gäller även att bilen har t.ex. sidoblinkers och sånt man måste ha i Sverige men som det inte är krav på i andra länder. Finns modellen redan i Sverige är det lättare. Sedan är väl den bilen högerstyrd. Kan bli helt omöljig att sälja vidare när den dagen kommer. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Har hon nyligen flyttat hit kan hon ju ta hit den som flyttgods, under förutsättning att hon ägt den tillräckligt länge. Men ska ni verkligen ta hit en högerstyrd bil? Mycket svår att sälja till annat än som postbil! Bättre att sälja bilen och ta pengarna till Sverige och köpa en ny. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Det brukar vara lite dåligt med värme i Thai bilar, men gärna dubbla AC, kanske ytterligare en anledninga att sälja den i LOS och köpa nåt här Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 3, 2011 Dela Inlagd September 3, 2011 Det brukar vara lite dåligt med värme i Thai bilar, men gärna dubbla AC, kanske ytterligare en anledninga att sälja den i LOS och köpa nåt här Det beror på vilken klimatanläggning som sitter i. Dom strippar ofta detta på ekonomibilar. Men min Lexus t.ex går att braka på full värme även i Thailand. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Vad är det för en bil förresten ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tompengpung Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Är det någon som vet vad som gäller om man vill transportera en bil från Thailand till Sverige? Min fru har en bil i Thailand som hon vill transportera till Sverige. Räknas det som import? Eller finns det andra sätt? Hej, Om jag inte minns helt åt H-e så får man ta in ägodelar som flyttgods inom 9 månader efter att man skrivit sej här, dvs utan skatt(tull, moms o liknande) dock finns en tids gräns man måste ha ägt ett fordon och jag har för mej att det är 6 månader. Dock inte säker. Kolla med tullen för exakta regler. TPP Stoppa veganerna, de äter djurens mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Flyttsaksfordon/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Det beror på vilken klimatanläggning som sitter i. Dom strippar ofta detta på ekonomibilar. Men min Lexus t.ex går att braka på full värme även i Thailand. Mvh Janne Har du sätesvärme då? kompisen köpte en Dubai importerad merca och den hade det inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Har du sätesvärme då? kompisen köpte en Dubai importerad merca och den hade det inte. Har jag ej funderat på då den knappast används i Thailand?. Värmen dock vet jag i.o.m att jag hade kokningsproblem tidigare och kylde motorn genom att köra på värmen för fullt. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Det beror på vilken klimatanläggning som sitter i. Dom strippar ofta detta på ekonomibilar. Men min Lexus t.ex går att braka på full värme även i Thailand. Mvh Janne Har du en Lexus Så har du en riktig BIL, DEN HAR JU ALLT. Hade en då jag bodde i SWE, Absolut det bästa som finns i bilväg.Merca och BMW och alla andra är bara leksaker. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 (ändrad) Har du en Lexus Så har du en riktig BIL, DEN HAR JU ALLT. Hade en då jag bodde i SWE, Absolut det bästa som finns i bilväg.Merca och BMW och alla andra är bara leksaker. Men vakna nu, du kan väl inte jämföra en trimmad och flashad Toyota med en västeuropeisk eller Amerikatillverkad bil. Ändrades September 6, 2011 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Amerikanska bilar är ju världsberömda för sin kvalitet och framstående teknik ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Har du en Lexus Så har du en riktig BIL, DEN HAR JU ALLT. Hade en då jag bodde i SWE, Absolut det bästa som finns i bilväg.Merca och BMW och alla andra är bara leksaker. Just därför jag åker Lexus både i Sverige(RX400) och i Thailand(ES300). När min fru tog körkortet i sverige köpte vi en begagnad Lexus RX300 01a till henne. Klockren Går som en klocka. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Men vakna nu, du kan väl inte jämföra en trimmad och flashad Toyota med en västeuropeisk eller Amerikatillverkad bil. Nej inget slår ju en fiat punto Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Att ta med sig flyttgods i form av bil inom EU ar ok. Da galler att ar bilen typad i annat EU land ,blir det ingen diskussion om eventuell ny typ besiktning. = billigt. Misstanker att tar man in en bil fran Thailand maste den typ godkannas = dyrt. Forstar inte egentligen fragan. Varfor ta in en bil fran Thailand. ar det en gammal classic typ Corvette? eller en Tuk tuk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Just därför jag åker Lexus både i Sverige(RX400) och i Thailand(ES300). När min fru tog körkortet i sverige köpte vi en begagnad Lexus RX300 01a till henne. Klockren Går som en klocka. Mvh Janne Menar du runt runt? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tricky Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Konstigt att ts startar tråden men sen aldrig svarar även fast han varit online dom senaste dagarna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 http://www.maipenrai.se/forum/t/12489-ta-med-bilen-som-flyttgods-till-sverige-for-dyrt/ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Menar du runt runt? Nej som ett digitalur. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu