Jump to content
IGNORERAD

Transportera bil från Thailand till Sverige

emso99

Recommended Posts

Är det någon som vet vad som gäller om man vill transportera en bil från Thailand till Sverige? Min fru har en bil i Thailand som hon vill transportera till Sverige. Räknas det som import? Eller finns det andra sätt?

Dela på andra sajter

Är det någon som vet vad som gäller om man vill transportera en bil från Thailand till Sverige? Min fru har en bil i Thailand som hon vill transportera till Sverige. Räknas det som import? Eller finns det andra sätt?

Tanka o kör,,sen tanka igen osv...

# 27 RIP

Dela på andra sajter

Tänk på att söderledstunneln håller på att repareras, kraftiga köer i rusningstid.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Har hört av folk som tagit in bilar från Usa att det finns någon regel om hur länge man har ägt bilen.

Det gäller även att bilen har t.ex. sidoblinkers och sånt man måste ha i Sverige men som det inte är krav på i andra länder. Finns modellen redan i Sverige är det lättare.

Sedan är väl den bilen högerstyrd. Kan bli helt omöljig att sälja vidare när den dagen kommer.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Har hon nyligen flyttat hit kan hon ju ta hit den som flyttgods, under förutsättning att hon ägt den tillräckligt länge.

Men ska ni verkligen ta hit en högerstyrd bil?

Mycket svår att sälja till annat än som postbil!

Bättre att sälja bilen och ta pengarna till Sverige och köpa en ny.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Det brukar vara lite dåligt med värme i Thai bilar, men gärna dubbla AC, kanske ytterligare en anledninga att sälja den i LOS och köpa nåt här

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Det brukar vara lite dåligt med värme i Thai bilar, men gärna dubbla AC, kanske ytterligare en anledninga att sälja den i LOS och köpa nåt här

Det beror på vilken klimatanläggning som sitter i.

Dom strippar ofta detta på ekonomibilar. Men min Lexus t.ex går att braka på full värme även i Thailand.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Hej,

Om jag inte minns helt åt H-e så får man ta in ägodelar som flyttgods inom 9 månader efter att man skrivit sej här, dvs utan skatt(tull, moms o liknande) dock finns en tids gräns man måste ha ägt ett fordon och jag har för mej att det är 6 månader.

Dock inte säker.

Kolla med tullen för exakta regler.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Dela på andra sajter

Dom strippar ofta detta på ekonomibilar. Men min Lexus t.ex går att braka på full värme även i Thailand.

Mvh Janne

Har du sätesvärme då? kompisen köpte en Dubai importerad merca och den hade det inte.

Dela på andra sajter

Har du sätesvärme då? kompisen köpte en Dubai importerad merca och den hade det inte.

Har jag ej funderat på då den knappast används i Thailand?.

Värmen dock vet jag i.o.m att jag hade kokningsproblem tidigare och kylde motorn genom att köra på värmen för fullt.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Mvh Janne

Har du en Lexus Så har du en riktig BIL, DEN HAR JU ALLT. Hade en då jag bodde i SWE, Absolut det bästa som finns i bilväg.Merca och BMW och alla andra är bara leksaker.

"Nypan"

Dela på andra sajter

Har du en Lexus Så har du en riktig BIL, DEN HAR JU ALLT. Hade en då jag bodde i SWE, Absolut det bästa som finns i bilväg.Merca och BMW och alla andra är bara leksaker.

Men vakna nu, du kan väl inte jämföra en trimmad och flashad Toyota med en västeuropeisk eller Amerikatillverkad bil. y15.gif

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Amerikanska bilar är ju världsberömda för sin kvalitet och framstående teknik ! Untitled-1.gif

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Just därför jag åker Lexus både i Sverige(RX400) och i Thailand(ES300).

När min fru tog körkortet i sverige köpte vi en begagnad Lexus RX300 01a till henne. Klockren Går som en klocka.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Men vakna nu, du kan väl inte jämföra en trimmad och flashad Toyota med en västeuropeisk eller Amerikatillverkad bil. y15.gif

Nej inget slår ju en fiat puntowink.png

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Att ta med sig flyttgods i form av bil inom EU ar ok. Da galler att ar bilen typad i annat EU land ,blir det ingen diskussion om eventuell ny typ besiktning. = billigt.

Misstanker att tar man in en bil fran Thailand maste den typ godkannas = dyrt.

Forstar inte egentligen fragan. Varfor ta in en bil fran Thailand. ar det en gammal classic typ Corvette? eller en Tuk tuk?

Dela på andra sajter

Just därför jag åker Lexus både i Sverige(RX400) och i Thailand(ES300).

När min fru tog körkortet i sverige köpte vi en begagnad Lexus RX300 01a till henne. Klockren Går som en klocka.

Mvh Janne

Menar du runt runt?nyam.gif

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Menar du runt runt?nyam.gif

Nej som ett digitalur.wink.png

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...