Jump to content
IGNORERAD

Någon annans Thai-tjej


kdst

Recommended Posts

Tjena Waxet jag håller med dig till 100% och kanske lite till. Skall vara ett slut innan man man går in i ett nytt förhållande från bägge sidor. Sen har Maitan rätt till 100%. Jag har oxå sett ett antal förhållande med Thai och farang där tjejen springer med andra faranger vid sida av sin Man. Det är väl den bilden som målas upp av fördommar av Thaitjejer men tyvär är den rätt sann. Har du en tjej som jobbar på ett Masageställe bör du vara extra uppmärksam, det låter bra från början, men sen när kommpisarna talar om hur man kan tjena extra pengar genom olika tjenster är det ett början till ett förfall till sin mann tyvär. Jag har sett för många exempel för att tro att det är enstaka fall. Det spelar ingen roll om dom är Barlaydis eller från landet eller har haft andra jobb i Thailand same same baut diffret. Pengar talar alltid för dom. Skjut mig om ni vill jag pratar bara om egen erfarenhet.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • falukorven

    7

  • Phuket18.5

    6

  • Rob

    6

  • kdst

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Stackars satar som efter idogt letande äntligen har hittat ett kneg till sin thaifru.

Först gick debatten het om lämpligheten att "låta" sin fru knåda faranger på massagesalonger,

vilket säkert resulterade i att en och annan snubbe tog det säkra före det osäkra och

de valde då att "ta sin mats ur skolan".

Vänta ett par dagar till och den här tråden har då blivit det ultimata beviset på att man inte bör ha

"kärringen" jobbandes på någon alla dessa thai-restauranger . . .,

det vet man ju vilka "faror" som sitter och lurar där crazy.gif . . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå, troll är jag inte. Och jag var själv också aktiv för flera år sedan på TT-forumet, men jag hittade inte hit förrän i vintras. Då läste jag bara här, men sedan blev jag nyfiken på att se bilderna i bildtråderna så jag registrerade mig (utan att vara registrerad ser man inga bilder). Och när jag väl var registrerad tyckte jag att jag också kunde börja skriva lite, så på den vägen är det... och som sagt, fler berättelser kommer, fast kanske inte någon berättelse som väcker lika mycket åsikter som denna.

Fast jag är som sagt väldigt överaskad över hur bra respons det varit och hur många vettiga inlägg som skrivits, och detta oavsett ståndpunkt. En riktigt bra diskussion helt enkelt.

Och i detta fallet så är det ju inte någon Farang som hittat ett jobb till sin Thaifru, hon jobbar som sagt i familjeföretaget så jag antar att jobbet redan fanns med i bilden innan flytten till Sverige var på gång. Men detta har jag inte frågat henne om, utan det är bara min gissning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars satar som efter idogt letande äntligen har hittat ett kneg till sin thaifru.

Först gick debatten het om lämpligheten att "låta" sin fru knåda faranger på massagesalonger,

vilket säkert resulterade i att en och annan snubbe tog det säkra före det osäkra och

de valde då att "ta sin mats ur skolan".

Vänta ett par dagar till och den här tråden har då blivit det ultimata beviset på att man inte bör ha

"kärringen" jobbandes på någon alla dessa thai-restauranger . . .,

det vet man ju vilka "faror" som sitter och lurar där crazy.gif . . . .

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Och det skrivet av en medlem som endast varit reggad i någon månad längre än TS :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det skrivet av en medlem som endast varit reggad i någon månad längre än TS smile.png

Man skulle kunna säga 50% längre medlemsskap, låter tyngre va? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kommentar får väl då bli att det inte är ovanligt att kvinnor, både svenska och thailändska, försöker säkra upp en ny relation innan man bryter den gamla. Självbevarelsedrift...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Min kommentar får väl då bli att det inte är ovanligt att kvinnor, både svenska och thailändska, försöker säkra upp en ny relation innan man bryter den gamla. Självbevarelsedrift...

Herr Chang har talat.

Även en och annan svensk man begagnar detta "snusförnuft" ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju även vara så att Tjejen i fråga helt enkelt stöter på TS eftersom hon vill att han ska komma och spendera pengar i restaurangen, hon kanske till och med får provision, ungefär som en tjej som jobbar i Bar i Thailand.

Hon kanske kör samma stil med fler snubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå, troll är jag inte. Och jag var själv också aktiv för flera år sedan på TT-forumet, men jag hittade inte hit förrän i vintras. Då läste jag bara här, men sedan blev jag nyfiken på att se bilderna i bildtråderna så jag registrerade mig (utan att vara registrerad ser man inga bilder). Och när jag väl var registrerad tyckte jag att jag också kunde börja skriva lite, så på den vägen är det... och som sagt, fler berättelser kommer, fast kanske inte någon berättelse som väcker lika mycket åsikter som denna.

Fast jag är som sagt väldigt överaskad över hur bra respons det varit och hur många vettiga inlägg som skrivits, och detta oavsett ståndpunkt. En riktigt bra diskussion helt enkelt.

Och i detta fallet så är det ju inte någon Farang som hittat ett jobb till sin Thaifru, hon jobbar som sagt i familjeföretaget så jag antar att jobbet redan fanns med i bilden innan flytten till Sverige var på gång. Men detta har jag inte frågat henne om, utan det är bara min gissning.

Thailändska familjeflickor är uppfostrade att inte direkt ta första steget till ett förhållande. God ton i detta fallet innebär att det är killen som tar det första steget till att inleda förhållandet. Tar hon första steget kan hon bli betraktad som lösaktig. Att flörta lite grann och visa upp sin glada sida är så långt hon kan gå om hon är av denna typ av tjej. Som en del andra tidigare har sagt kan det också vara ett sätt att få dig som stamgäst att känna sig speciell.

I ditt fall tyder nog hennes signaler på att hon är intresserad, men det behöver inte vara så. Nästa drag är ditt! Jag tycker nog att du ska ta reda på lite mera om henne och hennes förhållande innan du gör något mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tycker inte du ska sattsa på henne

En ärlig tjej håller inte på å flörtar me andra.hon biter i hop och försöker fixa till ev problemd

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

5 ahh.gifthumbsup.gif

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kommentar får väl då bli att det inte är ovanligt att kvinnor, både svenska och thailändska, försöker säkra upp en ny relation innan man bryter den gamla. Självbevarelsedrift...

Herr Chang har talat.

Herr Kloker har talat som vanligt träffande klokt skrivet hursomhelst, Vuxna män och kvinnor tröttnar och väljer umgänge och kärlek efter det dom

känner för kan vara utseende kan vara pengar men troligast roligt tillsammans håller i längden

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

5 ahh.gifthumbsup.gif

Håller med dig.

Även jag fick dagens garv när jag läste Månes "utmärkta" relationstips :)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja gubben eller pojkvaskern kan om han bara lägger manken till.(skriva)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

thumbsup.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu vore en mindre bemedlad thaitjej som för sin egen och barnens skull ville ta sig ur

ett dåligt förhållande och kanske förslagsvis in i en något mer harmoniskt (eller spännande) tvåsamhet - ja vad gör man då?

Kanske jag talar ur ett eget perspektiv, men borde hon inte då agera en smula seriöst,

men ändå lockande i en annan och mer respektabel mans ögon?

-Ja man kan undra varför den aktuella servitrisen inte skötte kontakten och kurtiserandet

med den svenske matgästen lite mer privat och diskret på utsidan av arbetsplatsen?

Ett tänkbart scenario vore att hon istället i i smyg hade slinkigt till honom en papperslapp eller

viskat i hans öra om ett önskat möte för ett samtal på en annan och lite mer neutral plats utan insyn eller risk för skvaller?

Där mellan fyra ögon kunde hon då obehindrat få idka både handpåläggning och allehanda tåflirt om så önskades.

Pricken över i:et vore väl att sedan krysta fram en eller annan känslotår i hans famn.

På så vis kunde hon ”möra upp” karln innan hon förklarar sin hittills hemlighållna kärlek till herr middagsgäst.

Följer hon sedan upp och agnar med en välredigerad snyftare med valda delar ur sin livshistoria, så vore nog saken ”biff”.

Damens agerande att på sitt eget speciella lilla vis ”svassa” omkring i lokalen i syfte till att dra till sig de manliga gästernas blickar, och att då se matgästen som ett tänkbart ”gig” verkar mer vara ett spel för galleriet än en seriös invit om en möjlig framtid tillsammans, tycker jag.

Jag tvivlar alltså stark på att servitrisen har någon större lust eller någon ärlig avsikt att bli äkta hälft till den aktuella matgästen.

Inte ens älskarinna tror jag att hon vill bli – nej det räcker nog med att bli sedd och åtrådd där i lokalen.

-Nej det brukar krävas en något annorlunda ”kärlek” om man vill bygga en fungerande och bestående familj.

Agerandet i restaurangen tyder väl istället på att hon vill livnära och mata sitt törstande ego.

Detta uppnår hon genom att få visa upp sina gracer och flirtiga färdigheter för kompisar och middagsgäster

så att de servitriser med mindre fördelaktigt yttre kan få se hur hon med bibehållen skönhet skickligt leker tafatt med gästen,

och att hon på så vis kan linda en snubbe och middagsdricksen runt sitt lillfinger.

Villigt sitter han där med sin tallrik och bildligt slickar i sig, och han trånar längtande efter hennes närhet och

hennes små beröringar som förr endast kom till kaffet och med notan, men numera fördelas ut under större delen av middagen.

Ju mer han spelar med och låter sig beröras och förföras, ju mer växer hennes självtillit och hans bultande bula i byxan.

Matgästen med det prekära, men ack så livsbejakande tillståndet under bordsskivan vet om att situationen känns

både rätt och fel på samma gång, men likväl envisas han med att gå tillbaka till samma gamla restaurang för att

sedan sitta där fantisera om hur det skulle kunna vara om det nu visade sig att hon även byxbulan ville beröra.

Men förmodligen känns det trotts allt ganska stärkande för det tidvis svullna manliga egot

eftersom han faktiskt dras med övertygelsen om att det är han själv som via sin närvaro styr hela händelseförloppet,

och inte hon dirigerar handlingen med sitt agerande.

Båda spelar dock sin växelvisa och kurtisa roll med inlevelse och personligt syfte.

Dramaturgin i en dylik repertoar pekar dock inte på ett beroendeförhållande mellan en matador och dess en tjur,

Detta eftersom skådespelet i restaurangen endast kan fortgå om båda överlever.

Denna typ av beroendeförhållande gör att charaden lever vidare, och att den får sin näring från båda

parters villiga medverkan och rolltolkning, men mer än så blir det oftast inte.

Vissa kärlekspar må gilla och även dras till varandras närhet,

men sällan lägger de några ägg tillsammans.

Den inledande och bedrägligt lockande akten i restaurangen mellan de ”tu” är alltså inget annat än

ett självcentrerat realtidsepos och en välillustrerad parningsdans mellan i första hand en ”orientalisk ornitolog”,

och i andra hand en ”hungrig pippi” som likt en dresserad undulat pickar i sig små aptitliga,

men ack så näringsfattiga vallmofrön från servitrisens handflata.

Så min bäste och något brydde (omtöcknade) middagsgäst, här är mitt råd till dig:

Bara för att du under en tid har blivit beskådad uti i en kikare,

så behöver inte detta innebära att ni båda står varandra särskilt nära.

Flaxa alltså vidare min vän smile.png

SN

Nu är du på gång, Siam Nilsson. :D

Been there done that, du också ?

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

Fan det där låter som min kärring...

Ska bara kolla att hon inte satt upp kameror på mitt kontor?

Det är inte du som rått henne hur hon ska göra?wink.png

Helvete vad starka pillerna är gäsp.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner den här diskussionen nu! INGEN person äger någon även om den personen har lagt ut väldigt mycket pengar på den tjejen som man tagit hit!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte läst precis allt i tråden. Men för mig framstår ts som en mycket seriös man som har varit stamkund på denna restaurang under lång tid.Säkerligen har han lärt känna damen ifråga en hel del och har ju absolut inte gjort något som kan tyckas som olämpligt som att försöka flörta med nån annans mans fru. Som jag tolkar det hela så har han bara varit en trevlig gäst och om denna dam fattat tycke för honom tycker jag inte är något konstigt alls,Speciellt som hon verkar sitta fast i ett förhållande som hon icke trivs med. För mig är detta helt normalt,2 människor umgås och träffas under lång tid och finner att dom har mycket gemensamt och det uppstår kärlek. Sen att den andra råkar ha ett förhållande är väl inte så konstigt.Jag tror att detta sätt är mycket mer sunt och vettigt sätt att inleda ett eventuellt förhållande än att åka på 2v semester i Pattaya och gifta sig med första dam som ger en en komplimang och önskar att bli bjuden på en drink huh.png Nej jag tycker helt klart att ts ska köra vidare på detta och se om det inte kan leda till nått riktigt bra.Lycka til säger jag good.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte läst precis allt i tråden. Men för mig framstår ts som en mycket seriös man som har varit stamkund på denna restaurang under lång tid.Säkerligen har han lärt känna damen ifråga en hel del och har ju absolut inte gjort något som kan tyckas som olämpligt som att försöka flörta med nån annans mans fru. Som jag tolkar det hela så har han bara varit en trevlig gäst och om denna dam fattat tycke för honom tycker jag inte är något konstigt alls,Speciellt som hon verkar sitta fast i ett förhållande som hon icke trivs med. För mig är detta helt normalt,2 människor umgås och träffas under lång tid och finner att dom har mycket gemensamt och det uppstår kärlek. Sen att den andra råkar ha ett förhållande är väl inte så konstigt.Jag tror att detta sätt är mycket mer sunt och vettigt sätt att inleda ett eventuellt förhållande än att åka på 2v semester i Pattaya och gifta sig med första dam som ger en en komplimang och önskar att bli bjuden på en drink huh.png Nej jag tycker helt klart att ts ska köra vidare på detta och se om det inte kan leda till nått riktigt bra.Lycka til säger jag good.gif

Tycker nog att om man får en fin komplimang av en dam så kan hon nog vara värd att satsa på!!Iaf. i min ålder där komplimangerna inte haglar precis.Som någon skrev:bättre att spänna på en sträng än att brista i gråt utan att ha fått nåtahh.gif Mvh nyfådda Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

Och jag som trodde vi kände varandra!!!!!ohmy.png mvh mille

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kommentar får väl då bli att det inte är ovanligt att kvinnor, både svenska och thailändska, försöker säkra upp en ny relation innan man bryter den gamla. Självbevarelsedrift...

Herr Chang har talat.

Tror tvart om. " en man skiljer sig for en kvinnas skull, en kvinna skiljer sig for sin egen skull..."

Mannen vill garna ha "mjuk" overgang..

Nu har jag dock mycket liten erfarenhet av Thai kvinnor. Har bara traffat en. dvs min fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag kärringen sittandes hemma(naturligtvis kameraövervakat)Om jag ska någonstans kan hon få följa med(om alla hemmagöromål är klara)Och jag har varit i Thailand sen slutet av 80-talet så jag vet nog vad dom går för.Kärlekens språk är internationellt så där behövs inga verb och substantiv.Om jag ska till läkare eller nåt så följer grabben med och kollar när jag avhandlar besöket(det vet man väl vad de kan hitta på när chansen ges)Och när hon ska till doktorn så följer jag med och låtsas tolka,läkare är inget att lita på,alla vet väl om läkare.Förra året fick jag starka sömnpiller som hon får ta om jag ska till nån kompis och när jag låst mitt 9-tillhållarlås ska det fan till om hon ska komma ut(bor på 22:a våningen)Men vi älskar varandra och hon tycker det är bra att jag tar hand om henne så att ingen kåt farang ska röva bort henne för försäljni ng till Sydafrika(det har jag upplyst henne att de gör)Och alla bidrag hon får går till mitt konto så inte nån annan invandrare tar dem.Mvh Måne som är snäll och har gett henne madrasserade handbojor så det inte ska skava

Ojojoj här hade jag långt kvar och mycke att lära.. Nåja det är aldrig försent...

Först måste jag inhandla några kameror.

Sedan verkar det som om vi måste skaffa en grabb för eventuella doktors besök.. Får sätta upp på todo listan.

Sen måste jag beställa tid hos doktorn för sömntabletter.

Beställa tid hos låssmeden för byte av lås.

och oskavliga bojor..

Var det allt måne?..

Måste bara fråga frugan om jag kan få en bidrag till inköpen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...