Jump to content
IGNORERAD

Någon annans Thai-tjej


kdst

Recommended Posts

Nonki,

I inlägg 51 säger jag just;

Jag läser det så att TS inte stöter på henne utan det är hon som stöter på honom

så han är ingen skitstövel än...

Phuket18.5jap.gif

Ändrades av Phuket18.5
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • falukorven

    7

  • Phuket18.5

    6

  • Rob

    6

  • kdst

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta inlägg kanske inte är helt populärt i alla läger? Men det är en historia jag vill dela med mig av, både för att skriva av mig lite och höra er åsikt, men också för att det ger ett annat perspektiv på Thaitjejernas liv här i Sverige (de flesta som skriver här är ju i sitsen av den gifte mannen i denna historia). Så det är intressant att höra era råd och kommentarer.

Eftersom det finns en viss möjlighet att någon som känner tjejen i fråga läser på forumet så har jag valt att modifiera viss fakta för det inte skall gå identifiera några personer.

Nåväl, till historien…

I södra Stockholmsförorten där jag arbetar finns också en riktigt bra Thairestaurang. Som ni vet så är Thaimat bland det bästa man kan äta, och eftersom jag själv inte har någon Thaitjej som lagar åt mig så måste jag få min Pad Thai på något annat sätt. Så några gånger i veckan blir det att man tar med kollegorna på en Thailunch, och även på kvällstid har det kunnat bli någon Masaman-låda som hämtmat på vägen hem.

Restaurangen är ett klassiskt familjeföretag där mamma och son är ägare, och där dottern och två kusiner arbetar. Mamman har bott i Sverige länge, men kusinerna har hittat svenska män och flyttat hit för några år sedan. Och det är en av dessa kusiner som jag nu har lärt känna lite extra väl.

Som stammis på stället så är man givetvis igenkänd med allt vad detta innebär; lite extra småsnack när man beställer, och en helt strålande känsla för hur ’pet’ jag vill ha maten. Man har ju också fått ett litet extra igenkännande leende från samtliga, men inget som jag tidigare reagerat på som något annat än ett vanligt LOS beteende. Jag vet också alla tjejer där är gifta, så trots att jag är extra förtjust i asiatiska tjejer har jag inte haft några ambitioner att flörta med någon där.

Men en av tjejerna, den ena kusinen, har dock alltid varit lite extra trevlig att snegla på lite extra… hon är riktigt snygg, en pingla helt enkelt. Hon klär sig alltid snyggt, modemedveten och med klass, och har ett sätt att gå som gör att man lägger märke till henne. Sedan en längre tid tillbaka så har också hennes beteende mot mig ändrats på ett sätt som trots att det inte gått över gränsen knappast skulle uppskattas av hennes man.

Jag har som sagt varit ytligt bekant med denna tjej i flera år, men för ca ett år sedan hände något som blev startpunkten på denna historia.

Jag och min syster har ofta gått till denna restaurang och ätit, och på min systers födelsedag hade vi dragit ihop ett gäng som gick dit för lite god Thaimat. När Thaitjejn i fråga kom och tog våra beställningar så berättade jag att hon fick se till att det blev extra gott idag eftersom min syster fyllde år. Och oj vilken förvånad blick jag fick, och hon sa direkt ”Oj, är detta din syster, jag har alltid trott att det varit din flickvän”. Varefter jag svarade på skämt, ”nejdå, jag är nog ständig singel så om du har någon kandidat är det bara att säga till”. Hon svarade dock inte till mig utan vände sig till min syster och sa ”Oj, det är din bror och han är singel… Han är snygg, visst är han”, vilket inte direkt var vad jag hade förväntat mig som svar.

Jag tänkte inte så mycket mer på detta utan kvällen fortlöpte som alla andra. Men när jag kom tillbaka några dagar senare så var denna Thaitjej som förändrad. Hon var mycket mer sällskaplig och pratsam, och jag fick leenden och blickar hela tiden. En kollega som följde med mig den kvällen frågade sedan ”vad var det där?”.

Med tiden har jag nu kommit riktigt nära denna tjej, och visst är det trevligt med lite uppmärksamhet så jag har nog blivit ännu mer stammis där. Istället för hämtmat ber hon mig att jag skall äta där tillsammans med henne när hon tar sin mat. Och jag blir bjuden på allt möjligt, godis, frukt och saker hon bakat.

På senare tid har hon också börjat söka mer fysisk kontakt. Sitter jag till bords kan jag räkna med att få en hand på axel eller armen. Och när hon serverar så stryker hon diskret sina händer över mina när hon lägger ut besticken eller kommer med talriken.

Jag märker också hur hon pratar om mig med de andra tjejerna (sina kusiner), för de vet alltid vad jag har sagt och gjort. Och trots att jag inte kan så många ord Thai så märker jag också hur de pratar om mig på Thai ibland. Och när hon fått veta mitt namn första gången så blev jag vid nästa besök välkomnad av kocken med mitt namn, så det är uppenbart hur de pratat om mig.

Det är dock intressant att se hur hon ändrar beteende när hennes manliga kusin (sonen i familjen som med sin mamma äger stället) är i närheten. Då är hon mycket mer reserverad och pratar och flirtar inte lika mycket, men så fort han inte jobbar eller står i köket så är beteendet det vanliga. Jag antar att han har uttryckt att han inte uppskattar vad hon gör.

En av de andra tjejerna kom också en dag till mig och berättade att hon hade en kompis i Thailand som hon jättegärna ville att jag skulle träffa när hon skulle komma på besök i Sverige nu i sommar. Jag fick msn-adress, telefonnummer och uppmaning om att jag måste ta kontakt med henne för att jag verkligen skulle gilla henne. Jag uppfattade detta som ett sätt att styra bort mig från hennes kusin.

Thaitjejen berättade för mig senare att hon visste att hennes kusin försökt få mig att träffa en annan thaitjej och frågade varför jag inte gjort detta. Jag förklarade då att jag inte var intresserad av någon som inte bodde i Sverige, vilket i och för sig är sant, men som också fick som effekt att hon blev ännu mer flirtig.

Den mest absurda händelsen var när jag varit borta på tjänsteresa i tre veckor. När jag nyss kommit tillbaka passerade jag av en tillfällighet förbi utanför på den rätt så hårt trafikerade gatan, och tjejen ser mig genom fönstret… kommer utspringande och ger mig en stor kram. Och drar i princip in mig i restaurangen. Det måste ha sett lite underligt ut för andra förbipasserande och gäster. Jag passar givetvis på att beställa lite mat, men efter en stund så kommer hon och frågar mig lite skamset ”Jag måste fråga, var du på väg någon stans? Eller hade du faktiskt tänkt komma hit?”. Så jag drar en liten vit lögn för att hon inte skall behöva skämmas och säger att jag var på väg dit för att äta.

Jag vet som sagt att thaitjejen i berättelsen har en Svensk man sedan många år. Han är dock 15 år äldre än henne, medan hon är i min ålder. De har inga gemensamma barn, men hon har 2 barn sedan tidigare förhållande i Thailand. Hon undviker oftast att prata om sin familj, men de få gånger hon har nämnt honom så har han varit hennes ”kompis”, en etikett som hennes kusiner dock inte använder, utan de benämner honom som hennes ”man”.

Hon jobbar också ganska långa dagar, och är bara ledig på söndag och måndag, så jag frågade henne vad hon gör då. Hon säger då att det är bättre att arbeta eftersom när hon är hemma så måste hon ändå bara arbeta ännu mer, med att städa, diska, tvätta, handla, laga mat osv. Jag frågade också om hon inte skulle vilja ha mer semester än de 2 veckor hon haft i sommar, varpå hon svarar att ”Nej, det skulle vara tråkigt och jag skulle jag ändå bara sitta hemma och dricka vin hela tiden”. Detta får mig ju att tro att allt inte är helt bra där hemma.

Hon kom dock tidigare i sommar med en rätt så jobbigt önskemål. Jag berättade om min stuga ute i skärgården, och hon berättade att hon gillar att fiska. Så hon frågade rakt ut om hon kunde ta med sin familj och komma och hälsa på när jag var där (utan att i och för sig nämna sin man specifikt). Givetvis svarade jag artigt att det bara gick bra, men jag har undvikit att det skulle bli tillfälle för ett sådant besök. Som ni kan gissa från min berättelse så skulle det vara väldigt obekvämt att spendera en helg i stugan med henne, barnen och hennes man på besök.

Hon är verkligen snygg, trevlig och intressant, så visst har jag kanske uppmuntrat med lite flirtar tillbaka ibland men än så länge handlar allt om lite oskyldigt (?) flirtande, lite diskret beröring och framför allt en bra och uppskattad vänskap från båda sidor.

Och någon tänker säkert att hon kanske beter sig så mot fler än mig, fast det tror jag faktiskt inte… jag börjar ha varit där så många timmar att jag nog skulle ha märkt om det kom instövlande någon annan grabb.

Frågan är vad detta leder till om det får fortsätta, så vad är er åsikt…

- Har ni några råd till hur jag skall bete mig? Är det rätt att fortsätta på detta spår och inte sätta ner foten och säga att hon faktiskt har en man och att hon kanske är lite väl flirtig?

- Om ni kunde ta ett snack med tjejen, vad skulle ni då säga?

- Och vad skulle ni säga till hennes man där hemma, där förhållandet inte verkar vara helt på topp?

Detta känner hjärtat av känns det rätt kör på!!!!!!!!!!

Om hon har eller haft ett dåligt förhållande eller är en lycksökerska vilket jag ej tror lyssna till Dina egna känslor!

Prata över en lunch bästa sättet att reda ut vad Ni vill!

Förutfattad mening är vanlig men skapa Din egen uppfattning!!!

Gillar Ni Varandra så är det väl inga problem?huh.png?

Du verkar schyst en kille med fötterna på jorden"lyssna till Dina känslor kör på!!

Mvh Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan väldigt charmig sak inträffade tidigare i vinter. Hon skulle resa hem till Thailand i några veckor och hade berättat för mig när hennes sista arbetsdag skulle vara, och uppmanat mig att jag måste komma förbi den dagen, vilket jag också hade tänkt göra.

När det blev dags för lunch den dagen så ville mina arbetskamrater gå och äta Thai... så givetvis följer jag ju med. Framme på restaurangen så möts jag av den vanliga glada hälsningen som några gånger fått mina arbetskamrater till att fråga varför just hon är så trevlig bara med mig. Men när vi satt oss till bords märker jag att hon faktiskt ser ledsen ut. Hon går föbi flera gånger med sänkt blick och verkar undvika att titta åt mitt håll. När det är dags att gå tänker jag att jag skall leta upp henne och frågar vad som har hänt, men hon har då försvunnit från matsalen, och jag kan inte heller se henne när jag sneglar in genom rutorna till köket. Så jag får vandra tillbaka till jobbet utan att få svar på vad som har hänt.

Nu känns det ännu mer angeläget att få ett till mål Thaimat, så efter jobbets slut går jag dit igen. Nu möts jag av ett strålande glatt leende, men jag väjer att inte direkt fråga varför hon var ledsen tidigare. Efter jag har ätit, med gott sällskap vid bordet, så har de flesta gästerna runt om lämnat och jag passar på att fråga, "Du såg ledsen ut tidigare idag, har något hänt?". Hon svarar då att hon var ledsen eftersom jag kommit dit på lunchen, och att hon då tänkte att jag knappast skulle komma tillbaka samma kväll, sista dagen innan hon skulle resa bort. Och eftersom jag på lunchen kom med alla mina arbetskamrater så skulle hon inte få någon chans att träffa mig och säga 'hej då' innan hon åkte.

Så otroligt sött egentligen hur hon reagerade, detta kändes verkligen varmt om hjärtat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man spottar inte på helig mark = Respekt hänsyn och empati 24.gif

Vad är helig mark?huh.png?

Ett dåligt förhållande?

Ett bättre?huh.png

Helig mark är väl inte att äga?huh.png

Ömsesidig förståelse & KÄNSLOR ÄR RÄTT!!!!!

Mvh Svampfan

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

This is my life "and i dont care"fel jag tänker hela tiden på min familj!!!!

Har inte Du dom tankarna så släpp allt!

post-4567-0-20991300-1314858189.jpg

post-4567-0-20991300-1314858189.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är helig mark?huh.png?

Ett dåligt förhållande?

Ett bättre?huh.png

Helig mark är väl inte att äga?huh.png

Ömsesidig förståelse & KÄNSLOR ÄR RÄTT!!!!!

Mvh Svampfan

Precis! Allt är från betraktarens synvinkel och vad man har för värderingar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Allt är från betraktarens synvinkel och vad man har för värderingar!

Ok håller med föregående talare Virgo!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om man nu vore en mindre bemedlad thaitjej som för sin egen och barnens skull ville ta sig ur

ett dåligt förhållande och kanske förslagsvis in i en något mer harmoniskt (eller spännande) tvåsamhet - ja vad gör man då?

Kanske jag talar ur ett eget perspektiv, men borde hon inte då agera en smula seriöst,

men ändå lockande i en annan och mer respektabel mans ögon?

-Ja man kan undra varför den aktuella servitrisen inte skötte kontakten och kurtiserandet

med den svenske matgästen lite mer privat och diskret på utsidan av arbetsplatsen?

Ett tänkbart scenario vore att hon istället i i smyg hade slinkigt till honom en papperslapp eller

viskat i hans öra om ett önskat möte för ett samtal på en annan och lite mer neutral plats utan insyn eller risk för skvaller?

Där mellan fyra ögon kunde hon då obehindrat få idka både handpåläggning och allehanda tåflirt om så önskades.

Pricken över i:et vore väl att sedan krysta fram en eller annan känslotår i hans famn.

På så vis kunde hon ”möra upp” karln innan hon förklarar sin hittills hemlighållna kärlek till herr middagsgäst.

Följer hon sedan upp och agnar med en välredigerad snyftare med valda delar ur sin livshistoria, så vore nog saken ”biff”.

Damens agerande att på sitt eget speciella lilla vis ”svassa” omkring i lokalen i syfte till att dra till sig de manliga gästernas blickar, och att då se matgästen som ett tänkbart ”gig” verkar mer vara ett spel för galleriet än en seriös invit om en möjlig framtid tillsammans, tycker jag.

Jag tvivlar alltså stark på att servitrisen har någon större lust eller någon ärlig avsikt att bli äkta hälft till den aktuella matgästen.

Inte ens älskarinna tror jag att hon vill bli – nej det räcker nog med att bli sedd och åtrådd där i lokalen.

-Nej det brukar krävas en något annorlunda ”kärlek” om man vill bygga en fungerande och bestående familj.

Agerandet i restaurangen tyder väl istället på att hon vill livnära och mata sitt törstande ego.

Detta uppnår hon genom att få visa upp sina gracer och flirtiga färdigheter för kompisar och middagsgäster

så att de servitriser med mindre fördelaktigt yttre kan få se hur hon med bibehållen skönhet skickligt leker tafatt med gästen,

och att hon på så vis kan linda en snubbe och middagsdricksen runt sitt lillfinger.

Villigt sitter han där med sin tallrik och bildligt slickar i sig, och han trånar längtande efter hennes närhet och

hennes små beröringar som förr endast kom till kaffet och med notan, men numera fördelas ut under större delen av middagen.

Ju mer han spelar med och låter sig beröras och förföras, ju mer växer hennes självtillit och hans bultande bula i byxan.

Matgästen med det prekära, men ack så livsbejakande tillståndet under bordsskivan vet om att situationen känns

både rätt och fel på samma gång, men likväl envisas han med att gå tillbaka till samma gamla restaurang för att

sedan sitta där fantisera om hur det skulle kunna vara om det nu visade sig att hon även byxbulan ville beröra.

Men förmodligen känns det trotts allt ganska stärkande för det tidvis svullna manliga egot

eftersom han faktiskt dras med övertygelsen om att det är han själv som via sin närvaro styr hela händelseförloppet,

och inte hon dirigerar handlingen med sitt agerande.

Båda spelar dock sin växelvisa och kurtisa roll med inlevelse och personligt syfte.

Dramaturgin i en dylik repertoar pekar dock inte på ett beroendeförhållande mellan en matador och dess en tjur,

Detta eftersom skådespelet i restaurangen endast kan fortgå om båda överlever.

Denna typ av beroendeförhållande gör att charaden lever vidare, och att den får sin näring från båda

parters villiga medverkan och rolltolkning, men mer än så blir det oftast inte.

Vissa kärlekspar må gilla och även dras till varandras närhet,

men sällan lägger de några ägg tillsammans.

Den inledande och bedrägligt lockande akten i restaurangen mellan de ”tu” är alltså inget annat än

ett självcentrerat realtidsepos och en välillustrerad parningsdans mellan i första hand en ”orientalisk ornitolog”,

och i andra hand en ”hungrig pippi” som likt en dresserad undulat pickar i sig små aptitliga,

men ack så näringsfattiga vallmofrön från servitrisens handflata.

Så min bäste och något brydde (omtöcknade) middagsgäst, här är mitt råd till dig:

Bara för att du under en tid har blivit beskådad uti i en kikare,

så behöver inte detta innebära att ni båda står varandra särskilt nära.

Flaxa alltså vidare min vän smile.png

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår fortfarande inte denna dragningskraft till upptagna kvinnor, eller män för den delen...!

År det den förbjudna frukten som lockar...?

Singlar som söker singlar, det är min melodi..har inte mycket till övers för äktenskapskraschare eller otrogna damer eller grabbar.va f-n gifter man då sig för?

Gör slut innan man skaffar sig en ny. Har aldrig fattat den där "gick" mentaliteten, men det är jag det...smile.png

// Perra

Ändrades av perra6972

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Siam-Nilsson, någon brist på fantasi har du sannerligen inte!

Trådskaparen vill nu tydligen ligga lågt, påverkad av den allmänna opinionen kan man tro? Naturligtvis gör du som du vill men betänk gärna att initiativlösa män normalt sett förlorar mot initiativrika män. Om denna dam nu verkligen är vad du hoppas, om hon verkligen letar efter alternativ så finns ju alltid risken att någon mer initiativrik man presenterar sig. Vore ju rätt trist, eller hur?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om man nu vore en mindre bemedlad thaitjej som för sin egen och barnens skull ville ta sig ur

ett dåligt förhållande och kanske förslagsvis in i en något mer harmoniskt (eller spännande) tvåsamhet - ja vad gör man då?

Kanske jag talar ur ett eget perspektiv, men borde hon inte då agera en smula seriöst,

men ändå lockande i en annan och mer respektabel mans ögon?

-Ja man kan undra varför den aktuella servitrisen inte skötte kontakten och kurtiserandet

med den svenske matgästen lite mer privat och diskret på utsidan av arbetsplatsen?

Ett tänkbart scenario vore att hon istället i i smyg hade slinkigt till honom en papperslapp eller

viskat i hans öra om ett önskat möte för ett samtal på en annan och lite mer neutral plats utan insyn eller risk för skvaller?

Där mellan fyra ögon kunde hon då obehindrat få idka både handpåläggning och allehanda tåflirt om så önskades.

Pricken över i:et vore väl att sedan krysta fram en eller annan känslotår i hans famn.

På så vis kunde hon ”möra upp” karln innan hon förklarar sin hittills hemlighållna kärlek till herr middagsgäst.

Följer hon sedan upp och agnar med en välredigerad snyftare med valda delar ur sin livshistoria, så vore nog saken ”biff”.

Damens agerande att på sitt eget speciella lilla vis ”svassa” omkring i lokalen i syfte till att dra till sig de manliga gästernas blickar, och att då se matgästen som ett tänkbart ”gig” verkar mer vara ett spel för galleriet än en seriös invit om en möjlig framtid tillsammans, tycker jag.

Jag tvivlar alltså stark på att servitrisen har någon större lust eller någon ärlig avsikt att bli äkta hälft till den aktuella matgästen.

Inte ens älskarinna tror jag att hon vill bli – nej det räcker nog med att bli sedd och åtrådd där i lokalen.

-Nej det brukar krävas en något annorlunda ”kärlek” om man vill bygga en fungerande och bestående familj.

Agerandet i restaurangen tyder väl istället på att hon vill livnära och mata sitt törstande ego.

Detta uppnår hon genom att få visa upp sina gracer och flirtiga färdigheter för kompisar och middagsgäster

så att de servitriser med mindre fördelaktigt yttre kan få se hur hon med bibehållen skönhet skickligt leker tafatt med gästen,

och att hon på så vis kan linda en snubbe och middagsdricksen runt sitt lillfinger.

Villigt sitter han där med sin tallrik och bildligt slickar i sig, och han trånar längtande efter hennes närhet och

hennes små beröringar som förr endast kom till kaffet och med notan, men numera fördelas ut under större delen av middagen.

Ju mer han spelar med och låter sig beröras och förföras, ju mer växer hennes självtillit och hans bultande bula i byxan.

Matgästen med det prekära, men ack så livsbejakande tillståndet under bordsskivan vet om att situationen känns

både rätt och fel på samma gång, men likväl envisas han med att gå tillbaka till samma gamla restaurang för att

sedan sitta där fantisera om hur det skulle kunna vara om det nu visade sig att hon även byxbulan ville beröra.

Men förmodligen känns det trotts allt ganska stärkande för det tidvis svullna manliga egot

eftersom han faktiskt dras med övertygelsen om att det är han själv som via sin närvaro styr hela händelseförloppet,

och inte hon dirigerar handlingen med sitt agerande.

Båda spelar dock sin växelvisa och kurtisa roll med inlevelse och personligt syfte.

Dramaturgin i en dylik repertoar pekar dock inte på ett beroendeförhållande mellan en matador och dess en tjur,

Detta eftersom skådespelet i restaurangen endast kan fortgå om båda överlever.

Denna typ av beroendeförhållande gör att charaden lever vidare, och att den får sin näring från båda

parters villiga medverkan och rolltolkning, men mer än så blir det oftast inte.

Vissa kärlekspar må gilla och även dras till varandras närhet,

men sällan lägger de några ägg tillsammans.

Den inledande och bedrägligt lockande akten i restaurangen mellan de ”tu” är alltså inget annat än

ett självcentrerat realtidsepos och en välillustrerad parningsdans mellan i första hand en ”orientalisk ornitolog”,

och i andra hand en ”hungrig pippi” som likt en dresserad undulat pickar i sig små aptitliga,

men ack så näringsfattiga vallmofrön från servitrisens handflata.

Så min bäste och något brydde (omtöcknade) middagsgäst, här är mitt råd till dig:

Bara för att du under en tid har blivit beskådad uti i en kikare,

så behöver inte detta innebära att ni båda står varandra särskilt nära.

Flaxa alltså vidare min vän smile.png

SN

Hej

Jag är nog beredd att hålla med dig här, är man ovan med Thailändskors för oss nordbor annorlunda sätt att skoja, deras gästfrihet och ödmjuka stil så är det lätt att misstolka deras för "oss" lite ovana signaler, det upplever jag i princip konstant när vi har västerlänningar på besök i vårt hus i byn, det räcker med att tjejer ler eller någon servitris skojar på det typiskt raka och personliga sätt som nästan bara kvinnor i Thailand gör så tror utlänningen att han har något på gång, det är ju oftast bara ett roligt sätt för tjejen (kvinnan) att fördriva tiden på, lite sanuk helt enkelt.

Det är ju svårt att uttala sig i just detta specifika fallet men enligt mig är risken för feltolkning helt klart stor om man inte är en van Thailandsresenär.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jadu Siam-Nilsson, någon brist på fantasi har du sannerligen inte!

Trådskaparen vill nu tydligen ligga lågt, påverkad av den allmänna opinionen kan man tro? Naturligtvis gör du som du vill men betänk gärna att initiativlösa män normalt sett förlorar mot initiativrika män. Om denna dam nu verkligen är vad du hoppas, om hon verkligen letar efter alternativ så finns ju alltid risken att någon mer initiativrik man presenterar sig. Vore ju rätt trist, eller hur?

Nog kan jag uppbåda en god portion fantasi om andan faller på, he he

-Ja man kan undra om trådskaparen vill ligga lågt, underst eller överst i slafen,

och med vem, kanske man bör lägga till.

Klart att det blir lite mer "kontenta" av dessa restaurangmöten om han talar ur skägget och

väljer att ta henne lite avsides på en "date".

Då lär han antingen få händerna fulla eller också tar det roliga spelet slut och

då får han nog dinera någon annanstans, som även Bibben tidigare skrev.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Ja, vilken spännande historia.

Ja, du - jag hade i alla fall börjat prata med henne om hur HON har det.Då kommer berättelsen.Då får du också veta om mannen hon har. Om dom trivs bra ihop så kanske hon bara vill ha en falang-vän till. Om inte - sagt att jag tyckte hon var vacker, toppen - ja allt jag kännerwub.png och att jag undrar om hon hyser liknande känslor för mig.? Då bör svaret rimligen komma där och då vet du automatiskt hur du vill fortsätta..

Om hon vill fortsätta med dig hoppas man att hon pratar med den man hon lever tillsammans med...osv.

Good luck!thumbsup.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu vore en mindre bemedlad thaitjej som för sin egen och barnens skull ville ta sig ur

ett dåligt förhållande och kanske förslagsvis in i en något mer harmoniskt (eller spännande) tvåsamhet - ja vad gör man då?

Kanske jag talar ur ett eget perspektiv, men borde hon inte då agera en smula seriöst,

men ändå lockande i en annan och mer respektabel mans ögon?

-Ja man kan undra varför den aktuella servitrisen inte skötte kontakten och kurtiserandet

med den svenske matgästen lite mer privat och diskret på utsidan av arbetsplatsen?

Ett tänkbart scenario vore att hon istället i i smyg hade slinkigt till honom en papperslapp eller

viskat i hans öra om ett önskat möte för ett samtal på en annan och lite mer neutral plats utan insyn eller risk för skvaller?

Där mellan fyra ögon kunde hon då obehindrat få idka både handpåläggning och allehanda tåflirt om så önskades.

Pricken över i:et vore väl att sedan krysta fram en eller annan känslotår i hans famn.

På så vis kunde hon ”möra upp” karln innan hon förklarar sin hittills hemlighållna kärlek till herr middagsgäst.

Följer hon sedan upp och agnar med en välredigerad snyftare med valda delar ur sin livshistoria, så vore nog saken ”biff”.

Damens agerande att på sitt eget speciella lilla vis ”svassa” omkring i lokalen i syfte till att dra till sig de manliga gästernas blickar, och att då se matgästen som ett tänkbart ”gig” verkar mer vara ett spel för galleriet än en seriös invit om en möjlig framtid tillsammans, tycker jag.

Jag tvivlar alltså stark på att servitrisen har någon större lust eller någon ärlig avsikt att bli äkta hälft till den aktuella matgästen.

Inte ens älskarinna tror jag att hon vill bli – nej det räcker nog med att bli sedd och åtrådd där i lokalen.

-Nej det brukar krävas en något annorlunda ”kärlek” om man vill bygga en fungerande och bestående familj.

Agerandet i restaurangen tyder väl istället på att hon vill livnära och mata sitt törstande ego.

Detta uppnår hon genom att få visa upp sina gracer och flirtiga färdigheter för kompisar och middagsgäster

så att de servitriser med mindre fördelaktigt yttre kan få se hur hon med bibehållen skönhet skickligt leker tafatt med gästen,

och att hon på så vis kan linda en snubbe och middagsdricksen runt sitt lillfinger.

Villigt sitter han där med sin tallrik och bildligt slickar i sig, och han trånar längtande efter hennes närhet och

hennes små beröringar som förr endast kom till kaffet och med notan, men numera fördelas ut under större delen av middagen.

Ju mer han spelar med och låter sig beröras och förföras, ju mer växer hennes självtillit och hans bultande bula i byxan.

Matgästen med det prekära, men ack så livsbejakande tillståndet under bordsskivan vet om att situationen känns

både rätt och fel på samma gång, men likväl envisas han med att gå tillbaka till samma gamla restaurang för att

sedan sitta där fantisera om hur det skulle kunna vara om det nu visade sig att hon även byxbulan ville beröra.

Men förmodligen känns det trotts allt ganska stärkande för det tidvis svullna manliga egot

eftersom han faktiskt dras med övertygelsen om att det är han själv som via sin närvaro styr hela händelseförloppet,

och inte hon dirigerar handlingen med sitt agerande.

Båda spelar dock sin växelvisa och kurtisa roll med inlevelse och personligt syfte.

Dramaturgin i en dylik repertoar pekar dock inte på ett beroendeförhållande mellan en matador och dess en tjur,

Detta eftersom skådespelet i restaurangen endast kan fortgå om båda överlever.

Denna typ av beroendeförhållande gör att charaden lever vidare, och att den får sin näring från båda

parters villiga medverkan och rolltolkning, men mer än så blir det oftast inte.

Vissa kärlekspar må gilla och även dras till varandras närhet,

men sällan lägger de några ägg tillsammans.

Den inledande och bedrägligt lockande akten i restaurangen mellan de ”tu” är alltså inget annat än

ett självcentrerat realtidsepos och en välillustrerad parningsdans mellan i första hand en ”orientalisk ornitolog”,

och i andra hand en ”hungrig pippi” som likt en dresserad undulat pickar i sig små aptitliga,

men ack så näringsfattiga vallmofrön från servitrisens handflata.

Så min bäste och något brydde (omtöcknade) middagsgäst, här är mitt råd till dig:

Bara för att du under en tid har blivit beskådad uti i en kikare,

så behöver inte detta innebära att ni båda står varandra särskilt nära.

Flaxa alltså vidare min vän smile.png

SN

Bra skrivet om än lite syniskt.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Bra skrivet om än lite syniskt.

Tackar för omdömet,

både kärlek och framtid är ju lite svårt att sia om och

eftersom jag inte är särskilt "synsk", så blir det lätt en smula "syniskt"

i alla fall om man tar allt filosofiskt tordagssvamel på allvar ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja ska nog ligga lågt med att berätta hur jag träffade min märta som jag är tillsammans med idag sedan 2004 eller 2005 beroende på hur man räknar.

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Kan vara så att han ville se vilken stämning det är på detta forum innan han ställde sin allvarliga fråga!

Har reagerat över andra medlemmar men från tidigare påståenden från min sida med negativ respons som följd har jag slutar att påpeka om troll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Troll eller ej, sannig eller fabel, så är ju frågan som ställdes ändå relevant att fundera kring.

Bättre lite debatt än att forumet somnar, och alla dränks i fyllans och gemenskapens vänliga kramkalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Du säger det själv synisk eller paranoid,vad har det med saken att göra om man varit medlem i 2 månader eller 2 år att man frågar om råd i en sådan här sak.Visst finns det knäppgökar som kanske skulle få ut något utav att få oss att reagera mot varandra men jag har svårt att tro att dom skulle ha fantasi nog att så detaljerat beskriva situationen såsom trådskrivaren gjort.

Någon skrev och sympatiserade med damens man som hade spenderat tid och pengar på att ta henne och hennes barn hit till sverige,kanske ska man lyssna på vad hon berättade och i mina öron låter det som att han köpt sig en hushållerska.Tycker inte det är konstigt att hon eventuellt söker något nytt om så är fallet,och det är definitivt inte ovanligt att tjejer från andra länder blir behandlade på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem som varit med här på MPR i 2 månader ställer en så allvarlig fråga i sitt 9:de inlägg och INGEN här tycker att det kanske? kanske ? kan vara ett Troll???

Jag måste vara jävligt synisk eller bara jävligt paranoid.

men jag tror inte detta är seriöst. utan bara ett sätt att få folk här att Reagera mot varandra.

Ha det gott / HajKaj

Jag tror att kdst ska starta en familjerådgivningsinstitution och ser om det är någon här från forumet som har kvalifikationer för detta och kan anställas wink.png .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...